;

Odpowiedzialny biznes

Dopłaty – do trzech razy sztuka (0)

Wojtek Jabczyński

26 czerwca 2009

Dopłaty – do trzech razy sztuka
0

Dziś wysłaliśmy do UKE wniosek o dopłatę za świadczenie usługi powszechnej w 2008 r. Chodzi o rekompensatę za to, że TP ma obowiązek dostarczać podstawowe usługi telekomunikacyjne wszystkim, którzy tego chcą. Nawet, jeśli to się nie opłaca z biznesowego punktu widzenia. W tym roku wnioskujemy o 208 mln zł, na które składają się solidarnie wszystkie firmy na rynku. Dzieje się tak, ponieważ korzystają one z możliwości dotarcia do nierentownych abonentów TP i mają z tego tytułu przychód. To już trzeci nasz wniosek. Dwa poprzednie za lata 2006 i 2007 regulator wciąż analizuje. Chodzi o niebagatelne kwoty, bo odpowiednio 140 mln zł i 219 mln zł. Dodam jeszcze, że postępowanie dotyczące dopłaty za rok 2006 czeka na rozstrzygnięte przez NSA, gdyż UKE wniosło skargę kasacyjną po niekorzystnym dla siebie wyroku WSA. Mamy nadzieję na szybki i pozytywny werdykt w tej sprawie. Niektóre firmy, jak Plus, czy Era mają już przygotowane rezerwy na tą dopłatę. Natomiast wniosku z 2007 roku regulator jeszcze nie rozpoczął rozpatrywać.

Udostępnij: Dopłaty – do trzech razy sztuka
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Przenoszenie miraży (0)

Wojtek Jabczyński

23 czerwca 2009

Przenoszenie miraży
0

Według niedawno uchwalonego prawa od 6 lipca numer komórkowy musi zostać przeniesiony do innego operatora za darmo i w 24 godziny.Ogłoszenie tej wiadomości dla milionów użytkowników komórek brzmi świetnie i dla każdego PR-owca jest, jak miód na skołatane serce. Prokliencko, nowocześnie i szybko. Wszyscy klienci cieszą się i biją brawo. Jeśli to mało, warto w TV pogrozić palcem, że jeśli ktoś się opóźni to będą milionowe kary dla firmy i prezesa. Efekt osiągnięty. Sukces medialny murowany. Szkoda tylko, że nikt nie zapytał operatorów, czy technicznie jest możliwe, aby w niecałe trzy tygodnie wszystkie firmy poradziły sobie z tym ćwiczeniem. Nic dziwnego, że teraz zachowawczo i zgodnie mówią „zrobimy wszystko, aby wypełnić zobowiązanie”. A co mają mówić – pyta retorycznie dzisiejsza Gazeta Prawna i informuje, że firmy potrzebują realnie od 2 do 6 miesięcy na wprowadzenie 24-godzinnego przenoszenia numeru. Z redaktorem Tomkiem Świderkiem wiele razy i przy różnych okazjach nie zgadzamy się, ale tym razem trudno nie przyznać mu racji. Co więcej jestem pewien, że urzędnicy MI i UKE również doskonale zdawali sobie sprawę z ograniczeń technicznych. Skąd zatem tak błyskawiczny i oderwany od rzeczywistości termin? Moim zdaniem po raz kolejny decydują bardziej względy populistyczne niż merytoryczne. Co z tego wyniknie, okaże się po 6 lipca. Osobiście nie wierzę, że wszyscy operatorzy poradzą sobie z 24-godzinnym MNP i to nie dlatego, że nie chcą tylko najzwyczajniej w świecie nie mogą. A jeśli część nie będzie mogła, to oznacza, że prawo pozostanie tylko na papierze. Może zatem warto pogadać z rynkiem, ustalić realny termin i dopiero później straszyć? I jeszcze na koniec osobista uwaga. Też jestem klientem i cieszę się z zaproponowanych zmian. Niestety wiem też, że co nagle to po diable. Zwłaszcza, jeśli chodzi o IT.

Udostępnij: Przenoszenie miraży
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Film

Orange kocha kino, także letnie (0)

Wojtek Jabczyński

21 czerwca 2009

Orange kocha kino, także letnie
0

Kina letnie kojarzą się z amerykańskimi filmami z lat 60, okrytymi krążownikami szos i przygodami Flinstonów. Modę na takie oglądanie filmów od 2007 roku popularyzuje Orange. Nie inaczej będzie w tegoroczne wakacje. Przez całe lato w Sopocie i Zakopanem będzie można oglądać największe hity filmowe. Kina letnie powstaną na Molo i przy Krupówkach, a seanse będą codziennie po zachodzie słońca i za darmo. W zależności od tego, gdzie spędzicie wakacje, filmy obejrzycie na leżakach plażowych lub drewnianych góralskich ławach. To jeszcze nie wszystko. W tym roku kurorty połączy specjalny filmowy pociąg z mobilną salą kinową, przygotowany przez PKP Intercity. Przez cały czas podróży w „Wagonie Filmowym” będą pokazywane filmy w ramach Orange Kina Letniego. Wagon nie będzie objęty rezerwacją miejsc, a bilet na pociąg relacji Bałtyk – Tatry to jednocześnie bilet wstępu do niestandardowego kina. Szczegóły znajdziecie na stronie www.orangekinoletnie.wp.pl.

orange-kino-letnie.gif

Udostępnij: Orange kocha kino, także letnie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej