Sieć

Najwyższa jakość rozmów pomiędzy użytkownikami Orange i Play

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
14 maja 2021
Najwyższa jakość rozmów pomiędzy użytkownikami Orange i Play

Właśnie uruchomiliśmy kodek EVS w połączeniach pomiędzy klientami Orange i Play. Dotychczas taka możliwość była tylko przy rozmowach wewnątrz sieci danego operatora. Kodek EVS (Enhanced Voice Services) znany jest potocznie jako HD Voice+. Dzięki niemu w trakcie rozmowy słychać zarówno bardzo niskie jak i bardzo wysokie dźwięki. Błędy i szumy są wychwytywane i korygowane. Brzmienie głosu rozmówcy w komórce jest maksymalnie zbliżone do mowy naturalnej. Słyszymy go jakbyśmy rozmawiali stojąc tuż obok.

To pierwsze na rynku polskim, a także w Grupie Orange, międzyoperatorskie wprowadzenie kodeku EVS. Żeby móc skorzystać z HD Voice+ smartfony rozmówców muszą mieć VoLTE lub WiFi Calling i wspierać EVS. W Orange Polska większość telefonów daje taką możliwość. Warto zrobić aktualizację oprogramowania, jeśli nie macie najnowszego.

Na koniec muszę wspomnieć o jednym wyjątku - iPhone`y. Chociaż niektóre modele wspierają EVS to na 8 smartfonach z rodziny iPhone 11, 12 i SE jeszcze dopracowujemy szczegóły i HD Voice+ powinien być na nich dostępny w lipcu lub sierpniu br.

Lista modeli telefonów obecnie obsługujących kodek EVS w Orange Polska dla połączeń międzyoperatorskich:

Huawei Mate 10 Pro

Huawei Mate 20

Huawei Mate 20 Pro

Huawei Mate 30 Pro

Huawei Mate 40 Pro

Huawei P20

Huawei P20 Pro

Huawei P30

Huawei P30 Pro

Huawei P40

Huawei P40 Pro

Huawei P40 Pro+

LG G7

LG G7 Fit

LG G8S

LG G8X

LG V40

LG Velvet

LG Wing

Samsung Galaxy A52

Samsung Galaxy A52 5G

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy Fold

Samsung Galaxy Note 9

Samsung Galaxy Note 10

Samsung Galaxy Note 10+

Samsung Galaxy Note 20

Samsung Galaxy Note 20 5G

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G

Samsung Galaxy S9

Samsung Galaxy S9+

Samsung Galaxy S10

Samsung Galaxy S10+

Samsung Galaxy S10e

Samsung Galaxy S20

Samsung Galaxy S20 5G

Samsung Galaxy S20 FE

Samsung Galaxy S20 FE 5G

Samsung Galaxy S20+

Samsung Galaxy S20+ 5G

Samsung Galaxy S20 Ultra

Samsung Galaxy S21

Samsung Galaxy S21 5G

Samsung Galaxy S21+ 5G

Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy Z Flip

Samsung Galaxy Z Flip 5G

Samsung Galaxy Z Fold 2 5G

Xiaomi Mi 10

Xiaomi Mi 10 Pro

Xiaomi Mi 11

Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Xiaomi Mi 11 Ultra

Xiaomi Mi 11i

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

Sony Xperia 1

Sony Xperia 1 II

Sony Xperia 1 III

Sony Xperia 10 II

Sony Xperia 10 III

Sony Xperia 5

Sony Xperia 5 II

Sony Xperia 5 III

Sony Xperia XZ2

Sony Xperia XZ3

Komentarze

8Plus
8Plus 10:36 14-05-2021

Mam pytanie o iPhony starsze niż 11. Dlaczego np dla takiej 8-ki nie dajecie EVS. Konkurencja ma i nie robi z tym problemu?

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 11:12 14-05-2021

    To kwestia podejścia. Konkurencja wybrała EVS-WB czyli wide band, a my zdecydowaliśmy się pójść w EVS-SWB czyli super wide band. To taka extra klasa dla HD voice +. Ten wariant jest możliwy tylko na 8 wspomnianych modelach iPhone`a. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      Kuba
      Kuba 11:48 14-05-2021

      Extra klasa dla EVS to raczej EVS-FB. Każda polska sieć mająca EVS umożliwia połączenia w SWB 😉 Do tego brak EVS dla Samsungów poniżej S9… Szkoda, ale dobrze że rusza EVS między operatorami. Teraz jeszcze naprawić zwykłe HDV, żeby było zawsze kiedy to możliwe między operatorami i byłoby spoko. Plus brakujące wziąć SMS-y w VoWiFi.

      Odpowiedz
        Wojciech Jabczyński
        Wojciech Jabczyński 14:33 14-05-2021

        EVS-FB jest faktycznie najlepszy, ale póki co niemożliwy do zaoferowania klientom. Smartfony muszą wspierać ten standard a oficjalnie żaden z dostawców urządzeń tego nie robi na polskim rynku. Pozdrawiam

        Odpowiedz
Pytanie
Pytanie 11:27 14-05-2021

Dlaczego Galaxy S8 nie jest wspierane w Orange ? W T-mobilu działa EVS-SWB.

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 12:19 14-05-2021

    Nie zdecydowaliśmy się na wdrażanie EVS SWB dla Galaxy 8 ze względu na ograniczenia jego procesora. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      Wojciech Jabczyński
      Wojciech Jabczyński 12:23 14-05-2021

      Doprecyzowując chodzi o nasze wysokie wymagania jakościowe. Dlatego nie zdecydowaliśmy się na wdrażanie EVS-SWB na starszych modelach, a tylko w najnowszych mogących w 100 proc. spełnić wymagania kodeka np. w zakresie przenoszenia najwyższych tonów.

      Odpowiedz
        Pytanie
        Pytanie 13:19 14-05-2021

        Z tego co rozumiem kodek to pewien standard w tym wypadku EVS-SWB. Jak to możliwe, że T-Mobile , Play nie mają problem z procesorem w S7, S7 EDGE,S8 a Orange już tak. Czy to nie jest kwestia starej platformy IMS ?

        Odpowiedz
Gość
Gość 12:31 14-05-2021

A co w przypadku całkiem jeszcze świeżego Mi 10T lite 5G? Nie ma go na waszej liście.

Odpowiedz
Gość
Gość 12:32 14-05-2021

A co z Mi 10T lite 5G. Jest on w waszej ofercie i jest w miarę świeżym smartfonem. Na prawdę nie obsługuje EVS?

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 14:25 14-05-2021

    Smartfony Mi 10, Mi 10 T Lite i Mi 10 T Pro dostaną wsparcie EVS wraz z aktualizacją oprogramowania, opracowywaną we współpracy z dostawcą telefonów. To kwestia nieodległej przyszłości. Pozdrawiam

    Odpowiedz
Wifi Calling
Wifi Calling 13:17 14-05-2021

Co się dzieje z SMS w VoWIFI ? Powinny działać od co najmniej miesiąca. Kiedy będą dostępne ?

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 14:29 14-05-2021

    Nie potrafię precyzyjnie powiedzieć kiedy pierwsze telefony będą miały taką możliwość. Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      Kuba
      Kuba 15:16 14-05-2021

      To byłoby fajnie, gdyby dostały taką opcję wszystkie modele, które są jeszcze wspierane przez producentów albo będą miały wysyłane jakieś krytyczne łatki i w tym momencie można byłoby dodać obsługę SMS. To kwestia jednej linijki kodu… Będzie paradoksem jak okaże się, że tylko np. modele nie starsze niż 2020 dostaną tak podstawową opcję 😀

      Odpowiedz
      Bartłomiej
      Bartłomiej 18:48 15-08-2021

      Ta chwila trwa od ok 3 lat,a T-Mobile działa już wszystko volte,vowifi z sms/mms i to w ofertach na kartę !

      Odpowiedz
wtajemniczony
wtajemniczony 15:21 14-05-2021

Panie Rzeczniku, od kiedy w Orange jest EVS-SWB każdy telefon raportuje EVS-WB i tak jest w każdej sieci w Polsce. Wasze problemy z obsługą starszych urządzeń to tylko i wyłącznie skąpstwo. Nie ukrywam, że ręce mi opadły, jak przeczytałem niektóre wyjaśnienia w komentarzach. Jeżeli takie dane przekazują Panu spece z innych działów to radzę ich nie słuchać 😉

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 15:45 14-05-2021

    Dziękuję za radę, ale mam pełne zaufanie do naszych inżynierów i mimo ostrzeżeń będę ich słuchał 🙂 Pozdrawiam

    Odpowiedz
      wtajemniczony
      wtajemniczony 16:35 14-05-2021

      Palnalem gafę, ale edytować posta oczywiście się nie dało… 😉
      Oczywiście każdy wariant EVS w Polsce to wariant SWB, ale Wasza konkurencja nie ma problemu z wzdrozeniem go do starszych telefonów. Podtrzymuje swoja opinię, że Wasze problemy są spowodowane skąpstwem, ewentualnie ułomnością systemów tak samo, jak w przypadku smsów w wifi calling 😉 Proszę mi wierzyć, że to opinia sporej grupy Waszych klientów 😉

      Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 17:31 15-05-2021

Brawo. Czekamy na takie rozwiązania z kolejnymi operatorami 🙂

Odpowiedz
joel
joel 13:52 16-05-2021

Panie Wojtku czy przewidujecie włączenie tej usługi dla Huawei P40 Lite?? Nie ma tego modelu na liście??

Odpowiedz
Marcin
Marcin 17:44 05-08-2021

Dlaczego nie ma tu telefonu Nokia 8.1? Wspiera ona VoLTE.

Odpowiedz
Wkurzony_Klient
Wkurzony_Klient 08:17 17-09-2021

Kiedy wreszcie dodacie telefony firmy OnePlus do listy obsługujących tą technologie u was w sieci? Konkurencja mam tutaj na myśli T-mobile obsługuję je już od jakiegoś roku albo i dłużej…

Odpowiedz
Radzio
Radzio 19:41 07-03-2022

Weźcie sie za vowifi w oppo, bo się ośmieszacie. HDvoice+, a glupiego wificalling nie macie WSTYDDDDDDD!! A taka niby wapółpraca Orange/Oppo

Odpowiedz

Sieć

Podłączyliśmy ponad 10 000 gospodarstw domowych do światłowodu w Małopolsce w ramach POPC2

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
13 maja 2021
Podłączyliśmy ponad 10 000 gospodarstw domowych do światłowodu w Małopolsce w ramach POPC2

Szybki dostęp do internetu jest produktem pierwszej potrzeby, jak woda i prąd. Daje równe szanse w dostępie do edukacji, wykonywania zdalnej pracy, prowadzenia biznesu czy załatwiania codziennych spraw online. Dlatego tak istotne są inwestycje na terenach tzw. białych plam internetowych.

Właśnie po to powstał Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC) wykorzystujący środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach którego Orange Polska prowadzi inwestycje w tysiącach miejscowości. Realizujemy projekty w ramach: POPC1 (zakończone), POPC2 i POPC4 (w realizacji). Wybudowana sieć jest dostępna dla wszystkich operatorów, chcących świadczyć klientom usługi detaliczne.

Pierwszy projekt zakończony

Przypominam o tym, bo na blogu dawno nie pisałem o POPC a nadarzyła się dobra okazja. Właśnie zakończyliśmy realizację projektu POPC2 „Obszar Nowosądecki B” w województwie małopolskim. Dzięki tej inwestycji dostęp do szybkiego internetu zyskali mieszkańcy 60 miejscowości w 9 małopolskich gminach: Biecz, Bobowa, Gorlice, Lipinki, Łużna, Moszczenica, Ropa, Sękowa i Uście Gorlickie. Zasięgiem światłowodu objęliśmy 10 253 gospodarstwa domowe oraz podłączyliśmy 87 szkół. Powstało ponad 865 km nowej sieci światłowodowej i 25 węzłów dostępowych.

Wykorzystana kwota dofinansowania to ponad 31,7 mln zł, a wkład własny Orange Polska ponad 6 mln zł. Potrzeby na tym terenie są wciąż duże, dlatego realizujemy tam kolejne inwestycje.

Zakończony projekt w Małopolsce jest pierwszym z 18 projektów, które realizujemy w ramach POPC2. Po ukończeniu wszystkich inwestycji POPC2 w zasięgu Orange Światłowodu znajdzie się ponad 360 tys. gospodarstw domowych. Do dziś objęliśmy zasięgiem ponad 210 tys. gospodarstw domowych.

Trudniejszy czas dla inwestycji

Inwestycje na terenach białych plam - obszarów słabo zaludnionych, oddalonych od miast - nie należą do prostych i nie zawsze ich realizacja przebiega tak sprawnie jak byśmy chcieli. Wciąż mamy do czynienia z wieloma barierami inwestycyjnymi, wynikającymi np. z braku pełnej cyfryzacji zasobów geodezyjno-kartograficznych czy niemożności pozyskania zgód od właścicieli nieruchomości, co wielokrotnie wymaga całkowitej zmiany zaplanowanego przebiegu trasy infrastruktury.

Dodatkowo od pierwszego kwartału 2020 mamy pandemię Covid-19, która nie pomaga w terminowym realizacji  inwestycji. Tym bardziej cieszymy się, że zakończyliśmy w całości pierwszy projekt. Mamy jednak świadomość, że jeszcze dużo pracy przed nami.

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz

Oferta

Tańsze Samsungi i gogle VR HTC

Beata Giska Beata Giska
13 maja 2021
Tańsze Samsungi i gogle VR HTC

Czwartek to czas na ofertę tygodnia – tym razem jest nią zniżka na dwa modele marki Samsung: Galaxy A72 oraz Galaxy S21 5G 128 GB. Dziś też rusza promocja na okulary –  HTC VIVE Cosmos - idealny sprzęt dla graczy i miłośników wirtualnej rzeczywistości.

Nowoczesne smartfony w obniżonej cenie

SAMSUNG GALAXY S21 5G 128 GB ma wydajny 8-rdzeniowy procesor, 8 GB pamięci RAM i 128 GB pamięci wewnętrznej, która przyda się na zdjęcia, wideo i inne dane. Aparat posiada Matrycę 64 Mpix i przybliżenie nawet 30-krotne, a możliwość nagrywania video w rozdzielczości 8K, ze wsparciem stabilizacji obrazu Super Steady, to kolejny atut. Do tego dochodzi najwyższy standard odporności na pył i wodę oraz pojemna bateria co sprawi, że smartfon sprawdzi się do pracy w każdych warunkach.

SAMSUNG GALAXY A72 urzeka natomiast wysmakowanym designem. Wyświetlacz jest niemal pozbawiony ramek, dzięki czemu oglądanie filmów czy korzystanie z multimediów to przyjemność. Tym bardziej, że jakość ekranu jest na wysokim poziomie. Technologia Super AMOLED zapewni realistyczne odwzorowanie barw, a rozdzielczość FHD+ 2400 x 1080 pikseli – wyraźny i szczegółowy obraz. Są też duże możliwości fotografowania, za sprawą poczwórnego aparatu, wspieranego przez sztuczną inteligencję, czy obiektywu ultraszerokokątnego i teleobiektywu. Dochodzi jeszcze funkcja szybkiego ładowania Adaptive Fast Charging 25 W i wytrzymała bateria. Same plusy.

Promocyjna cena na oba te modele, obniżona o 200 złotych, obowiązująca do 19 maja – do końca dnia, dotyczy telefonów w ofercie bez abonamentu. Inne wersje dostępne są też na stronie.

 HTC VIVE Cosmos - Gogle VR – okulary przenoszące w inny wymiar

Gogle VR HTC Vive Cosmos mają sześć kamer umieszczonych na przodzie obudowy. Śledzenie ruchów użytkownika jest niezwykle precyzyjne, a nowoczesny interfejs imponujący. W wirtualną rzeczywistość wprowadzają nas dwa najnowszej generacji panele LCD o przekątnej 3,4 cala . Rozdzielczość 2880 x 1700 pikseli jest o 88% większa niż w pierwszej generacji HTC Vive. Ekscytujące wrażenia potęgują nauszne słuchawki stereo, wbudowane w okulary, a modułowa konstrukcja umożliwia rozbudowę o dodatkowe elementy. Urządzenie jest intuicyjne, łatwe w obsłudze (nie wymaga też gry z minimalną powierzchnią czy odpowiednią pozą) i kompatybilne z gamą akcesoriów. W opakowaniu znajduje się cyfrowy kod, zapewniający darmowy, 2-miesięczny dostęp do platformy z VIVEPORT.

Do 26 maja można kupić ten sprzęt za 2699 złotych, gdzie cena regularna to 3699 złotych. Te konkretne gogle VR testował i polecał już nasz specjalista od gier – Bartosz Graczyk, a jego recenzję można przeczytać na blogu.

gogle VR

Obie promocje skierowane są do użytkowników Sim-Free, czyli nie trzeba korzystać z usług abonamentowych Orange, by móc kupić sprzęt w tańszej cenie. Szczegóły każdej z ofert znajdują się na: orange.pl.

 

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz
Scroll to Top