Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Bartosz Rymkiewicz Bartosz Rymkiewicz
25 maja 2018
Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 10:04 28-05-2018

Pozostaje tylko pogratulować super programu 🙂 Tak trzymajcie 🙂

Odpowiedz

Rozrywka

Nju mobile ze statuetką Superbrands Polska Marka 2018

Stella Widomska Stella Widomska
25 maja 2018
Nju mobile ze statuetką Superbrands Polska Marka 2018

Wczoraj podczas uroczystej gali Superbrands Polska po raz dwunasty wręczono statuetki Superbrands i Superbrands Polska Marka. Jedną z 33 wyróżnionych marek zostało nju mobile.

Nagroda cieszy nas tym bardziej, że po raz pierwszy w historii działalności organizacji Superbrands w Polsce laureatów wybrali wyłącznie konsumenci. Zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na grupie ponad 10000 Polaków badanie objęło niemal 2000 marek konsumenckich i uwzględniało ich znajomość i stopień, w jakim respondenci byliby gotowi je zarekomendować.

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands funkcjonuje od ponad 20 lat na całym świecie, a od 12 w Polsce.

Komentarze


Inne

RODO zagościło na blogu

Piotr Domański Piotr Domański
24 maja 2018
RODO zagościło na blogu

Jak pewnie zwróciliście uwagę, na blogu wprowadziliśmy kilka zmian. Wszystkie one mają związek z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja br. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Jakkolwiek do tej pory Wasze dane były u nas bezpieczne, to teraz chcielibyśmy jeszcze pełniej podzielić się z Wami wiedzą o tym, jakie dane przetwarzamy, przez kogo są one przetwarzane, w jakim celu i na jakiej podstawie.

Zmiany, które pewnie zauważyliście, związane są z komentarzami. Teraz przy komentarzach znajduje się CAPTCHA, oraz nowe okienko, które należy zaznaczyć, by móc dodać komentarz. CAPTCHA niestety na początek po angielsku, za co bardzo przepraszamy. Postaramy się szybko przerobić ją na język polski. Zniknęło za to pole e-mail. Uznaliśmy, że Waszych adresów e-mail nie mamy potrzeby oglądać, nie wykorzystujemy ich, a co za tym idzie – nie musimy ich zbierać. Taki „efekt poboczny” rozmów o RODO. Przy wspomnianym wcześniej okienku pojawił się za to bardzo długi tekst. Nieco „prawniczy” lecz nader ważny – dobrze jest znać swoje prawa. Dlatego całość publikuję poniżej. Wspominany w pierwszym zdaniu „Regulamin Bloga Orange” - to spisane reguły, które od wielu, wielu lat już u nas obowiązują. Gdybyście mieli pytania, z chęcią Wam odpowiemy. Pamiętajcie także, że Wasze dane nigdy nie opuszczają serwera, na którym stoi blog, a koledzy z Kamikaze po prostu moderują komentarze, więc mają do nich dostęp. Ot cała filozofia.

Zapraszam do lektury ;-)

(tu jest okienko) Oświadczam, że zapoznałam/-em się z Regulaminem Bloga Orange i akceptuję jego treść.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z publikowaniem przez Panią/Pana komentarzy na blogu Orange jest Orange Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, pod adresem Aleje Jerozolimskie 160, 02-326 Warszawa (dalej Orange Polska). Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Orange Polska: inspektorochronydanych@orange.com

Pani/Pana dane zostaną umieszczone w bazie danych komentujących na blogu Orange i będą wykorzystywane w celu:

  • poprawnego zarządzania procesem dodawania komentarzy na blogu oraz zapewnienia przestrzegania regulaminu bloga Orange (zamieszczając komentarz na blogu Orange korzysta Pani/Pan z usługi świadczonej drogą elektroniczną i przetwarzanie Pani/Pana danych jest w tym przypadku niezbędne do wykonania umowy),
  • dochodzenia i obrony przed roszczeniami, w tym w razie nieprzestrzegania przez Panią/Pana regulaminu bloga Orange (podstawą prawą przetwarzania danych jest realizacja prawnie uzasadnionego interesu Orange Polska),
  • statystycznym, pozwalającym określić najbardziej aktywnych komentujących na blogu (podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja uzasadnionego interesu Orange Polska).

Aby opublikować komentarz na blogu Orange musi Pani/Pan podać swoje imię lub pseudonim (tzw. nick). Podanie takich danych nie jest wymogiem ustawowym, jednakże jest wymagane, jeśli chce Pani/Pan skorzystać z możliwości publikowania komentarzy na blogu. Nie podanie tych danych uniemożliwia publikowanie komentarzy. Dodatkowo przetwarzamy również numer IP urządzenia, z którego łączy się Pani/Pan z blogiem, co jest konsekwencją technicznego działania serwisu, na którym umieszczony jest blog Orange.

Pani/Pana dane będą przekazywane Agencji Kamikaze Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 262/264, która na zlecenie Orange Polska utrzymuje platformę informatyczną obsługującą serwis prasowy Orange Polska.

Pani/Pana dane będziemy przetwarzać przez okres, w jakim opublikowany przez Panią/Pana komentarz będzie widoczny na blogu Orange oraz w okresie niezbędnym dla dochodzenia i obrony przed roszczeniami.

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  • żądania dostępu do Pani/Pana danych przetwarzanych przez Orange Polska,
  • sprostowania (poprawiania) danych,
  • usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • przeniesienia danych, co oznacza prawo do otrzymania przez Panią/Pana danych przetwarzanych przez Orange Polska lub żądanie ich przeniesienia do innego podmiotu.

Realizacja tych praw przez Orange Polska uzależniona jest od możliwości zidentyfikowania osoby występującej z żądaniem, aby mieć pewność, że zostało ono złożone przez osobę do tego  uprawnioną.

Zakres każdego z praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia może Pani/Pan skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej oraz celu przetwarzania danych.

 

Jeśli uzna Pani/Pan, że Orange Polska przetwarza Pani/Pana dane niezgodnie z prawem może Pani/Pan wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Komentarze

Scroll to Top