;

Innowacje

Miasteczko Myśli – filmowe podsumowanie (0)

Aleksandra Urbańska

15 maja 2014

Miasteczko Myśli – filmowe podsumowanie
0

Od początku wierzyłam w powodzenie „Miasteczka Myśli„. Jednak to, co wydarzyło się w ostatni poniedziałek, podczas pierwszej debaty naprawdę przeszło moje oczekiwania. Mam na myśli frekwencję, „temperaturę” spotkania i zwłaszcza poziom debaty. Na tapetę poszły trzy pytania: Jakie trendy kulturowe i społeczne rządzą dziś zachowaniem klientów? Jak te trendy wpływają na podejście do lojalności? Jakie możliwości kryją się w narzędziach cyfrowych? Dyskusja panelistów była emocjonująca, wielowątkowa i chwilami nawet iskrząca. Cieszyła też aktywność publiczności, która odpytywała prelegentów. Dlatego uważam, że debiut wyszedł nam dobrze i mogę  zapewnić, że „Miasteczko Mysli” będzie miało kolejne odsłony! Zresztą sami  zobaczcie jak było…

Partnerem medialnym debaty była Rzeczpospolita.

A jak Wy oceniacie pierwszą debatę Miasteczka Myśli? Jeśli macie pomysły na tematy kolejnych spotkań i chcecie się nimi podzielić, to piszcie.

Udostępnij: Miasteczko Myśli – filmowe podsumowanie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Życie bez deszyfrowania (0)

Michał Rosiak

15 maja 2014

Życie bez deszyfrowania
0

Wyobraźcie sobie, że wyszukujecie coś online, np. w serwisie aukcyjnym. Nie znajdujecie i przekierowujecie się do siostrzanej porównywarki cen. Tam się Wam udaje i przechodzicie bezpośrednio do sklepu. Tam jeszcze odpytujecie aplikację WWW o dostępność towaru i – hop! – na płatność online, a najlepiej jeszcze na stronę kuriera. Myślę, że z bardzo dużym prawdopodobieństwem można założyć, że dziennie robią tak dziesiątki tysięcy Polaków, oczywiście za każdym razem przy użyciu szyfrowanych witryn https. Pełen spokój? To teraz przeczytajcie ten akapit jeszcze raz od początku i zobaczcie w ilu miejscach nasze dane mogą wyciec?

Oczywiście nikomu nie zarzucam złej woli i wszelkie podobieństwo do faktycznych firm jest absolutnie nie zamierzone. Po prostu przedstawiłem tak długą drogę, żeby pokazać Wam, w ilu miejscach podczas procesu wyszukiwania nasze dane (wędrujące oczywiście w zaszyfrowanej postaci tunelem SSL) są odszyfrowywane po to, by różne systemy mogły je przetwarzać. Czulibyście się lepiej, gdyby nikt ich nie odszyfrowywał? Pytanie chyba retoryczne, nie tylko dlatego, że odpowiedź jest oczywista, ale dlatego – tak się przynajmniej wydaje – że nie ma sensu. Bo przecież trzeba odszyfrować, żeby pracować na danych! Prawda? PRAWDA?

Ano nie do końca, bowiem szyfry homomorficzne, nazywane „Świętym Graalem kryptografii” w założeniu mają pozwalać na operacje na materiale bez konieczności jego deszyfrowania. Specjaliści z IBM twierdzą, że im pierwszym udało się znaleźć Graala, co – w opinii moich kolegów z Centrum Certyfikacji Signet, którzy chyba nawet śnią w standardzie X.509 – od zawsze było olbrzymim wyzwaniem, bowiem źle stworzony algorytm homomorficzny (wytrwałym polecam zerknięcie na anglojęzyczną Wikipedię, może oni zrozumieją dokładnie w szczegółach) zamiast pomóc może jeszcze bardziej ułatwić przeprowadzanie ataków na zabezpieczone nim treści.

IBM zabezpieczył już swoje prawa w postępowaniu patentowym, co mogłoby wskazywać na to, że są bliżej niż dalej finalnego produkcyjnego rozwiązania? A co jego wejście w życie oznaczałoby dla nas, klientów? Na pewno to, że panowie z NSA i innych literowych agencji mogliby już zwijać swoje mniej lub bardziej tajne światłowody, bowiem informacje przetwarzane w systemach nigdy nie byłyby odszyfrowywane, powrócilibyśmy więc do starych dobrych pojedynków kryptolog-kryptoanalityk, zamiast wchodzenia „na bezczela” do serwerowni. Że przynajmniej niektórzy cyber-przestępcy mogliby zacząć szukać uczciwego zajęcia, bo takie numery jak atak na sieć sklepów Target już by się nie udały. Generalnie świat byłby trochę lepszy.

Graphic: encrypteverything.ca under Creative Commons licence

Udostępnij: Życie bez deszyfrowania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Znamy finalistów Orange Fab (0)

Marta Krajewska

14 maja 2014

Znamy finalistów Orange Fab
0

Pamiętacie, jak zaczynaliśmy pierwszą polską edycję Orange Fab? Wtedy nie wiedzieliśmy jeszcze, kto się do nas zgłosi. Dzisiaj, po etapie zbierania projektów, preselekcji i przesłuchań wreszcie znamy firmy, z którymi będziemy dalej współpracować. Jesteście ciekawi, kim są i co oferują? Zobaczcie video.

Niestety, do akceleracji nie zakwalifikowała się aplikacja kwitki.pl, za którą trzymałam kciuki (wiem, że też z niej korzystacie i lubicie).

Który z wybranych produktów ma Waszym zdaniem największe szanse na podbicie rynku?

Udostępnij: Znamy finalistów Orange Fab
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej