Owiane tajemnicą pojęcie „marki" to w prostych słowach symbol, termin, wzór, znak graficzny lub kombinacja tych wszystkich czynników, stworzona w celu oznaczenia i odróżnienia produktów, usług i innych elementów firmy od dóbr konkurencyjnych. O tym, jak ważne jest, by w dobie szybko zmieniającego się rynku wyróżnić się, wie najlepiej Wydział Zarządzania Marką w Orange Polska. To specjaliści, którzy na co dzień pilnują tego, by tożsamość i nasz wizerunek były w oczach klienta spójne i klarowne. Pracują nad tym, by wszystko, co jest sygnowane znakiem Orange, zawsze kojarzyło się z wysoką jakością, ponadczasowymi wartościami i tzw. kulturą marki. W końcu klient zawsze wybierze produkty marki, która wzbudza jego zaufanie i gwarantuje zadowolenie. Według naszego zespołu, gdyby Orange było człowiekiem byłoby kimś dowcipnym, o duszy małolata, wrażliwym, otwartym na nowe idee, przejrzystym i uczciwym. W końcu cały "pomarańczowy" zespół pracuje m.in. nad tym żeby: filmy reklamowe były radosne, obsługa wyczulona na potrzeby klientów, projekty innowacyjne, a produkty zawsze dobrej jakości. Na dobry efekt końcowy pracuje wiele osób. Rzecznik patentowy zajmuje się ochroną znaków towarowych i rejestracją domen internetowych, które stanowią znaczący procent wartości przedsiębiorstwa. Specjaliści od identyfikacji wizualnej czuwają by materiały, które trafiają do produkcji miały kształt i format zgodny z marką. Dbają też, żeby marka była sednem aranżacji przestrzennych (salonów i biur), realizacji architektonicznych i kształtowania krajobrazu. Wyszukiwanie nowych, świeżych i pożądanych przez potencjalnych klientów gadżetów to także ich "działka". Pilnują, by gadżety były zawsze z najlepszych materiałów i w rozsądnych cenach. Zajmują się także kompleksową obsługą tzw. brand shopu, w którym zarówno klienci, jak i pracownicy mogą znaleźć produkty sygnowane logo Orange. Moim zdaniem profesjonalne i mądre zarządzanie marką buduje przewagę na rynku i jest jednym z ważnych aspektów, dla których klienci wybierają Orange Polska.