;

Innowacje

Czy 5G zrewolucjonizuje handel? Jest raport (2)

28 listopada 2019

Czy 5G zrewolucjonizuje handel? Jest raport
2

Wizyta w sklepie pewnie nikomu nie kojarzy się z siecią komórkową, no chyba że chodzi o sprawdzenie listy zakupów na smartfonie. Jednak wkrótce może się to zmienić, m.in. za sprawą sieci 5G. Bardzo ciekawy raport „Jak 5G napędzi rewolucję cyfrową w polskim handlu detalicznym” przygotowała na ten temat Polityka Insight (PI).

Wizja, którą roztacza raport to sklep, który będzie nas rozpoznawał, witał i informował o najnowszych promocjach.  Poda także informacje o właściwościach produktów na najbliższych półkach czy skieruje do towarów, których szukamy.

Sklep po 5G – 24/7 lecz bez sprzedawców?

To tylko mały fragment nadchodzących zmian. 5G przyspieszy rozwój internetu rzeczy, co zasadniczo zmieni sposób dokonywania zakupów, transportu towarów i zarządzania kadrami. Obsługa klienta będzie się stopniowo coraz bardziej automatyzowała, pierwszym etapem będzie rozpowszechnienie znanych już kas i kiosków samoobsługowych.

Dowiedz się więcej o testach 5G prowadzonych przez Orange Polska

Następnym krokiem będą otwarte 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, w pełni zautomatyzowane sklepy bezobsługowe. Liderem w ich wprowadzaniu jest aktualnie Amazon. A pierwszy polski sklep tego typu o nazwie Take&Go otworzyła w 2019 roku firma Surge Cloud z Poznania.

Lepiej spersonalizowana oferta = bardziej zadowolony klient

Kolejną zmianą będzie wykorzystywanie na coraz większą skalę nowych technologii do personalizacji oferty kierowanej do klienta. W raporcie PI czytamy, że już 44 proc. konsumentów chce, by sklepy kierowały do nich sprofilowane propozycje marketingowe, nic dziwnego, że zmiany idą w tę stronę. Wizualizacja produktów i oprogramowanie oceniające klienta na podstawie informacji z kamer, czujników i baz danych spowoduje, że sztuczna inteligencja będzie umiała dopasowywać produkty i promocje do preferencji kupującego.

5G to nie sztuczna inteligencja, a sztuczna inteligencja to nie 5G, lecz obie te technologie będą się w przyszłości uzupełniać.

Będzie analizować nawet ruch gałek ocznych by przewidzieć potrzeby zakupowe i pomóc klientowi. W efekcie będzie podpowiadać wybór konkretnego towaru, np. ubrań czy butów dzięki wprowadzeniu skanerów ciała. Powstaną wirtualne przymierzalnie. Pozwoli to zmniejszyć odsetek produktów, które wstępnie zainteresowały kupującego, ale które ostatecznie nie zostały wybrane. Obniży też liczbę zwrotów towarów zamawianych przez internet.

Szybkość danych niezbędna dla sklepów przyszłości

Jak się domyślacie, każde z tych urządzeń będzie musiało łączyć się z chmurą w czasie rzeczywistym. Stamtąd informacje muszą być na bieżąco przekazywane do smartfonów klientów, na wyświetlacze w sklepie czy do osób zarządzających sklepami i sieciami handlowymi. To wymaga odpowiedniej infrastruktury telekomunikacyjnej. Właściwą prędkość, pojemność i brak opóźnień w transmisji zapewni powszechne stosowanie technologii 5G, w tym również w telefonach komórkowych.

Dowiedz się więcej o 5G z cyklu filmów #5Gotowi

Na podstawie tych danych sztuczna inteligencja będzie mogła odpowiednio zareagować i komunikować się z nami w czasie rzeczywistym. Tu znów kłania się analiza danych prowadzona w chmurze, która ma praktycznie nieskończoną moc obliczeniową i wykorzystuje duże zbiory danych, niedostępne dla zwykłych serwerów. Według firmy badawczej Markets&Markets wykorzystanie chmury na świecie tylko w 2018 r. wzrosło o 21 proc. a w 2021 osiągnie wartość tego rynku wyniesie 28,5 mld dolarów. W Polsce Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2019 r. z płatnych usług chmury obliczeniowej korzystało 17,5 firm.

(R)ewolucja? Czy 5G to jedyny powód zmian?

Z raportu PI wynika, że często zarządzanie sklepami wygląda podobnie jak 20 czy nawet 50 lat temu. Wyznaczanie zadań, ich weryfikacja oraz planowanie pracy personelu odbywa się analogowo, robi to po prostu człowiek. W podobny sposób ustala się, jakich towarów brakuje. Pracownik chodzi między regałami i notuje czego brakuje, a potem przynosi produkty z magazynu lub zamawia te, których brakuje.

Dowiedz się więcej o innowacyjnych rozwiązaniach dla biznesu, dostarczanych przez Orange Polska – Internecie Rzeczy oraz usługach chmurowych.

Tu również cyfryzacja i dostęp do szybkiego internetu spowodują znaczącą zmianę. Sklepy będą naszpikowane różnego rodzaju czujnikami, sensorami i kamerami. Analiza uzyskanych z nich danych pozwoli przewidywać potrzeby klienta, uzupełniać towary dzięki kontroli zapełnienia półek i magazynów oraz lepiej organizować pracę ludzi (układanie grafików, planowanie urlopów i nadgodzin). Pozwoli to zmniejszyć koszty logistyki, również dzięki stosowaniu do transportu towarów autonomicznych dronów. Przykładowo, polska firma Spartaqs kończy testy autonomicznego drona, który może przenosić ładunki do 8 kilogramów, pracuje też nad dronem, który samodzielnie może przenieść 20 kg, a lecąc w roju kilkukrotnie więcej.

Sklepy przyszłości nie powstaną bez firm, które będą chciały je wdrażać

Handel należy do z najbardziej konkurencyjnych branż, gdzie rywalizują sklepy stacjonarne, platformy aukcyjne i sklepy internetowe. Wszyscy szukają sposobów na wzrost obrotów, obniżkę kosztów i lepsze zarządzanie. Dlatego branża, podobnie jak telekomunikacja, chętnie inwestuje w innowacje, które przynoszą dodatkowe zyski i zwiększają zadowolenie klientów.

Stąd otwarcie na rewolucję cyfrową, która docelowo – zdaniem ekspertów PI – oznacza w pełni zautomatyzowane i pozbawione pracowników sklepy otwarte 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Sztuczna inteligencja będzie zarządzać nimi przy użyciu informacji z kamer, czujników i aplikacji zakupowych. Zidentyfikuje klienta, oceni, czy i które produkty mogły mu się skończyć, weźmie pod uwagę nawet pogodę i nastrój kupującego. Na podstawie tych danych zasugeruje listę zakupów, skieruje klienta w odpowiednie miejsca, zaproponuje promocje i automatycznie potrąci koszt zakupów z konta.

Jednocześnie system będzie na bieżąco sprawdzał zapasy towarów w sklepie, uzupełniał je lub zamawiał nowe partie, a każda z dostaw będzie rozpakowywana i układana przez autonomiczne urządzenia samobieżne.

Przeczytaj inne teksty dotyczące 5G opublikowane ostatnio na naszym blogu.
Udostępnij: Czy 5G zrewolucjonizuje handel? Jest raport
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:48 28-11-2019
    Zapowiada się ciekawie, ale czy będzie to wszystko bezpieczne? Czy dzięki tej technologii wiele osób nie utraci swoich miejsc pracy? Osobiście widzę w tym rozwiązaniu plusy jak również minusy.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ryszard Kaminski 13:36 29-11-2019
      Zabezpieczenia muszą być adekwatne do możliwości sieci. Niezbędna jest tu współpraca państw, operatorów i dostawców urządzeń. Dziś sieci telekomunikacyjne są bezpieczne i tak samo będzie w przyszłości. Jednak użytkownicy końcowi zawsze będą musieli pamiętać o bezpieczeństwie swoich sieci domowych czy firmowych. To niezależnie od standardu sieci się nie zmieni. A Twoje drugie pytanie jest stare jak historia ludzkości. Postęp zawsze powodował, że jakieś zawody zanikały, ale pojawiały się jednocześnie zupełnie nowe. Specjaliści twierdzą, że przynajmniej połowy zawodów, w których będą pracować nasze dzieci jeszcze nie wymyślono.
      Odpowiedz

;

Oferta

Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST (2)

Marta Krajewska

27 listopada 2019

Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST
2

Wyobrażacie sobie życie bez smartfona? Mamy  w nich wszystko: karty płatnicze, komunikatory, appki pogodowe, zakupowe, czy społecznościowe. Jeśli jesteś statystycznym czytelnikiem tego bloga, to prawdopodobnie urodziłeś się w czasach, gdy telefony komórkowe (nie mówiąc o smartfonach) były rzadkością. A jak jest z dziećmi, urodzonymi po roku 2000, które od pierwszych chwil życia miały do czynienia ze smartfonami?

Pokolenie smartfona

Z raportu „Smart Kids” z 2016 r. wynika, że aż 38 proc. dzieci poniżej 2. roku życia korzysta z urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów). Z wiekiem ten odsetek rośnie i już wszystkie dzieci powyżej 8. roku życia używają urządzeń mobilnych. Ten sam raport informuje, że 6 na 10 dziesięciolatków korzysta z własnych smartfonów lub tabletów, a pozostali dzielą je z rodzicami.  Z badań przeprowadzonych rok wcześniej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę wynika, że wśród dzieci do 6 roku życia już 64 proc. korzysta z urządzeń mobilnych, a 1/4 proc posiada takie urządzenie na własność.

Przygotowałam materiał z moimi rekomendacjami pierwszego telefonu dla dziecka. Zobaczcie, co polecam dla młodszych i nieco starszych dzieciaków.

Najlepszy wiek na pierwszy telefon

Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne zaleca, aby pierwszy telefon podarować dziecku po 15. roku życia. Rzeczywistość jest jednak odmienna. Badania potwierdzają to, co możemy zaobserwować  – dzieci od najmłodszych lat korzystają ze smartfonów i tabletów, a z wiekiem ten odsetek rośnie.  Warto zatem zadać pytanie kiedy i jaki telefon kupić dziecku?

Przeczytaj także tekst: Ile czasu dziecko może spędzać przed ekranem?

W badaniu przeprowadzonym wśród rodziców dzieci w wieku od 6 do 11 lat przez GfK Polonia dla jednego z producentów telefonów komórkowych, ponad połowa wskazała 10 rok życia jako najbardziej odpowiedni wiek na posiadanie pierwszego telefonu, a niemal co czwarty uznał, że jest to 11 lat lub więcej. Rodzicom zależało na kontakcie z dziećmi, gdy te są poza domem oraz umożliwieniu im kontaktu z kolegami. Częstym argumentem było spełnienie marzeń dziecka i chęć dopasowania się do rówieśników, którzy mają telefon. Co zatem jest najważniejsze w pierwszym smarfonie?

Najważniejsze: cena i wytrzymałość

W tym samym badaniu zapytano rodziców, czym kierują się przy zakupie pierwszego telefonu dla dziecka. Okazuje się, że dla rodziców najważniejsze są cena, wytrzymałość oraz długi czas pracy na baterii. Mniej ważny jest wygląd telefonu, aparat fotograficzny, czy wyświetlacz.

Z moich rozmów z zaprzyjaźnionymi rodzicami wynika, że równie ważna jest możliwość zlokalizowania dziecka. Natomiast dla dzieci ważne jest, by pierwszy telefon miał odpowiedni wygląd (kolory wskazujące na płeć, możliwość personalizacji), dobry aparat z zabawnymi filtrami i oczywiście dostęp do internetu, żeby móc ściągnąć gry i aplikacje społecznościowe.

Razem w sieci

Zanim zdecydujecie się na zakup pierwszego telefonu dla dziecka, przeczytajcie nasz poradnik na stronie Razem w sieci. Znajdziecie tam porady, kiedy kupić dziecku pierwszy telefon,  jak zawrzeć umowę z dzieckiem, jak bezkonfliktowo wprowadzić zasadę kontroli rodzicielskiej. A kiedy już kupicie smartfon, to koniecznie obejrzyjcie materiał Michała o tym, jak chronić swoje dziecko w sieci.

Zerknijcie też na wpis Kasi: Okiem mamy: Domowy kodeks to komunikacja, nie dyktatura.

Jestem ciekawa, jaki był Wasz pierwszy telefon? A jaki wybraliście (albo właśnie wybieracie) dla swojego dziecka? Piszcie w komentarzach.

Udostępnij: Pierwszy telefon dla dziecka| SZYBKI TEST
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 19:13 27-11-2019
    Ja dzieci swoich nie mam ale mam chrześniaka który sam sobie wybiera swój telefon.Posiadał ostatnio Huawei ostatnio miał co teraz ma za pewne jeszcze lepszy model znając życie ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:43 28-11-2019
    Dobrze ze mam jeszcze kilka lat do namysłu. Chociaż za 10 lat świat GSM może wyglądać zupełnie inaczej niż dzisiaj.
    Odpowiedz

;

Obsługa i Relacje z Klientami

Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy (8)

Monika Rybak

27 listopada 2019

Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy
8

Dziś wpis nieco inny niż zwykle. Zacznę od podziękowań skierowanych w Waszą stronę…

Dziękujemy!

Orange Polska otrzymał godło Firma Przyjazna Klientowi w 2019 roku.
Tym samym dołączyliśmy do wąskiego grona laureatów i jesteśmy jedyną firmą telekomunikacyjną w Polsce, która otrzymała to wyróżnienie. Przyznano  je nam po badaniu przeprowadzonym przez niezależną firmę badawczą w październiku tego roku.

W badaniu wzięło udział 1171 naszych klientów, ze wszystkich grup, wybranych w sposób reprezentatywny. Pod uwagę brana była w szczególności dbałość o relacje i jakość obsługi Klientów. To wyróżnienie to dla nas nie tylko prawdziwy zaszczyt ale również motywacja do dalszej pracy.

Ocenie podlegały cztery główne kategorie :

  • Współpraca – dowiedzieliśmy się jak oceniacie kompetencje naszych pracowników i w jakim stopniu uważacie, że działamy z myślą o Was i dla Waszego dobra.
  • Kontakt – tutaj ocenialiście ostatni kontakt z nami oraz to, na ile rozwiązaliśmy temat, z którym zgłosiliście się do nas.
  • Ogólne zadowolenie – dzięki temu wiemy, jakie jest Wasze ogólne nastawienie do Orange i na ile spełniamy Wasze oczekiwania.
  • Skłonność do rekomendacji – w tym obszarze deklarowaliście czy jesteście naszymi promotorami, krytykami czy też nastawieni neutralnie, dzięki temu wiemy jaką macie percepcję o naszej marce.

Jako nasze mocne strony wskazaliście między innymi:
przejrzystość ofert, duże pakiety internetu, a także rozwiązania które oferujemy w roamingu. Znaczenie miała dla Was także cena naszych usług, lubicie też nasze promocje i doceniacie szeroki wybór telefonów w ofercie. Uznanie znalazła jakość usług, znaczne uproszczenie komunikacji, szybkość działania naszych pracowników oraz innowacyjne rozwiązania, ciągle rozbudowywany Mój Orange, eSIM, czy chociażby przejrzyste i proste umowy, które w salonach możecie podpisać na tabletach, a na stronie www – bez pośrednictwa kuriera.

Badanie odbyło się niedawno, więc teraz analizujemy wszystkie wyniki. Podczas badania nie zabrakło też cennych uwag. Cennych – nie znaczy zawsze tych pozytywnych, ale właśnie dzięki nim wiemy co możemy zrobić jeszcze lepiej.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Firma Przyjazna Klientowi

Udostępnij: Godło Firma Przyjazna Klientowi dla Orange to głos naszych Klientów – dziękujemy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:41 28-11-2019
    Gratulacje ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Rybak 09:49 29-11-2019
      Dziękujemy :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 11:55 07-12-2019
    Gratuluję i potwierdzam najlepsza firma jak co roku :) Jesteście mega przyjacielscy i zawsze można otrzymać odpowiedź na prawie każde zapytanie, nie wspominając kontakt, usługi i to co wyżej. Brawo Orange :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Witold 17:45 10-04-2020
    Firma która wyłudza ode mnie pieniądze. Przenieśli mnie do siebie po rozmowach, z niepodpisaną umową(przesyłali mi 3 razy za każdym razem niezgodną z ustaleniami. i przenieśli do siebie zrywając umowę z poprzednim operatorem. Teraz płacę w playu i biegałem do salonu po zastępczą kartę orange, bo nie miałem jak dzwonić. Teraz z tel na kartę znowu próbowałem od nich odejść ale mnie nie puszczają. Nowemu operatorowi odpowiadają, że niezgodność danych i dają odmowę. Dzwoniłem sprawdzałem jest ok i w jednym i drugim. Odpowiedz orange - mamy na to 30 dni. Powinienem zgłosić to do prokuratury i nadzoru telekomunikacyjnego ale koranavirus mnie blokuje. Kartę za 30 zł którą wykupiłem, bo musiałem, jest darmowa do wszystkich ale i tu niespodzianka, musiałem przelać dodatkowe pieniądze bo do wszystkich z wyjątkiem biura obsługi Tak więc uważam, że postępują jak wnuczek- ten od babci
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rafi 10:30 07-05-2020
    Przyjazna Klientowi ??? Od ponad roku staram się żeby podłączyli mnie do internetu kwestia rozbudowania skrzynki gdzie by mogli mnie podłączyć ale po co dla jednego Człowieka się nie opłaca co z tego że całe miasteczko ma możliwość poza jednym punktem w centrum gdzie własnie mieszkam najlepiej powiedzieć Brak możliwości technicznych i po sprawie nic nie trzeba robić żałosne od kilku lat jestem klientem Orange ale widzę że trzeba będzie to zmienić skoro mają Ludzi w Dupie
    Odpowiedz
  • komentarz
    P1 11:46 15-09-2020
    Fajnie mieć obsługę przyjazną klientowi, ale sztuczna inteligencja nie staje niestety na wysokości zadania. Oto dowód: Dzień dobry. Jestem Max :wave: Jak mogę Ci pomóc? Klient: Nie mogę zalogować się do konta. Jakaś usterka? Max: Do nowego Mój Orange zalogujesz się wpisując adres e-mail i hasło podane przy rejestracji. Szczegóły tutaj: https://www.orange.pl/omnibook/korzystanie-z-nowego-moj-orange#dla-klienta#brak#jak-zalogowacsie-do-nowego-moj-orange Pomogłem? Klient: Nie Max: W takim razie możesz porozmawiać o tym z doradca. Czy chcesz z nim kontynuować rozmowę? Klient: Tak Max: Podaj proszę numer telefonu lub numer usługi internetowej. Klient: 48xxxxxxxxx Max: W tej sprawie pomoże Ci doradca. Abym mógl Cie z nim połączyć zaloguj się do konta Mój Orange. Pozostań proszę w tym oknie przeglądarki i kliknij w link: www.orange.pl/zaloguj.phtml. Okno z naszym czatem pozostanie otwarte. Klient: No o to właśnie chodzi ze nie można się zalogować Max: W tej sprawie pomoże Ci doradca. Abym mógł Cie z nim połączyć zaloguj się do konta Mój Orange. Pozostań proszę w tym oknie przeglądarki i kliknij w link: www.orange.pl/zaloguj.phtml. Okno z naszym czatem pozostanie otwarte. Klient: Nie mogę się zalogować Max: Cos poszło nie tak. Nie mogę połączyć Cie z doradca bez zalogowania do Mój Orange. Sprawdź swoje dane do logowania i skontaktuj się z nami ponownie. Dziękuję za rozmowę. Zyczę miłego dnia.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Monika Rybak 12:48 16-09-2020
      @P1 Spróbuję wyjaśnić... Do niedawna każda rozmowa z Maxem dotycząca Mój Orange była kierowana do doradcy bez logowania. Od 25.08 wdrożyliśmy nowy infoserwis dla rozmów o Mój Orange, wydzieliliśmy rozmowy związane z problemem przy zakładaniu konta od innych, w których podstawiliśmy informacje dla Klientów zawierające odpowiedzi na większość pytań związanych ogólnie z kontem MO, w tym pytania o logowanie. Aby uzyskać więcej informacji o swoim koncie na czacie z Doradcą – trzeba być zalogowanym do Mój Orange. Teraz przyglądamy się, na ile bot skutecznie odsiewa konwersacje z problemem od tych, gdzie Klient może sobie poradzić przeglądając adekwatne artykuły i rozważamy dalsze uczenie bota aby tam, gdzie Klient potrzebuje pomocy, tę pomoc otrzymał. Dlatego dziękujemy za tę opinię :) m.in ona stała się dla nas zapalnikiem do rozmów nad zmianą podejścia :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    FRANEK 17:32 29-03-2021
    Firma przyjazna klientowi? chyba firma przyznająca tego typu głupoty warta jest tyle samo co cały ten ORANGE!
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej