Obsługa i Relacje z Klientami

Co zrobić, gdy coś w telefonie nie działa? (2)

Regina Jabczyńska

13 lipca 2017

Co zrobić, gdy coś w telefonie nie działa?
2

Nikt z nas nie lubi, gdy urządzenie, którego używamy szwankuje. Gdy na przykład nie możemy zainstalować jakiejś aplikacji, telefon „krzyczy”, że ma za mało pamięci albo nie dochodzą do nas MMS-y. Choć czasami przyczyna może leżeć po stronie sieci. Z naszych obserwacji wynika jednak, że znacznie częściej problemy są po stronie urządzenia, np. przez jego nieprawidłową konfigurację.

Warto wiedzieć, że:

  • jako operator dostarczamy usługi i gwarantujemy ich prawidłowe działanie
  • z kolei w zakresie działania urządzenia największą wiedzę ma jego producent

Jeśli popsuje Wam się samochód, to zabierzecie go do ASO czy do dostawcy paliwa? Odpowiedź jest prosta, prawda? Analogicznie, gdy kontaktujecie się z nami, wówczas nasi konsultanci sprawdzą, czy usługi działają prawidłowo i w razie potrzeby je naprawią. Jednak nie mogą konfigurować urządzeń, czy pomagać w ich naprawieniu – tak jak dostawca paliwa nie wyreguluje sprzęgła w naszym samochodzie.

W przypadku kłopotów z urządzeniem zawsze możecie skontaktować się z producentem i poprosić o pomoc w konfiguracji lub naprawieniu jego działania. Pomimo, że nie odpowiadamy za konfigurację i działanie urządzeń, chcemy wyjść naprzeciw Waszym potrzebom. Przygotowaliśmy własne  propozycje, prostej i szybkiej pomocy technicznej. Możecie ją uzyskać od nas w kilku miejscach:

  • na forum Nasz Orange, na którym chętnie pomagają, inni doświadczeni Klienci
  • na stronie ustaw.orange.pl, gdzie podpowiadamy jak konfigurować dane urządzenie
  • na kanale Orange Polska na YouTube, w dziale Technologie razem z Orange Ekspertem, krok po kroku wykonacie konfigurację dowolnego urządzenia lub zobaczycie jak prawidłowo z niego korzystać
  • u Orange Eksperta, czyli na specjalnej, płatnej infolinii lub w formie płatnej pomocy w salonie,
  • z pomocą Orange Friends, czyli w formie odpłatnej domowej wizyty specjalistów, polecanych przez nas

Wybór należy do Was:)

Udostępnij: Co zrobić, gdy coś w telefonie nie działa?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:18 13-07-2017
    Polecam Nasz Orange :) nikodem_dyzma :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrekk85 15:50 13-07-2017
      Czemu nowy nick?
      Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Przyszło lato, kwitnie phishing (0)

Michał Rosiak

13 lipca 2017

Przyszło lato, kwitnie phishing
0

Lato, słoneczko, ciepło (no… relatywnie), wakacje, wypoczynek. Taaaa, jasne – może dla nas, bo dla przestępców to okres jak każdy inny (a wręcz czas wzmożonej pracy, taki „commercial period”). No bo przecież patrząc tęsknie za okno zza komputera w klimatyzowanym biurze odlatujemy myślami gdzieś daleko… a wtedy łatwiej damy się złapać na kolejny podstępny phishing!

Witam, przesyłam Państwu dwa załączniki
wystawię fakturę w oryginale po otrzymaniu przelewu, z dniem przelewu
– bardzo proszę potwierdzić kiedy płatność będzie realizowana.

Jeżeli pozostają jakiekolwiek braki do uzupełnienia po mojej stronie, proszę o kontakt.

Seems legit, jak mawia młodzież – prawda? Dodajmy jeszcze na koniec imię i nazwisko, numer telefonu. Kto by się nie złapał? Tzn. pewnie byliby tacy, ale mam wrażenie, że z kampanii na kampanię phishingi robią się coraz bardziej wyrafinowane. Ostatnie dni to wzrost liczby kampanii, których ostatecznym efekt może być infekcja trojanem Nymaim.

Dlaczego się na to łapiemy?

Bo nie mamy czasu, bo boimy się konsekwencji finansowych, bo jesteśmy ciekawi? Wszystkiego po trochu. Konia z rzędem temu, kto nie ma ochoty kliknąć i sprawdzić co to do licha jest? Dlaczego ktoś chce ode mnie jakieś pieniądze? I choć przestępcy używają rozwiązań wręcz prostackich, i tak się na nie łapiemy! Tak już jesteśmy skonstruowani, w zalewie wiadomości i innych bodźców, pewne kwestie rozwiązujemy podświadomie, szkoda nam czasu na myślenie. Dlatego ostatnio najczęściej spotykamy phishing zamaskowany jako dokumenty finansowe. Tego, że każą nam zapłacić coś, czego nie powinniśmy, wciąż się obawiamy – z obaw, że „zablokują nam konto” (nawet bankowe) już się wyleczyliśmy, wiemy, że w takim przypadku ryzyko trafienia na phishing jest bliskie 100 procent. No i pamiętajmy, że maile, które otrzymujemy, piszą najczęściej rodowici Polacy (albo przestępcy, ale wynajęci przez nich ludzie). Z rozrzewnieniem wspominam „erę phishingu łupanego”, gdy z otrzymanych treści można się było chociaż pośmiać.

Jak to działa?

Dobra, dałem się oszukać, kliknąłem otrzymanego XLSa, otworzył się plik… I co? W opisywanym przypadku trzeba jeszcze włączyć makra w dokumencie (naprawdę są jeszcze ludzie, którzy włączają makra w plikach otrzymanych mailem od obcych ludzi? Toż to podstawa bezpieczeństwa w sieci – jeśli nie wiesz, do czego to służy, nie klikaj!). Jeśli Wasi bliscy proszą, żebyście nauczyli ich czegoś o bezpieczeństwie, to ta zasada pomoże im ocalić swoje dane w znacznej większości przypadków. Co więcej, takie podejście uratuje nas nawet jeśli mamy wyjątkowego pecha, bowiem przestępcy wykorzystali podatność 0-day, która nie potrzebuje naszej dodatkowej (poza otwarciem pliku lub nawet uruchomieniem podglądu!) interakcji, wykorzystuje bowiem błąd w kodzie Worda, czy Excela. Wystarczy tyle, by ściągnąć na nasz komputer złośliwy kod, a potem czeka nas niechciana ingerencja w nasze konto bankowe, czy też konieczność zapłaty za odszyfrowanie ważnych plików.

A wystarczyło przeczytać, nawet spróbować zadzwonić pod umieszczony w mailu telefon. Jeśli przestępca podszywa się pod dużą firmę – dzwoniąc do niej dowiemy się, że pierwsze słyszą o takim mailu (za granicą przestępcy potrafią tworzy własne helpdeski (!), więc warto sprawdzić, czy numer w mailu jest prawdziwy), a jeśli mamy do czynienia z numerem prywatnym – może się okazać, jak napisał Niebezpiecznik, że przypadkiem przestępcom wylosował się istniejący numer i też dowiemy się, że mamy do czynienia z oszustwem. Podsumowując, jak mawiał w Czterech Pancernych szeregowy Czereśniak: „Nie bądź głupi, nie daj się zabić”. Tylko dlatego, że phishingów wtedy jeszcze nie było.

Udostępnij: Przyszło lato, kwitnie phishing
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany – testujemy stronę (22)

Monika Kulik

12 lipca 2017

Raport zintegrowany – testujemy stronę
22

Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.

Raportowanie niefinansowe w Orange Polska

Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.

W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.

Raport zintegrowany

Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes – jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.

Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open’er Festival powered by Orange

Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.

Udostępnij: Raport zintegrowany – testujemy stronę
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Krzysiek 17:50 12-07-2017
    Ja jestem chętny do zgłoszenia ale nigdzie nie widzę adresu @ na który można wysłać ofertę.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Krzysiek 17:55 12-07-2017
      Rozumiem że to jest kontynuacja wątku jak i konkursu http://biuroprasowe.orange.pl/blog/piszemy-raport-zintegrowany/?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Monika Kulik 17:56 12-07-2017
    Zgłoszenia przez komentarze pod wpisem.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 18:12 12-07-2017
    Powinien: -wykorzystywać interaktywne obrazy, muzykę oraz działania zachęcające odbiorce do nawiązania dialogu, - oprogramowanie na zasadach CC (tzw. otwarte źródła) - nie powinno to być nudne czytanie a m.in. interaktywne poznawanie danych poprzez dopisywanie treści przez czytelnik typu Zdanie: W Polsce na działania CSR wydajemy x złotych. Tu czytelnik wpisuje jedną z nazw działań typu Kluby Sportowe a system nam pokaże inne działania lub mapkę. Tu czytelnik wskazuje swoje woj (wtedy widzi tylko działania z tego obszaru). - jak najmniej słów i tekstu, jak najwięcej video, muzyki, Zawsze dla mnie wzorem było to https://www.youtube.com/watch?v=ukQzttbefho - wizualizacja danych (interaktywna) na podstawie np. https://skuteczneraporty.pl/blog/4-nowoczesne-techniki-wizualizacji-i-analizy-danych-na-mapach/ oraz https://skuteczneraporty.pl/blog/category/przyklady/
    Odpowiedz
    • komentarz
      Krzysiek 12:10 13-07-2017
      Powinno być także odniesienie do pozostałych działań Orange z pozostałych lat. Czytelnik musi widzieć w procentach jak rozwija się dana dziedzina, czy jest ona perspektywiczna i czy jest zapotrzebowanie. Typu w roku X na infrastrukturę wydaliśmy 100 mln zł, rok później 115 mln zł. Wzrosło 15% z czego t% trafiło do polskich podwykonawców. W następnym roku przewidujemy p% wzrostu na daną dziedzinę. Tu czytelnik powinien mieć adres @ lub ankietę gdzie mógłby zgłosić np. chęć posiadania światłowodu.
      Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 18:25 12-07-2017
    Ja się z chęcią zgłaszam, bo lubię uczestniczyć w jego tworzeniu (kiedyś nawet wymienialiście nas w spisie osób biorących współudział w pisaniu:-) Dobry raport internetowy to wg mnie przede wszystkim wygodny dostęp wieloplatformowy. Wspominam o tym, ponieważ ostatnio wiele stron jest przeładowanych javascriptami i innymi "dobrodziejstwami" przez co stają się nieczytelne, nieklikalne i zamulające, zwłaszcza na tak popularnych smartfonach i tabletach. Ze swojej strony zapewniam test tych rzeczy na iPadzie i iPhonie. Cenne też są możliwości jakie daje linkowanie do innych treści (rozwinięcia tematu, podobne informacje) czy swego rodzaju odniesienia/dymki i interaktywne wykresy/schematy, których nie da rady umieścić w wersji papierowej, a które znacząco ułatwiają i ubarwiają odbiór treści.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 22:57 12-07-2017
    Panie Piotrze D. chciałbym Panu uprzejmie donieść, że mój NIEBRANDOWANY Samsung Galaxy S6 posiada usługi WoWifi i VoLTE. Dziękuję. Dobranoc ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:18 13-07-2017
      Gratulacje Panie Pikusiu ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Portek 23:45 12-07-2017
    Internetowy raport przede wszystkim powinien być prosty i obrazkowy. Powinien zawierać krótkie (max. 1.5-2min.) filmiki z odpowiednim podkładem muzycznym wskazującym dokonania w tym liczbowe w związku przyczynowo - skutkowym, czyli dana rzecz wpłynęła na taki i taki wynik (takie filmiki robi Ministerstwo Cyfryzacji - do znalezienia na ich fanpage). Oczywiście nie powinno zabraknąć konkretów, ale tak powinny być one umieszczone żeby użytkownik mógł dostać tylko to co chce, czyli jakieś odnośniki, które go przeniosą w odpowiednią część raportu. Co do wyglądu to strona powinna być tak "interaktywna" jak strona o VoLTE/WiFi Calling w sensie te przesuwające się z inną prędkością obrazki w tle. Świetnie to wygląda. Chyba nie muszę wspominać, że koniecznie musi być responsywna żebym mógł ją oglądać na urządzeniach mobilnych i powinna ładować się szybciej niż Mój Orange ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 09:01 14-07-2017
      Podeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gizmo 10:13 13-07-2017
    Cześć! Zgłaszam się do testowania funkcjonalności strony, lubię nowości, chętnie zobaczę jak to wygląda, pochwalę to, co jest dobrze, ale jak trzeba to wytknę też błędy! :D Raport powinien być przede wszystkim czytelny, ale powinien zawierać również części interaktywne (np. krótkie ankiety), obrazki, krótkie filmy, tak, by nie zanudzić użytkownika ogromem tekstu. Strona natomiast powinna być przygotowana pod wszystkie urządzenia, by zapewnić użytkownikowi przyjemne korzystanie zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach. Myślę, że ładną ale i elegancką formą jest Raport z 2016 roku, moim zdaniem powinien on zostać w takiej formie z drobnymi zmianami. Pomimo, że posiadał aż 113 stron, to część z nich to strony tytułowe i całość czytało się bardzo przyjemnie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 09:04 14-07-2017
      Podeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Monika Kulik 12:32 13-07-2017
    Dziękuję za Wasze zgłoszenia. Krzysiek, Maurycy, Portek i Gizmo - jutro wyślę Wam linki do roboczej wersji Raportu oraz inne informacje potrzebne do testów.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Portek 13:21 13-07-2017
      Super :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 14:40 13-07-2017
      :-) czekamy na szczegóły.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Szatyneczka 14:06 13-07-2017
    Można się jeszcze zgłosić? Przegapiłam post :(
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 14:20 13-07-2017
      Przekonaj nas, napisz odpowiedź na zadanie:)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Szatyneczka 15:25 13-07-2017
    Spróbuję :) Według mnie dobry raport internetowy powinien mieć jasny, łatwy i spójny układ graficzny. Powinien nie być za długi i zawierać kluczowe informacje, wnioski i rekomendacje, żeby nie zanudzić czytelnika. Warto też pomyśleć o streszczaniu raportu, aby czytelnik po kilku zdaniach mógł się dowiedzieć czego raport dotyczy. Raport internetowy warto wzbogacić o ciekawe ilustracje, obrazki, zdjęcia czy wykresy a nawet filmiki. Nie należy zapominać też o formacie raportu. Ważne, aby był przygotowany pod każde urządzenie, tak aby czytelnicy mogli mieć do niego dostęp zawsze i wszędzie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 09:01 14-07-2017
      Podeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 19:33 13-07-2017
    O ja ostatnia lajza zapomnialem na smierc. A chcialem napisac ze biorac pod uwage kto i jak czyta raporty dzisiejsza forma musi byc krotka,kolorowa i pozbawiona skomplikowanych wyrazen. Wszedzie obecnie dominuja piktogramy jesli wykresy to najlepiej kolowe i jak najprostsze zwroty. Zwroty jak agregacja , konsolidacja, dywersyfikacja sa nieakceptowalne przez mlodych ludzi. Może brzmie staroswiecko ale widze po swoim synu ze o wiele lepiej przemawiaja formy graficzne niz skomplikowane wyrazenia techniczne. Stąd i raport taki byc powinien. Wiem ze po czasie i sromota mi za takie zaniedbanie. :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Kulik 09:08 14-07-2017
      Rzutem na taśmę ;) Podeślij do mnie - monika.kulik@orange.com swój mail, abym mogła przesłać link do testowania.
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 19:57 13-07-2017
    Mówiąc w skrócie strona powinna być lekka , łatwa i przyjemna .
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej