Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR – badania (3)

Monika Kulik

5 lipca 2018

Barometr CSR – badania
3

Poznaliśmy właśnie wyniki badania Barometr CSR przeprowadzonego w firmach zrzeszonych w Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. To już 3. edycja tego badania, które pokazuje, jak firmy rozumieją idę społecznej odpowiedzialności i przekładają ją na praktykę biznesową. Byliśmy jedną z 63 firm, która wypełniła ankietę, odpowiadając na 30 pytań dotyczących wdrażania idei społecznej odpowiedzialności w działania rynkowe firm.

Jak pokazują wyniki badania przedsiębiorstwa coraz lepiej rozumieją znaczenie CSR, ale budowanie świadomości na temat roli społecznej odpowiedzialności w rozwoju biznesu wciąż jest potrzebne.

Co hamuje a co motywuje firmy?

Wprawdzie wśród czynników hamujących rozwój CSR w firmach coraz mniejszą rolę odgrywa brak wiedzy (spadek z 67% w 2017r. do 56% w 2018r.), jest to wciąż najważniejsza przeszkoda, przed brakiem budżetu (48%) czy odpowiednich osób do zajmowania się tematem (27%) i niechęcią kierownictwa firmy do tego typu aktywności (37 %) – co jak sądzę wiąże się w punktem pierwszym – czyli niewiedzą. Choć wśród motywatorów ciągle przeważa budowanie pozytywnego wizerunku organizacji (67%) i konieczność realizacji odgórnej polityki na poziomie międzynarodowym (50%), jest też świadomość bardziej wymiernych biznesowo korzyści z prowadzenia firmy zgodnie z zasadami CSR (38%).

Jakie korzyści firmy widzą w CSR?

Przedsiębiorcy zauważają, że działania CSR wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników (35%), a także wśród klientów (32%).  Na uwagę zasługuje jednak fakt, że 33% firm nie mierzy korzyści z prowadzonych działań, a 32% trudno je oszacować – jest więc duże pole do rozwoju. Nadzieją napawa jednak fakt, że w 40% firm istnieje długofalowa strategia CSR, a w planowanie i realizację działań włączane jest kierownictwo firm (84%).

Co zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie firm?

Jak wskazują badani, czynnikami, które mogą przyczynić się do rozwoju CSR  jest dzielenie się dobrymi praktykami dużych przedsiębiorstw, które posiadają doświadczenie w dziedzinie CSR – tak uważa 54% ankietowanych. Przedsiębiorcy potwierdzają konieczność szerzenie wiedzy i dobrych praktyk na temat CSR. Tego typu działania realizuje Komitet CSR działający w Francusko – Polskiej Izbie Gospodarczej, który m.in. organizuje regularne spotkania służące wymianie doświadczeń firm we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności i jest autorem Barometru CSR.

Więcej o badaniu i jego wynikach na stronie www.ccifp.pl

okładka raportu z badania CSR Barometr

Udostępnij: Barometr CSR – badania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:39 05-07-2018
    Fajne badanie i bardzo ciekawe wyniki i podsumowanie :) Fajnie gdyby tak udało się wprowadzić CSR do polskiej służby zdrowia.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 12:38 06-07-2018
    czekami na możliwość wspólnego budowania raportu oraz zgłaszani swoich uwag (tak jak w zeszłym roku).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 08:25 11-07-2018
      Krzysiek, jasne, będziemy z wami testować Raport on- line. Sporo pozmienialiśmy w porównaniu do ubiegłego roku. Mam nadzieję, że na lepsze. Sami ocenicie.
      Odpowiedz

Muzyka

Open’er Festival Powered by Orange – Dzień 1 (7)

Kasia Barys

5 lipca 2018

Open’er Festival Powered by Orange – Dzień 1
7

Pierwszy dzień Open’er za nami! Na Orange Stage zagrali Nick Cave, Arctic Monkeys, a gwiazdą Tent Stage byli Fleet Foxes. Media piszą o 70 tys. fanów, którzy każdego mają odwiedzić festiwal. Zobaczcie jak się wczoraj bawili!

Udostępnij: Open’er Festival Powered by Orange – Dzień 1
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    emitelek 15:24 05-07-2018
    Spytam już ostatni raz; do kiedy można włączyć 10GB z tego koncertu... 😠
    Odpowiedz
  • komentarz
    Katarzyna Barys 16:06 05-07-2018
    Mam wrażenie, ze już ci odpisywałam pod innym postem. W oficjalne dni festiwalu. Do 7 lipca ale dając szanse tym co bawią się i po północy także 8 lipca można
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 08:38 07-07-2018
      Dziękuję za potwierdzenie daty z regulaminu :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:08 05-07-2018
    Widzę że zabawa przednia :) Udanego festivalu :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    wwwwwwww 09:48 06-07-2018
    ok - dlaczego pod innymi newsami - np o rozmowach międzynarodowych nie ma opcji "skomentuj" obawiacie się opinii użytkowników czy coś?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 10:28 10-07-2018
      Bo to nie jest wpis blogowy tylko informacja prasowa. Od zawsze tylko wpisy na blogu możemy komentować.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:17 10-07-2018
      Historia jest prosta - kiedyś był blog i osobne biuro prasowe. Ale czasem informacja trafiała tu, a czasem tu. I czytelnicy bloga o części rzeczy nie wiedzieli, a czasem dziennikarzom news umykał. I nie wszyscy byli poinformowani. Więc połączyliśmy jedno z drugim, jednak kilka zasad z wcześniejszych stron pozostało, na przykład brak możliwości komentowania pod komunikatami prasowymi.
      Odpowiedz

Inne

Tak świętowaliśmy razem 20 urodziny. Dziękujemy. (11)

Wojtek Jabczyński

4 lipca 2018

Tak świętowaliśmy razem 20 urodziny. Dziękujemy.
11

Niedawno obchodziliśmy 20 urodziny sieci komórkowej IDEA/Orange. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was kilka niespodzianek, abyśmy mogli świętować razem. Jak się to udało? Ponad 370 tys. klientów aktywowało specjalny pakiet 20 GB. Kilka tysięcy osób – które są z nami od równo 20 lat – otrzymało w prezencie miesiąc korzystania z naszych usług za darmo.

Odszukaliśmy także pierwszych 20 klientów, którzy są z nami od pierwszych godzin IDEA do dziś. Dla nich mieliśmy specjalny prezent – świetny smartfon Huawei P20. Ze wszystkimi spotkaliśmy się osobiście, podziękowaliśmy i chwilę rozmawialiśmy. To były ciekawe spotkania i historie, dlatego uznaliśmy, że warto o nich opowiedzieć.

Mnie urzekła historia państwa, którzy rano 2 marca 1998 kupili telefon, który miał być telefonem „alarmowym”. Nasza klienta była wtedy w zaawansowanej ciąży, za kilka dni miała rodzić, a mieszkali daleko od szpitala. Po przyjeździe do domu okazało się, że… nie mieli wystarczającego zasięgu. Wezwali ekipę techniczną. Monterzy uznali, że nie wyjdą z domu do momentu, dopóki nie będzie właściwego zasięgu i antenę wzmacniającą montowali do późnych godzin nocnych. Kolejnego dnia nasza klientka urodziła. Dzisiaj rodzinnie mają Orange Love, 3 dodatkowe karty SIM oraz jednego prepaida.

Inny klient powiedział nam, że do dzisiaj pamięta dzień, w którym kupił u nas swój pierwszy telefon, bo tego samego dnia poznał swoją drugą połówkę. IDEA łączy 😉 Trafiliśmy też na mężczyznę, który został naszym klientem przez bliskie sąsiedztwo – nasz salon był tuż obok jego domu.

Kolaz zdjęc klientow, ktorzy otrzymali telefony na 20 lat idea/orange

Udostępnij: Tak świętowaliśmy razem 20 urodziny. Dziękujemy.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 13:37 04-07-2018
    Piękne historie :) Ja w Orange?Idea jestem 15 lat :) Może kiedyś dołączy się do grona najstarszych klientów którzy mają o x lat tą samą kartę sim i tą samą taryfę - oczywiście taryfa POP sama w sobie się zmieniała - ale myślę że 15 lat z POPem to też piękny wynik :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 13:56 04-07-2018
    20 lat to spory kawał czasu. Pewnie są tu na blogu komentujący, których w dniu powstania Idei jeszcze na świecie nie było.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike277 13:58 04-07-2018
    A ja z Centkiem 17 lat. Idea, Orange a teraz Nju. Też troszkę czasu i historii.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 14:43 04-07-2018
      Wrr, pisanie z telefonu w kolejce w sklepie i już sobie nick przekręciłem. :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 15:56 04-07-2018
        Pośpiech nie jest czasem wskazany :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 15:02 04-07-2018
    Ja zaczynałem od Centertela 21 lat temu . Ciekawe czy są jeszcze numery w Orange które przeiesiono z Centertela ? I ile najstarszy ma lat ? Licząc czas od Centertela do dziś .
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mario 06:54 05-07-2018
    Idea była bardzo konkurencyjna cenowo. Oczywiście wiązało się to z tym, że była najmłodsza w systemie GSM i dopiero budowała konkretny zasięg gsm900. Rebranding przyniósł ogromne rozczarowanie, twój plan był kompletnie niedostosowany do ówczesnej oferty konkurencji. Do dziś można znaleźć setki wpisów na portalach telekomunikacyjnych. Konkurencja oferowała wówczas dużo lepszy przelicznik minut na esemesy i więcej jednostek taryfowych w tych samych cenach. Później to stopniowo się wyrównało, rynek wymusił zmiany. Pamiętam uruchomienie esemesów w popie, to była rewolucja. Na kolejną rewolucję trzeba było czekać do pojawienia się nju. Jedyna oferta Orange, która naprawdę ma ekonomiczny sens.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 08:34 05-07-2018
      Fakt taryfę Jedna Idea trzymalem dlugo po wprowadzeniu Twojego Planu. Pakiet zlotowkowy to był dla mnie idealny.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 14:52 05-07-2018
    Jest możliwość sprawdzenia swojego stażu w nju czy w innej ofercie Orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 20:37 05-07-2018
      W ofercie na kartę SMS o treści „STAZ” pod numer 401 :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 21:27 05-07-2018
      W nju chyba się nie da sprawdzić oficjalnie stażu kodem czy smsem. Można zapytać na infolinii lub pewnie czacie na fb. Nieoficjalnie możesz odszukać maila kiedy zmieniałeś/zamawiałeś usługę nju i sobie policzyć 😜
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej