Już po raz dziewiąty Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) zaprasza do udziału w badaniu „ESG w praktyce - Barometr CCIFP”, którego celem jest poznanie powodów i skali zaangażowania firm w działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także sposobów zarządzania tematem ESG w organizacji.
Tegoroczna ankieta CCIFP zamiast o CSR pyta o ESG. To zmiana, która obrazuje, że o zrównoważonym rozwoju mówimy teraz trochę innym językiem. Idea jest ta sama, narracja – bardziej wymierna i oparta na wskaźnikach. Barometr CCIFP został dopasowany do europejskich standardów sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD) i poszerzony o kilka pytań dotyczących włączania dostawców i podwykonawców w obszar ESG.
Udział w badaniu pozwala firmom na sprawdzenie, jak w porównaniu z innymi wygląda ich poziom zaangażowania w kwestie społeczne, środowiskowe i z obszaru ładu korporacyjnego. „ESG w praktyce” jest najdłużej istniejącym, cyklicznym badaniem analizującym podejście biznesu do tematyki zrównoważonego rozwoju. Orange Polska bierze udział w tej ankiecie od początku jej istnienia i w tym roku już wypełniliśmy kwestionariusz.
Badanie adresowane jest do wszystkich firm działających w Polsce niezależnie od wielkości czy pochodzenia kapitału. Pytania sprawdzają, które tematy są najbardziej istotne dla firm i jakie działania prowadzone są najczęściej. Ponadto raport z badania będzie pokazywał, w jaki sposób obszar ESG jest zarządzany w organizacjach, kto opracowuje strategię, czy prowadzone jest raportowanie, w jakim zakresie, a także jakimi budżetami dysponują firmy na prowadzone działania.
Raport z badania zostanie zaprezentowany 3 grudnia na konferencji organizowanej przez CCIFP. Wraz z nim przedstawione zostaną wyniki ankiety prowadzonej przez Havas Media Network Poland wśród konsumentów. Bada ona w jakim stopniu tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, etyką, czy ochroną środowiska są istotne dla konsumentów i czego oczekują oni od firm w tych obszarach.
Raport z poprzedniej edycji badania ESG w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej jest do pobrania na stronie CCIFP.
Zapraszamy do udziału w ankiecie. Jej wypełnienie zajmie nie więcej niż 10 minut, a odpowiedzi zbierane są do piątku 8.11.2024 r.
Partnerami badania są: Orange Polska, PwC, Havas Media Network Poland, Havas PR Warsaw, Bureau Veritas, Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Global Compact Network Poland, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Krajowa Izba Gospodarcza, Irlandzko-Polska Izba Gospodarcza, Belgijska Izba Przemysłowo-Handlowa, Wprost biznes, Proto.pl, CEO.com.pl, Teraz Środowisko, ESG.pl, ESGinfo.pl., Instytut ESG, oESG.pl, Raport CSR, Raport ESG.