CSR to bardzo niewymierna dziedzina, przynajmniej w powszechnej opinii – bo co to znaczy, że firma jest „odpowiedzialna społecznie” – wszystko i nic. Dlatego ciągle szukamy dobrych mierników, wskaźników – aby udowodnić, że CSR się opłaca. Czasami łatwo znaleźć dowody – oszczędność energii, mniej zużytych surowców, odpadów, czasami musimy bardziej się namęczyć, aby zmierzyć satysfakcję klientów, zadowolenie pracowników czy relacje ze społecznością lokalną, innym razem mówimy bardziej opisowo o wartościach firmy, etyce.
Także w rankingach i rożnego rodzaju konkursach szukamy dowodów na CSRowość firm, a przy okazji sprawdzamy, jak wypadamy na tle innych przedsiębiorstw.
W lipcu zachęcałam firmy do startu w konkursie na Liderów Odpowiedzialnego Biznesu, organizowanym przez naszą Koalicję CR. Teraz mogę zaprosić Was na ogłoszenie zwycięzców. Uroczysta Gala, na której poznamy Liderów odbędzie się 21. listopada o godz. 18.00 w Fabryce Trzciny w Warszawie. Dla gości zagra Kama Grott Ensemble w towarzystwie Pinnaweli i Natu. Mam dla Was 5 zaproszeń.
Ale, żeby nie było łatwo – poproszę o odpowiedź na pytanie – jak mierzyć CSR?
Na wasze odpowiedzi czekam do 16.11.