;

Innowacje

Jedzenie z paszportem i hejt w sieci (1)

Kasia Barys

16 października 2021

Jedzenie z paszportem i hejt w sieci
1

Hejt w internecie

15% dorosłych Polaków w ciągu ostatniego roku osobiście doświadczyło hejtu w Internecie, rozumianego jako obrażanie, wyzywanie, poniżanie, wyśmiewanie lub zniesławianie. Hejtu doświadczyła aż co czwarta osoba (24%) w wieku 18-24 lata. Przeważa przekonanie, że u podłoża hejtu może tkwić brak satysfakcji z życia (37%), chęć zwrócenia na siebie uwagi i zyskania rozgłosu (33%), frustracja (32%) lub zazdrość (31%).  Część Polaków uważa, że za hejtem stoją opłacone trolle lub boty (34%) i może on być związany z walką polityczną (27%)

A jak wasze doświadczenia w tym zakresie? Mam nadzieję, że nie byliście ofiarami hejtu w sieci.
źródło: interaktywnie.com

Jedzenie z paszportem

W Polsce w jednej z sieci supermarketów można sprawdzić pochodzenie … ziemniaków. Dzięki technologii blockchain klient ma dostęp do najważniejszych informacji o produkcie, takich jak odmiana, miejsce uprawy, data zbioru z pola oraz kiedy przeprowadzono audyt u dostawcy.

Na każdym opakowaniu ziemniaków „Jakość z Natury”, objętych projektem identyfikowalności, znajdzie się kod QR. Po zeskanowaniu go za pomocą smartfonu, klient zostanie przekierowany do serwisu prezentującego w przejrzysty sposób komplet aktualnych informacji o danej partii produkcyjnej. Kolejne produkty z „paszportem” będą wprowadzane sukcesywnie.

źródło: telepolis.pl

A może wy czytaliście jakieś ciekawe newsy w ostatnim czasie? Podrzućcie w komentarzach, jestem ich bardzo ciekawa.

Udostępnij: Jedzenie z paszportem i hejt w sieci
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 09:49 16-10-2021
    Hejt - ja osobiście się nim nie przejmuje, jak ktoś po mnie "jedzie" to......wiem ze jestem na górze :) Paszporty ziemniaczane - może i fajna sprawa, ale jak tak dalej pójdzie to......wszystko na tej planecie będzie miało swój paszport.
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Warsztaty dla seniorów – nowa edycja (4)

Monika Kulik

15 października 2021

Warsztaty dla seniorów – nowa edycja
4

Zapraszamy na szkolenia wszystkich seniorów, którzy chcieliby nauczyć się, jak korzystać z internetu i nowych technologii. To kolejna edycja naszych spotkań edukacyjnych w formie webinarów.

Szkolenie „Mój pierwszy smartfon – jak zacząć korzystać ze smartfona i wykorzystywać jego funkcjonalności na co dzień” składa się z 7 webinarów. Spotykamy się we wtorki w godzinach  14.30.-15.30.

Kurs dostępny platformie ABC senior, a naszym partnerem jest Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej.

Zapraszamy do zapisów na stronie www.abcsenior.com.

Szkolenia rozpoczną się we wtorek 26 października.

 

Program szkoleń.

  • 26.10. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon – podstawowe ustawienia telefonu

  • Ustawienie czcionki, kontrastu, połączenie z internetem
  • Jak ustawić zapisywanie kontaktów
  • Założenie konta Google
  • Jak skorzystać z poczty e-mail

 

  • 2.11. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon – aplikacje – zakupy, zdrowie, rozrywka, czas wolny  

  • Konfiguracja sklepu Google Play oraz pobieranie aplikacji
  • Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji

 

  • 9.11. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon – przydatne funkcjonalności

  • Inteligentne wprowadzanie tekstu głosem
  • Czytnik kodów kreskowych przy zakupach, płatnościach
  • Udostępnianie internetu

 

  • 16.11. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon nawigacja

  • Jak skorzystać z nawigacji satelitarnej i usług związanych z lokalizacją telefonu
  • Wyszukiwanie trasy dojazdu, dodawanie punktów na trasie, widok ulicy, informacje o korkach, wysyłanie własnej lokalizacji
  • Aplikacja „Jak dojadę”

 

  • 23.11. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon – źródło informacji

  • Jak wyszukiwać informacje
  • Strony www, Asystent Google
  • Tłumacz Google

 

  • 30.11. godz. 14:30 – 15:30

Smartfon Bezpieczeństwo

  • Jak zabezpieczyć swój smartfon przed kradzieżą danych – Cybertarcza, Zabezpiecz Pesel
  • Jak bezpiecznie korzystać z internetu –  bezpieczne hasło

 

  • 7.12.  godz. 14:30 – 15:30

Smartfon komunikacja

  • Jak korzystać z komunikatorów internetowych
  • Korzystnie z aplikacji Messenger, WhatsApp

Para seniorów przed tabletem

Udostępnij: Warsztaty dla seniorów – nowa edycja
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Łukasz 18:03 15-10-2021
    Fajna akcja ale jeśli senior nie wezmie sam telefonu do reki to nigdy sie nie nauczy wiem jak to jest.Moja Mamcia ma obecnie telefon z androidem i juz obcykana jest ale na poczatku zawsze były problemy.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 20:18 15-10-2021
      Dokładnie. Moja mama 65+ też jest "obcykana" w obsłudze smartfona. Dużo pomocy zawdzięcza swojemu wnuczkowi. Nastolatkowie to prawdziwi magicy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Misia 13:06 03-11-2021
    Szczerze wątpię żeby jakiś senior dotarł do tego miejsca sam (strona internetowa, webinary) jeżeli ktoś mu tego nie pokaże. Z mojego punktu widzenia to jest dla kogoś takiego za trudne do samodzielnego przejścia. Mam rodziców 70+ korzystających ze smartfonów i wątpię żeby sami dali radę wziąć udział w webinarze.
    Odpowiedz
  • komentarz
    J709 10:11 04-11-2021
    Gdzie mozna przejrzec kursy od poczatku? Senior czesto jest jak oficer piechoty, ktory z dowcipu smial sie trzy razy: gdy sluchal, gdy mu tlumaczono i gdy zrozumial. Powinien więc mieć możliwość powrotu do poszczególnych odcinków.
    Odpowiedz

;

Zielony Operator

Stacja bazowa w Łazach – efektywnie i kolorowo (1)

Hania Jaworska-Orthwein

15 października 2021

Stacja bazowa w Łazach – efektywnie i kolorowo
1

Kto powiedział, że urządzenia sieci mobilnej nie mogą być kolorowe? Pięknie pomalowany kontener techniczny właśnie pojawił się w Łazach, gdzie otworzyliśmy nowoczesne centrum przetwarzania danych – Warsaw Data Hub. Tak się składa, że to także nasza najbardziej efektywna energetycznie stacja bazowa. Obiekt obsługuje klientów Orange i T-Mobile.

Jak oszczędzamy energię

Zastosowaliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym wskaźnik efektywności SEE (Site Energy Efficiency) stacji jest powyżej 94%. Zapracowały na to efektywne energetycznie urządzenia radiowe, system zasilania o wysokiej sprawności i ograniczenie do minimum ilości ciepła wydzielanego w pomieszczeniu. Co ciekawe, urządzenia wydzielające dużo ciepła znalazły się na zewnątrz a na dachu dodatkowo założyliśmy powłokę odbijającą ciepło słoneczne. To pozwoliło na zastąpienie klimatyzacji przez system wentylacji.

Wskaźnik SEE oznacza, że ponad 94% energii elektrycznej zużywanej przez ten obiekt jest energią wykorzystywaną przez urządzenia świadczące usługi dla klientów, a tylko 6% to energia przeznaczona na zapewnienie odpowiednich warunków pracy obiektu.

Oprócz ograniczenia zużycia energii – do możliwego minimum – w obiekcie zastosowane są rozwiązania obniżające jednostkowe koszty energii. Dokładne opomiarowanie umożliwia optymalny dobór parametrów umów energetycznych, takich jak taryfa energetyczna czy moc umowna. Natomiast dzięki magazynom energii zmniejszamy zużycia w okresach wyższych cen energii oraz zwiększamy w okresach niższych cen energii.

#OrangeGoesGreen BTS

Będzie bardziej kolorowo

W Orange staramy się zmniejszać zużycie energii i emisje gazów cieplarnianych, ale dostrzegamy też wartość w pomysłach, dzięki którym klienci dowiedzą się więcej o naszych działaniach dla klimatu i środowiska. Stąd pomysł wykorzystania szaf oraz kontenerów znajdujących się w przestrzeni publicznej i ozdobienia ich grafikami. Chcemy, aby takich kolorowych, wyróżniających się obiektów przybyło. Wkrótce napiszę o tym więcej.

Bezpieczne i ekologiczne WDH

Stacja bazowa w Łazach stoi na terenie Warsaw Data Hub. Pisaliśmy o nim tutaj, ale przy okazji przypomnę, że to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Polsce. Nie bez znaczenia jest fakt, że powstał w Łazach, w aglomeracji warszawskiej, w pobliżu najważniejszego w Polsce centrum biznesowo-logistycznego. Po przeniesieniu najważniejszych systemów stanie się jednym z kluczowych węzłów naszej sieci i pozwoli zaoferować klientom biznesowym nowoczesne, bezpieczne i ekologiczne zaplecze w postaci usług data center oraz kolokacji.

Rozwiązania zastosowane w WDH pozwalają na redukcję liczby wykorzystywanych urządzeń, co w połączeniu z ich najwyższą efektywnością energetyczną daje wyższą efektywność naszej sieci. Do rozwiązań poprawiających możemy dodać m.in. farmę fotowoltaiczną, która niedługo tam powstanie, stacje ładowania samochodów elektrycznych, zastosowanie „szarej wody” do podlewania terenu, a nawet specjalna kostka brukowa pochłaniająca zanieczyszczenia. W praktyce oznacza to redukcję poziomu emisji CO2 o około 5 tys. ton rocznie.

Mediateka

Udostępnij: Stacja bazowa w Łazach – efektywnie i kolorowo
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:14 15-10-2021
    To miejmy nadzieję że to pierwsza taka stacja bazowa z wielu które powstaną w przyszłości.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej