Odpowiedzialny biznes

Czy to nadal Liga Mistrzów?

Marcin Dąbrowski Marcin Dąbrowski
18 września 2013
Czy to nadal Liga Mistrzów?

1:6, 1:4, 3:0, 0:3. Cztery z ośmiu wczorajszych meczów zakończyły się miażdżącymi lub zdecydowanymi zwycięstwami. Man City, Bayern, PSG i Real Madryt już w pierwszym meczu pokazały słabeuszom miejsce w szeregu. Z naszej perspektywy tak wiele drużyn w Lidze Mistrzów daje nadzieję, że w którymś tysiącleciu i polski zespół się do niej zakwalifikuje. Patrząc jednak nieco obiektywniej, prawdziwa Liga Mistrzów zaczyna się dopiero w fazie pucharowej. Jedynym zespołem, który starał się wczoraj temu zaprzeczyć, była FC Kopenhaga, która urwała punkty Juventusowi. Bliski wysokiego zwycięstwa był też Man Utd, który drugą bramkę w meczu z Bayerem stracił tuż przed końcem i skończyło się 4:2.  „Przegląd Sportowy” pisze, że Sebastian Boenisch wypadł w tym meczu katastrofalnie. To jedyny polski akcent wczorajszych meczów. Jeszcze niedawno trzymaliśmy kciuki za Marcina Wasilewskiego w Anderlechcie. Polak podpisał właśnie kontrakt z Leicester City (Championship).


Odpowiedzialny biznes

Młodzi nie umieją korzystać z internetu?

Monika Kulik Monika Kulik
17 września 2013
Młodzi nie umieją korzystać z internetu?

Dziś młodzież nie wyobraża sobie świata bez Internetu, spędza w nim codziennie kilka godzin, traktuje za główne źródło informacji – ale często wykorzystuje go pobieżnie.

Niewielu młodych internautów stosuje bardziej kreatywne formy obcowania z nowymi technologiami, takie jak edytowanie zdjęć (25%), filmów (10%), muzyki (9%). 21 % młodych w ogóle nie weryfikuje informacji zdobytych w internecie, a jedynie 2% badanych spontanicznie stosuje np. zaawansowane, ogólnodostępne opcje wyszukiwarek.

Czy to tylko typowy rozkład z krzywej Gaussa czy jednak pewne nowe zjawisko nad którym powinniśmy się zastanowić. Gdzie szukać wiedzy na temat twórczego wykorzystania nowych mediów, skoro rodzice ani szkoła nie nadążają za rozwojem technologii?

O tym właśnie rozmawialiśmy na Forum Cyfrowych Inspiracji zorganizowanym przez Fundację Orange pod patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, które mogliście oglądać on-line. Najpierw  w gronie ekspertów, przedstawicieli organizacji pozarządowych, instytucji kultury i placówek edukacyjnych, debatowaliśmy na temat e-kompetencji młodych, poznawaliśmy dobre przykłady, aby potem w praktyce, podczas kolejnego Zjazdu Pracowni Orange, pracować warsztatowo nad wybranymi tematami.

Zobaczcie naszą relację z tego wydarzenia:

PlayWyłącz głos


Odpowiedzialny biznes

Prelegenci czyli co oni wiedzą o modzie

Redakcja Bloga Redakcja Bloga
17 września 2013
Prelegenci czyli co oni wiedzą o modzie

Prowadzący i prelegenci to osoby doskonale znane w blogosferze / vlogosferze modowej (i nie tylko;), ich zawodowe "życiorysy" przedstawiamy raczej proforma ;)

 

80fa8c4df710b27f6a8028cd5175b990f3d

Joanna Glogaza

Od 2008 roku prowadzi bloga Style Digger (styledigger.com), gdzie pisze o rozsądnej, odpowiedzialnej modzie, podróżach i stylu życia "slow". Przeciera szlaki w polskiej branży prognozowania trendów, nie rozstaje się z aparatem, a podróże małe i duże są u niej na porządku dziennym. Świeżo upieczona absolwentka londyńskiej uczelni, przeprowadza się właśnie do Warszawy i zabiera za odkrywanie jej mniej znanych twarzy.

 

233c92d51966c5c0877b4ee82484164a050

Eliza Wydrych

21 letnia studentka psychologii. Od sześciu lat pracuje w e-biznesie a od 3 prowadzi jednego najpoczytniejszych modowych blogów w Polsce. Blog miał być wirtualnym, prywatnym pamiętnikiem, a przekształcił się w stronę,  która miesięcznie generuje ponad 120 tysięcy wizyt miesięcznie. Moda to pasja, a blog daje możliwość spełniania się w niej.

 

10eabea026456be20ccac34c530c9b03547

Barbara Celejowska

Prawnik specjalizujący się w zagadnieniach prawnych dotyczących nowych mediów. Liczne doświadczenia zdobyte podczas wypracowywania kompromisów w cyberprzestrzeni sprawiły, że dziś uważa siebie za mediatora w wojnie prawa z wolnym Internetem. Stara się ocieplić wizerunek prawnika poprzez przybliżanie cyberrodakom litery prawa w przystępny sposób. Wierzy w rosnącą potęgę Internetu, do którego systematycznie przenosi się coraz więcej ludzkiej aktywności życiowej. Uważa, że bezpieczeństwo funkcjonowania w sieci generuje potrzebę zmiany  postawy Internautów, którzy powinni być świadomi własnych praw, oraz możliwości ich ochrony.

Redaguje bloga eksperckiego w ramach New Media Law (newmedialaw.pl/blog-prawo-i-technologia), w którym aktywnie śledzi praktykę stosowania prawa w Internecie. Absolwentka wydziału prawa i administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej, ukończyła aplikację adwokacką, oraz zdała egzamin adwokacki w Warszawie.

 

2b4cac577ee23f35cba1bed8a0d5b599b31

Michał Zaczyński

Dziennikarz, felietonista. Zastępca redaktora naczelnego “Fashion Magazine”. W latach 2007-2012 publicysta i szef działu Styl tygodnika “Newsweek Polska”, wcześniej związany z “Wprost” i “Życiem Warszawy”.

Juror konkursów “Warsaw Fashion Street”, “Off Fashion”, “Re-Act”, “Cracow Fashion Awards”, członek rady programowej łódzkiego Fashion Week Poland. Publikował m.in. w “Viva Moda!”, “Elle”, “Sukcesie”, “Logo”, “Modzie Męskiej”, “Coachingu”, “Gazecie Wyborczej”.

Autor bloga: michalzaczynski.com."

e87b03126c622caadfbf753a5a66363e35e

Paweł Opydo

Bloguje od jakichś 7 lat pod różnymi szyldami, obecnie na Zombie Samurai - blogu, którego nazwa, jak sam przyznaje, nie ma sensu. W dzień pracuję nad projektem Ding.pl w portalu Interia.pl, po godzinach robi takie rzeczy jak ReadingList.pl albo FromKRK.pl.

Jest przekonany, że jego blog jest najładniejszy w Polsce. Regularnie pisze i mówi wokoło co zrobić, aby blogi były ładniejsze, dzięki czemu dorobił się łatki hejtera. Sam się za takiego nie uważa. Więcej jego mądrości możecie przeczytać na fb.com/pOpydo.

830bed2f6a96a2139b15f6403eac798ba41

Magdalena Rozenfeld

Projektantka i wykładowczyni zasad projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych. Tajniki mody ma w małym palcu. Na co dzień zajmuje się projektowaniem ubioru, reżyseruje pokazy mody, pracuje jak stylista i pisze doktorat z kreowania wizerunku. Od 2000 roku zdobywa doświadczenie zawodowe w firmach odzieżowych. Kolekcje które współtworzyła sprzedawane były na rynku krajowym i zagranicznym, prezentowane na międzynarodowych targach w Dusseldorfie i Moskwie oraz w showroomach w Brukseli i Monachium. W swoim dorobku zawodowym ma kilkadziesiąt wystylizowanych sesji zdjęciowych oraz pokazów mody.

Spełnia się w pracy organizacyjnej i zespołowej reżyserując pokazy mody. Od wielu lat współpracuję przy Fashion Philosphy Fashion Week Poland.

 

5e2b622b976e728795b1c7407cb1e2b2828

Łukasz Ziętek

Fotograf, który stawia na zdecydowane środki wyrazu, naturalność i prostotę. Fascynuje go ulotność chwili. Jest znany z tego, że udaje mu się zdzierać maski i stereotypy z postaci show-biznesu. Dlatego portrety i edytoriale jego autorstwa kipią energią i świeżością. W swoich pracach często wykorzystuje elementy architektury i designu, zwykle zwrócone w stronę minimalizmu i czystości formy. Lifestyle'owa fotografia nie jest dla niego trendem, tylko sensownym rozwiązaniem. Sesje zdjęciowe Ziętka wykonane dla takich projektantów jak Michał Szulc czy Jagoda Piekarska wzniosły sposób prezentacji kolekcji polskich projektantów na poziom światowy. W swoich produkcjach video stara się maksymalnie wykorzystać potencjał osób, z którymi pracuje, mając świadomość, jak duży wpływ na efekt finalny ma również muzyka.

Lookbook video Turn the Lights Off, który stworzył dla Michała Szulca, został wyróżniony przez jury konkursu Złote Orły 2010. Jego projekty artystyczne były wystawione m.in. w Galerii Kordegarda (Warszawa, 2011) oraz podczas Festiwalu Tauron Nowa Muzyka 2011 (Katowice). Na stałe współpracuje z najważniejszymi magazynami modowymi i lifestyle'owymi, fotografował dla: Twój Styl, Elle, Fashion, InStyle, Pani, Sukces, Gala, Viva!, Viva! Moda, Glamour, Joy, Hot, Machina, K Mag, Vice, Exklusiv, Chaos (US) a sesja jego Numbers została opublikowana przez prestiżowy magazyn internetowy theones2watch.com. Jest autorem wielu kampanii wizerunkowych takich marek jak: Monnari, Cropp, Moskova, Misbehave, Turbokolor, Syndrom, Troll, Creme Cycles, Chivas Regal, Era Gsm, Nike, Play Mobile, Samsung, TVN czy Snickers. Współpracował z wytwórniami Universal Music i EMI Music. Łukasz Ziętek jest reprezentowany przez agencję SHOOTME photographers & production

 

Pełny program znajdziecie tutaj.

Scroll to Top