Odpowiedzialny biznes

160 znaków

Marek Wajda Marek Wajda
18 listopada 2011
160 znaków

W piątek, piąteczek, piątunio (wy też się tak cieszycie na myśl o weekendzie? ;) trochę luźniejszy wpis. Wiecie dlaczego SMS ma ograniczenie do 160 znaków? Zastanawiałem się nad tym pisząc znajomym z niedawnych wakacji i gdy widziałem, że moja opowieść to już np. trzy SMSy. Poszperałem teraz w internecie i okazało się, że zawdzięczam to pewnemu panu. Gdy tworzono standardy komunikacji mobilnej, twórca przeliczał ile znaków mają średnio wiadomości na kartce pocztowej. Okazało się, że ludzie nie wykorzystują (a raczej nie wykorzystywali) zwykle więcej niż 150 znaków. Wspaniałomyślnie dorzucił 10 znaków i tak mamy nasze SMS-y.

Żeby uczcić zbliżający się weekend mamy dla Was konkurs z nagrodą. Pierwsza osoba, która poda imię i nazwisko twórcy tego standardu otrzyma pokrowiec na laptopa.


Rozrywka

Ulepszymy Środy z Orange

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
17 listopada 2011
Ulepszymy Środy z Orange

Ostatnio pisaliście o kłopotach z otrzymaniem kodów w ramach akcji Środy z Orange, które szybko się kończą. Z jednej strony wynika to z ich limitowania, z drugiej jest ogromne zainteresowanie otrzymaniem dwóch biletów w cenie jednego. Wiele osób pobiera kody tuż po północy w czwartek, stąd mieliśmy przypadki, że tego samego dnia znikała cała pula. Ponadto kody pojawiały się na Allegro i jak tylko widzieliśmy taką aukcję, była ona usuwana. Wiemy, że to dla Was ogromny dyskomfort, bo w akcji chodzi o to, aby dać Wam możliwość miłego spędzenia czasu w środowy wieczór, a nie frustracji. Dlatego pracujemy nad takim rozwiązaniem, które definitywnie rozwiąże kwestię limitu kodów i handlowania nimi. Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów, ale od nowego roku wszyscy powinniście być zadowoleni. Proszę jednak o chwilę cierpliwości.

Aktualizacja 18 listopada: Zebrałem dla Was dodatkową statystykę. Od stycznia 2011 r. klienci Orange pobrali blisko 950 tys. kodów. Z tego wykorzystanych zostało 510 tys., czyli kupiliście ponad 1,02 mln biletów w ramach akcji Środy z Orange.


Odpowiedzialny biznes

Orange najbardziej zaangażowany społecznie

Monika Kulik Monika Kulik
17 listopada 2011
Orange najbardziej zaangażowany społecznie

Wczoraj wśród newsów na portalu telix ukazał się artykuł „Orange najaktywniejszym, Play najmniej zaangażowanym społecznie operatorem”. Bardzo mnie ucieszyła ta wiadomość, weszłam więc na strony agencji MondeyPR, która przygotowała tę informację. Okazało się, że wzięli pod lupę zaangażowanie społeczne operatorów komórkowych, a właściwie sposób komunikacji o tych działaniach. Orange – dzięki naszej Fundacji Orange – jest najlepszy. Długofalowe i spójne programy na dużą skalę, pełna komunikacja działań na stronie. Plus też dobrze sobie radzi, a Play raczej ogranicza się do doraźnych akcji. Poza rankingiem znalazł się T - Mobile, o jego zaangażowaniu społecznym nie udało się znaleźć informacji.

Ale nie byłabym sobą, gdybym nie dodała, że temat zaangażowania społecznego można traktować nie tylko, jako element wizerunkowy i oceniać komunikację takich działań. Badając zaangażowanie społeczne powinniśmy spawdzać ponadto, na ile nasze działania pomagają rozwiązać problem społeczny, którym się zajmujemy, jak oceniają nas beneficjenci, partnerzy, jakie bezpośrednie i pośrednie skutki ma  nasze działanie. Wtedy dopiero mamy obraz całości i możemy powiedzieć – na ile aktywność społeczna firmy jest dobra i użyteczna, jak przekłada się nie tylko na wizerunek, ale też na jej relacje z otoczeniem.

I jeszcze mała uwaga – nie stawiajmy znaku równości miedzy CSR a zaangażowaniem społecznym czy filantropią korporacyjną. CSR to sposób zarabiania pieniędzy, a nie dzielenia się nimi z potrzebującymi.

Ale to już inna opowieść...

Wiem, wiem – trochę się czepiam, ale i tak się cieszę : )

Scroll to Top