Odpowiedzialny biznes

Cyfrowy świat dla wszystkich

Monika Kulik Monika Kulik
12 października 2021
Cyfrowy świat dla wszystkich

Jak co roku o tej porze mamy dla Was kampanię społeczną Orange. Dwa lata temu mówiliśmy rodzicom o tym, jak odpowiedzialnie i bezpiecznie korzystać z cyfrowego świata Razem w sieci z dziećmi.

W ubiegłym roku robiliśmy coś Razem dla planety, zachęcając do oddawania używanych telefonów i do bardziej ekologicznego spojrzenia na nowe technologie.

W tym roku pokazujemy, że każdy powinien mieć dostęp do cyfrowego świata – niezależnie od miejsca zamieszkania, umiejętności, wieku czy sprawności.

Hasło tegorocznej kampanii brzmi „Mnóstwo wsparcia od innych i trochę wsparcia od Orange. Przybliżamy cyfrowy świat wszystkim".

To „trochę” to wcale nie tak mało:

  1.  To konkretne programy, działania i wsparcie w upowszechnianiu, poznawaniu i wdrażaniu nowych technologii w codziennym życiu mniejszych i większych społeczności.

Sieć numer 1

W ostatnich 5 latach inwestycje OPL w światłowód wyniosły ponad 10 mld zł. W zasięgu światłowodu Orange jest ponad 5,4 mln gospodarstw domowych. Do roku 2025 planujemy budowę kolejnych łączy światłowodowych dla ok. 1,7 mln gospodarstw domowych, które do tej pory nie miały dostępu do ultraszybkiego internetu.

100 Pracowni Orange

Aby ułatwić mieszkańcom małych społeczności dostęp do informacji, wiedzy i technologii, stworzyliśmy Pracownie Orange. Są to multimedialne centra edukacji cyfrowej zlokalizowane w niewielkich miejscowościach. Ich zadaniem jest zapewnienie członkom miejscowych społeczności dostępu do nowych technologii, szkoleń i warsztatów. Dotąd powstało 100 Pracowni Orange w całej Polsce.

FabLab powered by Orange

W dwóch miastach, Warszawie i Gdańsku, Fundacja Orange stworzyła FabLaby – otwarte miejsca skierowane do osób, które chcą nauczyć się twórczo korzystać z nowych technologii. W FabLabach oferujemy wsparcie doświadczonych edukatorów, profesjonalny sprzęt oraz bezpłatne warsztaty dla dzieci i młodzieży.

 

  1. To wsparcie dla edukacji cyfrowej. Fundacja Orange poprzez programy edukacyjne od 16 lat uczy dzieci kompetencji cyfrowych, odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii.

MegaMisja

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych. Kierujemy go do nauczycieli oraz dzieci w wieku 6-10 lat. Zależy nam na tym, żeby najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. Do tej pory w programie wzięło udział 30 000 dzieci

i ponad 1000 nauczycieli. Nowa edycja programu ruszyła we wrześniu.

#SuperKoderzy

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów szkół podstawowych z klas 4-8. Jego kluczowym elementem jest nauka programowania, ale realizowana w innowacyjny sposób – nie na lekcjach informatyki, a na zajęciach przedmiotowych, np. na przyrodzie, matematyce, historii, muzyce i języku polskim. Została również uruchomiona ścieżka dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Program realizowany jest od 2016 roku i bierze w nim udział co roku kilka tysięcy dzieci. Obecnie trwa kolejna edycja.

Lekcja:Enter

Lekcja:Enter to projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli, którego celem jest doskonalenie ich kompetencji cyfrowych. W latach 2020-2023 przeszkolonych zostanie ponad 75 tys. nauczycieli (15% z każdego województwa). Projekt jest realizowany we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych. Działania w systemie regrantingowym są realizowane przez placówki doskonalenia nauczycieli we współpracy z samorządami lub organizacjami pozarządowymi. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

  1. To także dostęp technologii cyfrowych dla osób z niepełnosprawnościami i starszych.

Orange bez barier

Klientom z niepełnosprawnościami zapewniamy możliwość skorzystania z ponad 140 dostępnych salonów w całej Polsce. Zapewniamy w nich m.in. swobodny dostęp bez barier architektonicznych, dodatkowo przeszkolonych konsultantów, możliwość skorzystania z tłumacza migowego i inne udogodnienia. Klienci niesłyszący mogą też skorzystać z usługi tłumacza migowego podczas kontaktu z naszymi infoliniami. Tłumacz zadzwoni na naszą infolinię i pomoże w uzyskaniu potrzebnych informacji.

Dla seniora

Wprowadziliśmy wiele udogodnień dla starszych klientów w naszych salonach i na infolinii – specjalne standardy obsługi, dokumenty powiększoną czcionką czy dedykowana komunikacja dotycząca bezpieczeństwa. Organizujemy także szkolenia dla osób starszych z zakresu nowych technologii. Od 2020 roku, z powodu pandemii przenieśliśmy je do sieci i zapraszamy na „ABC cyfrowego świata ze smartfonem”. Do tej pory odbyły się 3 edycje szkoleń, z których skorzystało kilkuset seniorów. Na kolejny cykl edukacyjny zaprosimy już wkrótce.

  1. To także udostępnianie nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań dla biznesu. Dla tych co stawiają pierwsze kroki na drodze biznesowej - startupów, jak i dla tych bardziej zaawansowanych – zarówno zarówno małych i średnich firm jak i dużych korporacji.

Wsparcie dla startupów

W Orange Fab rozwijamy, testujemy i wdrażamy innowacyjne rozwiązania. Startupy mają zapewnione wsparcie mentorskie i techniczne w zakresie dostępu do platform chmurowych, takich jak Live Objects i Integrated Computing, oraz łączności LTE-M lub 5G, a także możliwość wspólnego z Orange oferowania swoich produktów i usług. Dla Orange taka współpraca oznacza dostęp do nieszablonowych pomysłów, technologii i modeli biznesowych naszych partnerów. Pozwala to nam na identyfikację, definiowanie i prezentację nowych źródeł przychodów lub oszczędności, a w rezultacie na budowanie przewagi konkurencyjnej.

Więcej na www.orange.pl/cyfrowyswiatdlawszystkich.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 21:10 12-10-2021

Mega hasło przewodnie. Fajnie ze organizujecie takie kampanie. Konkurencja może tylko rozłożyć ręce i Wam gratulować. W tym aspekcie od kar jesteście liderem na polskim rynku nie tylko telko, ale całym rynku usług w naszym kraju.

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 21:13 12-10-2021

    kar=lat ?

    Odpowiedz
Gie
Gie 23:33 12-10-2021

„W zasięgu światłowodu Orange jest ponad 5,4 mln gospodarstw domowych. Do roku 2025 planujemy budowę kolejnych łączy światłowodowych dla ok. 1,7 mln gospodarstw domowych, które do tej pory nie miały dostępu do ultraszybkiego internetu.”

ŁAŁ, czyli do 2025 w zasięgu światłowodu Orange znajdzie się AŻ połowa polskich gospodarstw domowych. Toż to szaleństwo. Oby Polakom od tego luksusu nie pomieszało się w głowach. Ciekawe kiedy u mnie pojawi się światłowód Orange? 2030? 2040?

Odpowiedz
    kanarek
    kanarek 08:51 19-10-2021

    To nie szaleństwo. To powinien być standard. Szkoda, że inne firmy na rynku telco nie widzą potrzeby dostarczania Polakom do domów światłowodów. Orange przynajmniej widzi taką konieczność. Ale jeśli nadal uważasz, że to nie jest firma dla Ciebie to może o ten światłowód to udaj się do innych Operatorów 🙂

    Odpowiedz

Rozrywka

Testujemy Apple Arcade – ponad 200 gier w abonamencie!

Bartosz Graczyk Bartosz Graczyk
12 października 2021
Testujemy Apple Arcade – ponad 200 gier w abonamencie!

Apple Arcade to usługa oferująca gry dostępne na wszystkich urządzeniach Apple w formie abonamentu. Bez reklam i płatności wewnątrz aplikacji. Sprawdzamy najważniejsze cechy usługi, które mogą zachęcić lub zniechęcić do płacenia abonamentu.

Apple Arcade - promocja

Przy zakupie urządzeń od Apple takich jak: iPod, iPad czy iPhone otrzymujemy w gratisie Apple Arcade za darmo na 3 miesiące. Jeżeli masz w planach zakup nowego urządzenia oraz korzystanie z Apple Arcade jest to cenna informacja. Po trzech miesiącach, opłata wynosi 24,99 zł za miesiąc.

Dostępne na wszystkich urządzeniach

apple arcade

Jak już wcześniej wspomniałem, usługa jest dostępna na wszystkich urządzeniach Apple. W tę samą grę jesteś w stanie zagrać zarówno na MacBooku, jak i na iPadzie, czy iPhonie. Warto zwrócić uwagę na optymalizację aplikacji w ramach Apple Arcade. Oprogramowanie dostępne w usłudze jest przygotowane z myślą o każdym urządzeniu. To oznacza, że w grze np: Samurai Jack, na smartfonie kontrolujemy postacią za pomocą ekranu dotykowego. Gdy zechcesz skorzystać ze swojego komputera, nic nie stoi na przeszkodzie by użyć klawiatury i myszki jako kontroler.

Co ciekawe, nasz postęp w grze jest przenoszony automatycznie na drugie urządzenie. Jeżeli skończysz rozgrywkę na tablecie możesz ją ponownie rozpocząć na smartfonie. Warto jednak zaznaczyć, że na posiadanym przeze mnie Macbooku Pro z 2018 roku, gry działały znacznie wolniej niż na urządzeniach mobilnych. Klatkarz wahał się między 15-30 fps. W nowych modelach na bazie chipu M1 raczej nie napotkasz tego typu problemów. Ten projektowany był w celu pełnej zgodności urządzeń mobilnych ze stacjonarnymi.

Ponad 200 gier w ofercie

apple arcade

W ofercie Apple Arcade znajduje się ponad 200 gier. W ich skład wchodzą produkcje wysokobudżetowe, tworzone specjalnie na platformy mobilne. W usłudze znajdziemy wiele tytułów opartych na znanych licencjach filmowych jak np: Star Trek, Samurai Jack, Lego Star Wars, czy NBA 2k21. Możemy też zaobserwować nowe odsłony starych, ale i kochanych przez graczy serii np: Castlevania czy Monster Hunter. Niestety w ofercie brakuje portów gier komputerowych. Jednym z nielicznych jest Don’t Starve. Jeżeli szukasz sposobu na zagranie na urządzeniu mobilnym w nowe, wysokobudżetowe produkcje, warto sprawdzić inny abonament: Xbox Game Pass Ultimate, który możesz kupić za pomocą „Płać z Orange”.

Gry darmowe, bez reklam

apple arcade

Są to głównie „minisy” i „indyki”, takie jak: Jetpack Joyride, Angry Brids, Fruit Ninja - czyli większość klasyków, które przetrwało na rynku próbę czasu. Z jedną różnicą. Teraz bez reklam oraz płatności wewnątrz aplikacji. Wszystko czego potrzebujesz jest w grze. Nie musisz dokupować „power upów”, gdy zginiesz, lub oglądać upierdliwą reklamę w celu zyskania dodatkowego życia.

Największy minus

Faktycznie gier jest dużo, co wydaje się plusem, ale większość mówiąc kolokwialnie to gry “komunikacyjne”, idealne na czas przejazdu komunikacją miejską.

W ofercie jest mało tych, które angażują na wiele godzin, z wciągającą fabułą i postaciami, które jesteśmy w stanie polubić. Niestety jest to wada nie tylko Apple Arcade, ale i całego rynku gier mobilnych. Jeżeli jednak jesteś fanem „minisów” to jest to coś dla Ciebie. Oszczędzasz czas na reklamach, a przy okazji możesz sprawdzić wiele produkcji opartych na licencji.

Komentarze


Inne

„Wszyscy ludzie strategii” – Magdalena Hauptman

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
11 października 2021
„Wszyscy ludzie strategii” – Magdalena Hauptman

Na początku września wystartowaliśmy na blogu z nowym cyklem wideo „Wszyscy ludzie strategii”, w którym przedstawiam Wam nasze menadżerki i menadżerów w kontekście strategii Orange Polska .GROW. Do kolejnego odcinka zaprosiłem Magdaleną Hauptman, która jest dyrektorką wykonawczą ds. transformacji i efektywności. Rozmawiamy o tym, jak pogodzić w dużej firmie sprzeczne interesy? Dlaczego w czasie pandemii zakupy i logistyka dają szczególną przewagę? I co jest fascynującego w psychologii? Zapraszam do obejrzenia rozmowy.

Komentarze

Scroll to Top