Jak wiecie już ponad rok temu zaczęliśmy o sobie mówić jako o Sieci #1. Nie było to stwierdzenie bez pokrycia. Za „Siecią #1” stoi liczba klientów, szybkość sieci mobilnej, światłowód, bezpieczeństwo które zapewnia nasz CERT, a także szereg innych argumentów. Wszystkie je zebraliśmy na stronie https://www.orange.pl/siecnr1.
Teraz przyszedł czas na jej aktualizacje – w końcu w ciągu półrocza sporo się zmieniło. Nawet więcej niż sporo. Sięgnęliśmy do „skarbnicy wiedzy” o sieci, którą Wy już znacie, czyli materiałów z bloga. Oczywiście to nie wszystko – znajdziecie tam sporo informacji na temat naszych działań, a także specjalnie przygotowaną podstronę o 5G. Staramy się na niej odkłamać kilka mitów, podać kilka faktów i sprawić, by wiedza o 5G była Wam bliższa.
Sieć #1 to także wyzwanie dla nas. Mówiąc wprost – zdajemy sobie sprawę, że musimy pracować, pracować i jeszcze raz pracować, by zasłużyć na to miano. Zresztą Wy – czytelnicy naszego bloga, którzy zawsze byliście recenzentami naszych działań wiecie o tym najlepiej. Jednak to praca warta zachodu.
Miłej lektury i dajcie nam znać co sądzicie o stronie!
Komentarze
-
Heheh na speedtest .pl nie jesteście już pierwsi to wzięliście RFBenchmark. W liczbie kart SIM po 3-cim kwartale też już pewnie nie będziecie pierwsi.
-
Na speedtest.pl mamy akurat mocną drugą pozycję. Nie mamy z tym problemu ;-). Gdy wszyscy operatorzy podadzą wyniki na pewno zaktualizujemy stronę, jeżeli chodzi o liczbę kart SIM. W dalszym ciągu pozostaniemy jednak bez wątpienia największym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce.
-
Czyli sieć #2. ;)
-
Jeżeli nie interesuje Cię bezpieczeństwo sieci, skala inwestycji, liczba klientów którzy korzystają z naszych usług, wyniki OpenSignal i kilku innych źródeł wiedzy o prędkości sieci, a tylko wyniki na speedtest.pl to...
-
Aby chwalić się mianem sieci numer 1 należy mieć największą liczbę klientów, a nie testy, ale kwestia czasu jak pod względem klientów Orange będzie 2. Niestety konkurent jest tuż za podium.
-
Sugerujesz, że inni nie mają bezpiecznej sieci? Inwestycje w części mobilnej pokrywają się z nadawaniem sieci T-mobile. Światłowód raczej do mnie nie dojdzie, więc mi to rybka. T-mobile na speedtest pl szybszy, a na dodatek od wczoraj Play wszedł już na Wasze LTE i to nawet taryfy Red Bull Mobile.
-
Który z operatorów posiada CERT? Co do inwestycji w sieć, to pamiętaj, że sieć mobilna musi być podłączona do czegoś by można było z niej korzystać. A to "coś jest bardzo ważne, choć nie wisi na stacji bazowej. A co do światłowodu, sądzę, że te nieco ponad 170 tys. klientów ma inne podejście niż Ty.
-
Ledwie 170tys. na 2,32mln. łącz. Grubo. Ręczysz za to, że wszyscy oni są zadowoleni z usług, bo ja stale widzę na waszym forum, że od lat nierozwiązany jest problem Telii, przez którą pchany jest ruch przez co gry online są udręką jak na internet reklamowany jako idealny do gier. Jak podłączyliście swoją własną stację do światłowodu to T-mobile też łączy się poprzez niego ze swoimi systemami. Tak samo jak Wy łączycie swoje serwerownie z nadajnikiem własnym T-mobile głównie poprzez radiolinie.
-
To o czym piszesz było przez ostatnie lata sukcesywnie rozwiązywane. Zobacz proszę z kiedy są ostatnie wątki związane z grami na naszym forum.
-
Za to nadal łączycie się z innymi operatorami krajowymi przez węzły zagraniczne: https://nasz.orange.pl/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/Swiatlowod-i-Neostrada/thread-id/256/page/20#U53347 Ostatnio jest też od groma tematów o problemach z pingiem na sieci mobilnej pojawiających się wieczorami w konkretnych godzinach. Od 17-18 do 22-23 ping z 20ms rośnie do 300ms do każdej strony. Najlepsze, że ping na 3G jest normalny, a stacja przyłączona jest do cudownego światłowodu. Mało tego, LTE wtedy wcale nie jest przeciążone, bo wyciąga tyle co przed podanymi wyżej godzinami. Problemy w wielu miejscach w kraju są takie same. U niektórych już wróciło do normy np. po miesiącu. Oczywiście u was nie ma z tym żadnego problemu. Na downdetector też jest z ostatnich dni kilka komentarzy o tych problemach.
-
-
W dalszym ciągu nie rozumiem co mają gry i inne za przeproszeniem "pierdoły" do miana sieci nr 1. Liczy się liczba klientów.
-
-
-
-
-
-
Na RFBenchamark Orange to już sieć #2 ;)
-
-
-
PS. oczywiście Sieć #1 nadal bez VoLTE. I to już prawie 2-gi miesiąc.
-
Ja tam nie narzekam, bo gadam w 2G :)
-
Jakość rozmów w 2G vs. VoLTE to ponury żart. Już wolałbym w ogóle nie rozmawiać. Całe szczęście mamy 3G i HD Voice.
-
Jeszcze jakiś czas temu nie było VoLTE i nikt nie narzekał. Ja mam dobrą jakość w 2G, a co najważniejsze zasięg wszędzie.
-
Jeszcze niedawno były telewizory kineskopowe oraz telewizja analogowa i nikt nie narzekał. Spróbuj kogoś namówić na powrót do tamtych czasów.
-
O tych telewizorach piszesz na każdym forum. Smartfony też ma już prawie każdy, ale tylko nieliczni z VoLTE. Dlatego porównanie nietrafione. Statystyki nie oszukasz, na 15 mln klientów z VoLTE korzysta ile ?? Po drugie technologi też nie oszukasz, jak widać większość ma problemy z VoLTE.
-
Skoro wszyscy mają smartfony to czas wyłączać 2G. Po 3G od dawna odbywa się większość rozmów. O 3G też tak kiedyś mówiono, że mało kto z niego korzysta, po co to komu, a teraz skutecznie wypiera 2G. Też z nim początkowo były problemy. 2-3 lata i VoLTE przejmie przynajmniej połowę ruchu, a może i więcej. Na Open'erze aż 17% rozmów szło po VoLTE, a we wpisie o awarii VoLTE informowano o 4% klientów z VoLTE. Jak na 10 miesięcy działania tej technologii to sporo klientów ma włączoną usługę, a przez dłuższy czas wsparcie miały tylko topowe smartfony. Stosunkowo niedawno pojawiły się budżetowe telefony mające VoLTE. Rocznie Polacy kupują 8,5mln telefonów, więc wymiana pójdzie sprawnie, a będzie to jedynie przyspieszać wraz ze zwiększaniem ilości modeli ze wsparciem.
-
Z tego co wiem, kończymy już włączenie VoLTE i z usługi może już korzystać większość klientów.
-
-
-
-
-
-
-
Hmmm... odpowiem jak informatyk - u mnie działa. Ale dopytam się jeszcze czy są klienci, u których VoLTE nie zostało ponownie włączone. Może jeszcze trwają testy ?
-
U mnie działa... czasami. Jak raz złapie to działa cały czas aż do pierwszego zejścia do 3G. Potem po powrocie już nie ma. Trzeba zejść do 3G i wrócić na LTE nawet kilka razy i wtedy może znowu złapie.
-
Panie Piotrze, kiepsko Pan udaje. Prawie 2 miesiące temu zaczęła się awaria VoLTE. Trwa po dzień dzisiejszy. Działa w kratkę. Ta z działa raz nie. Schowaliście głowę w piasek. To nie jest sposób na ten potężny kryzys i awarię. Rzecznik napisał iż dacie oficjalnie znać gdy Nokia naprawi platformę VoLTE. Proszę o link do takiego oficjalnego komunikatu.
-
Panie Piotrze, awaria VoLTE trwa nadal. Usługa działa mniej więcej w co drugim połączeniu. I tak jest na wszystkich 3 telefonach jakie mamy w rodzinie. I proszę nazywać rzeczy po imieniu, to nie są żadne test ;-) Testować to można usługę przed komercyjnych uruchomieniem, i wtedy rzeczywiście coś ma prawo nie działać.
-
Hasło u mnie działa to w tym przypadku jest ponury żart, ja czekam kiedy każdy nawet beznadziejny telefon z oprogramowaniem nie modyfikowanym będzie działać z VoLTE bo na razie to w ofercie nie macie żadnego budżetowego z VoLTE a tym bardziej wole telefony z generycznym oprogramowaniem bo brand może i wygodny ale nie zawsze telefon jest wydajny po dodaniu rzeczy których praktycznie nie będziesz korzystał nigdy. Mam telefon bez brandu, VoLTE obsługuje SoC i oprogramowanie a nie mam i raczej nie spodziewam się że do końca żywotności telefonu zobaczę VoLTE (a jeszcze ma ponad rok gwarancji)
-
-
-
Orange już nie jest sieć #1. Ani w prędkościach ani w klientach. Czas zmienić komunikację na sieć #2 :-) http://gsmonline.pl/newsy/play-wyniki-iii-kw-2017-q3
-
No tak... zwracam jednak uwagę, że Orange Polska ma także rozbudowaną sieć stacjonarną i wielu klientów z niej korzystających. Telekomunikacja to nie tylko telefon komórkowy.
-
No tak ale jeszcze do niedawna Wasza komunikacja wyglądała inaczej. Play jest #1. Chyba zabolało? Czas zabrać się do pracy.... mocniej niż do tej pory. Może naprawić w końcu VoLTE? Może zrobić inne rzeczy by być kilka kroków przed konkurencją.
-
-
-
Orange to najgorsza sieć z powodu braku zasięgu i olewania klientów którzy mają ten problem. Moja prośba: zniknijcie z rynku, niech zostanie po was tylko przykre wspomnienie.
-
Sądzę, że łatwiej niż zniknięcie z rynku przyjdzie nam zajęcie się Twoimi trudnościami z zasięgiem. Napisz proszę możliwe dokładnie (miasto, ulica), gdzie spotykają Cię problemy, o których piszesz. Skoro już poruszyłeś tą sprawę - nie olewamy klientów. Po prostu stacji bazowej nie stawia się z dnia na dzień. Podobnie z dnia na dzień nie dostawia się nowych anten. Postawienie stacji bazowej, przy dobrych wiatrach to około 18-20 miesięcy. Przy złych - kilka lat. Chcielibyśmy, by działo się to szybciej, ale nie na wszystko mamy wpływ.
-