W podejściu firm do relacji z organizacjami pozarządowymi coraz częściej wychodzi się poza filantropię, budując bardziej partnerskie relacje. Jest wiele NGOsów, z którymi współpracujemy od lat, wspólnie planując i organizując programy edukacyjne czy charytatywne.
Tymczasem wiele organizacji nadal traktuje biznes jedynie jako worek z pieniędzmi – wyznając zasadę: „dajcie nam pieniądze, a już my wiemy najlepiej, co z nimi zrobić”. Tymczasem w tygodniu do naszej firmy spływa ponad 50 próśb o wsparcie, w miesiącu to już 200, w ciągu roku 2500. Jak wybrać spośród tak wielu wartościowych i ważnych projektów?
Od lat staramy się budować naszą politykę społecznego zaangażowania – skupiając się na pewnych obszarach aktywności, proponując różne formy współpracy organizacjom - przekazując nie tylko pieniądze, ale też usługi, dary rzeczowe czy wsparcie wolontariuszy. Mamy fundację korporacyjną, która działa od ponad 4 lat i przejęła nasze programy społeczne oraz współpracę z NGOsami. Dla wszystkich organizacji, które chcą uzyskać wsparce przygotowaliśmy elekroniczny wniosek o dotację.
Tymczasem wiele organizacji – nawet nie zadaje sobie trudu sprawdzenia, co robi społecznie dana firma i jakie programy wspiera. A może warto to zrobić, aby uniknąć kosztów i rozczarowań.
Wszystkim NGOsom, które szukają współpracy z biznesem polecam lekturę krótkiego poradnika.