Odpowiedzialny biznes

Jak zarobić na Euro 2012

Jarosław Konczak Jarosław Konczak
15 marca 2011
Jak zarobić na Euro 2012

Jak zarobić na Euro 2012, kto na tym wydarzeniu zarobi, a kto straci? O tym wszystkim rozmawiam z człowiekiem, który na sporcie zarabia na co dzień, a więc pewnie warto go posłuchać. Może rozmowa podsunie Wam jakiś pomysł.

 

Każdy kto ma jakiś inny pomysł, niech się podzieli, może zrobimy spółkę :)


Bezpieczeństwo

Blokowanie to cenzura?

Marek Wajda Marek Wajda
15 marca 2011
Blokowanie to cenzura?

Gdy usłyszałem o pomysłach Komisji Europejskiej dotyczącej blokowania stron z dziecięcą pornografią nie spodziewałem się, że wzbudzi to jakiekolwiek protesty, zwłaszcza ze strony organizacji zajmujących się ochroną dzieci i walką z pedofilią. Zdziwiłem się nawet, że niektórzy widzą w tym zagrożenie związane z cenzurą. Bardzo ciekawa debata u Rzecznika Praw Obywatelskich pokazała jednak dlaczego propozycje Komisji Europejskiej i polskiego rządu budzą sprzeciw internautów. Ciekaw jestem czy uda im się zbudować tak szeroką koalicje jak przy okazji Rejestru Stron i Usług Zakazanych.

Zapraszam na wywiad z Katarzyną Szymielewicz (Fundacja Panoptykon, działającej na rzecz ochrony praw człowieka) i Jakubem Śpiewakiem (Fundacja Kidprotect.pl, której celem jest ochrona dzieci i młodzieży).

 

 

A Co Wy sądzicie na ten temat? Blokować? Usuwać? Czy działać jak do tej pory? Czy nowe uregulowania mogą stanowić zagrożenie dla wolności słowa w Internecie?


Oferta

Smartphone`y atakują

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
15 marca 2011
Smartphone`y atakują

Rok 2009 należał do prepaid i liczby 29, w ubiegłym operatorzy skupili się na ofertach abonamentowych. Moim zdaniem w tym trendem numer 1 będzie upowszechnianie się smartphone`ów. Poprosiłem zespół zajmujący się telefonami, aby wyliczyli mi, co do sztuki, ile takich urządzeń mamy na dziś w ofercie. Wyszło, że aż 83 modele! A jak rośnie nam sprzedaż? W IV kwartale 2009 smartphone`y stanowiły 7 proc. sprzedanych telefonów, rok później już 22 proc. Od początku tego mamy świetne promocje, więc udział powinien zwiększać się. Warto zwrócić uwagę, że zmienia się też sposób "konsumowania" możliwości nowoczesnych  aparatów. Już nie tylko zachwycamy się ich częścią "nice", bez wątpienia przyjemną dla oka, ale mocniej wykorzystujemy część "smart". Dla klientów oznacza to łatwiejszy kontakt, pracę, czy rozrywkę, a dla operatora wyższe ARPU. Zysk dla obydwu stron, dlatego firmy będą coraz mocniej promować smartphone`y. I słusznie. Ważne też, aby wraz z tym szły inwestycje w sieć. Stąd dla Orange jednym z priorytetów jest rozbudowa 3G i HSPA+DC, by poprawić komfort korzystania ze smartphone`ów, laptopów,  tabletów i nadążyć za rosnącą lawinowo transmisją danych. Sam jestem bardzo ciekawy, z jakim udziałem nowoczesnych aparatów w sprzedaży zakończymy ten rok.

Scroll to Top