Odpowiedzialny biznes

Liderzy Filantropii

Monika Kulik Monika Kulik
26 października 2011
Liderzy Filantropii

Dziś muszę się Wam pochwalić. Wczoraj na Gali Filantropii nasza firma zdobyła pierwsze miejsce w konkursie i to w obydwu kategoriach – dla firmy, która najwięcej pieniędzy przeznacza na cele społeczne i dla tej, która przekazała na filantropię największy odsetek ze swoich dochodów. A do tego nagrodę specjalną dla przedsiębiorstwa, które jest w konkursie od początku i jest dobrym ambasadorem zaangażowania społecznego firm.

Jak podali organizatorzy - Forum Darczyńców - w ciągu pięciu lat przedsiębiorstwa, które brały udział w konkursie na cele społeczne przekazały ponad 330 milionów, a tylko w 2010 roku była to kwota 81 771 133 zł. Zobaczcie zresztą relację z gali.

Jak to wygląda wśród innych firm? Z danych GUS wynika, że przedsiębiorstwa odliczyły w 2010 roku od podatku 300 milionów złotych, a średnia darowizna wynosiła 49 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym mamy mniejszą kwotę o 30 milionów, ale za to więcej firm przekazujących darowizny - w roku 2009 mieliśmy ich 5900, a rok później 6 364.

Jakby nie patrzeć na te dane statystyczne – widać, że ważną częścią społecznej odpowiedzialności biznesu jest zaangażowanie społeczne. I jak podkreślano w dyskusji, te kwoty to nie wszystko – nie liczymy tu akcji wolontariackich, mecenatu kultury czy zaangażowanego marketingu.


Sieć

Więcej klientów Orange i broadbandu

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
26 października 2011
Więcej klientów Orange i broadbandu

Rano ogłosiliśmy wyniki Grupy TP za III kwartał, który był dla nas udany, zwłaszcza jeśli chodzi o segment mobilny i broadband. Szczegóły znajdziecie tutaj, a ja przedstawię tylko kilka moim zdaniem wartych podkreślenia faktów i liczb. Kolejny kwartał z rzędu rośnie liczba klientów Orange, których mamy już 14 mln 614 tys. i oczywiście utrzymaliśmy pozycję lidera. Smartphone`y ma prawie 1,9 mln osób, a z mobilnego dostępu szerokopasmowego korzysta 700 tys. użytkowników. Wyraźnie widać, że rozpędzamy się w broadbandzie i nie chodzi tylko o to, że przybyło klientów. Szacujemy, że w III kwartale udział TP w rynku przyłączeń netto wzrósł do 26 proc., a rok temu było 9 proc. To ważny wskaźnik, bo pokazuje, że nasza oferta jest coraz atrakcyjniejsza w porównaniu z konkurencją. Ponadto, co druga sprzedawana przez TP neo ma prędkość 6 Mb/s lub wyższą. Jestem przekonany, że utrzymamy ten trend w kolejnych miesiącach, zwłaszcza że IV kwartał to tradycyjne telekomunikacyjne żniwa.


Odpowiedzialny biznes

Co nowego w internecie?

Ryszard Kaminski Ryszard Kaminski
25 października 2011
Co nowego w internecie?

Słyszeliście o World Internet Project? Część z Was na pewno tak, a reszcie wyjaśniam, że to międzynarodowe badanie analizujące wpływ internetu na gospodarkę, politykę, trendy, ale też zachowania, potrzeby i nawyki internautów. Realizowane jest przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. Mocno brzmi? I powinno bo to na prawdę poważna analiza. Zainteresowanych zapraszam do pobrania pełnej wersji tegorocznego raportu na temat Polski tutaj.

Tak, dzięki Grupie TP i Agorze, które zaangażowały się w ten projekt, od 2 lat w badaniu bierze udział również Polska! Wczoraj zaprezentowane zostały tegoroczne wyniki badania. Przy okazji mała uwaga do administratorów strony WIP, by to zauważyli w zakładce "about wip".

Okazuje się, że z internetu korzysta blisko 2/3 z nas, a najaktywniejsi co chyba nie dziwi są młodzi internauci. Deklarują oni zaufanie do internetu jako źródła informacji i chętnie wykorzystają także mobilny dostęp do sieci. Wyniki badania wskazują, że wśród Polaków dynamicznie wzrasta liczba laptopów (w ciągu roku skoczyła z 20% do 28%), zwiększa się też korzystanie z internetu mobilnego, tak w komórkach jak i laptopach. Nadal przeważa jednak dostęp stacjonarny, ale wg twórców raportu jesteśmy w przededniu mobilnej rewolucji.

Z kolei prof. William H. Dutton, dyrektor Oxford Internet Institute mówił wczoraj w Warszawie, że mimo spadku zainteresowania Polaków komunikatorami, nadal korzystamy z mediów społecznościowych znacznie aktywniej niż Brytyjczycy. Prof. Dutton podkreślał też rolę "użytkowników nowej generacji" czyli tych, który korzystają z sieci na wielu nośnikach (komputer, komórka, tablet, itd.) jako grupy najaktywniejszych, najbardziej świadomych i kreatywnych użytkowników sieci.

Zainteresowani? Mam nadzieję, że tak.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.