Najbardziej medialną marką telekomunikacyjną w prasie i internecie w minionym roku był Orange. A skąd to wiemy? Badanie przeprowadzili wspólnie ci, którzy się na tym znają najlepiej czyli magazyn Press oraz Press – Service Monitoring Mediów. Ci z Was, którzy śledzą rynek telko pewnie nie zdziwią się, że medialnym hitem ostatniego roku był temat aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz. Kolejnym gorącym tematem było wprowadzenie konieczności rejestracji kart prepaid. W obu tych tematach media przyglądały się działaniom poszczególnych telekomów.
Dużym wyróżnikiem, który jednym poprawiał notowania, a innych spychał w dół były też publikacje o działaniach sponsoringowych. W naszym przypadku informacje o Orange Warsaw Festival odpowiadały za ponad 20% wszystkich publikacji o marce. Z kolei Plus ogromną część publikacji, w których pojawia się jego marka zawdzięcza siatkarskiej PLusLidze. T-Mobile ma festiwal Nowe Horyzonty. Nas dodatkowo wyróżniło to, że media, zwłaszcza regionalne, chętnie piszą o naszych działaniach CSR dla dzieci i lokalnych społeczności – Klubach Sportowych Orange, Pracowniach Orange i MegaMisji.
W efekcie mogliśmy się dziś cieszyć, że Orange w kategorii telekomunikacja wygrał osiągając łącznie 93 punkty, a kolejny Plus już tylko 78. Na nasz wysoki wynik największy wpływ miały punkty za pozytywny wydźwięk i zasięg publikacji (tu byliśmy najlepsi) oraz za ich liczbę (tu pokonał nas Plus). Wczoraj Stelka pisała o nagrodach Effie. Dzisiaj „Top Marka 2016” - fajny ten tydzień!
Na koniec mała refleksja. Piszę to na internetowym blogu, jesteśmy u progu cyfrowej rewolucji, a z „Top Marki” wynika, że to prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji i wpływa na kreowanie wizerunku marek. Zaskakujące?