Odpowiedzialny biznes

Dobry dialog

Monika Kulik Monika Kulik
24 czerwca 2011
Dobry dialog

Pisałam jakiś czas temu o naszych spotkaniach z organizacjami konsumenckimi i o tym ile z tego korzyści. To jedna z dobrych praktyk tak zwanego „dialogu z interesariuszami”. Brzmi trochę strasznie, ale nie znajduję lepszego terminu na określenie „procesu konsultacji, jakie dana organizacja prowadzi ze wszystkimi grupami ważnymi dla jej funkcjonowania”.

Z kim rozmawiać i jak? Jakie wybrać narzędzia? Jak dotrzeć do tych, którzy „głosu nie mają”? O czym rozmawiać, aby nie pominąć tych najważniejszych kwestii?.... na te i inne pytania pomagają organizacjom odpowiedzieć standardy AA1000. To zbiór zasad, narzędzi i sposobów weryfikacji dialogu z interesariuszami. Od niedawna są one dostępne bezpłatnie także w języku polskim. Wspólnie z CSRinfo, AccountAbility i pod patronatem Ministerstwa Gospodarki przygotowaliśmy polską wersję tych standardów, a w ubiegłym tygodniu podczas konferencji mieliśmy okazję przedstawić efekty naszej pracy.

Fot. Jacek Wajszczak

Więcej o standardach AA 1000 i roli dialogu z interesariuszami znajdziecie na stronie www.aa1000.pl.

A do Was mam pytanie – może pomożecie mi znaleźć nazwę dla procesu „dialogu z interesariuszami?”. Dla autorów najlepszych pomysłów mam Serce i Rozum.

P.S. Szkoda, że nazwa „Warto rozmawiać” już zajęta ;(


Oferta

Testowanie rozrywkowych SMS-ów

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
23 czerwca 2011
Testowanie rozrywkowych SMS-ów

Przed Wami kolejna odsłona Weekendów z Orange. Tym razem od piątku, godz. 10.00, do niedzieli godz. 21.00 możecie korzystać za darmo z usługi Przychodzący SMS Specjalny. Dzięki niej poznacie nasz serwis rozrywkowy i otrzymacie w weekend bezpłatnie do 3 SMS-ów dziennie z newsami, aktualną pogodą i żartem. Aby skorzystać z promocji, wyślijcie w czasie jej obowiązywania bezpłatnego SMS-a o treści START MT pod numer 50007. Testowanie dotyczy wszystkich klientów Orange. Uwaga zanim się zdecydujecie skorzystać z promocji sprawdźcie, czy nie macie aktywnej blokady na usługę SMS MT, która uniemożliwia zamawianie i korzystanie z określonych treści przesyłanych na komórkę za pośrednictwem wiadomości SMS. Więcej informacji na temat usługi Przychodzący SMS Specjalny znajdziecie tutaj.


Sieć

Usunęliśmy nieprawidłowości, ale karę dostaliśmy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
22 czerwca 2011
Usunęliśmy nieprawidłowości, ale karę dostaliśmy

Komisja Europejska nałożyła na TP karę 127,5 mln euro twierdząc, że nadużywaliśmy naszej pozycji, co miało skutkować ograniczaniem rozwoju konkurencji. Chodzi o usługi hurtowego dostępu do Internetu (BSA i LLU). Moim zdaniem kara jest przesadnie dotkliwa. Dla przykładu Deutsche Telekom dostał 12,6 mln euro za podobne wykroczenie. Decyzja KE jest o tyle zaskakująca, że dotyczy nieprawidłowości, które dobrowolnie usunęliśmy i to niezwłocznie po ich wykryciu, czyli najdalej w 2009 roku. Ponadto KE pomija przełomowe wydarzenie, jakim było porozumienie TP/UKE, które radykalnie odmieniło rynek telekomunikacyjny w Polsce i doprowadziło do poprawienia współpracy z naszymi konkurentami. Świat przed porozumieniem z UKE i po nim to dwie różne rzeczywistości i warto o tym pamiętać. Osobiście uważam, że kary powinny mieć charakter odstraszający, ale zarazem uwzględniający aktualną sytuację i zastosowanie się do poleceń kontrolera. Dlatego tutaj proporcje między pozytywną, a negatywną "motywacją", wydają mi się zachwiane. Zresztą, chyba nie tylko mi, bo w licznych rozmowach, które dziś miałem na ten temat z mediami, niemal wszyscy zauważyli, że kara jest nad wyraz bolesna. A tak zupełnie na marginesie to za kwotę kary można wybudować ok. 200 tys. nowych łączy szerokopasmowych, służacych klientom TP i konkurencji. Pełne nasze stanowisko znajdziecie tutaj.

Scroll to Top