Innowacje

Holografia – przyszłość komunikacji? (0)

Joanna Bieniek

18 lipca 2012

Holografia – przyszłość komunikacji?
0

Pamiętacie „Star Trek” i możliwości, jakie dawał jego bohaterom holodek – pomieszczenie, w którym po wgraniu odpowiednich danych można stworzyć niezliczoną ilość alternatywnych rzeczywistości, służących rozrywce czy edukacji. Bohaterowie w holodeku wchodzą w interakcję z wygenerowanym przez komputer otoczeniem i wypełniającymi je postaciami. Z kolei w „Gwiezdnych Wojnach” George Lucas wykorzystywał holografię – kto nie pamięta hologramu księżniczki Lei. Oglądałam „Star Trek” z młodszym bratem (jest zagorzałym fanem serialu do dziś) i nie śniło nam się wtedy, że technologie przypominające te z filmów science fiction mają już praktyczne zastosowanie.

Najprościej rzecz ujmując, holografia to trójwymiarowy zapis obiektu, a następnie odtworzenie go z zachowaniem jego właściwości. Odtworzony obiekt ma trzy wymiary, a trójwymiarowość nie zmienia się wraz z przemieszczaniem się odbiorcy obrazu. Dzięki temu, odtworzony obiekt holograficzny można oglądać z dowolnej strony. Prekursorem tej dziedziny był polski fizyk – Mieczysław Wolfke, który w 1920 roku stworzył jej teoretyczne podstawy. Jego dzieło po 30 latach rozwinął Dennis Gabor, który za holograficzny obraz otrzymał w 1971 roku Nagrodę Nobla. Zaraz potem Salvador Dali zorganizował wystawę swoich holograficznych prac w Nowym Jorku, dedykując ją właśnie Gaborowi. Dziś holografia wykorzystywana jest w wielu dziedzinach – w sztuce, przemyśle rozrywkowym, medycynie, biologii czy informatyce. Przykładowo w kwietniu tego roku na festiwalu Coachella razem ze Snoop Dogiem wystąpił nieżyjący od 16 lat Tupak Shakur. Jego hologram pozdrowił publiczność i zaśpiewał ze swoim przyjacielem „2 of Amerikaz Most Wanted”.

To na pewno robi wrażenie, ale jeszcze ciekawsze wydają się biznesowe możliwości transmisji holograficznych na żywo, z których mogliby skorzystać choćby politycy czy firmy. Przykładowo kandydat w kampanii czy prezes dużego koncernu mógłby w tym samym czasie przemawiać w wielu miejscach, przy czym jeden z przemawiających byłby realny, a pozostali stanowiliby jego hologramy. Inne zastosowania to spotkania z klientami z innego miasta czy kraju. Być może holografia już wkrótce zastąpi dzisiejsze wideo i audio konferencje oszczędzając ludziom długich wyjazdów służbowych. A schodząc na nasze podwórko… wyobrażacie sobie holograficzny mecz na żywo w czasie EURO? Ci kibice, którzy nie mieli biletu, mogliby obejrzeć zmagania swoich faworytów na alternatywnym stadionie…

A może widzicie ciekawsze zastosowania holografii? Czekam na Wasze pomysły 🙂

Udostępnij: Holografia – przyszłość komunikacji?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Oferta

Trzy promocje w Orange na kartę 65 (0)

Kasia Barys

17 lipca 2012

Trzy promocje w Orange na kartę 65
0

Od dziś możecie korzystać z trzech nowych promocji. W „Karuzeli Nagród”  za każdą wydaną złotówkę z konta głównego, zbieracie na wirtualnej przegródce bonusowe kredyty, które można potem wymienić na jedną z wielu usług. Druga propozycja to „Polecam Promocję”. Jeśli polecicie aktywację wybranej usługi innemu użytkownikowi i on ją włączy, to obydwoje otrzymacie w bonusie zwrot wartości aktywowanej usługi na konto promocyjne. Kolejna promocja to „Gotowy do Rozmowy”, w której jeśli kupicie niesubsydiowany telefon w salonie Orange, to dostaniecie 300 minut miesięcznie na rozmowy w Orange i to przez cały rok za symboliczną złotówkę (opłata jednorazowa). Aktywna usługa nie wymaga doładowań, nie zobowiązuje do aktywności, nie pilnuje ważności konta prepaid, ani nie wiąże klienta żadną umową. Jest też możliwa opcja bez kupowania telefonu, ale wtedy aktywacja kosztuje 150 zł.

bd7a65b1f323441d43826b07f6f4cd95562

Udostępnij: Trzy promocje w Orange na kartę 65
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Francja świętowała na Francuskiej (0)

Ryszard Kaminski

17 lipca 2012

Francja świętowała na Francuskiej
0

Nie wiem jak Wy, ale ja ubolewam, ze większość naszych świąt państwowych to bolesne rocznice, w których główną rolę odgrywa smutek i zaduma. Na dodatek najczęściej aura jest wówczas zimowa. Cóż taką mamy historię. Jakże jednak weselej potrafią świętować choćby Francuzi, którzy w ostatnią sobotę obchodzili swoje Święto Narodowe.

Próbkę świętowania pod znakiem, czy raczej smakiem francuskich wędlin, serów, bagietek i wina, mogli zobaczyć i przeżyć warszawiacy – oczywiście na ul. Francuskiej. W klimacie Montmartre można było dobrze zjeść, potańczyć, posłuchać muzyki, ale też wypić napój z dymkiem czy zobaczyć samochody z napędem elektrycznym. Dla dzieciaków oczywiście gry i zabawy. Wszystko przygotowały obecne w Polsce firmy z nad Sekwany. Nie zabrakło też stoiska Orange, a w nim multimiedia, fun pack, Serce Zimy oraz kręcąca kilometry dla dzieci z wadami słuchu Fundacja Orange.

PlayWyłącz głos

Na Euro pokazaliśmy jak świetnie i wesoło potrafimy kibicować – nawet gdy biało-czerwoni zawodzą. Może więc spróbujemy świętować też bardziej radośnie. Jak sądzicie?

 

Udostępnij: Francja świętowała na Francuskiej
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej