Reklama

LOVE dla Firm (0)

Stella Widomska

19 maja 2017

LOVE dla Firm
0

Od dziś ruszyła kampania, w której pokazujemy LOVE dla Firm, czyli Orange Światłowód i dwie karty SIM za 84,88 zł miesięcznie. Do tego polecamy najnowsze smartfony Samsung – S8 i S8+, które w niebieskim kolorze dostępne są do 30 czerwca tylko u nas.

Za kreację spotu odpowiada agencja Havas. Produkcja po stronie Dynamo, postprodukcja Miło, a media kupił dom mediowy Initiative Media. Spot wyreżyserował Konqubinat.

 

Udostępnij: LOVE dla Firm
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Innowacje

Po co nam te badania i rozwój? (1)

Marta Cieślak-Krajewska

18 maja 2017

Po co nam te badania i rozwój?
1

Zastanawialiście się kiedyś, w jakim celu firmy tworzą działy badawczo – rozwojowe (B+R)? Kiedy zrobiłam szybki wywiad wśród znajomych skojarzenia oscylowały wokół takich obszarów jak: nauka, laboratoria, testy i badania, ale także przewidywanie trendów, trochę przewidywanie przyszłości, bez gwarancji realizacji. Z jednej strony – twarda nauka, poparta badaniami, z drugiej – patrzenie w gwiazdy i wyznaczanie szeroko rozumianych trendów. Działy B+R nie uczestniczą w bieżącej pracy operacyjnej, więc (pozornie) nie przynoszą firmom zysków, a jednak coraz więcej firm technologicznych w nie inwestuje. Dlaczego?

Na to pytanie szukali odpowiedzi uczestnicy konferencji, którą w piątek zapowiadałam na blogu, Strategia badań i rozwoju w polskim przemyśle.

– Gospodarka 4.0 wnosi rewolucyjne zmiany z perspektywy wdrażania usług. Przykładem jest autonomiczny transport, który wymaga m.in. stworzenia osobnej warstwy aplikacyjnej. Obecne żaden operator nie jest w stanie zrealizować tego samodzielnie.

W Orange Polska pracujemy nad tymi rozwiązaniami – w programie Horyzont 2020 realizujemy dwa projekty: 5G Pagoda i Blue Space na łączną kwotę 0,5 mln euro. Prowadzimy także program Orange Fab, w którym wspieramy młodych przedsiębiorców i wdrażamy nowatorskie rozwiązania. – mówił Piotr Muszyński, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Transformacji Orange Polska podczas sesji otwierającej.

Podczas konferencji najwięksi gracze na rynku, m.in. Orange Polska, PGNiG, Tauron, Mostotstal, Orlen, KGHM i n. opowiadali o tym, jak wygląda obszar B+R ich przedsiębiorstwach, jakie przynosi korzyści i dlaczego warto włączyć B+R do strategii firmy.

 

– Działalność B+R to działanie długofalowe, podczas gdy obecnie większość działań w firmach jest nastawiona na krótkotrwałe cele. Specyfiką B+R jest praca kreatywna, koncepcyjna, która wymaga czasu i uwolnienia od operacyjnej bieżączki. Filarami działalności B+R powinny być interdyscyplinarność, włączenie B+R do strategii firmy i współpraca – podkreślił Sebastian Grabowski, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Orange Polska, podczas sesji dotyczącej włączenia B+R do strategii firm.

Jak się okazuje, B+R to nie tylko zatrudnieni przez firmy naukowcy i wizjonerzy, ale także coraz większe zainteresowanie dużych graczy innowacyjną branżą startupową. Swoje programy wspierania małych i średnich przedsiębiorców, którzy rozwijają nowatorskie usługi mają takie firmy jak Orange Polska (Orange Fab już znacie), PGNiG, które przeznacza na ten cel 100 mln złotych rocznie, czy Orlen.

Zainteresowanie ze strony rynku jest tak duże, że powstały specjalne podmioty, m.in. FundingBox, których zadaniem jest pośrednictwo pomiędzy małymi i średnimi przedsiębiorstwami (startupami), a korporacjami.

– Te dwa światy mówią innymi językami, a my jesteśmy tłumaczem – mówiła Anna Dymowska, partner FundingBox podczas swojego wystąpienia.

Strategie badań i rozwoju w polskim przemyśle

Udział we wspieraniu B+R ma także państwo – w konferencji uczestniczyli m.in. przedstawiciele Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, którzy przedstawiali europejskie oraz rządowe projekty wsparcia dla przedsiębiorców inwestujących w B+R.

Wydarzenie zgromadziło ponad 200 osób w Centrum Kreatywności w Warszawie. Jeśli zainteresowała Was tematyka, zobaczcie pełen video zapis wystąpień: Strategia badań i rozwoju w polskim przemyśle – video.

Szukając podsumowania tego wpisu i odpowiedzi na pytanie, do czego firmom są potrzebne badania i rozwój, czy szerzej – innowacje, natrafiłam na cytat Petera Druckera, amerykańskiego specjalisty zarządzania, ojca współczesnych metod zarządzania: „Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie.” To chyba mocny argument: w działach B+R przewidujemy i tworzymy przyszłość 😉

EDIT: temat badań i rozwoju jest naprawdę na czasie – właśnie dzisiaj  (18 maja br.) na Politechnice Warszawskiej odbywa się kolejne wydarzenie poświęcone temu zagadnieniu: „Czy nauka może wyjść za biznes?” organizowane przez Stowarzyszenie TOP 500 Innovators. Tam też jesteśmy – słuchamy i dzielimy się doświadczeniami.

Udostępnij: Po co nam te badania i rozwój?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:43 20-05-2017
    Co do badań, jak to w służbie zdrowia, lepiej badać i stosować profilaktykę niż później leczyć, to samo jest w biznesie :)
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Mirai i Hajime, czyli jak Was bronimy przed botnetami IoT (0)

Michał Rosiak

18 maja 2017

Mirai i Hajime, czyli jak Was bronimy przed botnetami IoT
0

Tomasz Sałaciński (CERT Orange Polska)

W końcówce 2016 roku w zakresie cyberbezpieczeństwa najwięcej mówiło się robaku Mirai. Ten odkryty w sierpniu 2016 roku malware atakuje urządzenia Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT), jak kamery,czy routery. Jego propagacja opiera się na zgadywaniu domyślnych haseł w tych urządzeniach i – po poprawnym zalogowaniu i infekcji – skanowaniu sieci w poszukiwaniu kolejnych potencjalnych ofiar. Stał się „gwiazdą”, gdy w pod koniec roku przy jego użyciu przeprowadzono jedne z największych ataków DDoS w historii, m.in. na bezpieczniackiego blogera Briana Krebsa oraz firmę Dyn. Przepustowości rzędu 1 Tbps (1 terabit na sekundę), wcześniej nieosiągalne, nie są jednak szczytem możliwości botnetów opartych na Mirai.

Hajime natomiast to robak, który również został zaprojektowany w celu infekowania podłączonych do internetu urządzeń IoT, aczkolwiek jego dokładnie przeznaczenie nie jest do tej pory znane. Aktualnie najbardziej popularna z dotyczących go teorii sugeruje, iż jest on niejako… antagonistą Mirai, bowiem ogranicza aktywność opisanego wyżej botnetu, przejmując zainfekowane nim maszyny. Nie posiada on złośliwych funkcji (np. możliwości przeprowadzenia ataku DDoS), jednak przestępcy mogą zaktualizować złośliwe oprogramowanie na przejętych komputerach o dowolne moduły.

Oczywiście CERT Orange Polska nieprzerwanie działa w celu ograniczenia ryzyk związanych z malwarem, również z rosnącą liczbą zainfekowanych urządzeń IoT. Dlatego też, w celu ograniczenia skali infekcji klientami botnetów Mirai i Hajime, wprowadziliśmy blokadę komunikacji na port 7547, wykorzystywany do ich dalszego rozsyłania. Jednocześnie CERT Orange Polska zdecydowanie rekomenduje, by właściciele urządzeń Internetu Rzeczy zapoznali się z ich instrukcjami i w miarę możliwości zmienili w nich domyślne dane uwierzytelniające.

Udostępnij: Mirai i Hajime, czyli jak Was bronimy przed botnetami IoT
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej