Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR – badania

Monika Kulik Monika Kulik
05 lipca 2018
Barometr CSR – badania

Poznaliśmy właśnie wyniki badania Barometr CSR przeprowadzonego w firmach zrzeszonych w Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. To już 3. edycja tego badania, które pokazuje, jak firmy rozumieją idę społecznej odpowiedzialności i przekładają ją na praktykę biznesową. Byliśmy jedną z 63 firm, która wypełniła ankietę, odpowiadając na 30 pytań dotyczących wdrażania idei społecznej odpowiedzialności w działania rynkowe firm.

Jak pokazują wyniki badania przedsiębiorstwa coraz lepiej rozumieją znaczenie CSR, ale budowanie świadomości na temat roli społecznej odpowiedzialności w rozwoju biznesu wciąż jest potrzebne.

Co hamuje a co motywuje firmy?

Wprawdzie wśród czynników hamujących rozwój CSR w firmach coraz mniejszą rolę odgrywa brak wiedzy (spadek z 67% w 2017r. do 56% w 2018r.), jest to wciąż najważniejsza przeszkoda, przed brakiem budżetu (48%) czy odpowiednich osób do zajmowania się tematem (27%) i niechęcią kierownictwa firmy do tego typu aktywności (37 %) – co jak sądzę wiąże się w punktem pierwszym - czyli niewiedzą. Choć wśród motywatorów ciągle przeważa budowanie pozytywnego wizerunku organizacji (67%) i konieczność realizacji odgórnej polityki na poziomie międzynarodowym (50%), jest też świadomość bardziej wymiernych biznesowo korzyści z prowadzenia firmy zgodnie z zasadami CSR (38%).

Jakie korzyści firmy widzą w CSR?

Przedsiębiorcy zauważają, że działania CSR wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników (35%), a także wśród klientów (32%).  Na uwagę zasługuje jednak fakt, że 33% firm nie mierzy korzyści z prowadzonych działań, a 32% trudno je oszacować – jest więc duże pole do rozwoju. Nadzieją napawa jednak fakt, że w 40% firm istnieje długofalowa strategia CSR, a w planowanie i realizację działań włączane jest kierownictwo firm (84%).

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie firm?

Jak wskazują badani, czynnikami, które mogą przyczynić się do rozwoju CSR  jest dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie w dziedzinie CSR – tak uważa 54% ankietowanych. Przedsiębiorcy potwierdzają konieczność szerzenie wiedzy i dobrych praktyk na temat CSR. Tego typu działania realizuje Komitet CSR działający w Francusko – Polskiej Izbie Gospodarczej, który m.in. organizuje regularne spotkania służące wymianie doświadczeń firm we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności i jest autorem Barometru CSR.

Więcej o badaniu i jego wynikach na stronie www.ccifp.pl

okładka raportu z badania CSR Barometr

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 19:39 05-07-2018

Fajne badanie i bardzo ciekawe wyniki i podsumowanie 🙂 Fajnie gdyby tak udało się wprowadzić CSR do polskiej służby zdrowia.

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 21:39 05-07-2018

Fajne badanie i bardzo ciekawe wyniki i podsumowanie 🙂 Fajnie gdyby tak udało się wprowadzić CSR do polskiej służby zdrowia.

Odpowiedz
Krzysiek
Krzysiek 10:38 06-07-2018

czekami na możliwość wspólnego budowania raportu oraz zgłaszani swoich uwag (tak jak w zeszłym roku).

Odpowiedz
    Monika Kulik
    Monika Kulik 06:25 11-07-2018

    Krzysiek, jasne, będziemy z wami testować Raport on- line. Sporo pozmienialiśmy w porównaniu do ubiegłego roku. Mam nadzieję, że na lepsze. Sami ocenicie.

    Odpowiedz
Krzysiek
Krzysiek 12:38 06-07-2018

czekami na możliwość wspólnego budowania raportu oraz zgłaszani swoich uwag (tak jak w zeszłym roku).

Odpowiedz
    Monika Kulik
    Monika Kulik 08:25 11-07-2018

    Krzysiek, jasne, będziemy z wami testować Raport on- line. Sporo pozmienialiśmy w porównaniu do ubiegłego roku. Mam nadzieję, że na lepsze. Sami ocenicie.

    Odpowiedz

Rozrywka

Open’er Festival Powered by Orange – Dzień 1

Kasia Barys Kasia Barys
05 lipca 2018
Open’er Festival Powered by Orange – Dzień 1

Pierwszy dzień Open’er za nami! Na Orange Stage zagrali Nick Cave, Arctic Monkeys, a gwiazdą Tent Stage byli Fleet Foxes. Media piszą o 70 tys. fanów, którzy każdego mają odwiedzić festiwal. Zobaczcie jak się wczoraj bawili!

Komentarze


Inne

Tak świętowaliśmy razem 20 urodziny. Dziękujemy.

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
04 lipca 2018
Tak świętowaliśmy razem 20 urodziny. Dziękujemy.

Niedawno obchodziliśmy 20 urodziny sieci komórkowej IDEA/Orange. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was kilka niespodzianek, abyśmy mogli świętować razem. Jak się to udało? Ponad 370 tys. klientów aktywowało specjalny pakiet 20 GB. Kilka tysięcy osób - które są z nami od równo 20 lat - otrzymało w prezencie miesiąc korzystania z naszych usług za darmo.

Odszukaliśmy także pierwszych 20 klientów, którzy są z nami od pierwszych godzin IDEA do dziś. Dla nich mieliśmy specjalny prezent - świetny smartfon Huawei P20. Ze wszystkimi spotkaliśmy się osobiście, podziękowaliśmy i chwilę rozmawialiśmy. To były ciekawe spotkania i historie, dlatego uznaliśmy, że warto o nich opowiedzieć.

Mnie urzekła historia państwa, którzy rano 2 marca 1998 kupili telefon, który miał być telefonem „alarmowym”. Nasza klienta była wtedy w zaawansowanej ciąży, za kilka dni miała rodzić, a mieszkali daleko od szpitala. Po przyjeździe do domu okazało się, że… nie mieli wystarczającego zasięgu. Wezwali ekipę techniczną. Monterzy uznali, że nie wyjdą z domu do momentu, dopóki nie będzie właściwego zasięgu i antenę wzmacniającą montowali do późnych godzin nocnych. Kolejnego dnia nasza klientka urodziła. Dzisiaj rodzinnie mają Orange Love, 3 dodatkowe karty SIM oraz jednego prepaida.

Inny klient powiedział nam, że do dzisiaj pamięta dzień, w którym kupił u nas swój pierwszy telefon, bo tego samego dnia poznał swoją drugą połówkę. IDEA łączy ;-) Trafiliśmy też na mężczyznę, który został naszym klientem przez bliskie sąsiedztwo - nasz salon był tuż obok jego domu.

Kolaz zdjęc klientow, ktorzy otrzymali telefony na 20 lat idea/orange

Komentarze

Scroll to Top