Rozrywka

Kampania światłowodu na FB

Stella Widomska Stella Widomska
27 października 2016
Kampania światłowodu na FB

Rusza nowa kampania FB, przedstawiająca oszałamiającą prędkość Internetu, jaką zapewnia światłowód Orange. W trzech krótkich filmach prezentujemy metaforycznie przerysowane przyspieszenie, którego doświadczają bohaterowie, uruchamiający po raz pierwszy internetowe łącze światłowodowe. Materiały przedstawiają trzy podstawowe grupy odbiorców, którymi są gracze, amatorzy internetowego kina oraz łączący się z najbliższymi przy pomocy komunikatorów. W filmie wykorzystujemy znany z poprzednich kampanii reklamowych światłowodu Orange motyw świetlistych linii, które nawiązują do technologii światłowodowej. Film przygotowała agencja VML we współpracy z Platige Image, a jego reżyserem jest Karol Kołodziński.

Filmy są trzy:

Rozrywka

Seniorzy

Gracze

 


Sieć

Ruszyła najszybsza, mobilna stacja w Polsce – korzystajcie!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
27 października 2016
Ruszyła najszybsza, mobilna stacja w Polsce – korzystajcie!

W Warszawie przy Placu Politechniki razem z Huawei uruchomiliśmy najszybszą stację bazową w Polsce. Jest petardą, z której można "wyciągnąć" do 600 Mb/s w sieci 4G LTE Orange. Fizyki nie da się oszukać i transfer, jak w przypadku każdej stacji, dzieli się na wszystkich korzystających z internetu w okolicy. Ale i tak różnica jest kolosalna w porównaniu z prędkościami, które osiągaliście tam wcześniej. Zwłaszcza wewnątrz budynków. Miejsce przy Politechnice Warszawskiej nie wybraliśmy przypadkowo - centrum miasta, wielu studentów, co równa się masie smartfonów i laptopów. Jednym zdaniem fajna, technologiczna nowość i zachęcam Was do sprawdzenia jeśli będziecie w okolicy. Ja już to zrobiłem, co możecie obejrzeć na filmie.

No dobrze, ale jak udało się to Orange zrobić? Dzięki zastosowaniu z jednej strony agregacji trzech pasm nośnych 4G LTE w jeden kanał transmisyjny o szerokości 40 MHz, z drugiej wykorzystaniu tzw. transmisji wieloantenowej MIMO4x4. O ile agregację częstotliwości 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz stosujemy już na kilkunastu stacjach bazowych w Polsce, o tyle technologia MIMO4x4 dla LTE w 3 pasmach pojawia się w Polsce - w realnych, miejskich warunkach - po raz pierwszy. To właśnie ona pozwoliła na podwojenie możliwości stacji bazowej. Wcześniej sprawdzaliśmy ją w testach, podczas których w Orange Labs osiągnęliśmy prędkość transmisji danych na poziomie 1,91 Gb/s. Warunki laboratoryjne versus komercyjne wykorzystanie to jednak zupełnie dwa inne światy. Teraz to Wy możecie sprawdzić jak działa taka stacja, a nie tylko inżynierowie Orange i Huawei.


Odpowiedzialny biznes

Orange „Top Marką 2016”

Kasia Barys Kasia Barys
26 października 2016
Orange „Top Marką 2016”

Najbardziej medialną marką telekomunikacyjną w prasie i internecie w minionym roku był Orange. A skąd to wiemy? Badanie przeprowadzili wspólnie ci, którzy się na tym znają najlepiej czyli magazyn Press oraz Press – Service Monitoring Mediów. Ci z Was, którzy śledzą rynek telko pewnie nie zdziwią się, że medialnym hitem ostatniego roku był temat aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz. Kolejnym gorącym tematem było wprowadzenie konieczności rejestracji kart prepaid. W obu tych tematach media przyglądały się działaniom poszczególnych telekomów.

Dużym wyróżnikiem, który jednym poprawiał notowania, a innych spychał w dół były też publikacje o działaniach sponsoringowych. W naszym przypadku informacje o Orange Warsaw Festival odpowiadały za ponad 20% wszystkich publikacji o marce. Z kolei Plus ogromną część publikacji, w których pojawia się jego marka zawdzięcza siatkarskiej PLusLidze. T-Mobile ma festiwal Nowe Horyzonty. Nas dodatkowo wyróżniło to, że media, zwłaszcza regionalne, chętnie piszą o naszych działaniach CSR dla dzieci i lokalnych społeczności – Klubach Sportowych Orange, Pracowniach Orange i MegaMisji.

W efekcie mogliśmy się dziś cieszyć, że Orange w kategorii telekomunikacja wygrał osiągając łącznie 93 punkty, a kolejny Plus już tylko 78. Na nasz wysoki wynik największy wpływ miały punkty za pozytywny wydźwięk i zasięg publikacji (tu byliśmy najlepsi) oraz za ich liczbę (tu pokonał nas Plus). Wczoraj Stelka pisała o nagrodach Effie. Dzisiaj „Top Marka 2016” - fajny ten tydzień!

875818441198510a8fc689e6e221fc5ef75

Na koniec mała refleksja. Piszę to na internetowym blogu, jesteśmy u progu cyfrowej rewolucji, a z „Top Marki” wynika, że to prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji i wpływa na kreowanie wizerunku marek. Zaskakujące?

Scroll to Top