Odpowiedzialny biznes

O wpływie Orange Polska

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
24 marca 2017
O wpływie Orange Polska

Wojtek Jabczyński

Stwierdzenie, że każda firma, nawet najmniejsza wpływa na swoje otoczenie, to truizm. Przypuszczam, że im większa, tym owe oddziaływanie silniejsze. Jednak trudno to określić, gdyż większość firm swojego wpływu społecznego nie mierzy. Domyślam się dlaczego – to bardzo trudne zadanie. Przekonaliśmy się o tym, gdy po raz pierwszy przygotowaliśmy raport wpływu Orange Polska. Oszacowano w nim między innymi wpływ naszej działalności na PKB Polski (5,3% wzrost w latach 2004 – 2015 dzięki internetowi od Orange Polska), rozwój lokalnych społeczności, czy rozwój firm i nowe miejsca pracy u dostawców dzięki zamówieniom Orange Polska.

Podpisanie porozumienia między Ministerstwem Cyfryzacji i Orange Polska w sprawie podłączenia 4,5 tys. szkół do światłowodu od Orange. Na zdjęciu: Anna Streżyńska - Minister Cyfryzacji, Stéphane Richard - CEO Grupy Orange i Jean-François Fallacher – prezes zarządu Orange Polska

To jak myślimy o naszym wpływie pokaże na przykładzie porozumienia, które wczoraj podpisaliśmy z Ministerstwem Cyfryzacji. Zadeklarowaliśmy, że w 3 lata podłączymy ponad 4500 szkół, czyli prawie 15% wszystkich szkół w Polsce do światłowodu. Zapłacimy za to z własnych środków. Jest to jednak dla nas naturalne przedłużenie inwestycji w światłowody – tak by służyły również najmłodszym. A przepustowość liczona w setkach Mb/s daje dostęp do ciekawszych lekcji (wyobraźcie sobie lekcję prowadzoną dla tysięcy szkół prosto z Centrum Nauki Kopernik), a także wsparcie dla nauczycieli.

Dlaczego zaczęliśmy mówić o mierzeniu naszego wpływu, skąd wzięła się ta koncepcja? Posłuchajcie mojego szefa, Konrada Ciesiołkiewicza, dyrektora Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska. Moim zdaniem warto, bo pokazuje to szerszy kontekst myślenia o biznesie.

Gdybyście chcieli dowiedzieć się więcej o naszym wpływie zajrzyjcie do naszego Raportu Wpływu Społecznego.

A więcej dyskusji o wpływie na tegorocznym Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie www.kongresprofesjonalistow.pl

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 09:37 26-03-2017

Ale i dzięki nam Wy się rozwijacie – gdyby nie popyt rynku to…….. 🙂 Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
Malina
Malina 00:26 28-03-2017

witam konkurencja wasz przebiła a wy’dalej w tyle. no limit za35zł i 5gb bez mms i stacjonarne. jak w innej sieci jest już 20zł no limit pełne

Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Phisherzy coraz sprytniejsi

Michał Rosiak Michał Rosiak
23 marca 2017
Phisherzy coraz sprytniejsi

Michał Rosiak

Dziś będzie krótko, ale treściwie. Ostrzeżeń w sumie nigdy za mało, no nie? Odwiedzili nas dzisiaj w bezpieczeństwie IT goście. W sumie to nic dziwnego, że przedstawiciele różnych dostawców przyjeżdżają pogadać o różnych rzeczach, np. o tym jak zapobiegać phishingowi. Nagle jeden z gości sięga po telefon i mówi:

- O, zobaczcie, ja mam świetny przykład bardzo przemyślnego phishingu!

Grafika prezentująca informacje o ataku pishingowym z adresu service@paypał.comCo z tą wiadomością jest nie tak? Dla ułatwienia zaznaczyłem czerwonym kwadracikiem dwa kluczowe miejsca - jedno, które trzeba zobaczyć i drugie, w które absolutnie nie wolno klikać. No i dwie litery w pierwszym akapicie też nie wyboldowały się przypadkiem :)

Czego jak czego, ale sprytu przestępcom odmówić nie można. Wręcz dziwne, że dopiero teraz zaczynają się orientować, że polskie znaki diakrytyczne mogą im pomóc w poprawie efektywności ich niecnego procederu. Pomyślcie sami - na co zwrócicie uwagę, dostając takiego maila? Oczywiście przy założeniu, że macie konto na Paypalu (Paypału?), bo w przeciwnym przypadku od razu zorientujecie się w podstępie. Proste - najistotniejsze będzie, że przecież ktoś zalogował się na Wasze konto? A co wtedy robimy? O rany, szybko, muszę zmienić hasło, zalogować się!

No właśnie. W efekcie ze sporym prawdopodobieństwem o tym, że nie macie konta w serwisie Paypał, zorientujecie się wtedy, gdy zobaczycie na karcie płatniczej transakcję z tego serwisu bez "ł", bo przecież właśnie podaliście złym ludziom swój login i hasło.

Co robić? Uważać. Niczego nie klikać odruchowo, nie dawać się złapać na tak naprawdę prostackie metody manipulacji, mające wywołać w Was poczucie niepokoju i konieczność natychmiastowej reakcji, "bo przecież moje pieniądze!". Wszystko. Czytajcie. Powoli. A jeśli macie konto w danym serwisie i chcecie się upewnić, czy na pewno nic się nie stało, nie klikajcie linka! Po prostu wpiszcie adres w przeglądarce.

W sumie w ogóle bezmyślne klikanie jakichkolwiek linków nie jest dobrym pomysłem. Oczywiście jeśli macie stuprocentową pewność, wiadomość jest od znajomego, nie brzmi dziwnie, nic nie wzbudziło w Was poczucia zaniepokojenia - oczywiście tak. W innym przypadku - wpiszcie adres z ręki, albo zajrzycie "pod link", najeżdżając nań myszą, czy adres, który się wtedy pojawi, jest dokładnie taki, jakiego oczekujecie. I pamiętajcie, że małe "el" wygląda dokładnie tak samo, jak duże "i", zbitka małych liter "er" i "en" bliźniaczo przypomina małe "em" i pewnie jeszcze sporo takich pułapek dałoby się znaleźć. Jeśli cokolwiek wzbudza choć trochę Wasze podejrzenia - upewniając się, czy wszystko jest w porządku może stracicie kilka sekund, ale oszczędzicie nerwy.

Komentarze


Inne

Poranny przegląd prasy

Piotr Domański Piotr Domański
22 marca 2017
Poranny przegląd prasy

Piotrek Domański

Nie przypominam sobie, byśmy przygotowywali dla Was przegląd prasy na blogu. Dzisiaj jest dobra okazja, więc pozwolę sobie na mały eksperyment. Pojawiły się bowiem dwa bardzo ciekawe wywiady. GSMonline rozmawia z Mariuszem Gacą o ofercie Orange Love. Z kolei agencja Newseria z Piotrem Jaworskim o najnowszym raporcie naszego CERT. Do tego warto dołożyć dwa ciekawe artykuły w prasie –w Rzeczpospolitej i Pulsie Biznesu. A zatem do dzieła!

GSMONLINE.PL Mariusz Gaca: nigdy nie odeszliśmy od subsydiowania smartfonów, chcemy być ważnym graczem na rynku telewizyjnym

Mariusz Gaca, wiceprezes zarządu ds. rynku konsumenckiego Orange Polska, udzielił wywiadu serwisowi GSMONLINE.PL. Jest w nim sporo o Orange Love, ofertach łączonych i telewizji 4K Ultra HD. Ciekawym wątkiem jest także temat subsydiowania telefonów w ofertach abonamentowych.

http://gsmonline.pl/newsy/mariusz-gaca-wywiad-orange-love

Newseria Biznes: Cyberprzestępcy szukają nowych dróg ataku. Trzykrotnie wzrosła liczba zainfekowanych telefonów komórkowych

W rozmowie z agencją informacyjną Newseria Piotr Jaworski, dyrektor wykonawczy ds. sieci Orange Polska komentuje raport CERT Orange Polska. Zwraca uwagę na rosnącą liczbę zagrożeń w internecie, szczególnie tych na urządzeniach mobilnych. Podsumowuje także pierwszy pełny rok funkcjonowania CyberTarczy, która chroni klientów Orange.

https://biznes.newseria.pl/news/cyberprzestepcy-szukaja,p1283131712

Rzeczpospolita: Pracodawcy wierzą w swoją markę

Ciekawy tekst o tym w jaki sposób pracodawcy, w tym również Orange Polska poszukują kandydatów do pracy. Pojawia się między innymi wątek, o którym czasem piszemy na blogu – różnych konkursów i nagród, które zdobywamy. A artykuł pozwala zobaczyć szerszą perspektywę.

http://www.rp.pl/Rynek-pracy/303219855-Pracodawcy-wierza-w-swoja-marke.html

Puls Biznesu: Wielka wojna telewizji z internetem

Anna Bełcik, dziennikarka Pulsu Biznesu opisuje w tekście rywalizację między telewizją a internetem. Powołując się na raport PwC pisze, że blisko 40 proc. polskich internautów spędza od trzech do czterech godzin dziennie na oglądaniu treści wideo. Zwraca także uwagę na inne zjawiska, które zachodzą na styku tradycyjnego TV i wideo w sieci. Warto zajrzeć.

https://www.pb.pl/wielka-wojna-telewizji-z-internetem-857344

Komentarze

Scroll to Top