Odpowiedzialny biznes

Konkrety zamiast gadania

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
14 grudnia 2009
Konkrety zamiast gadania

Przez ostatnie dni znów było głośno o polskim i futbolu, niestety w kontekście jak go naprawiać, ulepszać i tworzyć dobrą atmosferę. Zebrał się nieźle PR-owo przygotowany okragły stól, w którym wzięliśmy udział. Debatowali działacze, minister, sponsorzy. Wypowiadały się autorytety, a dziennikarze ze swadą komentowali. Przy fleszach podpisano deklarację z postulatami. Jako fan piłki nożnej powinienem być zadowolony. Coś się dzieje! Jednak jakie będą efekty zobaczymy w przyszłym roku. Póki, co zamiast tylko gadać zaproponowaliśmy kilka konktretów, gdyż nie tylko sponsorujemy reprezentację, ale mamy teleinformatyczne know how. Zaoferowaliśmy PZPN nowoczesne rozwiązania e-learningowe, które doskonale sprawdziły się w Grupie TP. Dzięki nim można tanio i skutecznie szkolić trenerów w każdym miejscu gdzie jest komputer i dostęp do Internetu. Program wymaga jedynie merytorycznej współpracy i zasilenia go informacjami przez PZPN i UEFA. Mamy też rozwiązanie wspierające bezpieczeństwo na stadionach, spełniające wymagania ustawy, która zmusza organizatorów (od wiosny 2010) do posiadania jednolitego, elektronicznego systemu identyfikacji osób wchodzących na mecze. To niezbędne, by przy sprzedaży biletów uwzględniać tzw. zakazy stadionowe. Ponadto nasza platforma integruje na stadionie systemy alarmowe i bezpieczeństwa, centralne zarządzanie wejściem na obiekt, studia TV, transmisję danych, obrazu i dźwięku. Dodatkowo można ją wykorzystać podczas innych imprez np. koncertów muzycznych.


Oferta

Tysiące filmów w VoD na święta

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
12 grudnia 2009
Tysiące filmów w VoD na święta

Niedługo święta, które tradycyjnie spędzimy przy uginającym się od jedzenia stole, a w przerwach między posiłkami będzie królowało TV. Według statystyk liczba godzin przesiadywania w tych dniach przed ekranem wzrasta. Osobiście zachęcam do większego ruchu, ale jak się nie da polecam Wideo na Żądanie (VoD). W tym roku usługa zrobiła prawdziwą furorę. Kolejni operatorzy zaczęli ją wprowadzać i namiętnie promować. Niewielu pamięta, że pierwsze VoD zaproponowała w 2006 roku TP. Dziś nikt już nie wątpi w sens takiej oferty, a klienci coraz częściej z niej korzystają. Około 18 proc. naszych użytkowników, a mówię tylko na platformie IPTV, bo dostęp przez satelitę jest od niedawna, korzysta z VoD. To niezły wynik, który tylko po części  wynikał z promocji dzięki, której kilkanaście tytułów można było oglądać za darmo. Liczba transakcji płatnych i bezpłatnych w okresie promocyjnym przekroczyła miesięcznie 100 tys., co przy jeszcze nie największej bazie klientów jest godne zauważenia. Ciekawe, czy podzas świąt rekord zostanie pobity? Przypomnę, że w naszej ofercie VoD jest teraz 2 220 pozycji. To największa biblioteka w kraju http://www.wideonazyczenie.pl/


Odpowiedzialny biznes

CSR-owy kalejdoskop

Bartlomiej Roch Bartlomiej Roch
11 grudnia 2009
CSR-owy kalejdoskop

W świecie Odpowiedzialnego Biznesu dzieje się ostatnio dużo - tak dużo, że nie za bardzo mam czas pracować przy własnym biurku... Niemal każdego dnia odbywa się jakaś konferencja, seminarium, albo spotkanie grupy roboczej, a już samo docieranie na nie zajmuje trochę czasu. Mimo tego trzeba na nich bywać, chociażby po to, żeby dzielić się wiedzą. Dzięki temu wszyscy jesteśmy na bieżaco z tym co się dzieje w środowisku, wymieniamy poglądy, dyskutujemy, no i w ten sposób możemy czasami przewidzieć, co w trawie „piszczeć” niedługo będzie. Oczywiście wydarzenia są bardziej i mniej ciekawe - jedne wprowadzją coś nowego do dyskusji, a inne bardziej popularyzują ideę CSR.

Ostatnio, jako Orange, mieliśmy okazję być partnerem dwóch konferencji:  Dialog z interesariuszami w trudnych czasach oraz Internet jako przestrzeń działań CSR. Szczególnie to drugie spotkanie było ciekawe, bo w panelu wzieli udział dziennikarze społeczno-ekonomiczni (to raczej nie są standardowi bywalcy tego typu spotkań) oraz internauci (których spotkać można jeszcze rzadziej). Rozmowa dotyczyła wykorzystania sieci do działań CSR (e-wolontariat) oraz CSR-u w sieci (kwestie bezpieczeństwa). Trochę też się dostało po uszach dziennikarzom, że nie piszą za dużo o odpowiedzialności biznesu. Jednak najbardziej wartościowe było to, że - o ile wiem - była to pierwsza poważna konferencja przygotowana nie dla specjalistów z branży, ale dla internautów i skupiająca się na ich problemach. Fajnie, że zastosowano taką formułę - czasem brakuje mi rozmowy o CSR-ze w trochę szerszym gronie, niż tylko fachowcy i ludzie już przekonani.

Kończę, bo muszę zdążyć na kolejne spotkanie. Ostatnie w tym tygodniu. Tym razem w korpo. Cóż, służba nie drużba :)

Scroll to Top