Raportowanie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) nie jest w Polsce zbyt popularne. Zamiast tego, firmy starają się w mediach „sprzedawać” swoje akcje społeczne, działania filantropijne czy marketing zaangażowany społecznie (CRM) jako swój CSR. Jednocześnie nie widzą potrzeby opracowywania raportów CSR, gdzie przedstawione byłyby działania firmy w kontekście jej strategii, ewolucji w czasie i ich konkretne efekty oraz relacje firmy z pracownikami, klientami, dostawcami, otoczeniem społecznym i środowiskiem naturalnym.
W 2006 TP była pionierem w opracowaniu raportu wg. międzynarodowych standardów GRI. Obecnie jako członek światowej Grupy France Telecom co roku współuczestniczymy w opracowywaniu kompleksowego raportu opisującego za pomocą konkretnych mierników biznesową odpowiedzialność naszej Grupy. Wyniki takiego raportu za każdym razem są audytowane (w tym roku sprawdzała nas firma Deloitte). Co ciekawe, raporty CSR coraz częściej są częścią rocznego raportu finansowego przedsiębiorstw co dobitnie świadczy o biznesowym wymiarze CSR.
Poza publikacją corocznego raportu CSR jesteśmy jedną z 16 polskich firm notowanych na warszawskiej GPW w Respect Index, a także członkiem Global Compact. Obydwie inicjatywy wiążą się również z corocznym zbieraniem danych oraz ich niezależną weryfikacją. Jak pewnie się domyślacie nie należy to do naszych ulubionych zajęć korporacyjnych:).