Awaria w samochodzie i brak AC? Wszyscy to znamy. Po fazie szoku (jak to?), zaprzeczenia (przecież działało!), rozpaczy (dlaczego ja? dlaczego teraz?), przychodzi akceptacja. I wtedy zaczynamy działać.
Jeśli mamy trochę szczęścia, dostajemy od znajomego namiar na sprawdzonego mechanika. Częściej jednak gorączkowo przeszukujemy Google, wybieramy tego najbliżej, a efekt bywa różny.
Ale. Mamy przecież XXI wiek i appkę na (niemal) wszystko. Startup, który dzisiaj przedstawiam, zagospodarował tę niszę. Mówią o sobie „uber rynku assistance”. Poznajcie Leszka i HOLLO team.
Uwaga: w trakcie nagrywania tego materiału lekko ucierpiał jeden samochód, a właściwie akumulator. Na szczęście udało się go zreanimować 🙂
Pamiętajcie, że nadal trwa program Orange Fab, do którego możecie zgłaszać swoje startupy i rozwijać je z Orange. Aplikujcie przez formularz na stronie.
Ostatnio w czasie Szalonych Dni dostaliście od nas bony do sklepu. Teraz zdecydowaliśmy się połączyć przygotowywanie Was do zimy z frajdą dla melomanów. Każdy z telefonów możecie bowiem kupić zarówno samodzielnie, oczywiście, po bardzo atrakcyjnych cenach… lub z nausznikami (i nadal w atrakcyjnych cenach). W sumie to nawet nauszniko-słuchawkami 🙂
Oczywiście najważniejszym elementem szalonych dni są telefony. Tym razem są to Sony Xperia Z3 Compact za 99 złotych, Huawei P8 za 29 czy HTC One M8 za 199. To są ceny bez słuchawek, które będą Was kosztować dodatkowe 25 złotych. Inne telefony, które możecie znaleźć tym razem w promocji to Sony Xperia™ M4 Aqua, Samsung Galaxy A5 i LG 4G Stylus czy Lumia 830 i 735. Ta druga wraz z odnowionym modelem Noki.
Dwa słówka, które sporo zmieniają w biznesie: etyka i compliance (0)
Piotr Domański
5 listopada 2015
0
Dzisiaj mamy w Orange „Dzień Etyki i Compliance”. Brzmi poważnie, prawda? W sumie jest to dość poważny temat, mający duży wpływ na działanie Orange.
Słówko „etyka” chyba wszyscy znamy. Etyka na co dzień nie różni się, wbrew pozorom od etyki w biznesie. Czym jest zatem to drugie, obcobrzmiące słówko „compliance”? To zgodność: z prawem, wewnętrznymi regulacjami firmy, kodeksami branżowymi i innymi skodyfikowanymi zasadami. To dwie strony tego samego medalu: compliance mówi o konieczności trzymania się zasad i przepisów, a etyka o tym by w sytuacjach, w których zasady nie są ustalone, zachowywać się po prostu przyzwoicie.
Oczywiście o współzależności miedzy etyką i compliance w dalszym ciągu trwają spory, zarówno między praktykami, jak i teoretykami… ale musiałbym tu zamieścić tekst długości „W poszukiwaniu straconego czasu” by je wszystkie ująć 😉
Jednak zostawiając na boku rozważania metodologiczne, Orange robi bardzo dużo na tym polu – całą masą uregulowań wewnętrznych oraz zasad ich stosowania, szkoleniami dla pracowników, czy filmami takimi ten poniżej.
Myślicie pewnie, że to pic na wodę i kwiatek do kożucha. Otóż nie. Dla nas to bardzo ważna kwestia z kilku powodów (o czym mógł się przekonać każdy robiąc e-lerning 😉 ). Z jednej strony chcemy ograniczyć ryzyko, z drugiej straty. A to już jest w pełni wymierne. A poza tym, choć to już moja prywatna opinia, dużo lepiej robić interesy z kimś, o kim wiadomo, że trzyma się zasad.
A odpowiadając na pytanie, które może przyjść Wam na myśl: tak wiemy, że mamy jeszcze sporo do zrobienia i tak, chcemy to zrobić.
Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat etyki i compliance poniżej znajdziecie małą biblioteczkę.
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej