;

Urządzenia

Konkurs – zdobądź laptop Lenovo Z500 (0)

Czytelnicy Bloga

27 czerwca 2013

Konkurs – zdobądź laptop Lenovo Z500
0

Kolejny konkurs na Orange Ekspert! Tym razem do wygrania laptop dla tych, którzy poza korzystaniem z internetu i oglądaniem seriali na komputerze lubią sobie również pograć.

15-calowy laptop może się bowiem pochwalić naprawdę niezłą kartą graficzną… Jaką dokładnie? Na to właśnie pytanie należy odpowiedzieć, by móc wygrać Lenovo Z500. Zadanie banalnie proste, bowiem odpowiedź bez problemu znajdziecie oglądając 58. odcinek cyklu O rety! Gadżety! (znajdziecie go w tym miejscu), w którym testowalismy ten sprzęt.

Coś jeszcze? Kliknij w baner poniżej, wypełnij formularz, odpowiedź na pytanie i krótko napisz, dlaczego laptop Lenovo ma trafić właśnie do Ciebie. Na najciekawsze odpowiedzi czekamy do 11 lipca. Powodzenia!

f2c092f7d322433f95c1a875634501bbf09

Udostępnij: Konkurs – zdobądź laptop Lenovo Z500
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Social Media Day w obiektywie (0)

Marek Wajda

27 czerwca 2013

Social Media Day w obiektywie
0

Pierwsza konferencja Social Media w korporacji wzbudziła ogromne zainteresowanie. Dość powiedzieć, że chętnych było ponad 600 osób! Rozmawialiśmy zarówno o tym jak wykorzystywać social media w komunikacji z klientami jak i z pracownikami. Zastanawialiśmy się na zagrożeniami, ale i szansami a także dyskutowaliśmy co wolno, a co nie 😉
Duże, międzynarodowe firmy bardzo szybko odnalazły się w social media, wykorzystują nowoczesne formy komunikacji zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Mimo to z zainteresowaniem podpatrywaliśmy nawzajem rozwiązania, które u siebie stosujemy, a i mniejsze firmy bardzo szybko nabierają doświadczenia i mają ciekawe pomysły.

PlayWyłącz głos
Udostępnij: Social Media Day w obiektywie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Ostrożnie z #hashtagami (0)

Michał Rosiak

27 czerwca 2013

Ostrożnie z #hashtagami
0

Jakoś nigdy nie kręcił mnie Twitter. Wiem, że miliardy ludzi oszalały na jego punkcie, ale ja – może jestem dziwny – wolę komunikować się większą liczbą znaków, niż 160 i niekoniecznie samymi akronimami. No ale nie o tym miało być, choć nie przypadkiem Twitter jest tu punktem wyjścia.

Być może nie wszyscy zauważyli, ale niedawno Facebook wprowadził tzw. hashtagi, znane do tej pory właśnie z Twittera. Wystarczy przykładowo pisząc o Orange, użyć zwrotu #Orange, który automatycznie się olinkuje. Po kliknięciu w niego, wpisaniu #Orange w oknie wyszukiwania, lub wybierając adres https://www.facebook.com/hashtag/Orange uzyskamy dostęp do wszystkich postów „otagowanych” w ten sposób.

Oficjalnie oczywiście chodzi o łatwiejszy dostęp do interesujących nas tematów i swoiste „powiązanie ich w pęczki”, do których dzięki hashtagom mamy łatwiejszy dostęp. A może pomoże nam to rozszerzyć sieć znajomych, których znajdziemy w gronie ludzi o podobnych zainteresowaniach, jak nasze? A im więcej znajomych, tym szersza wiedza Facebooka o nas, tym większa szansa na jeszcze lepiej sprofilowane reklamy i docelowo dochodzimy do czego? Rzecz jasna większych pieniędzy dla wielkiego niebieskiego f z Menlo Park. No ale z drugiej strony, czy ktoś naprawdę myślał, że ta cała infrastruktura, obsługująca przeszło miliard kont, utrzymywana jest za darmo?

W czym w takim razie problem? – spytacie. O co Rosiakowi chodzi? Ano choćby o to, że przeglądając sobie chwilę temu kilka losowo wybranych tagów, robiących wrażenie popularnych, dostałem się do kilku bardzo interesujących kont użytkowników Facebooka. Mogłem sobie poczytać w jakich firmach pracują, jakie są ich zainteresowania, a gdzieniegdzie przyjrzeć się nawet ich listom znajomym i statusom, które zdecydowanie wyglądały na prywatne… Wymarzona okazja do spear-phishingu, choćby wedle przykładu, o którym pisaliśmy trzy lata temu na łamach Bloga Technologicznego.

Hashtagi nie działają oczywiście niezależnie od ustawień prywatności Facebooka, ale warto zaznaczyć, że według ubiegłorocznego Consumer Report 13 milionów (!) amerykańskich użytkowników FB nie używało, bądź nie rozumiało owych ustawień prywatności! Dodajmy jeszcze do tego niemal 40 mln użytkowników, piszących w swoim profilu o członkach rodziny, 20 mln informujących o dacie urodzenia, niemal 5 mln piszących publicznie o swoim życiu uczuciowym i ok. 2.5 mln chwalących się ponadprzeciętną sympatią do alkoholu bądź niestandardowymi zainteresowaniami. Cyber-przestępcy mają czego szukać…

Udostępnij: Ostrożnie z #hashtagami
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej