;

Odpowiedzialny biznes

112, 997 i trzy dziewiątki, czyli gdzie dzwoniliśmy po pomoc w długi weekend (0)

Piotr Domański

9 listopada 2016

112, 997 i trzy dziewiątki, czyli gdzie dzwoniliśmy po pomoc w długi weekend
0

Pamiętam czasy, gdy każdy dzieciak, potrafił wyrecytować numery na pogotowie, policję i straż pożarną, a w przedszkolach i szkołach wisiały one w dobrze widocznych miejscach. Później wprowadzono jeden zbiorczy numer 112, choć pozostałe zostały w obiegu. Ze wszystkich korzystamy, choć w różnym stopniu. Co ciekawe, gdy wybieramy numer 112 łączymy się z jednym z 17 Centrum Powiadamiania Ratunkowego (CPR), a gdy 999, 998, 997 do jednej z 856 lokalizacji – komend policji, dyspozytorni pogotowia czy remiz strażackich. Do wszystkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego dodzwonicie się wyłącznie dzięki sieci Orange Polska, bo jesteśmy jedynym operatorem, który ma bezpośrednie łącza do wszystkich CPR w Polsce. Nasze łącza docierają bezpośrednio do ponad 99% pozostałych miejsc, w których odbiera się połączenia alarmowe. Dokładnie rzecz ujmując docieramy do 848 z pośród 856. W gruncie rzeczy do tych ośmiu sygnał biegnie również przez naszą sieć, bo jak pewnie wiecie – jesteśmy operatorem dla innych operatorów 😉

Zastanawialiście się kiedyś ile takich rozmów wykonywanych jest w ciągu dnia? Ile minut trwają i na jakie numery dzwonimy?

W ciągu siedmiu dni zawierających ostatni długi weekend, między 27 października, a 2 listopada Polacy wykonali w sumie 650 243 telefonów alarmowych, trwających łącznie 41166972 sekund, a w przeliczeniu ponad 11 tys. godzin, co daje średnio około minuty na jedno połączenie (dokładnie 63 sekundy). Dotyczy to przeważającej większości wykonywanych połączeń – jak wspomniałem w przypadku 8 na ponad 800 lokalizacji nie mamy pełnych danych. Owe 63 sekundy to wystarczająco dużo by powiedzieć co się wydarzyło, komu, gdzie, czy istnieje zagrożenie życia, podać swoje imię i nazwisko, a także odpowiedzieć na ewentualne pytania i grzecznie poczekać, na zakończenie rozmowy przez dyspozytora.

Przyzwyczajenie – druga natura, także gdy prosimy o pomoc

Chociaż numer 112 jest obecnie najmocniej promowany, pozostałe wcale nie wychodzą z użycia. Między 27 października a 2 listopada najczęściej dzwoniliśmy właśnie na ten numer – w 60 proc. sytuacji. Za pozostałe 40% połączeń odpowiadały trzy numery, które towarzyszą nam już od wielu lat – w 22 proc. przypadków dzwoniliśmy na policję (997), w 14 proc. na pogotowie (999), a najrzadziej do straży pożarnej (998) – jedynie w 4%. O ile bez względu na porę dnia najchętniej korzystaliśmy z numeru 112, a 998 wybieraliśmy najrzadziej, to ciekawą zależność można zaobserwować w przypadku 999 i 997. W ciągu dnia dzwoniliśmy prawie dwukrotnie częściej na numer 999 ale w nocy wartości te się praktycznie wyrównywały. Dlaczego? Mnie nie pytajcie 😉

Co ciekawe, chociaż połączenia na 112 stanowiły 60 proc. wszystkich połączeń, to stanowiły tylko 48 proc. czasu połączeń, co oznacza, że statystycznie rozmawiamy dzwoniąc na ten numer krócej, niż na pozostałe numery. Dodam tylko, że najdłużej rozmawiamy z numerem 999 – ponad 93 sekundy, czyli półtorej minuty, a najkrócej, gdy dzwonimy na 998 – 43 sekundy. Różnica ta wynika z dwóch czynników. Pierwszy jest od nas i Was niezależny. W niektórych lokalizacjach numery trafiają na różnego rodzaju centralne, są kolejkowane i połączenia trwają przez to dłużej. Na drugą niestety mamy wpływ. Okazuje się bowiem, że duża część połączeń wykonana jest bez potrzeby – niektórzy bowiem wpadają na pomysł, by przetestować działanie telefonu dzwoniąc na 112. Inni odczuwają niezwykłą potrzebę, by zadzwonić na ten numer w ramach „przedniego” dowcipu. Oczywiście natychmiast się rozłączając, co przekłada się na długość połączeń.

Najczęściej wybierane numery alarmowe, informacja z jakich numerów były one wykonywane, średni czas wykonywania połączeń i łączna wartość połączeń

Najwięcej telefonów w ciągu dnia, martwa godzina o 3 w nocy

Telefony komórkowe są powszechnie dostępne – widać to także po statystyce połączeń alarmowych. W okresie, który cały czas analizujemy, 71 proc. z nich wykonywaliśmy właśnie z urządzeń mobilnych. W ciągu „długiego weekendu” i dni w około niego najczęściej dzwoniliśmy w ciągu dnia. Najmniej w nocy, między godzinami 2 i 5 rano. Wyjątkiem był 30 października – niedziela, gdy liczba połączeń alarmowych o  godzinie 2 w nocy niespodziewanie wzrosła. Zakładam, że chodziło o wypadki drogowe, bo najbardziej od normy „odstawała” liczba połączeń na 999 i 112. Ale oczywiście to moje własne przypuszczenia;-)

Najwięcej połączeń na numery alarmowe wykonywaliśmy 28 i 29.10 – w sobotę, oraz 31.10, czyli w poniedziałek. Pierwszego z tych dni było ich 100028, a drugiego 101924. Najmniej wydzwoniliśmy 1 listopada – jedynie 75458 razy. Jak można się domyśleć, czas połączeń również odpowiednio się zmieniał. 28 października wydzwoniliśmy w sumie 103796,7 minut, a 29 października 110876,2 minut. Z kolei 1 listopada było to „zaledwie” 82709,55 minut.

Sięgnąłem także do annałów historii i sprawdziłem, którego dnia tego roku wykonaliśmy najwięcej połączeń na numery alarmowe. Jako, że wiecie już jak prezentują się te dane dla dni wolnych i świąt, tylko po krótce opiszę ów ekstremalny przypadek. W tym roku rekord został pobity 26 czerwca, gdy wykonano 124247 połączeń trwających łącznie 139523,4 minut. Ruch był o ponad 20 proc. większy niż dotychczasowa średnia dla tego roku. Złożyło się na to wiele czynników – po pierwsze tego dnia przetoczyła się nad Polską fala burz i wichur. Po drugie trwało Euro 2016, Polska drużyna grała świetnie, a Polskie miasta szły spać później niż zwykle ;-).

Rozkład połączeń alarmowych 26.06.2016

Technologiczny aspekt numerów alarmowych

Tak jak pisałem, do wszystkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego możecie się dodzwonić wyłącznie poprzez sieć Orange Polska, oczywiście na którymś z etapów połączenia. To, jak biegnie sygnał zależy od tego gdzie jesteście, a dokładnie – w pobliżu której centrali się znajdujecie. Jeżeli łączycie się z tą samą centralą, z którą połączony jest CPR, sprawa jest prosta – sygnał biegnie od Was, przez centralę do CPR. Gdy łączycie się z centralą, która nie jest połączona bezpośrednio z CPR sygnał biegnie przez centrale tranzytowe, a następnie trafia do centrali połączonej z CPR. Co bardzo ważne łącza między centralną tranzytową, a centralą obsługującą CPR są zdublowane. W normalnej sytuacji ruch jest dzielony po równo na każde z nich. Gdyby doszło do awarii jednego z nich, drugie łącze może przejąć cały ruch. W przypadku awarii lub zniszczenia (na przykład w wyniki klęski żywiołowej) jednego z CPR sygnał zostanie automatycznie przekierowany do kolejnego.

Wiem, że tym razem nie było wiele o technologii, ale sądzę, że dane, które dla Was znaleźliśmy są na tyle ciekawe, że nam wybaczycie. A tekst jest dedykowany pablo_ck, naszemu blogowemu ratownikowi 😉

Udostępnij: 112, 997 i trzy dziewiątki, czyli gdzie dzwoniliśmy po pomoc w długi weekend
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Sztuczna inteligencja w Orange (1)

Marta Krajewska

9 listopada 2016

Sztuczna inteligencja w Orange
1

Pogawędka z botem na firmowym messengerze, partia szachów z komputerem, diagnostyka medyczna, a nawet robot opiekujący się seniorami – sztuczna inteligencja stopniowo wkracza do naszego życia. Uczące się maszyny wiedzą o nas coraz więcej, rozumieją nasze zachowania i coraz lepiej potrafią się z nami komunikować. Jak to zmienia nasze codziennie życie? Czy nadal mamy kontrolę, czy stajemy sie zależni od coraz lepiej znających nas maszyn? Czy w przyszłości czeka nas bunt robotów?

Jak twierdzi ekspert dr Aleksandra Przegalińska (doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji) pracująca dla MIT Boston, obecnie prace nad sztuczną inteligencją idą w kierunku humanoidalnym i rewolucji robotów, jaką znamy choćby z filmu „Ja, Robot” raczej nie zobaczymy w rzeczywistości.

Jednak uczące się maszyny to obecnie silny trend w naszym życiu, wykorzystywany także w marketingu i obsłudze klienta. Na fejsbukowym fanpage Orange możecie porozmawiać z botem, który uczy się i z każdą rozmową wie coraz więcej i może udzielić dokładniejszej informacji.

Na rynku pojawiają się także fimy oferujące algorytmy, które zbierają dane o klientach, uczą się ich zachowań i komunikacji z nimi. Wiedzą, że zimą jeździmy na narty do Czech, w weekendy przeglądamy sklepy on-line w poszukiwaniu komiksów, a w czwartki zamawiamy pizzę z dowozem do domu, wzruszają nas filmiki z kotami i nie oprzemy się promocji -25% na buty.

Jak to wszystko zmienia nasze życie? Odpowiedzi na to pytanie szukali uczestnicy Digital MeetUp, wydarzenia cyklicznie organizowanego w Orange Polska. Wsród prelegentów była m.in. wspomiania światowej klasy ekspertka Aleksandra Przegalińska. Zobaczcie, co nam powiedzieli.

 

 

Udostępnij: Sztuczna inteligencja w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    N.Douger 14:48 03-08-2018
    "Klienci Orange, których numery kończą się na 82, są pierwszymi, którzy podczas próby połączenia się z centrum obsługi klienta, będą mogli zamienić kilka słów z botem o imieniu Max." Na nieszczęście, akurat mam numer kończący się na 82. Dziś miałem wyjaśnić pewną sprawę. Bez względu na który numer Orange dzwoniłem zawsze trafiałem na tego Maxa. Jestem po prostu wkurzony. Nie ma sposobu załatwić moją sprawę. Ten Max nie może czegoś tam zrobić - odsyła do doradcy. Ale z doradcą można połączyć się też tylko przez tego durnego Maxa. I też nie łączy.
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania (0)

Marta Krajewska

8 listopada 2016

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania
0

Kobiety stanowią połowę z 7,3 miliarda ludzi zamieszkujących Ziemię (dane ONZ, 2015). Choć lubimy określać tę grupę mianem lepszej połowy (przynajmniej w skali mikro 🙂 ), to jest ona w pewnych kwestiach ciągle gorszą połową ludzkości.

Jak wynika z raportu „The Global Gender Gap 2016” przygotowanego przez World Economic Forum, większość krajów na świecie nadal walczy z nierównością pomiędzy kobietami i mężczyznami. I dotyczy to nie tylko wynagrodzeń, ale także zdrowia, dostępu do edukacji i uczestnictwa w polityce. Na razie z problemem poradziły sobie kraje skandynawskie: Islandia, Finlandia, Norwegia i Szwecja. Tam nie ma różnic w zarobkach między kobietami i mężczyznami. Dla porównania, Polska w 2016 r. znalazła się w rankingu na 38 miejscu (na 144 kraje), za takimi krajami jak Argentyna, Kanada, czy Bahamy. To znaczy, że nie jest źle, ale ciągle coś można zrobić. Pełen raport

Problem nierówności nie omija także Stanów Zjednoczonych (45. miejsce) i gwiazd wielkiego ekranu. W sieci ostatnio głośno było o wypowiedzi hollywoodzkiej aktorki Mili Kunis.

– W mojej karierze zdarzały się sytuacje, w których byłam znieważana, inaczej traktowana, gorzej opłacana, ignorowana i na różne inne sposoby poniżana z powodu płci – wyznała aktorka w liście otwartym opublikowanym w serwisie aplus. Treść listu

Jak wynika z raportu „The Global Gender Gap 2016” wyrównanie szans kobiet i mężczyzn (nie tylko w kwestii wynagrodzeń) nastąpi najwcześniej za 170 lat, czyli w 2186 roku!

Jest jednak coś, co możemy zrobić wcześniej. Nawet dzisiaj.

Na platformie społecznościowej „Imagine with Orange” do jutra trwa kampania „Kobiety w sercu nowych modeli biznesowych”. Do wygrania udział w hackathonie „Kobiety w sercu nowych modeli biznesowych” w Paryżu, w dn. 17-18 listopada, coaching, szkolenia, a także udział Forum Kobiet 2016 w Deauville. ZGŁOŚ POMYSŁ

Jeśli chcesz stworzyć świat bezpieczny dla kobiet zgłoś pomysł w kampanii o tym samym tytule. Tutaj masz czas do 25 listopada br. Do wygrania udział w hackathonie w Paryżu w dn. 28 – 29 listopada. ZGŁOŚ POMYSŁ

To, jak włączamy wyobraźnię w słusznej sprawie?

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej