Bezpieczeństwo

(nie)Bezpieczna Sieć, cz. 12 (15)

Michał Rosiak

27 kwietnia 2017

(nie)Bezpieczna Sieć, cz. 12
15

Rozmawiając o ryzykach i zagrożeniach w internecie z rodzicami bardzo często spotykam się z tym, że jako dorośli najzwyczajniej w świecie… wstydzimy się, że dzieci zaczynają nas przeganiać w dostępie do technologii, nierzadko obsługując mobilny sprzęt lepiej, niż my. Jak mamy zabezpieczyć pierwszy telefon naszej szkolnej pociechy, skoro to ona mogłaby nas uczyć? Kończy się tam, że urządzenie prosto z pudełka trafia do dziecka, a my wychodzimy z założenia, że czego oczy nie widzą tego sercu nie żal…

Nie trzeba tak robić! Dlatego właśnie, na bazie moich rozmów z rodzicami, powstał najnowszy odcinek (nie)Bezpiecznej Sieci. Staramy się w nim wyjaśnić każdemu potrzebującego, co, jak i dlaczego zrobić z zakupionym urządzeniem mobilnym. Niekoniecznie dla pociechy – w sumie swoje też warto zabezpieczyć 😉

Udostępnij: (nie)Bezpieczna Sieć, cz. 12
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 12:35 28-04-2017
    Panie Michale jak zawsze w sedno.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 18:58 28-04-2017
      Dokładnie, Michał jest jak Spidermen ratujący nas przed atakami cyberprzestępców.
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 19:34 29-04-2017
    Chcąc się teraz zalogować na konto powstała "nowa" strona, ale niestety wszystkie moje loginy w rodzinie muszę teraz wprowadzać ręcznie!!! I to jest to wasze "bezpieczeństwo" w sieci??? Po co ta zmiana i czemu ona ma służyć; utrudnić logowanie zwykłym użytkownikom? To wam się udało! :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 21:04 29-04-2017
      Chodzi o Mój Orange czy inne konto? Daj proszę znać, bo jeżeli wiemy o błędach mamy szansę je naprawić.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 21:12 29-04-2017
        Chodzi o stronę https://www.orange.pl/zaloguj.phtml Wcześniej miałem zapamiętane loginy, teraz muszę je wpisywać "z ręki"! :(
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 10:18 30-04-2017
          emitelek, przepraszam że to piszę, ale... nigdy, przenigdy nie zapisuj żadnych haseł bezpośrednio w przeglądarce. To prosta metoda by stracić dostępy do swoich kont, a czasem nawet dużo pieniędzy. Michał potwierdzi. Prawda Michał?
          Odpowiedz
          • komentarz
            emitelek 21:04 30-04-2017
            NIEPRAWDA!!! Sprzęt używam TYLKO JA, więc nikt nie ma do niego dostępu!!! Czemu zabieracie użytkownikom taką możliwość logowania???
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 22:26 02-05-2017
              Tak samo tłumaczył się informatyk, który kilka lat temu stawiał mi stronę. Przecież nikt nie miał dostępu do jego komputera. Ale okazało się, że firma w której pracował zaliczyła włamanie, hasła zapisane w przeglądarkach wszystkich komputerów zostały ściągnięte, a ja o sprawie dowiedziałem się jak strona, która wtedy administrowała zniknęła z neta. Zreszta nie byłem jedyny. Wiec powtarzam, zapisywanie haseł w przeglądarce to zło. Zwracam też uwagę, że wystarczyło wykasowanie historii, czy aktualizacja przeglądarki (czasem) by hasła zniknęły.
              Odpowiedz
            • komentarz
              Michał Rosiak 21:51 06-05-2017
              Prawdę Piotrek mówi. Ciasteczko Ci mogą zaiwanić.
              Odpowiedz
          • komentarz
            mike278 19:44 01-05-2017
            Emitelek, o zgrozo. Zgodzę się z Piotrem, zapisywanie "szablonów" z emailami, loginami i hasłami to proszenie się o kłopoty.
            Odpowiedz
        • komentarz
          VDSL2 15:19 30-04-2017
          Są zalety wpisywania hasła bo ćwiczy pamięć :-#
          Odpowiedz
  • komentarz
    sd 13:54 03-05-2017
    Doskonale opisane zagadnienie. Ciężko dodać cis więcej.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 12:30 04-05-2017
    Michale, Twojego postu Delta nie można skomentować. Sprawdź ustawienia ;) "Przepraszamy, tego artykułu nie można komentować. « Powrót"
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 21:58 06-05-2017
      Sprawdziłem w aucie w drodze z nieco przedłużonej majówki :) jest wybrane, że można komentować. Zajmę się w poniedziałek, ok?
      Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 17:17 07-05-2017
      Już można :)
      Odpowiedz

Urządzenia

Huawei P9 Lite 2017 w Orange (8)

Piotr Domański

26 kwietnia 2017

Huawei P9 Lite 2017 w Orange
8

Do naszej oferty wszedł kolejny telefon Huawei plasujący się na średniej półce cenowej. Warto przyjrzeć mu się bliżej, bo na pewno nie przyniesie Wam wstydu, wygląda dobrze, nie wydacie na niego fortuny i sprawdzi się w codziennym życiu. Czego chcieć więcej od telefonu? P9 Lite 2017 wygląda estetycznie, dobrze leży w dłoni. Z dwóch stron pokrywa go szkło, ramka wykonana jest z plastiku bardzo dobrze imitującego metal. Paradoksalnie bardzo lubię to rozwiązanie, bo smartfon nic nie traci na uroku, ale za to dość mocno na wadze. Jego „wnętrze” również spełni Wasz wymagania – no chyba, że chcecie od ręki policzyć orbity kilku planet pozasłonecznych. W środku znajdziecie ośmiordzeniowy procesor HiSilicon Kirin 655, rozwinięty względem zeszłorocznej wersji. Poprawiono także RAM i pamięć. Szybszy jest także transfer danych poprzez sieć mobilną, teraz możemy „wykręcić do 300 Mb/s”

Huawei przyzwyczaił nas do dość mocnego „opakowania” aparatu dodatkowym oprogramowaniem dodatkowymi funkcjami. Mamy więc „zdjecie profesjonalne” (więcej parametrów do określenia), „malowanie światłem” (efekt jak przy bardzo długim czasie otwarcia przesłony), „tryb poklatkowy”, czy też „skanowanie dokumentu”. Można także dodać znaną z Huawei Nova opcję wzbogacania wyglądu posiłków.

Czy to niezbędne? Nie wiem, ale na pewno jest to ciekawy wyróżnik P9 Lite 2017.

A cena? Nie zwali Was z nóg, nie spowoduje paliptacji serca, a Wasz portfel nie zamieni się w czarną dziurę. W Smart Plan LTE 19,99zł zapłacicie za Huawei P9 Lite 2017 259 zł na start, a następnie, już razem z abonamentem 59,99 zł. Przy planach dających więcej możliwości, na przykład Smart Plan LTE 49,99zł, za telefon płacicie na start 109 zł, a później 89,99 zł miesięcznie.

A tutaj znajdziecie link do oferty na stronie orange.pl

Udostępnij: Huawei P9 Lite 2017 w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    karo 11:41 26-04-2017
    Ja zaraz dostanę "palipitacji" na myśl o "zdjęciach podklatkowych" ;)))
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:44 26-04-2017
      @pablo_ck potrzebny do reanimacji! A tekst już poprawiony!
      Odpowiedz
      • komentarz
        karo 12:01 26-04-2017
        reanimacja tylko po zatrzymaniu akcji serca :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 16:23 26-04-2017
          Adrenalina, Atropina i Dopamina już naciągnięta, gdzie jechać?? ;p Poproszę adres ;p
          Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 12:46 28-04-2017
    A ja stwierdzam że Huawei zaczyna trochę w piętkę gonić z tym nazewnictwem. Poza tym toż to konkurencja dla własnego modelu P10 Lite. Przekombinują w końcu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 08:05 30-04-2017
    Piotrze proszę o poprawienie "byka technicznego" na stronie : http://www.orange.pl/klienci_ind/telefony/huawei/huawei_p9_lite_2017_dual_sim_ w : " 5,2-calowy wyświetlacz Full HD Oglądaj świat w wysokiej rozdzielczości na 2,5-calowym wyświetlaczu Full HD " bo jednak ma 5,2 a 2,5 to ale 2.5 D :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:15 30-04-2017
      Dzięki za sygnał!
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 19:46 01-05-2017
        Nie ma za co. :)
        Odpowiedz

Oferta

Sto lat nju! (30)

Piotr Domański

25 kwietnia 2017

Sto lat nju!
30

Piotrek Domański

Żółty kolega i nju mobile mają już 4 lata – ruszyliśmy dokładnie 25 kwietnia 2013 roku. W tym czasie dzięki fajnej i prostej ofercie udało się wejść przebojem na rynek i zyskać Wasze zaufanie.  Wiele się w tym czasie działo, oferta się zmieniała, ewoluowała, ale moim zdaniem najlepsze w niej było zawsze to, że traktowała klientów fair. W końcu to w nju jest zasada, że jeżeli nie korzystasz nie płacisz czy „im dłużej, tym lepiej”. Dwa rozwiązania proste, jak drut – czyli jak oferta nju. A jednocześnie skonstruowane tak, by doceniać tych, którzy są z nami długo.

Był u nas także mały torcik i baloniki 😉

 

Drogie nju, ekipa blogowa życzy dalszych sukcesów, kolejnych świetnych reklam i błyskotliwych rozwiązań w ofercie. Powodzenia!

Udostępnij: Sto lat nju!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    PAWEŁ 13:30 25-04-2017
    Tak się zastanawiam , jak to jest możliwe , że Plush ma więcej abonentów od Nju mobile na kartę ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 13:48 25-04-2017
    Sto lat, oby jak najdłużej oferta abo nju + abo dodatkowy była co najmniej tak dobra jak obecnie :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 20:41 25-04-2017
      Brawo Ty, brawo Nju :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    ATM 15:27 25-04-2017
    A dzisiaj także moja córka ma urodziny, także czwarte :D Niestety tylko ona jedna z naszego domu nie jest w nju... ale tylko dlatego, że nie ma jeszcze telefonu :) Sto lat nju!
    Odpowiedz
  • komentarz
    chriss 17:35 25-04-2017
    No właśnie "A jednocześnie skonstruowane tak, by doceniać tych, którzy są z nami długo". A Orange ma długoletnich użytkowników w pompie. Jestem ponad 15 lat w Orange POP i ceny pakietów są gorsze od tych dla nowych klientów. Przykładowo chodzi mi o pakiet "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB" - nie dość, że dla długoletniego aboneneta cena to 35 zł, dla nowego 28 zł, to wielkość GB jest po prostu śmieszna (raptem 5 GB dla osoby powyżej 3 lat stażu, a gdzie kolejne progi dla osób ze znaaaacznie dłuższym stażem?). Nie, nie chcę przechodzić do NJU (moi znajomi mają w NJU problem z miesięcznym rozliczaniem; ze względu na błędy systemowe NJU, system źle nalicza opłaty i co miesiąc muszą składać reklamację i choćby z tego względu nie przejdę do NJU).
    Odpowiedz
    • komentarz
      Kajka 17:45 25-04-2017
      Masz racje Kolego! Orange ma w głębokim poważaniu długoletnich, lojalnych Użytkowników. Ja mam POPa ponad 10lat i jak patrzę na pakiety, które mogę aktywować to aż dostaję skrętu ze śmiechu.
      Odpowiedz
      • komentarz
        hanni 11:13 26-04-2017
        I do tego wymiana karty płatna!!! SIC!!! 16lat w Orange...
        Odpowiedz
        • komentarz
          Kajka 12:28 26-04-2017
          Zgadzam się! to dla mnie jest chore, aby płacić za wymianę karty SIM jak często osoby muszą wymienić, aby obsługiwała np. Lte, czy była po prostu aktualna z logo Orange, bo dużo osób jeszcze ma z logo idea.
          Odpowiedz
          • komentarz
            D 20:58 26-04-2017
            W tym roku wymieniłem kartę jeszcze Idea na nowa i ze względu na tak zabytkową kartę salon wymienił ją gratis więc mogą jak chcą :)
            Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 17:35 25-04-2017
    A kiedy odpowiedź na Plush no limit za 25 zł? Nie wspominając o a2mobile.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wwww 18:50 25-04-2017
      Nigdy nie odpowiedzą. Zarówno orange jak i obecnie nju mają głęboko gdzieś klientów.
      Odpowiedz
    • komentarz
      D 21:01 26-04-2017
      W Plushu wychodzi 20zł na miesiąc tylko musisz włączyć 5 dopasowanie gratis.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 17:41 25-04-2017
    No sto lat NJU ;)))) Myślałem, że z tej okazji będzie jakaś rewelka za 4 zeta ;) Wszystkiego najlepszego dla matki Orange z okazji Nju syna :)))
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 22:10 25-04-2017
    Mnie bardzo ciekawi jak nju rozwiąże sytuację z roamingiem. Dowiemy się już 15 maja.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Roberto L. 08:35 26-04-2017
    Komentarz
    Odpowiedz
  • komentarz
    Robero L. 08:40 26-04-2017
    Plush na kartę 25 zł (no limit smsy, MMSy, i 10 GB internetu) Co na to nju i Orange? - Orange na kartę 35 zł! no limit rozmowy/smsy,MMSy i tylko 2 GB - nju abo 39 zł! no limit rozmowy/smsy/MMSy i 13 GB
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 10:42 26-04-2017
      Dokładnie Orange mógłby odpowiedzieć na ofertę konkurencji. Ale....wszystkiego najlepszego z okazji 4 urodzin.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Koolo 11:26 26-04-2017
      Dla nowych klientów stawki są całkiem atrakcyjne ale lojalnych traktuje się jak barany do strzyżenia, mam OFnK od jej początków i ...
      Odpowiedz
    • komentarz
      Kajka 12:33 26-04-2017
      Serio w Orange na kartę w no limit są też MMSy? muszę poczytać regulamin, bo nigdy nie lansowali MMSów, więc to miła wiadomość byłaby, bo wysyłam sporo mmsków ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Szatyneczka 09:37 26-04-2017
    Sto lat :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr Domański 14:53 26-04-2017
    Dziękujemy za życzenia, a mniej czy bardziej gorzkie słowa bierzemy do serca.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 16:17 26-04-2017
      Piotrek bierzcie się do pracy i trzeba odpowiedzieć na ofertę konkurencji - z moich znajomych wiele osób zaczyna uciekać do PLUSHa.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Koolo 08:13 27-04-2017
      Po prostu dajcie warunki dla wszystkich w OFnK takie jak mają nowi przez pierwsze 12 miesięcy ... oczywiście nie majstrując nic w RWK i bonusowych danych ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Wosiu 16:47 26-04-2017
    Panie Piotrze jak tam sprawy z VoWiFi za granicą na prepaidze?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:51 27-04-2017
      Pracujemy nad tym.
      Odpowiedz
  • komentarz
    koman 21:09 26-04-2017
    kochane orange może czas najwyższy dac atrakcyjniejsza ofertę z ważność na60dni? lub kilka tanich pakietow miej za więcej:)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pogodabartek 01:38 27-04-2017
    Kiedy odblokujecie na kartach SIM Volte i Wowifi na telefoanch Huawei,Xiaomi i Oneplus ? telefony wspierają te usługi a Wy je świadomie blokujecie bo niby telefony nie przetestowane,a za granicą ludziom działa volte i wificaling. Kiedy SMS poprzez wifi calling ? T-mobile ma SMS-y i mmsy a Wy tylko rozmowy. Co do Nju kiedy dacie stacjonarne w opcji za 29zł ? Konkurencja ma to od dawna a Wy nie,a to jest standard od dawna w innych sieciach.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:56 27-04-2017
      O tym jak wygląda proces wdrażania VoLTE i VoWiFi na urządzeniach pisałem już na blogu, polecam zajrzeć do tego tekstu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/ . Niestety wdrażanie nie jest prostym przełączeniem włącznika. Gdyby tak było, albo my albo inny z operatorów zrobiłby to błyskawicznie. Ale z jakiegoś powodu nie robią, choć zdradzę tajemnicę – zależy nam na tym by VoLTE wdrażać. Nad SMS-ami przez WiFiCalling pracujemy. Co do pytania o nju mobie zwrócę tylko uwagę, że ani model „im dłużej, tym lepiej”, ani „nie korzystasz, nie płacisz” nie są standardem, więc sądzę, że oferta nju nadal ma swoje zalety ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Lukasz 09:36 27-04-2017
    Coś ostatnio nic nie robicie w ofercie na kartę,może trzeba rozglądać się za nowym operatorem tylko szkoda mi ważności konta...Wyniki oglosiliscie może czas na nową taryfę dla karciarzy,zaspaliscie czy co??
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 13:01 28-04-2017
    Korzystam z nju więc doceniam Waszą pracę. Najlepszego życzę.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej