Wczoraj Bartek Dobrzyński z Playa pochwalił się, że w ubiegłym roku do jego firmy klienci przenieśli najwięcej numerów. Podał, że było to 54 proc. wszystkich, czyli 218 tys. Myślę, że równie ciekawe będzie poznanie jakim saldem przyjścia/odejścia wykazali się najwięksi operatorzy w 2009 roku. Pokazuje to najlepiej, jak poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Według naszych danych saldo w zaokrągleniu do tysiąca wygląda następująco: Play + 213 tys; Orange - 38 tys; Plus - 76 tys; Era - 101 tys. Jeśli chodzi o przeniesienie numeru klienci najczęściej wybierali: Play (220 tys); Orange (80 tys); Plus (62 tys); Era (47 tys) i mBank (3 tys). Wynika z tego, że z W3 najlepiej udało się nam przekonać klientów do swojej oferty. Co więcej, kiedy weźmiemy pod uwagę tylko najbardziej pożądany rynek klientów biznesowych to możemy pochwalić się tym, że aż 1/3 więcej firm zdecydowała się przenieść numer do Orange niż od nas odeszła. Na koniec mała refleksja. Patrząc na nakłady finansowe na kampanię marketingową, wynajęcie do boju Andrzeja Sołtysika i pracę włożoną w popularyzację MNP, to spodziewałem się lepszego wyniku Playa :-)