Odpowiedzialny biznes

Cząstki przyciągania – album o niestandardowych kampaniach

Marek Wajda Marek Wajda
15 kwietnia 2014
Cząstki przyciągania – album o niestandardowych kampaniach

Dzisiaj premiera albumu Natalii Hatalskiej„Cząstki przyciągania”. To pierwszy w Polsce album przedstawiający niestandardowe kampanie reklamowe. Natalia wybrała blisko 160 takich kampanii - cztery z nich z Orange. Układ kampanii jest autorskiego pomysłu Natalii - wyodrębniła kilka schematów (tzw. marketingowe memy), które decydują o sukcesie niestandardowych formatów.  W ostatnim tygodniu kilku blogerów promowało je u siebie.

- Jak wybierałaś projekty.

fddf87a70248c95f062dde6e583dd6e059c

Natalia Hatalska: Proces wyboru projektów do albumu nie był ani łatwy, ani szybki. Zależało mi bowiem na tym, żeby w albumie znalazły się także te rozwiązania, które niekoniecznie są znane i które niekoniecznie były nagrodzone. Zależało mi, żeby umieścić w albumie projekty z wielu branż i kategorii, dużych i małych marek, projekty nowsze i starsze - chciałam bowiem pokazać, że niestandardowe rozwiązania to raczej podejście do komunikacji, swego rodzaju stan umysłu, a nie domena jakiejś konkretnej kategorii. Wybrałam do albumu łącznie ponad 200 kampanii, a potem tę liczbę musiałam sukcesywnie zmniejszać - problemem okazały się głównie prawa autorskie (czasami trudno było ustalić do kogo należą) oraz jakość zdjęć [potwierdzamy z Tomkiem Sulewskim, bo pomagaliśmy Natalii w szukaniu zdjęć i informacji o naszych kampaniach - mw]. Zaskakujące było dla mnie to, że firmy, które podejmują działania niestandardowe, nie zawsze je dokumentują, a mnie zależało na pokazaniu rozwiązania "w akcji", na ulicy, nie tylko koncepcji, projektu graficznego. Ostatecznie w albumie znalazło się prawie 160 kampanii. Mam nadzieję, że mimo wszystko pokazują to, co chciałam pokazać - że wcale u nas nie jest tak źle z niestandardami, jak powszechnie się sądzi.

04b0f582ae7a5bd53fbafe312ea5de8b6aa

- Dosłownie po jednym zdaniu na temat naszych projektów - dlaczego akurat te wybrałaś?

W albumie znalazły się aż cztery Wasze kampanie, w tym trzy w rozdziale użyteczność - zawiera on takie rozwiązania, w których marka daje coś konsumentowi coś, co oszczędzi jego czas, pomoże w codziennym życiu albo coś, dzięki czemu poczuje się on wyróżniony. Do takich kampanii zaliczam właśnie realizowane przez Was kampanie społeczne Telefon do mamy czy Internet na porodówkach - ta ostatnia trudna jest do wyobrażenia dziś, ale w 2008 roku musiała być dla młodycz rodziców czymś naprawdę pożądanym. Kampania Foremki to natomiast jedna z moich ulubionych kampanii - zaskakujące miejsce, fajne nawiązanie do kampanii w mediach tradycyjnych i jednocześnie nieinwazyjny (bo zrobiony przecież z piasku:)) branding.

- Skąd w ogóle taka tematyka na album?

Niestandardowe formy komunikacji to mój główny obszar zainteresowań. Od zawsze jednak interesowało mnie to, co sprawia, że ludzie zauważają daną kampanię, zapamiętują ją i w dodatku chcą się nią dzielić z innymi. Chciałam znaleźć jakiś schemat, według którego zbudowane są niestandardowe kampanie, coś na kształt tego, jak zbudowany jest wirus biologiczny (dlatego tak dużo w tej książce odwołań do Strefy skażenia Prestona). Mam więc nadzieję, że ten album będzie nie tylko inspiracją, ale także przydatnym narzędziem w codziennej pracy marketerów.

Album możecie kupić choćby tutaj, a krótki fragment znajdziecie pod tym linkiem.


Rozrywka

BOMBAY BICYCLE CLUB zagra na Orange Warsaw Festival 2014

Kasia Barys Kasia Barys
15 kwietnia 2014
BOMBAY BICYCLE CLUB zagra na Orange Warsaw Festival 2014

Zespół BOMBAY BICYCLE CLUB wystąpi14 czerwcana Orange Warsaw Festival.

Bombay Bicycle Club mają już cztery albumy. Kiedy mieli po 18 lat podpisali swój pierwszy kontrakt z legendarną wytwórnią Island i wydali debiutancki album (2009) pt. „I Had the Blues But I ShookThemLoose”. Najnowszy albumpt.”SoLong, SeeYouTomorrow”, który miał swoją premierę na początku 2014, był najdłużej dopracowywany. W materiale słychać podróżnicze ambicje i inspiracje innymi kulturami.

Bilety na Orange Warsaw Festival 2014 są dostępne na:www.orangewarsawfestival.pl, www.eventim.pl oraz w sieci autoryzowanych punktów Eventim.Możecie komponować bilety, kupując bilety jednodniowe, pakiet dwudniowy na dowolne dni lub trzydniowy karnet. Pakiet dwudniowy dostępny jest tylko on-line.

Dobra wiadomość dla tych, którzy są w Orange i chcą się wybrać na festiwal. Specjalna ofertę 15% rabatu na zakup biletów festiwalowych została wydłużona do 15 czerwca 2014.


Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR cz. 8

Monika Kulik Monika Kulik
15 kwietnia 2014
Piszemy Raport CSR cz. 8

Planując ze mną Raport CSR wspomnieliście o tym, że chcielibyście poczytać trochę o historii firmy, ktoś zaproponował oś czasu, a ktoś inny ikonografiki. Może połączymy te trzy elementy i stworzymy z pomocą naszego grafika kalendarium Orange Polska. Na początku zajmiemy się treścią, a za tydzień wybierzemy projekt graficzny.

Jakie ważne wydarzenia z historii naszej firmy powinny się znaleźć w takim kalendarzu waszym zdaniem? A może uzupełnimy go o ważne wydarzenia z historii telekomunikacji w Polsce ? Co Wy na to?

Zacznijmy może od tych dat:

2013

Połączenie TP S.A. i PTK Centertel Sp. z o.o. w jedną firmę Orange Polska S.A.

2012

TP S.A. zmienia logo na Orange (jako główna marka handlowa)

2009

TP i UKE podpisują Porozumienie w sprawie wdrożenia zasad transparentności i niedyskryminacji w relacjach między operatorami

2006

Idea zmienia się w Orange  - PTK Centertel rozpoczyna świadczenie usług pod marką Orange.

1998

Prywatyzacja i debiut TP na giełdach w Warszawie i Londynie

1991

Powstaje Telekomunikaca Polska

1947

Utworzenie przedsiębiorstwa państwowego Polska Poczta, Telegraf i Telefon

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

Czekam na Wasze uzupełnienia. Nagrody czekają.

Scroll to Top