Oferta

Drugi kanał sportowy Orange

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
03 marca 2009
Drugi kanał sportowy Orange

W niedzielę pisałem o obniżkach, a dziś kolejna dobra wiadomość tym razem dla fanów sportu. Wiosną ruszamy z drugim kanałem sportowym - Orange Sport Info, który będzie dostępny zarówno drogą satelitarną, jak i przez kablówki. To pozwoli na większy zasięg niż ma Orange Sport, który dostępny jest tylko dla klientów Canal + i usługi telewizyjnej TP. Okazuje się, że pomimo ograniczonego zasięgu i niewielkiej jak na skalę firmy promocji, po pół roku Orange Sport ma ponad 275 tys. użytkowników. To niezły wynik. Dlatego myślę, że Orange Sport Info, jako kanał free to air i "żyjący" z reklam zdobędzie większą publiczność. Zwłaszcza, że kibiców sportowych posiadających kablówki w Polsce nie brakuje. Szczegóły dotyczące nowego kanału zaprezentujemy za kilkanaście tygodni na konferencji prasowej najprawdopodobniej w klubie Champions Sports Bar, który zna każdy fan w Warszawie.


Oferta

Marzec miesiącem obniżek

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
01 marca 2009
Marzec miesiącem obniżek

Marzec dobrze zaczyna się dla klientów TP. Od dziś obcięliśmy o 30 proc. ceny połączeń na komórki. Do trzech największych operatorów cena rozmowy wynosi 40 gr za minutę. Do Playa tradycyjnie sporo więcej ze względu na asymetryczne stawki MTR. Pamiętam jeszcze czasy, kiedy przezorni rodzice naklejali dzieciom nad telefonem stacjonarnym kartkę: "Nie dzwonić na komórki", a w przypadku przyłapania zakazywali w ogóle zbliżać się do telefonu. W firmach ścigali za robienie kosztów, a hitem był billing z biurkowego telefonu pracownika, wyświetlany na monitorze komputera szefa i rozmowy zaczynające się od: "Czy musisz tyle dzwonić na komórki?" Nic dziwnego cena dobrze ponad 2 zł za minutę skutecznie odstraszała. Teraz nie ma obaw, czy zakazów bo ceny F2M stały się np. tańsze niż rozmowy międzymiastowe w starszych planach proponowanych przez operatorów. A propos konkurencji. Z doświadczenia wiem, że zawsze naśladuje TP z kilkutygodniowym opóźnieniem. Cóż pieniądze nie śmierdzą, jak mówili Rzymianie. Trochę zwłoki w obniżkach nie zawadzi.


Odpowiedzialny biznes

Wszyscy byli pierwszymi

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
27 lutego 2009
Wszyscy byli pierwszymi

Lubię dzień po ogłoszeniu wyników Grupy TP. Ze wszystkich spadają emocje: szefów, analityków i dziennikarzy. Kończą się nieustające spekulacje, czas mniej lub bardziej trafnych konsensusów, a zastępują je realne cyfry, dokonania i plany. Nie jednak o wynikach chcę mówić, bo zostały przez media i analityków rozebrane na czynniki pierwsze. Liderem pod względem liczby kart SIM został Plus - na szczęście Orange dalej będzie najlepszy pod względem przychodów - co oznacza, że trzej najwięksi operatorzy w trzech ostatnich latach stali na czele najbardziej medialnego wyścigu na rynku. Dlaczego medialnego, bo tak naprawdę tylko dziennikarzy i niewielką część klientów pasjonuje, kto jest pierwszy. Operatorów i ich właścicieli bardziej interesują przychody, zyski i marże. Kto ma je największe jest najlepszy. Plusowi z jednej strony gratuluję, a z drugiej współczuję, bo wiem, że zawsze lepiej gonić niż uciekać.

Scroll to Top