Wczoraj pod wieczór ogłosiliśmy solidne wyniki za drugi kwartał 2015. Szczegóły znajdziecie tutaj, a ja tradycyjnie chcę zwrócić Waszą uwagę na parę ciekawych faktów. W ostatnich, trzech miesiącach zyskaliśmy netto 170 tys. klientów abonamentowych. Dzięki temu po raz pierwszy od 2008 roku postpaid (7 mln 879 tys.) przeskoczył prepaid (7 mln 690 tys.). Przekroczenie abonamentowej granicy 50 proc. jest symboliczne i pokazuje korzystny trend. Dalej rośnie nju mobile, z którego oferty korzysta 624 tys. klientów. Tradycyjnie w górę idzie mobilny internet – wzrost o 102 tys. klientów. Przy okazji ciekawostka. Wykorzystanie transferu danych na użytkownika (AUPU) w ostatnim roku zwiększyło się w naszej sieci mobilnej aż… o 120 proc. To pokazuje jak ważnym i niezbędnym była kompleksowa modernizacja, którą przeprowadziliśmy w ostatnich latach. Z LTE korzysta już 1 mln 270 tys. użytkowników, a w zasięgu technologii jest niemal 80 proc. Polaków. Smartfon ma już 55 proc. osób z głosowych ofert abonamentowych. Coraz chętniej korzystacie z konwergencji. Orange Open ma 627 tys. osób, a na jednego klienta przypadają średnio ponad cztery usługi. Wyzwaniem są usługi stacjonarne, które w coraz większym stopniu wypierają oferty mobilne. Dlatego inwestujemy w sieć światłowodową do domów. W drugim kwartale przybyło 87 tys. linii FTTH (łącznie mamy ich 193 tys.), ale to dopiero początek. Plany na ten rok to maksymalnie 650 tys. gospodarstw domowych podłączonych pod światłowód. Liczymy też na nową ofertę Neostrady za 39,90 zł, z którą wystartowaliśmy miesiąc temu i powiązane z usługami stacjonarnymi plany mobilne z dużymi rabatami.
