Odpowiedzialny biznes

Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu (0)

Wojtek Jabczyński

31 lipca 2014

Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu
0

Niedawno Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie dotyczące rynku telekomunikacyjnego i kwestii regulacyjnych za lata 2012–2013. Cały dokument możecie przejrzeć tutaj. Jednak z mojego punktu widzenia najciekawsza jest część raportu dotycząca Polski. Jesteśmy pod koniec stawki krajów UE (26 pozycja), jeśli chodzi o penetrację szybkim, stacjonarnym internetem. Słabo wyglądamy w inwestycjach w światłowody. Za to nie mamy się czego wstydzić, jeśli chodzi o LTE i mobilny internet. Raport KE podkreśla też, zdecydowanie niższe stawki LLU i BSA w Polsce w porównaniu, ze średnią UE oraz dostrzega, że oferta na nich skonstruowana nie jest konkurencyjna dla kablówek. Jakie stąd płyną wnioski? Moim zdaniem jeden podstawowy, jeśli chcemy lepiej wypełnić Agendę Cyfrową i dostarczyć Polakom szybki internet potrzebne są inwestycje, zwłaszcza w FTTH. Sprawozdanie przywołuje przy tej okazji kwestię deregulacji na rynku dostępu do internetu, która nabrała przyśpieszenia. Wniosek o uwolnienie 76 gmin spod regulacji jest już w KE i patrząc na sytuację na polskim rynku ma realne szanse na przyjęcie. Z takiego założenia wyszedł chyba nasz konkurent, który nagle wystrzelił z ofertą, opartą na sieci Orange Polska. Netiowy Dropss wygląda mi na ostatnią szansę wyciągnięcia, co się tylko da z regulacji, które w obecnej formule są archaiczne i na pewno nie wpływają dobrze na inwestycje na rynku. Widać nasz konkurent ma tego pełną świadomość.

646a30e406e9b996e3c849b1241d0335a22

Udostępnij: Dropss w oczekiwaniu na uwolnienie internetu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Bezpieczeństwo

Sprawdzaj nazwę pliku! (0)

Michał Rosiak

31 lipca 2014

Sprawdzaj nazwę pliku!
0

W ostatnich dniach, a wręcz godzinach, polskich internautów zalała fala e-maili z fałszywymi fakturami. Wśród przedsiębiorstw, pod których podszywają się cyber-przestępcy niestety jest również Orange Polska.

Po pierwsze i najważniejsze – nikomu nie wyciekły żadne listy klientów, przestępcy atakują „na ślepo”: domniemane wiadomości od Orange Polska trafiają do ludzi, którzy nigdy nie byli abonentami naszych usług; mnie zdarzyło się otrzymać „fakturę” od dostawcy, u którego nie mam usług, zaś kolega dowiedział się, że właśnie odebrał przesyłkę z paczkomatu i w załączniku jest potwierdzenie tego faktu.

Nasi eksperci z CERT Orange Polska analizują załączony plik pod kątem odwołań, m.in. do centrów kontroli sieci botnet, po to by zablokować dostęp do przestępczych adresów z naszej sieci. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba uważać!

Jak nie paść ofiarą ataku? Jak można się było spodziewać, przestępcy wyciągnęli wnioski z poprzednich ataków i najzwyczajniej w świecie skopiowali treść maila, wysyłanego z e-Fakturą Orange Polska, a także w miejsce nadawcy podstawili faktyczny adres, z którego przychodzą nasze e-Faktury. Biorąc pod uwagę, specyfikę phishingu, który wysyłany jest do dużej liczby osób, nie są w stanie zmienić jednego – wpisać waszego, indywidualnego numeru Klienta!

Jeśli więc otrzymacie maila, z informacją o fakturze, sięgnijcie do starszych danych, i sprawdźcie, czy w nazwie pliku zawarty jest Wasz numer ewidencyjny klienta.

Numer ten znajdziecie w prawym górnym rogu pliku, pod danymi adresowymi, w formie 123 456 7890 1234. Od tych samych liczb, przedzielonych myślnikami, powinien się zaczynać numer dołączonego do maila pliku pdf, a same dołączone pliki muszą kończyć się rozszerzeniami .pdf oraz .pdf.xml.sig.

Pamietajcie o tym!

Main page graphics by allspammedup.com

b0eb5318070c48d4790fcdedfe29b8a45fa

Udostępnij: Sprawdzaj nazwę pliku!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Innowacje

Połowa klientów korzysta z e-faktur (0)

Aleksandra Wójcik

30 lipca 2014

Połowa klientów korzysta z e-faktur
0

Jestem fanką e-dokumentów, które ułatwiają mi życie. Dokonuję też płatności i rozliczeń przez internet. Oszczędzam przy tym swój czas nie stojąc w kolejkach i pieniądze.  W ostatnich latach mocno promujemy elektroniczną formę rozliczeń, a dzisiaj świętujmy, że połowa naszych faktur za usługi stacjonarne i mobilne jest wystawiana elektronicznie. W sumie jest to ok. 3,5 miliona e-faktur miesięcznie. Cieszę się, że wśród naszych klientów taka forma jest coraz bardziej powszechna. Dzięki zmianie dokumentu z papierowego na elektroniczny chronimy nasze środowisko. Nie będę też ukrywać, że firma oszczędza na wydatkach na papier, druk i dystrybucję. Przy okazji nasza maskotka promująca e-faktury, czyli e-toperz dostał przyjaciółkę do pary 🙂   Rzecznik miał już okazję poznać ją osobiście ;).

f6a557195b7a5095d2a3bb8db17823a8c74

 

Udostępnij: Połowa klientów korzysta z e-faktur
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej