Zdarza się, że podczas spotkań ze znajomymi, słyszę narzekania na obsługę klientów w TP. Okazuje się jednak, że to przeważnie zasłyszane lub przeczytane opowieści, dotyczące najczęściej wydarzeń sprzed lat. Gdy pytam o konkrety - skargi często milkną. Niestety wciąż funkcjonuje stereotyp: TP - monopol - źle. Czy chcę powiedzieć, że jako firma jesteśmy idealni? Na pewno nie. Ale niezależne i obiektywne badanie udowodniło, że sposób obsługi naszych klientów stoi na bardzo dobrym poziomie. Telekomunikacja Polska otrzymała właśnie Godło ogólnopolskiego programu certyfikującego „Firma Przyjazna Klientowi”. Certyfikat jest potwierdzeniem, że TP zapewnia klientowi skuteczną pomoc poprzez kontakt z doradcami na błękitnej linii - 19393 oraz infoliniach technicznych, a także bezpośrednio w salonach sprzedaży tp jak i poprzez kontakt przez www.tp.pl.
Sprawdzono jakość obsługi klienta: satysfakcję, zorientowanie na klienta oraz dostępność kanałów komunikacji. Badania przeprowadzono bardzo dokładnie: klientów pytano za pomocą sondaży telefonicznych, internetowych oraz wywiadów w salonach sprzedaży tp. Okazało się, że ogólne zadowolenie klientów ze współpracy z firmą TP wyniosło 76 proc. (bardzo zadowolony i zadowolony). Pojawili się również Tajemniczy Klienci, którzy odwiedzili punkty sprzedaży i dzwonili na błękitną linię. Sprawdzali m.in.: ogólne wrażenie, szybkość połączenia, powitanie, uprzejmość, jakość udzielonych informacji, czy problem został rozwiązany. Oceniano również funkcjonalność strony WWW.
Pewnie po tym wpisie pojawią się komentarze o błędach w obsłudze. I będą prawdziwe. Przy skali obsługi wielu milionów klientów one się zdarzają. Ale to nie nasza specyfika. Codziennie w drodze do pracy mijam dwie placówki operatorów kablowych i długo przed ich otwarciem stoją tam kolejki klientów. Ileż razy musiałem czekać po kilkanaście minut w oczekiwaniu na połączenie z infolinią banku. Portal aukcyjny nie zareagował na informację, że użytkownik grozi innemu pobiciem. Po co to piszę? Bo każdy z nas może wymienić przykłady niewłaściwej obsługi klienta. Ważne, że niektóre firmy starają się poprawić ten stan.
Pewnie ten wpis wyszedł strasznie „pijarowo”, ale naprawdę to dla nas bardzo dobra wiadomość i chciałem się nią z Wami podzielić : ), tym bardziej, że to nie pierwszy w tym roku taki sygnał. Miesiąc temu w badaniu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, okazało się, że TP jest bezkonkurencyjna w obsłudze klientów biznesowych.