Oferta

Odkodowane kanały w prezencie od Canal+

Beata Giska Beata Giska
09 grudnia 2020
Odkodowane kanały w prezencie od Canal+

Do 28 lutego 2021 roku, abonenci Pakietu CANAL+ Select otrzymują wyjątkowy świąteczno-rozrywkowy prezent. Przez ten czas będą mieli dostęp do dodatkowych odkodowanych 4 kanałów, czyli więcej sportu, seriali i dokumentów!

 

Dodatkowe kanały telewizyjne na święta

Abonenci, którzy korzystają z podstawowego Pakietu CANAL+ Select lub chcą go zakupić, w najbliższym czasie, będą mogli cieszyć się tzw. otwartym oknem. Jest to odkodowany dostęp do kanałów z wyższego pakietu  CANAL+  Prestige, które normalnie są dodatkowo płatne.

W ramach świątecznego prezentu od CANAL+ widzowie będą mogli więc przez ponad dwa miesiące, bez limitu, oglądać CANAL+ SPORT 3 i 4, CANAL+ SERIALE i CANAL+ Dokument.

Co ciekawego tam się znajduje?

  • CANAL+ SPORT 3 i CANAL+ SPORT 4 to sportowe kanały premium stworzone specjalnie z myślą o kibicach PKO BP Ekstraklasy. Zobaczą oni tutaj propozycje, takie jak: „Planeta Ekstraklasa” – magazyn złożony z reportaży poświęconych rozgrywkom PKO BP Ekstraklasy, czy „Liga gra” – zapowiedź kolejki, wzbogacona o rozgrywki przedmeczowe. Dużo emocji gwarantowanych.
  • CANAL+ SERIALE to kanał premium, będący nową odsłoną propozycji CANAL+. Jego oferta programowa skoncentrowana jest głównie na najnowszych serialach, nagradzanych na całym świecie, które można codziennie oglądać z domu. Najmodniejsze seriale – kryminalne, dramatyczne, science-fiction, komediowe itd., to specjalność tego kanału. Wśród ostatnich, głośnych tytułów, znalazł się np. „Ojciec chrzestny Harlemu”, a wcześniej popularna rodzima produkcja „Belfer” czy obecny hit – „Król” na podstawie powieści Szczepana Twardocha.
  • CANAL+ Dokument to unikatowy kanał dokumentalny bez reklam, który przedstawia niezwykłe historie zwykłych ludzi. To propozycja dla osób szukających inspiracji i wiedzy, zainteresowanych różnorodnością współczesnego świata ludzi, zwierząt, przyrody, technologii. Odkrywamy nieznane fakty, pokazujemy filmowych laureatów różnych festiwali, przedstawiamy sensacyjne odkrycia, uczymy w fascynujący sposób. Ciekawą propozycją jest kontrowersyjny dokument – „Gwiazdy kontra psychofani”, który zdradza kulisy świata showbiznesu i uzależnień od popkultury.

Oferta z odkodowanymi kanałami dotyczy telewizji kablowej IPTV oraz satelitarnej DTH. Obejmuje ona wszystkich abonentów CANAL+ Select (Extra+ z Canal+ Select) obecnych oraz tych, którzy zakupią nowy pakiet lub rozszerzą dotychczasowy i zrobią to do 28 lutego. Dostęp do dodatkowych kanałów jest nadawany automatycznie, nie wymaga żadnych działań ze strony klientów czy sprzedawców.

 

Jak zakupić pakiet CANAL+ Telewizji Orange?

W ramach Telewizji Orange użytkownicy mogą wybierać spośród wielu ofert, dających dostęp do określonych kanałów. Miłośnicy filmów, często decydują się na kanały z pakietu CANAL+, gdzie znajdują kinowe hity, które niedługo po premierze na wielkim ekranie można oglądać wygodnie w domu. Pakiety CANAL+ w Telewizji Orange dostępne są do kupienia w Orange Love lub przy opcji światłowód z telewizją jako pakiet dodatkowy.

Użytkownicy pakietu CANAL+ Select, w skład którego wchodzą: CANAL+ PREMIUM, CANAL+ >>1, CANAL+ FAMILY, CANAL+ SPORT, SPORT2, mogą w dowolnej chwili zmienić swój pakiet na wyższy – CANAL+ Prestige i korzystać z tych 4 dodatkowych kanałów cały czas, nie tylko w okresie promocyjnym. Stając się nowym klientem zarówno pakietu Prestige, jak i Select, przez 3 pierwsze miesiące opłata za dostęp to… 0 złotych.

Warto więc zapewnić sobie kinową i sportową rozrywkę w domu – na długie zimowe wieczory i nie tylko!

Szczegóły oferty na stronie www.orange.pl

pakiet canal+ w orange

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 19:48 09-12-2020

Fajny prezent, chociaż bardzo wciągający. Może tak wciągnąć że potencjalnie może wywołać wojnę domową o pilot ?

Odpowiedz
    Beata Giska
    Beata Giska 09:38 16-12-2020

    Może, ale przy takiej ilości kanałów z pewnością znajdzie się jakiś ciekawy, filmowy kompromis 😉

    Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

15 lat, miliony podziękowań

Antonina Bojanowska Antonina Bojanowska
09 grudnia 2020
15 lat, miliony podziękowań

Fundacja Orange ma 15 lat. Ale tej historii nie tworzymy sami. To piękna układanka z wielu elementów. To dziesiątki, setki organizacji, tysiące szkół i mnóstwo dobrych ludzi, z którymi działamy, żeby wspólnie troszczyć się o lepszą przyszłość dzieci w cyfrowym świecie. I wiecie co? To piękne, że mamy wokół siebie taki sztab wsparcia.

Tak się składa…15lat.

Kiedy o tym w Fundacji rozmawialiśmy, to wyszło, że krąg ważnych dla nas osób i organizacji jest naprawdę pokaźny.

Są w nim nasi wolontariusze i wolontariuszki, nauczyciele i nauczycielki, lokalni społecznicy i społeczniczki prowadzące Pracownie Orange, partnerskie organizacje, grono ekspertów i ekspertek, które pomaga nam tworzyć i ewaluować nasze projekty. Są Członkinie i Członkowie Rady Fundacji, którzy wspierają nas strategicznie, a jak trzeba przyłączyć się do akcji w szczytnym celu, to przebierają się za superbohaterów. Są Pracownicy Orange – dzięki nim działa ta firma, a zatem działamy i my. Wśród nich osoby, z którymi na co dzień współpracujemy. Są nasi partnerzy, kontrahenci, honorowi ambasadorowie naszych inicjatyw, są inne Fundacje Orange na świecie, które nieustannie nas inspirują. I Klienci! Choć być może nawet nie wiedzą, że są naszymi cichymi pomocnikami.

Formalnie Fundacja powstała w sierpniu 2005. Ale z projektami zaczęła rozpędzać się w grudniu. Dlatego to dla nas  czas podsumowań. W tym roku pod wieloma względami wyjątkowy.

I właśnie dziś dziękujemy wszystkim, którzy są z nami. Dziękujemy za wsparcie, zaufanie i współpracę przy ważnej misji.

Co razem robimy?

Polskie dzieci spędzają dużo czasu ze smartfonem, tabletem i komputerem. My uczymy je korzystać z technologii bezpiecznie, kreatywnie i …z umiarem. Z nami rozwijają umiejętności krytycznego myślenia, poszanowania praw autorskich, ochrony swojej prywatności. Uczą się programowania, montując roboty, stacje pogodowe, a nawet komponując muzykę na bananach. Kiedy słyszymy, że to wszystko jest dla nich bardziej interesujące niż śmieszny filmik w Internecie, to to jest właśnie miód na nasze fundacyjne serce.

Przez te 15lat z naszą edukacją dotarliśmy do 3 mln dzieci, szkolimy tysiące nauczycieli z używania nowych technologii, założyliśmy 100 multimedialnych Pracowni Orange w małych miastach i wsiach, w Warszawie i Gdańsku współtworzymy FabLab powered by Orange, a dzięki zaangażowaniu 3 tys. wolontariuszy rocznie działamy na rzecz wielu placówek pomocowych, o czym ostatnio Wam wspominałam.

Ale to wszystko nie zadziałoby się bez serdecznego „sztabu wsparcia” wokół naszej Fundacji. Poznajcie go tutaj.

Gdzie dziś jesteśmy?

Na koniec dodam, choć może nieskromnie, że jestem dumna z tego, w jakim miejscu jest dziś Fundacja Orange. Kiedy zaczynałam tu pracę 10 lat temu, była to już prężnie działająca organizacja z wieloma ważnymi projektami. Po drodze doprecyzowaliśmy naszą misję, aby specjalizować się w tym, w czym możemy być najbardziej przydatni jako fundacja powołana przez telekom. W tematach, w których mamy szansę najlepiej służyć ludziom i sprawiać, że technologie staną się ich sprzymierzeńcem. Nasze inicjatywy to nie jednorazowe akcje, ale długofalowe programy. Każdy z nich ewaluujemy, dbamy nie tylko o skalę, ale przede wszystkim o jakość. Wolontariat pracowniczy w Orange jest jednym z prężniej działających w kraju. I kiedy trzeba, potrafimy być elastyczni, aby dostosować się do wymagającej sytuacji. Jak ostatnio w pandemii, kiedy wiele projektów zmieniło formułę, żeby odpowiadać na pojawiające się potrzeby. I tak już od 15 lat po prostu zależy nam, żeby edukować...mądrze! :)

Dziękuję zespołowi Fundacji  za nieustanne proaktywne, konstruktywne nastawienie na wszystko. I za wielkie serducha ze złota! Oby kolejnych 15 lat było tak owocnych.

Komentarze

yurek
yurek 13:10 05-09-2024

A kod USSD na włączenie usługi dla normalnych ludzi? 🙂

Odpowiedz
kvasir
kvasir 14:08 05-09-2024

A co z osobami które mają roczną ważność konta i brak smartfona? U mnie tak mama ma. Ma brać gigabajty jak nawet nie wie co to jest?

Odpowiedz
Ireneusz
Ireneusz 14:22 05-09-2024

Operator likwiduje darmową opcje pewnie, SMS będzie płatny dla sporej grupy, tych co nie mają SMS pakiecie 😎

Odpowiedz
Damian
Damian 14:24 05-09-2024

Orange mam pytanie odnośnie tej usługi mam poprzednią wersję tej usługi , czy ta usługa która jest. Dostępna od dziś kumuluje się z poprzednią usługą która była wcześniej
Dostępna

Odpowiedz
    Beata Giska
    Beata Giska 17:04 05-09-2024

    Usługi kumulują się.

    Odpowiedz
Mateusz siewiera
Mateusz siewiera 14:27 05-09-2024

Chyba nie 

Odpowiedz
Wojtek Jabczyński
Wojtek Jabczyński 16:04 05-09-2024

Proszę o jeszcze chwilę cierpliwości, już niedługo.

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 16:16 05-09-2024

Nie robiliśmy tutaj takiego rozwiązania – jest opcja SMS i online/aplikacja

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 16:32 05-09-2024

Jeśli konto ma się ważne przez rok to nic tu się nie zmienia, ważność jest nadal aktualna. A jak ktoś nie ma telefonu z internetem no to niewiele możemy pomóc 😉 Ale mamy tyle różnych promocji i prezentów, że każdy coś odbiera – co może, co mu pasuje. Zachęcamy jednak do zakupu smartfona – wcale nie muszą to być drogie czy skomplikowane urządzenia, a i nowszy sprzęt przyda się, gdy odłączymy 3G.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 17:53 05-09-2024

Czyli tak naprawdę nic sie raczej nie zmieniło tylko to ze zamiast 3 usługi jest jedna plus nowa opcja na 93 dni koszt 17 zl a tak to nie widzę innych zmian chyba że coś jest nie tak to proszę mnie poprawić.

Odpowiedz
    Beata Giska
    Beata Giska 11:40 06-09-2024

    Zmniejszenie 3 usług – w jedną łatwiejszą, szybszą to jest forma upraszania i ułatwiania, zarówno dla klientów 🙂 Łatrwiej wybrać, szybciej się działa itd.

    Odpowiedz
Pinczer
Pinczer 18:47 05-09-2024

Konto ważne rok – 9zł, nowa usługa – 29zł i tu jest pies pogrzebany🙁

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 20:18 05-09-2024

Tak masz racje konto wazne rok było po 9 zł jest po 29 zł na rok taka zmiana

Odpowiedz
bobo
bobo 20:56 05-09-2024

Wszystko chodzi o to by jak najwięcej ściągnąć kasy z klientów 🙁 było 9zł jest 29zł. Kogoś tu chyba poj… inflacja inflacją ale nie dźwigać cenę ponad 200%

Odpowiedz
Adam
Adam 22:42 05-09-2024

Mam dwa pytania:
1. Czy oferta łączy się z usługą „za darmo w Orange”
2. Czy oferta przedłuża GB zebrane z promocji „GB za gole”?

Odpowiedz
    Beata Giska
    Beata Giska 11:39 06-09-2024

    1. Usługa łączy się z innymi
    2. Przedłuża stan konta i GB – jeśli więc macie na swoim koncie gb z innych promocji to zostaną one zachowane 🙂

    Odpowiedz
Pattaya
Pattaya 23:02 05-09-2024

Nowa oferta – „łatwiejsza i korzystniejsza” dla naszego dobra 😡 podrożała z 9 do 29 zl. Szokujące!

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 11:42 06-09-2024

Polecam zapoznać się z regulaminem, gdzie wiele rzeczy jest wyjaśnionych, można też dłużej porozmawiać z konsultantem przez telefon/na czacie czy w salonie i od razu rozwiać swoje wątpliwości 🙂

Odpowiedz
Pawel
Pawel 12:03 06-09-2024

Usługi nie da się włączyć w aplikacji/online. Nie ma 3 wariantów, jest sam przycisk „Zamawiam i płacę”, który zwraca błąd po kliknięciu.

Odpowiedz
    Beata Giska
    Beata Giska 13:27 06-09-2024

    Sprawdzimy to

    Odpowiedz
Elka
Elka 12:05 06-09-2024

U mnie tak samo,taniej było konto ważne rok za 9 zł.

Odpowiedz
Adam
Adam 14:36 06-09-2024

Skontaktowałem się z doradcą na czacie i napisał, że nie przedłuża ważności GB zebranych w promocji GB za gole … więc nie przedłuża wszystkiego.

Odpowiedz
Gość
Gość 15:54 06-09-2024

Ale moi rodzice nie potrzebują smartfona a do internetu używają wygodnego tableta. Konto odnawiają regularnie i do tego mają jeszcze dodatkowo płacić 30 zł rocznie…

Odpowiedz
Anna
Anna 16:02 06-09-2024

Zwykle oszustwo. Moi rodzice nie korzystają z internetu, nie mają smartfona a mają płacić za to. Przechodzimy do konkurencji. Zlewam temat. Naciągacze!

Odpowiedz
maxmontana
maxmontana 16:36 06-09-2024

Jeżeli chodzi o mnie to wszystko zostało po staremu i jest ok, niestety seniorzy dostają po d…. bo muszą zapłacić 3x więcej jedyne co mogą zrobić to przejść do NJU i tam po każdym nawet najmniejszym doładowaniu konto ważne 6 mcy. W nju jest fajna promocja nie więcej niż 1,2 dziennie.

Odpowiedz
maxmontana
maxmontana 16:42 06-09-2024

Orange powinno informować także starsze roczniki że po wyłączeniu 3g w danym regionie można dalej swoje stare telefony klawiaturowe używać tylko należy przełączyć je w ustawieniach na 2g.

Odpowiedz
Wiktor
Wiktor 10:42 07-09-2024

jak nie mają smartfona 😂😂?

Odpowiedz
Centertel
Centertel 15:10 08-09-2024

Ale napiszcie DUŻYMI LITERAMI, że wycofujecie ofertę „rok ważności konta”, aktywowaną za pomocą SMS’a na numer 8002, nawet za te 9 zł (przeboleję, było za 6, przedtem nawet za darmo). Leżał sobie fajny stary numer 501 z 1999 r., ale 29 zł nie dam, trudno. Cóż, francuscy emeryci wymagają droższej opieki… to kolonii Bolanda trzeba bardziej przykręcić śrubę.

Odpowiedz
Senior
Senior 16:16 08-09-2024

Żegnam. Brak opcji START za 9 zł.

Odpowiedz
ed, małpa jedna
ed, małpa jedna 19:16 08-09-2024

po co jakieś kody, jak można jeszcze za smsa policzyć.. czyste złodziejstwo
ale to tylko świadczy o tej firmie

Odpowiedz
Robert
Robert 19:59 08-09-2024

Jestem w Orange od wielu lat, ale w obecnej chwili rozważam przeniesienie do innej sieci. Powody to brak zasięgu, to brak internetu lte, to coś przerywa rozmowę, a oni tu jeszcze chcą 30zl za to że ja będę z nini przez następny rok się męczył. KPINA Z Klienta.

Odpowiedz
przenoszę numer
przenoszę numer 21:24 08-09-2024

Taka usługa kosztowała 9 zł, teraz żadacie 29 zł. Podwyżka o ponad 200%. TO NIE JEST FAIR. Tak się nie traktuje klientów.

Odpowiedz
Kasuje numer
Kasuje numer 22:10 08-09-2024

Kasuje numer, 29 zł nie dam

Odpowiedz
Mona
Mona 03:54 09-09-2024

Przecież nikt nie każe brać. To tylko powiadomienie o nowej opcji

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 08:51 09-09-2024

Informujemy o tym. Wysyłamy sms-y, są filmy, artykuły w prasie i na stronie.

Odpowiedz
oranżysta
oranżysta 13:24 09-09-2024

W Orange nr mam od wieków. Na początku była komenda start na nr 8002 – zero opłat. Rok temu, żeby przedłużyć o rok trzeba było zapłacić 10 zł. Teraz, żeby przedłużyć ważność konta o rok, trzeba zapłacić 29 zł. Za rok zobaczę, jeśli cena znowu wzrośnie, zastanowię się nad przeniesieniem nr do innej sieci. Pozdrawiam.

Odpowiedz
oranżysta
oranżysta 13:46 09-09-2024

Witam. To znowu ja. Pospieszyłem się z tym przedłużeniem konta o rok za 29 zł w Orange. Mogłem przenieść nr do PLAY. Tam zapłacę 30 zł i mam konto ważne rok i oprócz tego mogę rozmawiać i sms wysyłać. A nie jak w Orange, tylko nr przedłużyć. ZA ROK NA PEWNO PRZECHODZE DO PLAY, albo innej sieci. Pozdrawiam. 30 zł to jest dużo za samo tylko podtrzymanie numeru.

Odpowiedz
plejowiec
plejowiec 13:55 09-09-2024

29 zł ? W Play za 30 zł mam konto ważne rok i do tego mogę rozmawiać, a nie tylko przedłużać ważność konta o rok. Orange straci klientów.

Odpowiedz
Kasia
Kasia 14:11 10-09-2024

Konto na rok kosztowało 9 zł.Brak słów! zmieniam operatora.

Odpowiedz
OLD
OLD 09:12 11-09-2024

300 % podwyżki to zdzierstwo . Nie potrzebuję żadnych gigabajtów z internetu tylko taniej ofert rozmów. Za ten numer z 300 % podwyżką to WARTO w tej sytuacji PRZENIEŚĆ NUMER do innej firmy albo nawet zmienić ten numer DO INNEGO OPERATORA .

Odpowiedz
Radeg
Radeg 12:40 11-09-2024

Jak ktoś używa stale internetu to zmiana nawet na korzyść, ale jak ktoś tylko dzwoni i smsuje to teraz zamiast 9 zł zapłaci 29 za przedłużenie ważności na rok – tak rozumiem likwidację usługi Konto Ważne Rok. Wtedy pozostaje zmiana na innego operatora, który daje roczną ważność po doładowaniu za 5 zł, choć przy dotychczasowej opłacie 9 zl większość już to zrobiła.

Odpowiedz
Radeg
Radeg 13:01 11-09-2024

No wtedy się nie opłaca.Jak już napisałem wcześniej trzeba zmienić na operatora, który daje rok ważności za doładowanie 5 zł (Fakt Mobile, jakaś taryfa Play -trzeba sprawdzić czy jeszcze funkcjonuje np. Rok Ważności Konta choć stawki pewnie nie są zachęcające jak w Fakcie).Dziwię się, że nie zrobiłaś tego jak Orange wprowadziło a potem podwyższyło tę opłatę na 9 zł.Ja to znosiłem ze względu na net

Odpowiedz
Radeg
Radeg 13:08 11-09-2024

Jest w MO, zawsze była: Przedłuż Ważność (nie Doładuj) i przychodzi sms potwierdzający.

Odpowiedz
Radeg
Radeg 13:27 11-09-2024

Słabe te informacje: dowiedziałem się 11.09 jak chciałem przedłużyć bonus intern. kodem i dostałem dziwny komunikat o braku usługi Prezent przez Cały Rok (nb. co to za usługa?).W MO brak takiej informacji,czat nie działa (może trzeba zaktualizować MO ale nie woła o to). Smsy różne przychodziły ale w tej kwestii brak.A to chyba istotne jak się podnosi opłatę z 9 na 29 zł (nie wszyscy potrzebują net

Odpowiedz
BeataGiska
BeataGiska 13:39 11-09-2024

Drodzy Czytelnicy, by ukrócić wszelkie spekulacje: to nie jest tak, że wymuszamy od Was 29 zł na rok ważności konta, bo bez tego usuniemy numer. Nie! To jest dobrowolna usługa, która może służyć zamiast doładowania do przedłużenia konta. Jak ktoś nadal będzie się doładowywał, jak obecnie i przedłużał ważność konta w ten sposób to nic dla niego się nie zmieni i nic nie dopłaca 🙂

Odpowiedz
popis
popis 16:56 11-09-2024

Niezłe cwaniactwo. Konto Ważne Rok było za 9 zł

Odpowiedz
Konrad
Konrad 17:41 11-09-2024

Bardzo niedobre posunięcie.
Kiedyś „rok ważności konta” był za darmo i jakoś wam się to opłacało, potem 6zł, 9zł teraz zlikwidowaliście i tę usługę.
Starsze osoby (moja Babcia) po 13 latach „orange na kartę” na dniach rezygnuje, bo przy tych cenach i utrudnieniach, konkurencja ma lepszą ofertę.

Odpowiedz
A
A 13:00 12-09-2024

Zapamiętajcie to nazwisko: Beata Giska

Odpowiedz
Grześ
Grześ 17:09 12-09-2024

A czy to przedłużenie przedłuża też ważność GB w roamingu? Tych GB, które daje Elastyczny pakiet internetowy.

Odpowiedz
Czuowiek maupa
Czuowiek maupa 09:20 13-09-2024

Czy ja dobrze rozumiem tyle pieniędzy za konto ważne rok? jesteście żydami chytrymi.To jest wyzysk i chamstwo.To nie jest nawet wzrost ceny o 50 czy 100 procent tylko kilkakrotnie.To jest niszczenie Polaków i mordowanie ich z każdej strony ale jak chcecie przyczyniać się do powstania żydokomuny i ukropolin to proszę bardzo historia was osądzi.Bojkotujcie kto może i zmiencie operatora jak możecie.

Odpowiedz
MirO
MirO 18:31 13-09-2024

.Z szacunku do klientów wypadałoby przed wyłączeniem usług poinformować klientów korzystających z tych usług np.smsem z wyprzedzeniem, że dane usługi będą wyłączane w takim a takim terminie.
Kompletne DNO!

Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo czy lepsza oferta

Monika Kulik Monika Kulik
08 grudnia 2020
Bezpieczeństwo czy lepsza oferta

Czy jesteśmy w stanie zgodzić się na pewne ustępstwa w dbaniu o swoje bezpieczeństwo i dane na rzecz lepszych warunków umowy czy oferty? Tak postawione pytanie pojawiło się w naszym badaniu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”.

37% respondentów nie wyraża na to zgody, 31% nie ma sprecyzowanej opinii na ten temat, a 32% byłoby skłonnych zgodzić się na takie rozwiązanie. To dość równomierne rozłożenie opinii. Natomiast są różnice związane zaawansowaniem technologicznym i wiekiem respondentów.

Pewni swoich umiejętności

Osoby o wyższych kompetencjach technologicznych mają większą świadomość tego, jak na nasze życie moralne wpływają nowe technologie – 92% zgadza się na to, że nowe technologie zmieniają granice etyczne (inni respondenci to 77% wskazań). Wyrażają oni też przekonanie, że wraz z rozwojem technologii trzeba większą wagę przykładać do bezpieczeństwa – zaawansowani technologicznie 72% vs. pozostali 58%. Co ciekawe, osoby zaawansowane technologicznie dwa razy częściej skłonne byłyby poświęcić swoje bezpieczeństwo i prywatność na rzecz lepszej oferty – sądzi tak 51% badanych z tej grupy (pozostali – 25%).

Zaawansowani technologiczne są raczej technoentuzjastami – interesują się technologiami, chcą z nich korzystać jako pierwsi. W połączeniu z poczuciem eksperckiej wiedzy o technologii może to prowadzić do poczucia obniżonego osobistego poczucia zagrożenia związanego z ewentualnymi nadużyciami. Rozumieją, że jest to wyzwaniem i widzą, że wraz z rozwojem technologii konieczna jest większa uważność w kwestii zagrożeń w internecie i bezpieczeństwa danych, ale uważają, że sami mają wiedzę niezbędną, żeby ochronić się przed tymi problemami. Stąd zapewne ich duża gotowość do ustępstw w kwestii bezpieczeństwa danych w zamian za korzystne oferty – są przekonani, że potrafią rozpoznać zbyt daleko idące ustępstwa i nie zgodzą się na nie (przy czym obiektywnie niekoniecznie musi to być prawdą).

Prywatność jest walutą

Podobnie młodsi internauci, którzy żyją otoczeni technologią od dziecka i przez samo przyzwyczajenie do niej bardziej jej ufają (więc mogą się mniej obawiać niekorzystnych konsekwencji nadużyć). Lepiej odnajdują się też w sytuacji trade-off, gdzie w zamian za swoje dane osobowe otrzymują lepsze usługi lub korzystne oferty – są pragmatyczni i skłonni korzystać z waluty, jaką stały się ich dane. Jak pokazują europejskie badania, są też przekonani, że umieją się skutecznie chronić przed nadużyciami w internecie i będą umieli zidentyfikować próbę oszustwa lub nielegalnego wykorzystania danych, mają najmniej obaw dotyczących swojego szeroko rozumianego bezpieczeństwa online.

A może przyzwyczajeni do nowych technologii przyzwyczaili się też do przekazywania i ujawniania swoich danych? Rodzi się więc pytanie, czy prywatność jest dla nich taką wartością, jak dla starszych użytkowników sieci?

J. Rifkin – amerykański ekonomista i publicysta, autor wielu książek o rozwoju świata i technologii, jest zdania, że połączenie każdego i wszystkiego w globalną neurosieć wyprowadza rodzaj ludzki z ery prywatności, która była wyznacznikiem nowoczesności, i wprowadza go w erę przejrzystości. Dla młodego pokolenia dorastającego w globalnie połączonym świecie, gdzie każdy moment życia jest chętnie dokumentowany i szeroko rozpowszechniany za pośrednictwem mediów społecznościowych, prywatność straciła na znaczeniu.

fragment raportu Digital Ethics - 3 wykresy pokazujace stosunek ogóły, młodych i zaawansowanych technologicznie do ustepst w zakresie bezpieczeństwa i prywatności na rzecz lepszej oferty

Więcej o na ten temat znajdziecie w Raporcie „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii”. Jest on efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu ŁódzkiegoOrange Polska. Obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy oraz wątpliwości etyczne związane z technologią a także odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.

Komentarze

Scroll to Top