;

Bezpieczeństwo

I nie będziesz dublował haseł swoich (0)

Michał Rosiak

9 czerwca 2016

I nie będziesz dublował haseł swoich
0

Nie przepadam za pisaniem tydzień po tygodniu o tym samym, ale zobaczyłem ciekawy wpis u Briana Krebsa i jestem ciekaw Waszej opinii. Obiło Wam się pewnie o uszy – czy raczej oczy – że ostatnio cyber-przestępcy dostali świra jeśli chodzi o kradzieże danych autoryzacyjnych do dużych firm/serwisów, a liczba „wyciekniętych” w ciągu kilku miesięcy haseł zbliżyła się już chyba do miliarda. Dlatego też najważniejsi gracze na rynku wpadli na nieco przewrotny pomysł i w sytuacji, gdy wykradziona baza była już dostępna… porównywali loginy z danymi z własnej listy użytkowników, w kolejnym kroku porównując hashe haseł. Jeśli w obu przypadkach zapalała się „zielona lampka” – użytkownik otrzymywał informację z sugestią zmiany hasła, lub wręcz link z jego resetem, którego kliknięcie było warunkiem ponownego zalogowania się na konto. Z tego typu działań znani są póki co Netflix i Facebook, ale nie dałbym sobie ręki uciąć, że są w tej materii jedyni.

A jak Wam podoba się ten pomysł? Ja, jako zwolennik permanentnej edukacji, wychodzący z założenia, że nigdy nie zabraknie ludzi, którym o bezpieczeństwie myśleć się nie chce, nie mają na to czasu, mają to gdzieś* (*-niepotrzebne skreślić) i tego typu informacja na pewno nie przeszkodzi. Powiem więcej – zdecydowanie brakuje mi proaktywności u wielu dostawców treści, dla których wciąż hasło o długości ośmiu znaków wystarcza, a ich systemy akceptują nawet 11111111. Dlaczego? Czyżby bali się tego, że ludzie zaczną się irytować, że muszą wymyślać bardziej skomplikowane hasła? To trochę tak, jak czepianie się kasjerki w sklepie, że mając wątpliwości co do naszej tożsamości, prosi o okazanie dokumentu ze zdjęciem, żeby sprawdzić, czy nazwisko jest takie same, jak na karcie płatniczej. W obu przypadkach powinniśmy dziękować, za to, że o nas dbają!

Bo choć w badaniu CyLab (badawczego ramienia Carnegie Mellon University Security&Privacy Institute) 79 procent respondentów rozpoznało, które z prezentowanych im haseł są mocne, wciąż pozostaje 21% potencjalnych „klientów” opisywanych aktywności. A po stokroć bardziej wolałbym przeczytać: „Ranyboskieojezusmariazmieńhasłonatychmiast!” niż przekonać się, że do części serwisów nie zdołam się już zalogować. Nawet jeśli to społecznościówki, czy serwisy VOD, bo zakładam, że haseł do poczty, czy banku (!) nigdzie nie dublujecie. Prawda?

Frontpage graphic: Pixabay.com

Udostępnij: I nie będziesz dublował haseł swoich
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Barometr CSR (0)

Monika Kulik

9 czerwca 2016

Barometr CSR
0

Co firmy z kapitałem francuskim myślą o szansach i barierach w rozwoju społecznej odpowiedzialności w Polsce i jak podchodzą do praktycznej realizacji tej idei w naszym kraju? O tym możemy dowiedzieć się z publikacji „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”.

Wśród najważniejszych wyzwań związanych z odpowiedzialnością społeczną biznesu wskazanych przez firmy jest szerzenie wiedzy na temat CSR wśród klientów i szeroko rozumianej opinii publicznej – 71% firm twierdzi, że klienci nie biorą pod uwagę kwestii CSR podczas decyzji zakupowych, a 63%, że klienci nie wiedzą co to jest CSR. Abstrahując od pytania, czy jako konsumenci musimy wiedzieć coś o CSR, czy bardziej rozumieć, że dany produkt jest dobry nie tylko jeśli chodzi o jakość, ale też etykę czy ekologiczność (moim zdaniem to drugie), zmiana sposobu komunikacji jest konieczna.

Wyjście poza schemat budowania wizerunku (75% firm wskazuje, że jest to główny motywator do podjęcia działań CSR), w kierunku budowania dzięki CSR przewagi konkurencyjnej (tylko 11 % wskazuje ten motyw), nie jest możliwe bez przeniesienia „punktu ciężkości” w komunikacji CSR z PR do marketingu i lepszego dotarcia do klienta – jego potrzeb, oczekiwań i wartości.  To znaczące wyzwanie na naszym rynku.

Ale zanim do tego dojdziemy, czeka nas też duża praca wewnątrz naszych firm. Brak wiedzy czy przekonania wśród osób zarządzających CSR (prawie 37% wskazań) i zaangażowania pracowników (41,5%) to bariery, które firmy wskazują w badaniu. Naszą odpowiedzią na to wyzwanie jest działalność Komitetu ds. CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej – jego celem jest promowanie idei CSR wśród firm zrzeszonych w Izbie, wymiana doświadczeń, dzielenie się dobrymi pomysłami i wspólna realizacja przedsięwzięć społecznych czy ekologicznych.

Pałny raport z wyników Barometu znajdziecie na stronie www.ccifp.pl.

d8731b12a8a20b0899a0cf407acb1582981

Udostępnij: Barometr CSR
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Orange Video Fest i konkurs (0)

Stella Widomska

9 czerwca 2016

Orange Video Fest i konkurs
0

Mam swoją listę ulubionych projektów, przy których weekend w pracy nie tylko nie boli, ale nawet sprawia frajdę. Jest na niej bez wątpienia Orange Kino Letnie (ale o tym niebawem, bo startujemy już 1 lipca). Jest tam też projekt, w którym uczestniczę od pierwszej edycji, pomagałam go wymyślić i mam do niego szczególny sentyment. To oczywiście Orange Video Fest, czyli największa impreza YouTuberów i gamerów  w Polsce. Przed nami kolejna edycja, na którą zapraszam Was już w sobotę 18 czerwca. Tym razem spotykamy się w Hali MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.  Na miejscu spotkacie m.in. chłopaków z Abstrachuje, Łukasza Jakóbiaka z 20m², Stuu, Ajgora Ignacego, Cyber Mariana i… mogę tak wymieniać jeszcze baaardzo długo. Szczegóły tu.

Mam dla Was niespodziankę. Możecie wygrać zaproszenia na Orange Video Fest. Wystarczy, że w komentarzach napiszecie z którym z twórców You Tube chcielibyście się spotkać i dlaczego. Na zwycięzców czekają trzy podwójne zaproszenia. Macie czas do wtorku do końca dnia.

Zobaczcie jak bawiliśmy się na jednej z poprzednich edycji tej imprezy i koniecznie nas odwiedźcie.

 


 

Udostępnij: Orange Video Fest i konkurs
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej