;

Innowacje

Blisko, coraz bliżej (0)

Marta Krajewska

16 marca 2010

Blisko, coraz bliżej
0

Wpis o bankomacie czytającym z palca wywołał spore poruszenie. Technologia NFC (Near Field Communication – Komunikacja Bliskiego Pola) zastosowana w opisywanym rozwiązaniu daje jednak znaczenie więcej możliwości niż weryfikacja użytkownika bankomatu. Karta miejska w komórce, elektroniczna wizytówka wymieniana między telefonami, karta płatnicza czy tworzenie sieci społecznościowych opartych na tagach to tylko niektóre z zastosowań interfejsu NFC.

www.letsgomobile.org

Technologia NFC umożliwia transfer między urządzeniami znajdującymi się w bliskiej odległości (do 10 cm). NFC wykorzystywana jest m.in. w kartach miejskich czy kartach dostępowych do budynków. Działanie interfejsu jest proste i znane każdemu, kto choć raz korzystał z usług komunikacji miejskiej – wystarczy zbliżyć kartę do czytnika, aby aktywować kontrakt. Eksperci polskiego Orange Labs wykorzystali funkcjonalność NFC tworząc prototyp biletu komunikacji miejskiej w telefonie komórkowym. Oznacza to, że tradycyjny kawałek plastiku może zostać zastąpiony aplikacją w telefonie. Karta miejska w telefonie działa tak samo jak ta tradycyjna – aktywacja następuje po zbliżeniu do czytnika w autobusie. Zakup lub przedłużenie kontraktu może być realizowane za pośrednictwem strony www lub jak do tej pory, w dedykowanych punktach.

Ogromny obszar dla wykorzystania funkcjonalności NFC stanowią płatności. Przeniesienie karty płatniczej do telefonu komórkowego to idea, o której mówi się od dawna, nadal budzi jednak sporo zastrzeżeń – możecie o tym przeczytać we wpisie dotyczącym m – płatności.

Warto przyzwyczaić się do technologii NFC, ponieważ jej funkcjonalność ma szansę na stałe wpisać się w nasze życie. W przyszłości może znaleźć zastosowanie w tworzeniu dokumentów tożsamości (paszporty, dowody osobiste), wyposażonych dodatkowo w e-podpis i dane biometryczne, zastąpić wspomniane papierowe wizytówki, a nawet wyprzeć kultowe vlepki. Tagi NFC zawierające określony kontent (wizytówkę, link do strony, zdjęcie) umieszczone na plakacie dostarczą nam informację o interesującej nas produkcji, na przystanku zastąpią papierowe rozkłady jazdy, a na opakowaniu produktu spożywczego  pokażą zawartość składników odżywczych i cenę. Seniorzy mogą umieścić tag NFC na zdjęciu członków rodziny, dzięki czemu nie będą musieli za każdym razem wybierać numeru – zbliżenie telefonu do odpowiedniego tagu zainicjuje połączenie.

Przeszkodą w snuciu dalszych wizji rozwoju NFC pozostaje brak aparatów wyposażonych w interfejs NFC. Jak podaje Telix.pl podczas ostatniego Światowego Kongresu Telefonii Komórkowej (Mobile World Congress) w Barcelonie, firma Samsung w ramach pilotażu udostępniła uczestnikom telefony komórkowe Samsung Star NFC z aplikacją płatniczą La Caixa Visa Mobile. Nie wiadomo jednak, czy Samsung zdecyduje się na wprowadzenie do swojej oferty telefonów z interfejsem NFC. Badania prowadzone przez Royal Philips Electronics i Visa International pokazują, że klienci są entuzjastycznie nastawieni wobec tej formy płatności. Producent, który zdecyduje się na wyposażenie swoich telefonów w interfejs NFC ma szansę zrewolucjonizować rynek.

Udostępnij: Blisko, coraz bliżej
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Nadszedł rok postpaida? (0)

Wojtek Jabczyński

15 marca 2010

Nadszedł rok postpaida?
0

Postanowiłem nie komentować nowej oferty postpaid Play. Natomiast dla bacznych obserwatorów rynku, jakimi jesteście, analogie nasywają się automatycznie. Rok 2009 był bez wątpienia rokiem prepaid i 29 gr/min. Moim zdaniem wygląda na to, że 2010 będzie rokiem postpaida. Tyle, że w tym wypadku gra będzie ostrzejsza, bo stawka jest wprost proporcjonalna do uzyskiwanego ARPU. Jeśli chodzi o najbardziej pożądanego klienta biznesowego mocny sygnał do walki dał Orange wprowadzając niedawno plany optymalne z internetem. Jak potoczy się rywalizacja o lojalnego klienta abonamentowego zobaczymy. Linia frontu została wytyczona.

Udostępnij: Nadszedł rok postpaida?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Przyjaźni klientom (0)

Marek Wajda

15 marca 2010

Przyjaźni klientom
0

Zdarza się, że podczas spotkań ze znajomymi, słyszę narzekania na obsługę klientów w TP. Okazuje się jednak, że to przeważnie zasłyszane lub przeczytane opowieści, dotyczące najczęściej wydarzeń sprzed lat. Gdy pytam o konkrety – skargi często milkną. Niestety wciąż funkcjonuje stereotyp: TP – monopol – źle. Czy chcę powiedzieć, że jako firma jesteśmy idealni? Na pewno nie. Ale niezależne i obiektywne badanie udowodniło, że sposób obsługi naszych klientów stoi na bardzo dobrym poziomie. Telekomunikacja Polska otrzymała właśnie Godło ogólnopolskiego programu certyfikującego „Firma Przyjazna Klientowi”. Certyfikat jest potwierdzeniem, że TP zapewnia klientowi skuteczną pomoc poprzez kontakt z doradcami na błękitnej linii – 19393 oraz infoliniach technicznych, a także bezpośrednio w salonach sprzedaży tp jak i poprzez kontakt przez www.tp.pl.
Sprawdzono jakość obsługi klienta: satysfakcję, zorientowanie na klienta oraz dostępność kanałów komunikacji. Badania przeprowadzono bardzo dokładnie: klientów pytano za pomocą sondaży telefonicznych, internetowych oraz wywiadów w salonach sprzedaży tp. Okazało się, że ogólne zadowolenie klientów ze współpracy z firmą TP wyniosło 76 proc. (bardzo zadowolony i zadowolony). Pojawili się również Tajemniczy Klienci, którzy odwiedzili punkty sprzedaży i dzwonili na błękitną linię. Sprawdzali m.in.: ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony WWW.

Pewnie po tym wpisie pojawią się komentarze o błędach w obsłudze. I będą prawdziwe. Przy skali obsługi wielu milionów klientów one się zdarzają. Ale to nie nasza specyfika. Codziennie w drodze do pracy mijam dwie placówki operatorów kablowych i długo przed ich otwarciem stoją tam kolejki klientów. Ileż razy musiałem czekać po kilkanaście minut w oczekiwaniu na połączenie z infolinią banku. Portal aukcyjny nie zareagował na informację, że użytkownik grozi innemu pobiciem. Po co to piszę? Bo każdy z nas może wymienić przykłady niewłaściwej obsługi klienta. Ważne, że niektóre firmy starają się poprawić ten stan.

Pewnie ten wpis wyszedł strasznie „pijarowo”, ale naprawdę to dla nas bardzo dobra wiadomość i chciałem się nią z Wami podzielić : ), tym bardziej, że to nie pierwszy w tym roku taki sygnał. Miesiąc temu w badaniu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, okazało się, że TP jest bezkonkurencyjna w obsłudze klientów biznesowych.

Udostępnij: Przyjaźni klientom
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej