;

Innowacje

Cyfrowa konsumpcja (0)

Monika Kulik

16 marca 2015

Cyfrowa konsumpcja
0

Każdy z nas jest klientem, który kupuje produkty i usługi, a potem konsumentem, który z nich korzysta. 15 marca było nasze święto – Dzień Konsumenta. Myślę, że to dobra okazja, aby zastanowić się, jak usługi telekomunikacyjne konsumuje nasz klient i jaki wpływ na jego zachowanie i otoczenie ma dostęp do nowych technologii z naszej oferty.

Od 2005 roku klienci Orange Polska spędzili z telefonem przy uchu łącznie ponad 900 tysięcy lat. Już w lutym 2006 roku, z komórek zaczęliśmy korzystać intensywniej niż z telefonów stacjonarnych i znacząco wpłynęło to na zmianę naszego stylu życia. Czas rozmów z telefonów komórkowych obsłużonych przez sieć Orange Polska w całym 2005 roku, w roku 2013 wyczerpał się w ciągu 4 miesięcy.

Stale rośnie nie tylko natężenie ruchu w sieci – związane ze wzrostem liczby korzystających z niej osób, ale także przeciętna liczba minut przeznaczonych na rozmowy. W styczniu 2005 roku, przeciętny użytkownik komórki spędzał z telefonem przy uchu 154 minuty miesięcznie, w roku 2013 – już 2 razy więcej.

W postępie wykładniczym zwiększa się też transfer danych w komórkach. W szczególnych momentach np. świąt przesyłamy 90 TB dziennie – co odpowiada mniej więcej 1,5 miliona godzin muzyki w formacie mp3. Codziennie przesyłamy sobie dziś przez komórki korzystające z sieci Orange Polska niemal tyle samo informacji, ile w 1993 rok wynosił cały ruch danych w światowej sieci.

Od stycznia 2009 roku dzienny strumień danych przesyłanych za pomocą sieci mobilnej Orange Polska zwiększył się 14-krotnie. A przecież treści, które przesyłamy korzystając z naszych kart SIM to wciąż zaledwie wycinek naszej aktywności w internecie. Duża część tej aktywności odbywa się w sieci stacjonarnej. Jeszcze w roku 2006 z internetu stacjonarnego w Orange korzystały niespełna 2 miliony Polaków, przy czym prawie 300 tysięcy osób za pośrednictwem modemów telefonicznych, a 1,7 miliona dzięki dostępowi w technologii xDSL. Siedem lat później połączenia wydzwaniane były już niemal historią, a całkowita liczba użytkowników internetu Orange Polska sięgnęła 2,3 mln (w tym ponad 370 tys. użytkowników internetu szerokopasmowego i 2 miliony odbiorców technologii xDSL). Ilość danych przesyłanych przez łącza stacjonarne zwiększyła się od 2007 roku ponad 8-krotnie.

0911667fbde703c6aaa532faddf71f77b21

To tylko kilka danych pokazujących, jak zmienia się intensywność i sposób korzystania klientów z naszych usług. A jak zmieniamy się my – konsumenci pod wpływem tych usług?- to już temat na zupełnie inną opowieść …

Udostępnij: Cyfrowa konsumpcja
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Film

„okiem Raczka” o filmach zagranicznych 2014 r. (0)

Aleksandra Urbańska

14 marca 2015

„okiem Raczka” o filmach zagranicznych 2014 r.
0

Co decyduje o tym, że wybieramy tę czy inną produkcję? Oryginalna historia, dobry aktor, reżyser, efekty specjalne, fajny plakat, dobra recenzja, a może ilość zdobytych nagród? Czy Emmy, Złote Globy, Cezary, Oscary są dla Was wyznacznikiem tego, co tak naprawdę warto zobaczyć? Przyznam, że podczas ogłoszenia nominacji bywam nierzadko zaskoczona swoją niewiedzą, nienadążaniem za tym, co ważne i modne.Trochę w tym mojej winy – brak czasu na wyśledzenie wszystkich nowości, a trochę polskich dystrybutorów filmowych, którzy zbyt późno zapoznawali nas z tytułami zagranicznych produkcji liczących się w wyścigu po najważniejsze nagrody w branży. Dlatego moment po nominacjach i wreszcie przyznanie nagród to czas, kiedy zdaję sobie sprawę, że mam filmowe zaległości, które muszę nadrobić! Czy Wy też macie podobnie? Zobaczcie, które filmy „okiem Raczka” to must see z produkcji zagranicznych 2014 r.

A że mamy weekend, to oprócz filmowych propozycji, mam też dla Was konkurs. Dzięki naszej współpracy z Multikinem mam 3 podwójne vouchery do rozdania. Odpowiedz na pytanie: Które zagraniczne filmy 2014 r. Twoim zdaniem zasługują na wyróżnienie i dlaczego. Na wasze odpowiedzi, udzielane w komentarzach, czekam do Środy z Orange, czyli do 18 marca. Najciekawsze, zostaną nagrodzone zaproszeniami.

Udostępnij: „okiem Raczka” o filmach zagranicznych 2014 r.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Jak być innowacyjnym – wywiad z Miłoszem Brzezińskim cz.2+konkurs (0)

Marta Krajewska

12 marca 2015

Jak być innowacyjnym – wywiad z Miłoszem Brzezińskim cz.2+konkurs
0

Tydzień temu rozmawialiśmy z Miłoszem Brzezińskim o tym, jak działają innowacyjne firmy. Dzisiaj zapraszam Was na kontynuację rozmowy – o tym, jak samemu stać się bardziej innowacyjnym.

W drugiej części rozmowy robi się JESZCZE ciekawiej 🙂 Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, jakie wspólne motto mają 50 Cent i innowatorzy, jaką strategię biznesową stosował Michał Anioł i czym może skończyć się nurkowanie bez akwalungu, to odpowiedź znajdziecie w filmiku. Plus kilka sprawdzonych sposobów na bycie bardziej innowacyjnym na co dzień.

Konkurs: jaki jest Twój sprawdzony sposób na podniesienie własnej kreatywności? Na odpowiedzi czekam do poniedziałku 16.03, do 23:59. Rozstrzygnięcie we wtorek. Do wygrania książki Miłosza Brzezińskiego i gadżety od Orange.

Udostępnij: Jak być innowacyjnym – wywiad z Miłoszem Brzezińskim cz.2+konkurs
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej