;

Odpowiedzialny biznes

Eurostatystyki Euroentuzjastów (0)

Wojtek Jabczyński

6 lipca 2012

Eurostatystyki Euroentuzjastów
0

Z zespołu Euro 2012 dostałem kilka ciekawych statystyk, którymi chętnie się z wami podzielę. Potwierdzają, że klientom Orange entuzjazm związany z mistrzostwami i naszą reprezentacją mocno się udzielił, czego dowodem miliony przegadanych minut i wysłanych wiadomości. Pod względem SMS-ów najbardziej emocjonującym meczem był pojedynek Polski z Czechami. Tuż po jego zakończeniu kibice w całym kraju w sieci Orange wysłali 1, 27 mln SMS-ów. Niewiele mniej, bo 1, 21 mln było po spotkaniu z Rosją. Z kolei rekord MMS-ów – 71, 5 tys., padł podczas pierwszego dnia EURO 2012, tuż przed meczem z Grecją. Najwięcej połączeń kibice wykonali na Placu Defilad w Warszawie (Strefa Kibica) 8 czerwca i 12 czerwca. Tylko w tych dwóch było to ponad 941 tys. minut, a ponadto przetransferowano125 GB danych. Jeśli wszystkie dni podsumować i porównać to bezspornie najbardziej emocjonującym telekomunikacyjnie meczem był pojedynek Polski i Rosji. Tego dnia we wszystkich miejscach związanych z EURO 2012 tzn. stadionach, strefach kibica, lotniskach itp. zanotowaliśmy łącznie 5,6 mln minut połączeń.

a4263ceb03a3cee0633fba315fbddb02465

Udostępnij: Eurostatystyki Euroentuzjastów
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24) (0)

Tomasz Sulewski

6 lipca 2012

Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24)
0

Euro 2012 już się zakończyło, więc w naturalny sposób nadszedł czas podsumowań. Ciekawą prezentację na temat naszyh zachowań w sieci w trakcie turnieju przygotował Brand24:

                          1cd57fda31d1b6456f6dbde2f47ae9adcad

A oto kilka zdań komentarza, przygotowanych na naszą prośbę przez Michała Sadowskiego, szefa Brand24.

af6314312f2511b7aaa557f9e15c497ddf8

fot. Aleksandra Anzel/www.webdokwadratu.pl

Badania natężenia dyskusji online związanej z Euro 2012 potwierdzają to, co intuicyjnie czujemy sa mi jako użytkownicy mediów społecznościowych. Impreza zawładnęła świadomością Internautów już na kilka tygodni przed jej rozpoczęciem. Nie dziwi również fakt, że największe dziennie natężenie wzmianek dla fraz związanych z imprezą miało miejsce w dniach, w których mecze rozgrywała Polska kadra. Co ciekawe, w dniu finału imprezy wzmianki na temat Euro padały ponad 4-krotnie mniej niż w kontekście meczu otwarcia Polska vs Grecja. Najbardziej aktywnym medium okazał się Facebook, który wygenerował ponad połowę zebranych treści. Drugą najbardziej aktywną kategorią były mikroblogi, których udział w dyskusji wahał się od 20 do 25%.

Interesujący jest także wpływ dyskusji o Euro 2012 na inne marki. Ogromny wzrost natężenia dyskusji zanotowała marka TVP, która naraziła się Internautom usuwaniem amatorskiego klipu promującego mecz Polska Czechy. Raport pokazuje też bezpośrednią korelację dużych wydarzeń (jak mecze polskiej kadry) na konsumpcję/dyskusję na temat produktów spożywczych jak czipsy, czy piwo. Wesołym przykładem produktu, którego buzz był znacząco podbijany przez Euro jest … żel do włosów. Poziom dyskusji na temat tego produktu był znacząco podbijany przez mecze kadry Portugalii z Cristiano Ronaldo na czele.

Dla mnie osobiście najciekawszym spostrzeżeniem są wyniki ze szczegółowego monitoringu meczu Polska vs Rosja. 12 czerwca około godziny 22:05, monitoring wychwycił gigantyczną liczbę wzmianek o Łukaszu Piszczku. Skąd takie wyniki? Okazało się, że komentator telewizyjny w pierwszej chwili pomylił strzelca bramki, którym był Jakub Błaszczykowski z Łukaszem Piszczkiem. Omyłka trwała tylko kilka, kilkanaście sekund. To pokazuje jak niewiele czasu potrzebują użytkownicy mediów społecznościowych aby komentować wydarzenia, które rozgrywają się na ich oczach.

 

Ze swojej strony mogę tylko dodać, że bardzo się cieszymy, że fantastycznie angażowaliście się w komunikację, przede wszystkim na Facebooku – zarówno na profilu Orange Polska, jak i na Sercu i Rozumie. No i naturalnie na Piłkarskiej Reprezentacji Polski. Dziękujemy 🙂

Udostępnij: Euro w sieci – Michał Sadowski (Brand24)
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

IT IS nice to meet you (0)

Joanna Bieniek

6 lipca 2012

IT IS nice to meet you
0

Witajcie. Pracuję w Integrated Solutions (IS), firmie będącej częścią Orange Polska. Jesteśmy integratorem teleinformatycznym (ICT), który dostarcza pełne spektrum rozwiązań ze świata ICT realizując przy tym jedne z najbardziej złożonych projektów w Polsce.

W czerwcu obchodziliśmy swoje pierwsze urodziny. Trochę wcześniej zaczęliśmy blogować, by na bieżąco informować Was o naszych najciekawszych projektach, nowościach i ważnych wydarzeniach ze świata teleinformatyki. Teraz chcę pisać o nowoczesnych rozwiązaniach także na blogu technologicznym. Zapraszam do lektury.

Udostępnij: IT IS nice to meet you
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej