Sieć

Mobilny internet z szybkością ponad 1 Gb/s w Orange (0)

Wojtek Jabczyński

7 kwietnia 2016

Mobilny internet z szybkością ponad 1 Gb/s w Orange
0

Właśnie dostałem informację, którą koniecznie muszę się z Wami podzielić. W Orange Labs nasi inżynierowie, we współpracy z firmą Huawei, uruchomili testową stację bazową LTE, która agreguje 4 nośne 4G LTE na częstotliwościach, które posiadamy. Dodatkowo wykorzystaliśmy technologię transmisji wieloantenowej MIMO 4×4 oraz modulację wysokiego rzędu 256 QAM. Efekt rewelacyjny: prędkość transmisji danych ze stacji bazowej LTE do terminala użytkownika wyniosła ponad 1 Gb/s. Nie przypominam sobie, aby udało się to komuś wcześniej zrobić w Polsce agregując w ten sposób pasma. Dzięki temu zrobiliśmy spory krok w kierunku LTE Advanced Pro.

Agregacja 4 pasm nośnych 4G LTE w czasie testów, które pozowoliły osiągnąć prędkośc 1 Gb/s w laboratoriach Orange Polska

Przypomnę, że w Orange konsekwentnie udoskonalamy naszą sieć, abyście mieli jak największy komfort korzystania z netu. Pisałem o tym niedawno tutaj. Już dziś możliwe jest osiągnięcie prędkości do 300 Mb/s. Oczywiście na razie tylko na niewielkim obszarze, ale będziemy go zwiększali. Korzystanie w przyszłości z prędkości rzędu 1 Gb/s będzie możliwe w momencie dostępności odpowiednich terminali.

Wykres pokazujący transfer danych wczasie testów 1,1 Gb/s

 

 

Udostępnij: Mobilny internet z szybkością ponad 1 Gb/s w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Bezpieczeństwo

A Ty? Za ile się sprzedasz? (0)

Michał Rosiak

7 kwietnia 2016

A Ty? Za ile się sprzedasz?
0

Trafiłem na ciekawy raport ostatnio. Trochę nawet szokujący. Bo z jednej strony w dzisiejszych czasach narzekanie na swoje miejsce pracy jest w jakiejś chorej modzie, z drugiej jednak – miałem wrażenie, że w pewnym momencie w pracowniku włącza się tryb „uczciwy”. Taaaa, akurat.

Firma SailPoint Technologies zleciła ankietę wśród 1000 pracowników firm zatrudniających 1000 i więcej osób (45% ankietowanych pracowało w firmach z ponad 10 tysiącami pracowników) w USA, Wlk. Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii i Australii. Wyniki? Pewnie się domyślacie, że skoro tu piszę, to są zatrważające. To, że 65% osób używa tego samego hasła w wielu aplikacjach jeszcze można przeżyć. Nawet to, że 1/3 dzieli się hasłem ze współpracownikami (!!!), choć oczywiście to potężne pole do nadużyć. Ale to, że 20 procent byłoby gotowe… sprzedać swoje dane dostępowe obcemu (czyli z pełną świadomością, że skończy to się włamaniem) to już się nie spodziewałem. Co ciekawe, ta liczba w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o zatrważające 42%! Najbardziej skłonni do otwierania drzwi złodziejom są Amerykanie (27 na 100), najmniej zaś Australijczycy i Holendrzy – 12%. Najmniej cenią się Francuzi, którzy za taki prezent dla złodzieja życzyliby sobie średnio 1822 dolary – holenderscy pracodawcy mogą czuć się nieco bezpieczniejsi, bowiem na wysupłanie 467 tysięcy „zielonych” nie stać zbyt wielu kryminalistów.

Zastanawiam się, czy rzeczywiście świat upadł tak bardzo, że faktycznie każdy jest na sprzedaż i wszystko jest kwestią odpowiedniej ceny? Z jednej strony to smutne, z drugiej natomiast – to kolejny dowód na to, że systemy zabezpieczeń w dużych firmach nie są fanaberią, tylko koniecznością.

Udostępnij: A Ty? Za ile się sprzedasz?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Reklama

Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem (0)

Stella Widomska

7 kwietnia 2016

Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem
0

W naszym nowym spocie cybertelewizja kontra odgrzewane kotlety od Reni (tak przy okazji jestem fanką jej kosmicznego kostiumu). Serce i Rozum opowiadają o ofercie, w której dostaniecie rok nowej telewizji za darmo w pakiecie z superszybkim światłowodem. Za kreację tego materiału odpowiada Publicis. Produkcja, postprodukcja i animacja to Human Ark. Nasz spot wyreżyserował Wojtek Wawszczyk (tak, tak, dobrze kojarzycie jego nazwisko z pełnometrażową adaptacją komiksu „Jeż Jerzy”). Media tradycyjnie kupił dom mediowy Initiative Media. Wam też podoba się stylizacja  Reni? 🙂

 

 

Udostępnij: Cyberrozrywka z Sercem i Rozumem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej