Sieć

Kolejne testy, czyli tam gdzie światłowód (jeszcze) nie sięga… (39)

Piotr Domański

22 lutego 2017

Kolejne testy, czyli tam gdzie światłowód (jeszcze) nie sięga…
39

Piotrek Domański

Choć światłowód ma masę zalet, to posiada jedną poważną niedogodność – konieczność położenia go w terenie, co w trudnych warunkach, na przykład w górach, może stanowić duży problem.

Mamy świadomość tych ograniczeń. Zresztą nie tylko my, bo technologię, którą chciałbym się dzisiaj zająć, testowaliśmy w ramach projektu badawczego realizowanego na zlecenie Unii Europejskiej. Działaliśmy we współpracy z kilkoma innymi podmiotami w ramach konsorcjum o nazwie IPHOBAC. Nam przypadło zadanie przeprowadzenia sieciowych testów rozwiązania.

Logo konsorcjum iphobac

Testujemy prototyp radiolinii

Jak się pewnie domyślacie chodzi o możliwość błyskawicznego transferu dużych paczek danych za pośrednictwem technologii radiowej (bo o tym był cały ten przydługawy wstęp). Przeprowadziliśmy test pilotażowy prototypowej radiolinii dla systemu GPON. To technologia, która za kilka lat pozwoli na relatywnie długich dystansach zapewniać transfer danych rzędu 10 Gb/s drogą radiową, zastępując w takich sytuacjach włókno światłowodowe.

Jednak na razie to dopiero pierwsze przymiarki. W Garwolinie, kilkadziesiąt kilometrów od Warszawy przeprowadziliśmy pierwsze próby na odcinku pół kilometra. Przesłaliśmy równocześnie stream wideo i dane z prędkością 1 Gb/s. Wyższe prędkości mogłyby się wiązać z zakłóceniami, a celem testów było uzyskanie stabilnego, niezakłóconego połączenia. W zasięgu ręki jest prędkość 2,5 Gb/s do klienta i 1,25 Gb/s w przeciwną stronę, jednak w czasie tego testu nie udało się jej jeszcze osiągnąć.

Testy radiolinii w systemie GPON, mogącej zastąpić światłowód

Do transmisji wykorzystano zakres częstotliwości 71-76 GHz (kanał 5GHz) i 81-86 GHz (kanał 5 GHz). Co ciekawe, wymagało to pozwoleń zarówno UKE, jak i Wojska Polskiego. Jak w przypadku innych radiolinii w testach wykorzystano anteny kierunkowe o dużym skupieniu wiązki, a wiązka fal radiowych w żaden sposób nie wpływała na otoczenie.  Jednocześnie w konsorcjum rozważa się model rozwiązania w którym jedna stacja po stronie sieci obsługiwała stacje instalowane bezpośrednio u klientów. Jednak na takie rozwiązanie i takie prędkości należy poczekać jeszcze kilka lat.

Zdjęcie sprzętu radiolini GPONRadiolinia jest elementem systemu GPON – tego samego, który jest wykorzystywany przy prowadzeniu do Waszych mieszkań Orange Światłowodu. Co ciekawe jest ona zupełnie „przeźroczysta” dla systemu. Radiolinia jest traktowana przez niego, w taki sam sposób, jak gdyby był w tym miejscu światłowód. Konwersja sygnału odbywa się wyłącznie na jego warstwie fizycznej. Oznacza to, że sygnał zmienia swoją postać z optycznej przez elektryczną do fali radiowej. Po drugiej stronie radiolinii kierunek jest odwrotny. Na końcu do klienta dociera dokładnie taki sam sygnał światłowodowy jak to ma miejsce w przypadku usługi Orange Światłowód. To z kolei przekłada się na mniejszą ilość urządzeń niezbędnych do obsługi całego systemu.

Testy w telekomunikacji trwają (dłuższą) chwilę

Bardzo często, gdy piszę o różnych testach pytacie dlaczego tyle trwa wdrożenie pewnych rozwiązań. Niestety zarówno testy, jak i wdrożenia są sprawą niełatwą. Poprosiłem nawet kolegów o listę wyzwań, które trzeba było pokonać, by w ogóle ten test zrealizować. Otrzymałem kilkanaście punktów, począwszy od konieczności znalezienia właściwego miejsca, w którym są wieże oddalone o zakładaną w teście odległość, a my możemy bez przeszkód wykorzystać pasmo zarządzane przez Wojsko Polskie. Co oczywiste konieczne było uzyskanie pozwoleń, zarówno od UKE jak i już wspomnianego wojska. A to dopiero początek. Trzeba było zabezpieczyć stanowiska pomiarowe, przygotować zabezpieczenie prototypowych urządzeń, montaż wszystkiego na wieżach, właściwe ustawienie względem siebie, a na koniec zarządzanie tym wszystkim w czasie testów. Jak widać to nie tylko kwestie czysto techniczne ale też złożone zadanie logistyczne.

Testy radiolinia GPON

Test, podobnie jak szereg innych mu podobnych potwierdził, że można coś zrobić. W tym przypadku, że istnieje możliwość stworzenia względnie taniego przedłużacza radiowego dla optycznej (czyli światłowodowej) sieci dostępowej. I do dopiero początek długiej drogi. Bowiem w tym momencie zaczyna się praca nad integracja i maksymalnym uproszczeniem elementów wchodzących w skład całego rozwiązania. Muszą mieć one odpowiednie parametry by spełniać warunki technicznie, a także mówiąc wprost być dostatecznie tanie, by sensowne było wdrożenie tych pomysłów.

Gdy za kilka lat rozwiązanie to zostanie wdrożone, znajdzie zapewne zastosowanie w przesyłaniu danych do oddalonych od gęsto zamieszkałych obszarów stacji bazowych, czy też budynków – pozwoli to stworzyć sieć dużo szybszą niż obecnie – gdzie transfer danych liczony w Gb/s nie będzie niczym niezwykłym. Tak, chodzi również o 5G. Jednak jeszcze długa droga do tego rozwiązania – trzeba między innymi zwiększyć odległość na jaką przesyłany jest sygnał oraz szybkość transferu danych. Wyzwaniem będzie także ograniczenie wpływu warunków pogodowych na działanie całego systemu.

Wcześniej o 5G pisałem nieco przy materiale o vRAN, warto też zobaczyć wypowiedzi ekspertów o 5G, które zebrała dla Was Marta.

Jeżeli macie jakieś pytania związane z testami dajcie znać w komentarzach, postaram się pomóc. Oczywiście z pomocą osób, które testy przeprowadzały 😉

P.S W nowej wersji bloga możecie dość łatwo przeczytać inne teksty o sieci, które dla Was przygotowywałem. Możecie albo kliknąć w któryś z tagów, albo wybrać jeden z artykułów po prawej stronie.

Udostępnij: Kolejne testy, czyli tam gdzie światłowód (jeszcze) nie sięga…
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 09:00 22-02-2017
    Szybko szybko, niewiele czasu zostało na wypełnienie zapisów agendy ;-) http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/sieci-szerokopasmowe-w-polsce-plan-rozbudowy-szybkiego-internetu/5wp3hp
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:57 22-02-2017
      MAURYCY, to rozwiązanie to kwestia kilku lat, ale nic się nie bój, nie potrzeba radiolinii by do wielu miejsc dociągnąć światłowód ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 10:52 22-02-2017
    Na terenach wiejskich to musi mieć zasięg do kilku kilometrów , bo taki dystans musi pokonać sygnał w mojej okolicy .
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:58 22-02-2017
      Jak pisałem - to na razie pierwszy z testów. Sprawdziliśmy, że rozwiązanie działa. Teraz będziemy poprawiać jego parametry.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 20:17 22-02-2017
        Piotrze będziesz tak uprzejmy i przejrzysz spam na swoim maila? Ze 2 dni temu pisałem.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 17:14 23-02-2017
          Odpisałem Ci już ;-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    PAWEŁ 11:11 22-02-2017
    Od wczoraj zauważyłem , że mam 3 kreski LTE i prędkość około 25/10 Mb/s . Zobaczę czy to już na dłuższy czas czy takie chwilowe zawirowanie . Wcześniej miałem około 8 / 05 Mb/s i 1,2 kreski LTE .
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 12:31 22-02-2017
    Fajnie że szukacie nowych rozwiązań :) Myślę że kiedyś "zadusicie" konkurencję :) Ale po to jest rynek :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 12:45 22-02-2017
      Więc chyba lepiej, żeby nie zaduszali :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gość 13:53 22-02-2017
    Panie Piotrze odejdę trochę od tematu i zapytam. Jak tam VoLTE na Iphone? Będzie również VoWiFi?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:16 22-02-2017
      Pracujemy nad tym, proszę Was o cierpliwość ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Robert 21:16 22-02-2017
        Ciężko u nas z tym :-)
        Odpowiedz
      • komentarz
        Janek 09:34 23-02-2017
        TMobile ma już imponującą listę terminali z obsługą VoLTE i WiFi Calling. Do tego najważniejsza marka czyli iPhone. 16 terminali VoLTE i 14 terminali WiFi Calling. Orange, proszę Was. Zareagujcie szybko i zdecydowanie....
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 12:15 23-02-2017
          Wiem, że cierpliwość się nieco wyczerpuje, ale pracujemy ;-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    mnnn 14:00 22-02-2017
    Hmm "Co ciekawe, wymagało to pozwoleń zarówno UKE, jak i Wojska Polskiego." Jeśli chodzi o Wojsko Polskie to spoko, ale pozwolenie od UKE? Przecież na każdą radiolinię musicie mieć pozwolenie UKE, więc co to za ciekawostka? Czy planujecie kiedyś dostarczać usługi światłowodowe np. do osiedla oddalonego 2km od najbliższego światłowodu przy użyciu radiolinii, a dalej rozprowadzać internet światłowodem do mieszkań?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:46 22-02-2017
      Czasem tak jest, że w jednym zdaniu chcę się zawrzeć dwie myśli ;-) Co do Twojego pytania - nie wiem. Na razie zrobiliśmy test by sprawdzić, czy rozwiązanie stworzone w ramach konsorcjum działa. Okazało się, że tak i teraz będziemy je rozwijać, ale jeszcze daleka droga do wdrożenia go. Nie mniej scenariusz, który zarysowałeś może być jedną z metod jej wykorzystania. Lecz raczej za 5 lat niż za rok.
      Odpowiedz
  • komentarz
    ppp 14:05 22-02-2017
    Ale przecież widuje się już radiolinie (a przynajmniej według pozwoleń) na 2,5Gb/s, więc jak to jest?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:07 22-02-2017
      Tak, ale maksymalne możliwości tej technologii to okolice 10 Gb/s, dlatego sprawa jest tak ciekawa ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gabriel 14:54 22-02-2017
    A na jakich stacjach testowaliście te radiolinie bo akurat mieszkam w Garwolinie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:16 23-02-2017
      Kościuszki 6 – Jana Pawła II 2
      Odpowiedz
      • komentarz
        Gabriel 16:34 23-02-2017
        A ten nadajnik z Jana Pawła 2 to nie jest plusa?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:57 23-02-2017
          Troszkę trzeba było pokombinować ;-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    P 17:56 22-02-2017
    Czy jest jakaś zbliżona data wprowadzania przenoszenia transmisji z 3G do LTE? Czy planujecie wprowadzić konfigurację przenoszenia telefonów z sieci LTE do 2G w trakcie zestawiania rozmów? Obecnie przy bardzo słabym sygnale LTE800/1800 w miejscach gdzie nie ma już zasięgu U900/2100, ale jest 2G rozmowy nie przychodzą. Wiem, że mogę sobie wyłączyć LTE, ale mi chodzi o sytuacje kiedy np. przemieszczam się po domu i w jednym miejscu jest pełny zasięg LTE, a niektórych miejscach nie ma nawet 3G, a LTE jest. Czy to zostanie poprawione?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:39 22-02-2017
      P, wiem że koledzy przymierzali się do prac nad rozwiązaniem tych trudności. Sprawdzę jak wygląda sytuacja i dam znać.
      Odpowiedz
      • komentarz
        kuba 23:32 22-02-2017
        Jak się ma wdrażanie przez Orange Polska technologii MoCA Multimedia over Coax Alliance.
        Odpowiedz
      • komentarz
        P 17:03 23-02-2017
        i jak?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:45 28-02-2017
          Przenoszenie połączenia z 3G do 4G po zakończeniu rozmowy już działa. Co do przerzucania z 4G do 2G nie wiem czy są prowadzone takie prace.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Janek 14:50 28-02-2017
            Czy działa w końcu handover z 3G do 4G podczas aktywnej i trwającej transmisji danych. Tego Orange moim zdaniem nie potrafi. HO aktywnej transmisji między warstwami. Jest to bardzo słabe. Podczas podróży samochodem mam włączony streaming oraz np: yanosika. Transmisja spada z 4G do 3G i już do końca podróży (kilka godzin) nie jest w stanie wrócić do 4G. Tragedia
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 14:53 28-02-2017
              Z tego co dowiedziałem się od kolegów, którzy zajmują się naszą siecią mobilną działa. Niezbędne zmiany zostały wdrożone.
              Odpowiedz
              • komentarz
                p2 15:12 28-02-2017
                No to u mnie na przykład nie działa.
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 16:37 02-03-2017
                  To prześlij proszę na mojego maila piotr.domanski2@orange.com informację o urządzeniu jakie masz i wersji oprogramowania. Sprawdzimy to ;-)
                  Odpowiedz
  • komentarz
    aero 10:28 23-02-2017
    Panie Piotrze kiedy będą nowe lepsze routery LTE w ofercie Orange? Lepsze mam na myśli agregacja minimum 3 pasm LTE także 2100 MHz.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:01 23-02-2017
      Ale mamy: ZTE MF286 - prędkość przesyłania 300/50 Mb/s (goo.gl/pYeyh8) Orange Airbox LTE+ - prędkość przesyłania 300/50 Mb/s (goo.gl/vtnZKj) To maksymalne co w tym momencie można wykręcić w Polsce.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 21:28 23-02-2017
    Piotrze nie mów, że w nowej wersji bloga łatwo coś zrobić, bo to jest jakaś porażka, ale nie ma co już marudzić, jest jak jest, zrobiliście tak i się to nagle nie zmieni. Ja wolałbym mieć osobno blog, najlepiej taki, gdzie mogę mieć bezpośredni link do tematów, które sobie wybiorę, czyli technicznych w moim wypadku. Ale trudno - z tym że nawet nie mam do Was pretensji, bo jak obserwuję różne inne blogi technologiczne to taka jest tendencja, żeby zalać czytelnika czym tylko się da, jeden wielki bałagan, ergonomii zero. Natomiast do meritum - cieszy, że ciągle coś testujecie i rozwijacie i oby jak najszybciej to znalazło praktyczne zastosowanie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kajka 14:11 24-02-2017
    Ooo jaka miła zmiana na *500 nowy głos męski i płynna nawigacja. Zmiana na plus, bo od lat była ta sama lektorka a Pana miło się słucha. Gratulacje ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      njh 18:04 24-02-2017
      Może się zwolniła, a trzeba było dograć nowe opcje w menu. Jednakże jakość dźwięku mogłaby być jak w rozmowach HD Voice. :/
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kajka 02:32 25-02-2017
        No może poszła na wychowawczy hehe, ale przecież i tak niektóre treści czytane były na dwie lektorki, a teraz jest przejrzyście i miło, wyraźnie.
        Odpowiedz
  • komentarz
    AlexNet 16:59 22-03-2017
    Fajnie że światłowód będzie też uruchomiany drogą radiowa LTE (5G). ale jeśli do tego dojdzie. To musi nastąpić przełom w ofercie mobilnego internetu jak i na kartę tak i w abonamencie. Mam tu namyśli podstawowy pakiet danych. Czy takich prędkościach to pakiet zniknie błyskawicznie. Orange musi przemyśleć czy nie lepiej będzie zrobić dla swoich klientów tak żeby po prostu nie było pakietu podstawowego i żeby użytkownicy mieli dostęp bez ograniczeń. Np w ofercie na kartę całkowity dostęp na cały miesiąc w ramach doładowania kwotą 50 zł czy 100 zł i nie więcej tak samo w abonamencie
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrek Domański 17:42 22-03-2017
      Ani 5G, ani 4G LTE nie zastąpi światłowodu. Technologię radiową ogranicza względnie niewielka odległość między nadajnikiem a smartfonem, jest bardzo zależna od warunków pogodowych, nie wspominając już o tym, że ma ograniczoną pojemność. Gdy do tego dołożymy fakt, że prędkość zależy od zasobów częstotliwości jakie ma operator sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Zobacz choćby jak bardzo poprawił się zasięg i szybkość 4G LTE po uruchomieniu masztów na częstotliwościach 800/2600 MHz. Światłowód nie ma takich ograniczeń - wręcz przeciwnie jego cechy fizyczne powodują że transfer w nim jest praktycznie nieograniczony. Druga sprawa to samo 5G. Niedawno pisałem o tym na blogu (http://biuroprasowe.orange.pl/blog/zmiany-w-planach-na-5g/). 5G nie jest jeszcze nawet gotowym standardem, a gdy już wejdzie nie zostanie zapewne z dnia na dzień wdrożone przez operatorów. Co więcej kształt jaki przyjmie w pierwszej "fazie" nie będzie zapewniał tych wszystkich bajerów, o których pisze się w necie (o tym też już pisaliśmy: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/5g-czy-bedzie-rewolucja/). Dlatego zostało jeszcze nieco czasu by określić jak będzie wyglądała oferta, gdy zagości już u nas 5G.
      Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

5 lat z Kartą Różnorodności (0)

Monika Kulik

21 lutego 2017

5 lat z Kartą Różnorodności
0

Monika Kulik

Orange Polska od 5 lat jest nie tylko sygnatariuszem, ale też opiekunem Karty Różnorodności w Polsce. Treść polskiej wersji Karty była tworzona w ramach grup roboczych z udziałem przedstawicieli firm, administracji oraz organizacji pozarządowych. Ważnym elementem tych prac były konsultacje z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych, np. osób z niepełnosprawnościami, osób starszych, rodziców czy mniejszości narodowych. Wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu byliśmy jednym z inicjatorów i uczestników tego procesu.

Podpisanie Karty Różnorodności, to zobowiązanie firmy do przestrzegania wysokich standardów dotyczących poszanowania dla różnic wynikających z naszego wieku, płci, narodowości, wyznania, poglądów, sprawności czy sposobów myślenia ale też zwalczania stereotypów, nierówności i dyskryminacji wynikającej z tych różnic. To tworzenie takiego środowiska pracy, w którym wszyscy czują się szanowani, swobodnie realizują cele zawodowe i życiowe pasje.

Polityka Różnorodności w Orange Polska

W ubiegłym roku przyjęliśmy Politykę Zarządzania Różnorodnością Orange Polska, która wspiera realizację tych celów i przekłada się na praktykę biznesową i tworzenie dobrego miejsca pracy.
Co to oznacza? Równość wynagrodzeń (w zależności od zajmowanego stanowiska, poziomu kwalifikacji czy rodzaju wykonywanej pracy), równy dostęp kobiet i mężczyzn do stanowisk menedżerskich, równa reprezentacja kobiet i mężczyzn na stanowiskach w firmie, jednakowy dostęp do szkoleń niezależnie od wieku czy płci, program wspierający pracowników z niepełnosprawnościami „Zdrowie na TAK”, program dla studentów, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym pracowników (work- life balance) czy rozwój programu wolontariatu pracowniczego. To również zmiany w obszarze klienckim – specjalne standardy obsług seniorów, w tym udogodnienia dla seniorów na infolinii z dedykowaną grupą doświadczonych doradców czy udogodnienia dla klientów z niepełnosprawnościami.

Jesteśmy przekonani, że różnorodność rozumiana jako współpraca osób o różnych cechach, poglądach, doświadczeniach wspiera innowacyjność i efektywność firmy.

Więcej o tym, jak rozumiemy różnorodność w naszej pracy, mówi Jacek Kowalski, Członek Zarządu Orange Polska ds. Zasobów Ludzkich:

Udostępnij: 5 lat z Kartą Różnorodności
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Obsługa i Relacje z Klientami

Oglądajcie filmy z Orange Ekspertami, naprawdę warto (12)

Regina Jabczyńska

17 lutego 2017

Oglądajcie filmy z Orange Ekspertami, naprawdę warto
12

Regina Jabczyńska
Cześć, nazywam się Regina i jestem nową blogerką. Będę dla Was pisała o obsłudze Klientów w Orange. A dokładniej o tym, co robimy, żebyście czuli się w naszej sieci dobrze, mając jak najwięcej pozytywnych doświadczeń.

Na dzień dobry chcę Was zaprosić do oglądania filmów z naszymi Orange Ekspertami. Krótkie wideo może zdziałać cuda. Nie tylko w prosty sposób pokazuje jak coś działa, ale i podsuwa gotowe odpowiedzi na ewentualne pytania. Z filmów dowiecie się np. jak korzystać z aplikacji Mój Orange, jak uzyskać dostęp w telefonie do muzyki bez ograniczeń i reklam, czy jak płacić bezpiecznie za rachunki.

Dotychczas nakręciliśmy dla Was 161 filmów i w 2016 roku obejrzane zostały aż 1 370 313 razy! Moim zdaniem to fajny wynik i pokazuje, że lubicie tę formę prezentacji.

A wiecie, co było najbardziej popularne w ubiegłym roku?  Konfigurowanie Orange Airbox w usłudze Free Net – 119 482 wyświetleń, Jak przenieść kontakty z Windows Phone na Androida? – 80 301 wyświetleń, Konfiguracja usług w telefonie – 68 825 wyświetleń.

Tematykę filmów dobieramy słuchając i czytając, z jakimi sprawami zwracacie się do nas najczęściej. W filmach nie występują zawodowi aktorzy, tylko nasze koleżanki i koledzy, którzy najlepiej potrafią wyjaśnić działanie nawet najbardziej skomplikowanej usługi.

Jeśli macie pomysł na kolejny film, to koniecznie dajcie znać, czekam na Wasze propozycje. Każdy z Was może być pomysłodawcą następnego odcinka Orange Eksperta.

Wszystkie filmy znajdziecie w kanale Orange Polska w serwisie YouTube – Playlisty/Technologie Orange. Subskrybujcie kanał YouTube oglądajcie Orange Ekspertów i klikajcie „łapki w górę”.

Udostępnij: Oglądajcie filmy z Orange Ekspertami, naprawdę warto
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Renatek6361 16:09 17-02-2017
    Jestem fanką tych filmów! Miło powitać nową blogerkę - powodzenia :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Regina Jabczyńska 18:21 17-02-2017
      Dzięki za oglądanie filmów OE i miłe słowa:)
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 17:33 17-02-2017
    Jabczyńska - zbieżność nazwisk z Wojtkiem przypadkowa? ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Regina Jabczyńska 18:22 17-02-2017
      Niekoniecznie;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    sd 21:52 17-02-2017
    Ja nie mam daru wysławiania się i niejednokrotnie będąc pytanym (szczegolnie przez moją kochaną siostrę- którą pozdrawiam!) odsyłałem do tych wideo-pomocy. Także sprawdzają się i służą tym mniej biegłym w technologicznych nowinkach. Bo to właśnie dla takich są one tworzone. Pozdrawiam. Szczególnie nową blogerkę :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Asa 00:16 18-02-2017
    szkoda że nie myślicie też dla stałych klientów powinniście myśleć i robić dla nowych i jak dla stałych. music zmienić no limit sms i rozmowy za28zł i 18gb i tak samo 25zł 10gb powinno być to dla szystko jak i dla nowych i przynoszący nr. moje zdanie. tak
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 01:37 18-02-2017
    Trzeba było nie ujawniać zakresu kompetencyjnego, bo zaraz będzie wiele pytań/zażaleń dot. obsługi klienta. :D Np. takich, dlaczego nie można się dodzwonić na infolinię w nocy, bo po 20 minutach oczekiwania jesteśmy rozłączani.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 12:48 19-02-2017
    Korzystam raczej rzadko, częściej daje namiar komuś innemu. Witam też uprzejmie "świeżą krew" w ekipie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 14:21 20-02-2017
    Witamy Cię Reniu :) Mhm........zapowiada się fajny cykl filmików :) I jeszcze to nazwisko :) ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 21:08 20-02-2017
      Bardzo tajemniczo zabrzmiała odpowiedź na moje pytanie; może Wojtek się też wypowie ;)
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 07:55 21-02-2017
        A w czym problem że rodzina pracuje razem? Zachowujecie się jakbyście pierwszy raz się z taką sytuacją spotkali...
        Odpowiedz
  • komentarz
    marcin12 21:05 20-02-2017
    pytanie nie na temat ale może ktoś odpowie, chciałbym otworzyć salon Orange- partnerzy nie odpowiadają może ma ktoś pewny kontakt lub wie w jaki sposób dotrzeć aby otrzymać autoryzacje.
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Nowe zagrożenie – analiza trojana H-Worm (2)

Michał Rosiak

17 lutego 2017

Nowe zagrożenie – analiza trojana H-Worm
2

Michał Rosiak

W ostatnich dniach CERT Orange Polska zanotował znaczącą liczbę infekcji w naszej sieci klienckiej, będących efektem jednej odmiany złośliwego oprogramowania. Dlatego też przyjrzeliśmy się dokładnie malware’owi H-Worm, Remote Access Trojanowi, którego dokładną analizę znajdziecie pod tym linkiem. W przypadku zainstalowania daje ono cyberprzestępcy pełną kontrolę nad zainfekowanym komputerem użytkownika, pozwalając m.in. na dostęp do jego plików, a także doinstalowanie dodatkowych złośliwych modułów.

Oczywiście korzystając z sieci Orange Polska jesteście zabezpieczeni przed efektami infekcji (blackholing serwerów C&C), a jeśli korzystacie z Neostrady i zostaliście zainfekowani – poinformuje Was o tym CyberTarcza, możecie też sprawdzić się sami.

Udostępnij: Nowe zagrożenie – analiza trojana H-Worm
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 13:09 17-02-2017
    Jak dobrze że jestem w Orange :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:27 17-02-2017
      A co; nie potrafisz sam zabezpieczyć Swoich sprzętów? ;)
      Odpowiedz

Obsługa i Relacje z Klientami

Kochamy naszych przedsiębiorców (7)

Stella Widomska

16 lutego 2017

Kochamy naszych przedsiębiorców
7

Wiemy, że nasi klienci biznesowi, jak wszyscy przedsiębiorcy, mają wiele spraw do załatwienia i mało czasu. Wiemy też jak ważna jest sprawna i efektywna obsługa, która pozwala zaoszczędzić czas, tak bardzo potrzebny osobom prowadzącym własną działalność. Aby nasi klienci biznesowi poczuli się wyjątkowo, postawiliśmy na skuteczność, profesjonalizm doradców i szereg przywilejów, takich jak obsługa przez Biznes Eksperta (mamy ich już 230), który zna historię firmy klienta czy możliwość umówienia się na spotkanie na konkretną godzinę. O tym opowiada nasz najnowszy spot który powstał we współpracy z agencją VML. Za produkcję odpowiadało Sputnik Studio, postprodukcję – Miło, spot wyreżyserowała Martyna Iwańska. Kampania jest emitowana wyłącznie w internecie.

Nie wiem jak Wy, ale ja czekam na czerwony dywan. 😉

Udostępnij: Kochamy naszych przedsiębiorców
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 10:47 16-02-2017
    Coś się chyba link do filmu nie załączył ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Stella Widomska 10:52 16-02-2017
      MAURYCY, dziękuję za czujność. Już jest. :-) Jeszcze mnie przerasta nowa platforma blogowa, ale na szczęście Piotrek Domański jak zwykle uratował sytuację.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:59 17-02-2017
      Komentarz
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:38 16-02-2017
    Klient, klient biznesowy to "nasz Pan" :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 22:01 16-02-2017
      Trochę przeginasz; będziesz lizał? ;) słodzić nie zaszkodzi, ale... Bez urazy :D
      Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 04:51 17-02-2017
    To mi wygląda na Smart Store na Pańskiej. Poproszę o informację, kiedy te testy chóru gospel - chętnie się przejdę. :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    sd 21:57 17-02-2017
    Nic dziwnego. To biznesowy zostawia z pewnością najwięcej kasy u Was i to nad odpływem tych biznesowych najmniej zapewne Wam zależy:) Chyba każdy operator "ma jak Wy"...
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej