Innowacje

6 lat jesteśmy z Wami (0)

Aleksandra Wójcik

15 grudnia 2014

6 lat jesteśmy z Wami
0

Obchodzimy 6 urodziny bloga, jest to najlepszy moment, aby podziękować Wam za fajne dyskusje, krytykę i pochwały. Myślę, że zmiany, które wprowadzamy sprawdzają się, czego dowodem jest ciągła rosnąca liczba naszych czytelników i fakt, że doceniliście naszą prace głosując na nas w konkursie Blog Roku 2014.  Wasze uwagi i opinie bardzo nam pomagają, chociaż nie wszystkie sugestie możemy zrealizować. Z pewnością jednak dzięki dialogowi z Wami mamy kolejne tematy do pisania i motywację do rozwijania naszego bloga. W imieniu redakcji dziękuję, że z nami jesteście. Zobaczcie jak te minione 6 lat wygląda w liczbach. Zapraszam Was też do urodzinowego konkursu.

Jakie jest zadanie konkursowe? W komentarzu do tego wpisu złóżcie nam urodzinowe życzenia :). Redakcja blogowa nagrodzi najciekawsze z nich. Swoje życzenia możecie wysyłać do niedzieli (21.12.2014 r) do końca dnia. W poniedziałek 22.12 w komentarzu podam nick-i zwycięzców, a nagrody wyślę Wam po Nowym Roku. Mamy dla Was Zegarek z pulsmometrem x1, Wodoodporny głośnik Bluetooth Forever x1, Power Bank plus etui skórzane na telefon i karty kredytowe x3, etui na tablet (duże i małe) x1.

8ccab29685db561578ff9d49fb8f83a05a6

 

Udostępnij: 6 lat jesteśmy z Wami
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Innowacje

# Webmagiel – sonda o jutuberach (0)

Marek Wajda

13 grudnia 2014

# Webmagiel – sonda o jutuberach
0

Tym razem wyjątkowy odcinek Webmagla. Nie ma komentatorów z b(v)logosfery. Tylko jeden temat: Orange Video Fest. Nasza ekipa w dniu imprezy wyruszyła na miasto i przeprowadziła sondę uliczną. Pytaliśmy o znajomość jutuberów.

 

Udostępnij: # Webmagiel – sonda o jutuberach
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Innowacje

Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw (0)

Marta Cieślak-Krajewska

12 grudnia 2014

Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw
0

Wczoraj (11.12) w Miasteczku Orange odbyło się zapowiadane spotkanie społeczności Startup Grind. Tematem przewodnim była branża digital media i digital publishing, ale dyskusja wyszła znacznie szerzej: zahaczyła o start-up’y, znaczenie innowacji dla korporacji i  sposób na przebicie się swoim biznesem.

Poznań – Paryż – Tokio – Chile

da562c2fb9f42358d1179912ede06ee9118Pierwszym rozmówcą był Michał Majewski,  laureat pierwszej edycji Orange Fab, twórca kreatora magazynów on-line PublishSoSimply. Michał opowiedział o swoich początkach i pomyśle na start-up: – Prowadziłem w Poznaniu własną agencję PR. Mieliśmy bardzo różnych klientów, ale w pewnym momencie okazało się, że wszyscy potrzebują  dedykowanego narzędzia do prezentowania kontentu w fajnej, przystępnej formie. Tak powstał PublishSoSimply.

Od stworzenia cyfrowego kreatora minęło dwa lata – dzisiaj PSS ma użytkowników na każdym kontynencie, a Michał nie zmniejsza tempa – po udanych prezentacjach dla laureatów Orange Fab w Paryżu i Tokio, w przyszłym roku wyjeżdża do Chile na zaproszenie Start – Up Chile, gdzie będzie rozwijał swój produkt.  Jakie korzyści dał mu udział w Orange Fab?

– Od przyszłego PSS będzie można kupić w „chmurze dla firm”,  to już dużo. Ale ważna jest także renoma wynikająca ze współpracy z międzynarodową korporacją. To bardzo pomaga w dalszych kontaktach biznesowych.

Networkowanie w Dolinie Krzemowej

Drugi rozmówca, Piotr Wilam, inwestor, współzałożyciel Onetu, anioł biznesu opowiadał o współpracy z innym start-up’em z dziedziny Digital Publishingu, PressPadem.

051acec1721f40c486db733736668eef030– Postanowiliśmy, że miejscem, w którym będziemy się uczyć i rozwijać będzie Dolina Krzemowa. Zdecydowały o tym dwa czynniki: merytoryczność („nieważne co masz na sobie, ważne co masz do powiedzenia”), ale przede wszystkim powszechna kultura networkowania: otwartość na rozmowę,  jasny przekaz, szybki feedback i kontakt do osoby, która może pomóc  – powiedział Piotr Wilam.

– To wynika z powszechnej w Dolinie Krzemowej tzw. ‘pay it forward culture’ – pomogę Ci, bo mogę, bo ktoś kiedyś pomógł mnie, albo pomoże mi w przyszłości. Takie podejście procentuje – dodał.

Jak ocenia tą inwestycję z perspektywy czasu? – To była słuszna decyzja. Przejście przez mentoring w Dolinie Krzemowej było lekcją , która zmieniła Pawła (Nowaka, założyciela PressPad – przyp. red.) jako przedsiębiorcę – dała mu globalną perspektywę rozwoju biznesu.

Jakie cechy musi mieć start-up, żeby zdobyć inwestora? – Start-up musi dawać rozwiązanie konkretnego problemu odbiorców. Tylko wtedy ma szansę powodzenia. Ważna jest także osoba przedsiębiorcy – to musi być lider, człowiek aktywny, który umie sprzedać swój pomysł, przekonywać do swoich racji. No i musi mieć „big vision” – wizję swojej firmy na globalnym rynku – podsumował Wilam.

Start-up’y pod parasolem korporacji

Prowadząca rozmowę Anna Walkowska ze Startup Grind  głośno zastanawiała się, skąd pomysł na współpracę korporacji ze start-up’ami.

– Współpraca ze start-up’ami w ramach Orange Fab ma w Polsce krótką historię, program wystartował na początku tego roku. Jednak jeśli spojrzeć na to szerzej, to Orange wspiera innowacje już od 12 lat – tyle trwa wewnętrzny konkurs, Telekreator, w którym poszukujemy i nagradzamy innowacyjne pomysły naszych pracowników – wyjaśnił Krzysztof Kozłowski, dyrektor Orange Labs Polska.

0f7544bb07a37f2cf93a7084bea63946b43Wbrew obiegowej opinii, w korporacjach jest miejsce dla Innowacji, jednak wspieranie takich pomysłów ma swoje ograniczenia: – Zdarza się, że pracownicy tak mocno przywiązują się do swoich rozwiązań, że nie chcą się z nimi rozstać, nawet, gdy już wiemy, że to rozwiązanie osiągnęło swój sufit i nie ma sensu dalej go rozwijać – mówił Daniel Piechocki, dyrektor Integracji Technologii i Innowacji w Orange Labs.

– Czasem hodujemy takie pomysły w cieplarnianych warunkach korporacji, ale nie wiemy, czy ta roślina przeżyłaby wystawiona na balkon. Czy innowacyjny pomysł, który rozwijamy znalazłby klientów na rynku?  – uzupełnił Krzysztof Kozłowski.

Dlatego firma szuka innowacji na zewnątrz, w naturalnych warunkach, m.in. poprzez program Orange Fab. Co zdecydowało o wyborze PublishSoSimply w pierwszej edycji programu?

– Michał przekonał nas swoim podejściem. Znalazło się wśród nas kilku entuzjastów tego rozwiązania, którzy od razu dostrzegli zastosowanie dla PublishSoSimply w swoim obszarach, więc możemy mówić tu także o czynniku szczęścia. Zaufaliśmy mu i nie żałujemy -– podsumował Daniel Piechocki.

Udostępnij: Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej