;

Odpowiedzialny biznes

Grywalizacja. Zrób to sam! (0)

Monika Kulik

12 września 2014

Grywalizacja. Zrób to sam!
0

Na pewno macie swoje ulubione gry, które mocno Was angażują. Zastosowanie elementów mechaniki i dynamiki gier można wykorzystać także w rzeczywistych sytuacjach i stworzyć grywalizację, która zaangażuje ludzi na przykład – w rozwiązanie problemu społecznego, a przy okazji sprawi, że będą się dobrze bawić i integrować.

Fundacja Orange wraz Fundacją HIghlight/Inaczej oraz Laboratorium EE opracowała poradnik pt. „Grywalizacja – zrób to sam”. Publikacja skierowana jest głównie do organizacji pozarządowych, ale skorzystać może z niego każdy, kto chce zachęcić innych do wprowadzania pozytywnych zmian w swoim otoczeniu.

Fundacja Orange od prawie 2 lat z powodzeniem prowadzi grywalizację w programie Pracownie Orange. Wierzymy, że nasze pozytywne doświadczenia mogą przydać się innym, stąd pomysł na  wydanie książki. Zachęcamy w niej do skorzystania z naszych podpowiedzi, jak krok po kroku zaprojektować grywalizację. Pokazujemy ciekawe przykłady podobnych rozwiązań w Polsce i na świecie.

Publikacja jest dostępna online na licencjach CC, a także w wersji drukowanej. Jej wydaniu towarzyszy konkurs. Autorzy najciekawszych pomysłów  na grywalizację otrzymają nagrody w postaci profesjonalnych warsztatów z ekspertami od tej metody.  Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na stronę www.grywalizujemy.pl.

Dodatkowo mam dla Was 3 egzemplarze poradnika.  Otrzymają je osoby, które podadzą najciekawsze pomysły na grywalizację – może znacie jakieś nudne, powtarzalne, uciążliwe czynności, które można by zgrywalizować? Na Wasze odpowiedzi czekam do 16 września br.

Zobaczcie filmik, ale nie kopiujcie tych rozwiązań. Mają być one dla Was inspiracją.

 

Udostępnij: Grywalizacja. Zrób to sam!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Będziemy płacić Jabłkiem (0)

Michał Rosiak

11 września 2014

Będziemy płacić Jabłkiem
0

Czy Was też we wtorek ogarnęło Jabłkowe szaleństwo? Tzn. dokładnie rzecz biorąc mnie nie – akurat nie należę do fanów marki z Cupertino, uważam, że nie bez przyczyny ktoś to jabłko ugryzł i zostawił, tym niemniej muszę przyznać, że terminale wyglądają ładnie, a ze względów zawodowych zainteresowała mnie funkcja Apple Pay.

Ogólnie rzecz ujmując pomysł nie jest głupi. Rozwiązanie bowiem nie wymaga wpisania żadnych danych kart płatniczych, w efekcie więc nawet w przypadku zgubienia/kradzieży telefonu nie musimy w panice blokować wszystkich kart. Tak przy okazji – jeśli gdzieś „zniknie” Wam faktyczna, fizyczna karta, do momentu jej znalezienia (lub zarzucenia poszukiwań) polecam po prostu ustawić na zero wszystkie limity płatności – ta operacja jest przynajmniej odwracalna. Ale dość dygresji, Co więcej – do terminala płatniczego nie trafią dane dotyczącej naszej karty, a jedynie nadany jej unikalny numer, powiązany z telefonem, zaś podczas płatności do terminala trafi de facto wyglądający jak numer karty jednorazowy kod. Nie ma więc mowy o sklonowaniu karty.

Gdzie zatem tkwi kruczek? Zapytajcie Jennifer Lawrence, ewentualnie kilka(dziesiąt?) innych aktorek, których nagie zdjęcia wyciekły z iClouda. Dane naszych środków płatniczych będą bowiem (w zasadzie już są, jeśli ktoś robi zakupy w AppStore) powiązane z aplikacją Passbook. Czyli siedzą sobie gdzieś w Apple’owskiej chmurze. W niej są zapewne zaszyfrowane, transmisji między Passbookiem i Apple Pay też pewnie nie będzie można nic zarzucić, ale wiele wielkich firm przekonywało się już boleśnie, że niczego nie można być pewnym, a poza tym gdzieś na etapie przetwarzania danych jest człowiek, który zawsze może zrobić błąd.

Tak więc – tak, Apple Pay wydaje mi się póki co najlepszym rozwiązaniem do tego typu płatności (choć nazywanie go innowacyjnym, gdy od kilku lat płacimy z NFC, to lekkie nadużycie), tym bardziej, że można ustawić akceptację płatności odciskiem palca na iPhonie. Czy powierzyłbym dane karty, z której na bieżąco korzystam, chmurze jakiejkolwiek firmy, ze świadomością, że przesyła je między aplikacjami, to zupełnie inna sprawa…

Udostępnij: Będziemy płacić Jabłkiem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Napisaliśmy Raport CSR (0)

Monika Kulik

11 września 2014

Napisaliśmy Raport CSR
0

Przedstawiam Wam nasze dzieło – Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2013, który jak pamiętacie pisaliśmy wspólnie. Przez 12 tygodni w ramach cyklu blogowego „Piszemy Raport CSR” zapraszałam Was do zgłaszania tematów, wybierania projektów, danych, które powinniśmy pokazać oraz koncepcji graficznej. Dzięki Wam w poszczególnych rozdziałach – o firmie, integracja cyfrowa, bezpieczna sieć, czyste środowisko czy ciekawy zespół znalazły się informacje, które są dla Was ważne i interesujące.

Dziś prezentuje Wam efekt naszej pracy – Raport, który podsumowuje nie tylko rok 2013, ale przede wszystkim pokazuje strategiczne i praktyczne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność Orange w Polsce, a także efekty i rezultaty działań.

Zgodnie z Waszą sugestią więcej w tym Raporcie ikonografik, dużo głosów naszych partnerów społecznych a także prezentacja ważnych i ciekawych badań, które inicjowaliśmy – np. tych dotyczących umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży, bezpieczeństwa dzieci w sieci.

Tym, którzy zaangażowali się w dyskusję należą się szczególne podziękowania, które  znajdziecie na str. 122 Raportu. Jesteśmy pionierami na naszym rynku – nikt w sposób tak interaktywny nie pisał do tej pory raportu społecznej odpowiedzialności firmy. Wspólnie udowodniliśmy, że to nie tylko możliwe ale też efektywne i efektowne ;). Jeszcze raz dziekuję Wam za merytoryczny wkład w treść naszej publikacji i ciekawą wymiaję zdań na tematy społeczne, ekologiczn czy bzinesowe.

Ciekawa jestem Waszej opinii – zapraszam do komentowania Raportu. Jeśli chcecie, otrzymać wersję drukowaną – napiszcie na odpowiedzialny.biznes@orange.com.

 

Udostępnij: Napisaliśmy Raport CSR
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej