Temat, który jest mi bliski, jak pewnie wielu z Was. Martwimy się o swoich starszych rodziców, dziadków, którzy mieszkają sami. Co zrobić, gdy dzieli nas odległość, a zależy nam na zapewnieniu im opieki w nagłych wypadach?
Rozwiązaniem może być Telefoniczna Opieka – nowa usługa dla klientów sieci stacjonarnej Orange, opracowana wspólnie z Polskim Centrum Opieki.
W nagłych wypadkach osoba potrzebująca pomocy, która samodzielnie nie może zadzwonić po karetkę lub bliska osobę – naciska specjalny przycisk alarmowy na telefonie lub „breloczku”, który automatycznie i bezpłatnie łączy się z Centrum Operacyjno-Alarmowym.
Konsultant na podstawie rozmowy z osobą wzywającą pomoc, ale także informacji, jakie posiada o jej stanie zdrowia, oceni sytuację i w razie potrzeby wezwie odpowiednie służby. Pozostaje on też w kontakcie z rozmówcą aż do momentu przyjazdu pomocy. Jeżeli operatorowi nie uda się nawiązać kontaktu z osobą potrzebującą pomocy, na przykład w przypadku jej zasłabnięcia, zawiadamia służby ratunkowe lub osoby bliskie wskazane wcześniej przez klienta.
Sądzę, że Telefoniczna Opieka, to dobry sposób, aby zapewnić naszym bliskim poczucie bezpieczeństwa. Oczywiście nie zastąpi naszego zainteresowania i opieki, ale może pomóc, zwłaszcza w nagłych wypadkach. Miesięczny koszt Telefonicznej Opieki to 29 zł.
Jestem bardzo ciekawa, co myślicie o takim rozwiązaniu?
Wszystkich zainteresowanych informuję, że usługę można zamówić m.in. w salonach Orange Polska, poprzez orange.pl oraz infolinie 801 505 505 i 19393.