Inne

Jak minął nam rok w Orange Polska

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
30 grudnia 2020
Jak minął nam rok w Orange Polska

Ten rok był inny niż wszystkie. Pandemia wywarła na nim szczególne piętno. Wczoraj Monika Kulik podsumowała 2020 rok na blogu od strony społecznego zaangażowania, z którego jesteśmy bardzo dumni. Nasza firma, Fundacja Orange i przede wszystkim pracownicy-wolontariusze, naprawdę daliśmy radę w tym trudnym czasie. A jak ostatnie 12 miesięcy wyglądały od biznesowej strony? Co warto zapamiętać i czym możemy się pochwalić? Wszystko na jednej, dużej grafice.

podsumowanie roku 2020

 

Mediateka

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 21:44 30-12-2020

Bardzo ciekawa infografka. Mam nadzieję że Nowy Rok będzie już spokojniejszy. Chociaż czuję że będzie duży skok zachorowań ponieważ ludzie mają w nosie obostrzenia. Ja już po pierwszym szczepieniu, czuję się doskonale. Mam nadzieję że po drugiej dawce i kontroli p/ciał (przed szczepieniem brak odporności) zacznę żyć spokojniej. Całej naszej gospodarce życzę powrotu do normalności, ale……wiele w tym powrocie zależy od nas samych. Drodzy wszystkiego najlepszego w Nowym 2021 Roku, zdrowia, zdrowia i spełnienia marzeń.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 09:41 31-12-2020

To nie był dobry rok – każdy to powie i to pod każdym względem, miejmy tylko nadzieję że nowy 2021 będzie o wiele ciekawszy od poprzedniego I tego Wam życzę spokojnego i dobrego roku 2021.

Odpowiedz
Ron
Ron 09:32 02-01-2021

Bardzo dobrze, że reklamu NJU wróciły do tv. Spory wzrost ruchu w sieci, ale każda sieć sobie poradziła.

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Monika Kulik Monika Kulik
29 grudnia 2020
Społecznie odpowiedzialni w 2020 roku

Ten rok był inny.

Zaczął się normalnie. W styczniu na blogu podpowiadaliśmy, co zrobić z pierwszym smartfonem, który dziecko dostało pod choinkę, jakie zasady wprowadzić i jak odpowiednio zabezpieczyć urządzenie.

W lutym również mówiliśmy o zasadach ekranowych w kampanii Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, której jesteśmy partnerem. Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu zachęcaliśmy rodziców do zajrzenia na nasz portal razem w sieci i zapoznania się z poradnikiem – dzieci i ekrany.

Już w marcu sytuacja się zmieniła i zasady ekranowe przestały obowiązywać – w związku ze zdalną nauką i pracą wszyscy zasiedliśmy przed ekranami na długie godziny. Dzieciom, które zostały w domach podpowiadaliśmy, jak zostać #superkoderem. Wraz z Koalicją Liderów Pro Bono apelowaliśmy do biznesu o aktywny udział w walce z pandemią i sami aktynie włączyliśmy się w takie działania. Ruszyła specjalna akcja wspierająca zdalną naukę i oferta EDUFLEX.

W kwietniu w ramach naszych programów dla szkół – MegaMisja i #Superkoderzy pokazywaliśmy, jak radzić sobie z nauką zdalną. Obchodziliśmy też 15 - lecie współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a nasze dobre praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności jak co roku znalazły się w Raporcie dobrych praktyk FOB.

Maj upłynął nam pod hasłem wsparcia psychologicznego. Pomogliśmy uruchomić Społeczną Linię Wsparcia Fundacji Sławek i Telefon Zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii Fundacji Znajdź Pomoc. Dzięki naszemu wsparciu ruszył też cykl webinarów Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dotyczący pomocy zdalnej, interwencji kryzysowej i wsparcia psychologicznego. Do boju ruszyli też nasi wolontariusze, dla których przygotowaliśmy specjalny konkurs grantowy, aby szybko mogli realizować swoje pomysły na pomaganie w pandemii, bo razem możemy więcej. Nie zapomnieliśmy też o nauczycielach, z którymi mówiliśmy o szkole przyszłości i zdalnej edukacji.

W czerwcu pokazaliśmy, jak wykorzystujemy drukarki 3-D w naszych FabLabach do produkcji przyłbic dla szpitali, przychodni i domów pomocy społecznej. Takie drukarki pojawiły się też w 5 nowych miejscach w Pracowniach Orange, w których stworzyliśmy Makerspace – przestrzeń do majsterkowania z nowymi technologiami. Pochwaliliśmy się też Wam naszymi nagrodami - zajęliśmy 3. miejsce w kategorii usługi, handel i transport 14 edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ukazał się raport Equileap oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. W tym miesiącu ukazał się też II Raport na temat Startupów Pozytywnego Wpływu w Polsce.

W lipcu opublikowaliśmy badania - Co o pomaganiu pokazał nam COVID-19, a co zostanie z nami po pandemii?, a nasi wolontariusze mimo wakacji angażowali się w pomaganie. Na koniec sierpnia zaprosiliśmy Was do nowej oferty edukacyjnej.

We wrześniu wróciliśmy do szkół. Z okazji Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju przypomnieliśmy o wkładzie Orange Polska w realizację celów zdefiniowanych przez ONZ i porozmawialiśmy o wyzwaniach CSR na XXI wiek.

W październiku zaprosiliśmy Was na konferencję o szkole jutra, a seniorów na 2. cykl webinarów ABC cyfrowego świata ze smartfonem. W mediach rozpoczęliśmy kampanię Dajemy telefonom drugie życie, uruchomiliśmy portal razem dla planety, a na blogu cykl artykułów poświęconych środowisku i ekologii. Dla klientów Orange Energia ruszyła specjalna oferta promocyjna – „Czysta Energia od Orange II”.

Obchodziliśmy też 10-lecie Fundacji Dorastaj z nami, której byliśmy jednym z fundatorów i z którą współpracujemy do dziś. Dzięki naszym klientom zaangażowanym w akcję „Pomagamy gigabajtami” przekazaliśmy 130 tabletów dla dzieci z domów dziecka na Dolnym Śląsku. Uczestniczyliśmy w targach CSR, a nasz raport zintegrowany został nagrodzony w konkursie Raporty społeczne.

W listopadzie pokazaliśmy 7 sposobów, jak zadbać o dziecięcy mózg w zetknięciu z nowymi technologiami. Zwróciliśmy też uwagę na problemy psychologiczne dzieci i młodzieży opisując działania Telefonu Zaufania dla dzieci i młodzieży- 116 111, którego od lat jesteśmy partnerem, a w czasie pandemii zasililiśmy go dodatkowymi funduszami. Młodym internautom przypomnieliśmy w ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, aby życzliwe traktowali się w wirtualnym świecie. Zachęcaliśmy kobiety do kariery w branżach technologicznych w ramach projektu Włacz.One, a startupy łączące pomaganie z nowymi technologiami do zgłoszenia się do programy akceleracyjnego Funduszu Sektora 3.0. Dyskutowaliśmy też o skutecznej komunikacji z seniorami. Nauczycieli zaprosiliśmy na darmowe szkolenia w ramach programu „Lekcji:Enter”.

W grudniu świętowaliśmy 15-lecie naszej Fundacji. Nasi wolontariusze jak co roku pomagali świętemu Mikołajowi dostarczyć prezenty dla dzieci, a do akcji świątecznej w ramach programu Pomagamy Gigabajtami dołączyli też nasi klienci. Nie zapomnieliśmy też o Dniu wolontariusza i wszystkich osobach z pierwiastkiem "W" naszej firmie. Zaangażowaliśmy się też konferencję Women in Tech Summit, największe w Europie wydarzenia dla kobiet w technologiach i nauce oraz w Digital Youth Forum - konferencję dla młodzieży, która inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii. Opublikowaliśmy też Raport z badania „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. A omawiając wyniki Barometru CSR poruszyliśmy temat społeczną odpowiedzialność w pandemii.

Zachęciliśmy Was też do udziału w ankiecie na temat wyzwań dla Orange w postcovidowym świecie i nadal zachęcamy do jej wypełnienia. Podpowiedzcie nam, jakie wyzwania społeczne będą dla nas ważne w następnym roku.

wolontariat Orange

 

 

Komentarze


Sieć

Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
29 grudnia 2020
Sieć Orange sięga nawet 90 km w morze

Orange, jako jedyny operator komórkowy w Polsce, posiada stacje na platformach wiertniczych pracujących na Bałtyku i jest w stanie przeprowadzić do nich transmisję sygnału nawet na odległość 90 km. Dzięki temu pracownicy mogą na co dzień czuć się bezpieczniej a w wyjątkowym czasie Świąt i Nowego Roku porozmawiać z rodziną i bliskimi.

Na trzech platformach wiertniczych zbudowaliśmy stacje umożliwiające transmisję danych i korzystanie z usług głosowych poprzez technologie UMTS oraz GSM 900. Pierwsza z nich powstała jeszcze za czasów Centertela. Żeby były w zasięgu sieci komórkowej połączyliśmy je z pozostałą częścią sieci mobilnej Orange za pomocą specjalnego łącza radiowego.

Przy maksymalnej długości tego łącza, należało uwzględnić krzywiznę Ziemi i umieścić anteny radiolinii odpowiednio wysoko. Wykorzystaliśmy do tego stację posadowioną nie najbliżej brzegu, lecz trochę oddaloną od morza, za to położoną na wzgórzu o wysokości 150 m n.p.m. Sama wieża ma dodatkowe 90 m, dzięki czemu radiolinia pracuje z wysokości aż 240 m n.p.m. Dla stabilnej pracy łącza zastosowaliśmy także podwójne anteny o średnicy 1,8 m każda. Wszystko działa bez zarzutu, a ruch na trzech stacjach na platformach w tym roku to: 5 814 858 minut rozmów i 138 923,5 GB przesłanych danych.

Komentarze

Scroll to Top