;

Oferta

Odkodowaliśmy bezpłatnie kanał Motowizja (2)

Kasia Barys

9 lutego 2023

Odkodowaliśmy bezpłatnie kanał Motowizja
2

Dla wszystkich klientów telewizji kablowej (IPTV), którzy korzystają z Pakietu Optymalnego oraz Orange Love Standard odkodowaliśmy bezpłatnie kanał Motowizja. Będzie dostępny do 30 marca 2023 r. na kanale nr 128.

Motowizja to kanał dla wszystkich pasjonatów motoryzacji. W ofercie ma ponad 10 produkcji polskich oraz 30 wyselekcjonowanych europejskich i amerykańskich formatów. To telewizja, która przez 24 godziny na dobę daje pełen obraz świata motoryzacji. Prezentuje spojrzenie na technologię, ekologię oraz nowości ze świata motoryzacji. 

Motowizja oferuje interesujące polskie programy m.in Motojazda – Garaż Motowizji, gdzie nowości na drogach testuje Marek Wieruszewski, Na Osi gdzie Piotr Zelt prezentuje ciężką motoryzację czy Autoportret Ostrego – nowy format Aleksandra Ostrowskiego.

Motowizja to także wielkie sportowe emocje, w tym transmisje z zawodów żużlowych, wyścigów serii NASCAR Cup Series, ADAC GT Masters, Porsche Carrera Cup Germany, Euroformula Open, Ferrari Challenge Europe oraz relacje z WRC, ERC, WRX, RSMP, GSMP, FIA WTCR, FIM EWC, IOM TT.

Przed nami jest sezon w najważniejszych rajdowych ligach świata. FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa) zatwierdziła kalendarze Rajdowych Mistrzostw Świata oraz Rajdowych Mistrzostw Europy. Są nowości, legendarne i wyjątkowe rundy, a także 79. Rajd Polski. Co ważne, zmagania w pełni będzie można śledzić na antenie Motowizji, która pokaże transmisje na żywo ze wszystkich odcinków specjalnych.

Udostępnij: Odkodowaliśmy bezpłatnie kanał Motowizja
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 13:33 12-02-2023
    To spore grono klientów płci męskiej będzie zadowolonych 😜
    Odpowiedz
    • komentarz
      Zuzka 15:38 11-04-2023
      Nie tylko płci męskiej ;)
      Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Nie tylko zeszyt i długopis (1)

Tosia Bojanowska

8 lutego 2023

Nie tylko zeszyt i długopis
1

Rola nauczycieli jest nie do przecenienia. To za ich przykładem i dzięki ich kreatywności uczniowie mogą lubić szkołę i chętnie poszerzać wiedzę o świecie. Aktywizujące metody nauczania oraz umiejętne wykorzystanie cyfrowych możliwości mogą być w tym ogromnym wsparciem. Trwają zapisy na bezpłatne szkolenia w projekcie Lekcja:Enter, które rozwijają cyfrowe kompetencje nauczycielek i nauczycieli.

Projekt „Lekcja:Enter” pokazuje nauczycielom i nauczycielkom, jak mogą w ciekawy sposób prowadzić zajęcia, nie opierając ich tylko na książkach, zeszytach i długopisach, ale urozmaicając je o to, co młodych ludzi dziś naprawdę interesuje – nowe technologie.

Do tej pory w szkoleniach w ramach projektu wzięło udział ponad 61 tysięcy nauczycielek i nauczycieli z niemal 7 tysięcy szkół w całej Polsce. To jedna z największych inicjatyw cyfrowej edukacji w Polsce. Szkolenia skierowane są do nauczycielek i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych, informatyki oraz artystycznych. W ich trakcie pedagodzy zobaczą, że podstawę programową można przekazać uczniom w kreatywny sposób dzięki wykorzystaniu technologii.

Atrakcyjne lekcje – ważne dla obu stron

Nie tylko dzieci nie chcą już korzystać z samych książek i zeszytów do nauki. Chcą, aby szkoła podążała z duchem czasu, włączała do lekcji nowoczesne metody nauczania, w tym ciekawe aplikacje, wirtualne wycieczki, quizy i inne cyfrowe narzędzia edukacyjne. Nauczyciele również chcą korzystać z tego potencjału. Sprawdzian ze słówek nie musi odbywać się na kartce – tylko w aplikacji Kahoot. Dzięki aplikacji możemy podzielić klasę na zespoły, a grupy mogą zdobywać punkty. Dzieci uczą się, bawiąc, a zajęcia stają się dla nich bardziej atrakcyjne.

Dzięki udziałowi w szkoleniach w projekcie Lekcja:Enter nauczycielki i nauczyciele mają szansę poczuć się pewniej w cyfrowym świecie i lepiej zrozumieć rzeczywistość swoich uczniów i uczennic. Podczas lekcji zdalnych, wielu zrobiło już duży krok w rozwoju cyfrowych umiejętności. Warto to kontynuować i prowadzić zajęcia dostosowane do potrzeb młodych ludzi.

Nieodłącznym elementem szkolenia było zwracanie uwagi na metody aktywizujące w pracy z uczniami, bo technologia to tylko narzędzie do realizacji edukacyjnych celów. Zdobyte na szkoleniu umiejętności pozwoliły mi na zaangażowanie dzieci i wyzwolenie ich ogromnej kreatywności. Uczniowie robią np. animacje, filmy i wzbogacają je o różne efekty, przeprowadzają wywiady, tworzą gry i udostępniają je innym – mówi Agnieszka, nauczycielka z Zespołu Szkół w Czernikowie.

Jak może wyglądać lekcja z wykorzystaniem wiedzy zdobytej podczas szkoleń?

Szeroki zakres szkoleń

Szkolenia – poza dostarczeniem nowej wiedzy – pozwalają na uporządkowanie tego, czego uczestnicy i uczestniczki nauczyły się do tej pory. To też dobre miejsce na wymianę doświadczeń. I inspiracja do tego, by zmienić sposób, w jaki dotychczas prowadzili lekcje, na bardziej angażujący młodzież i odpowiadający jej potrzebom. Ponadto zarówno w trakcie, jak i po odbyciu szkolenia, uczestnicy mają dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdują się tysiące materiałów i scenariuszy zajęć. Opinie o nich są dla nas bardzo pozytywne.

Jak wziąć udział?

To ostatni rok realizacji projektu Lekcja:Enter. Warto zgłaszać się jak najszybciej. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.

Są one przeznaczone dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych (licea ogólnokształcące, licea profilowane, technika, szkoły branżowe I stopnia). W szkoleniach mogą wziąć udział wszyscy nauczyciele z danej szkoły. Więcej informacji znajduje się na stronie.

Projekt Lekcja:Enter realizuje Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. (Działanie 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych”).

Udostępnij: Nie tylko zeszyt i długopis
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 14:16 12-02-2023
    Są i tacy nauczyciele przez których można przestać lubić szkołę 😜 Pamiętam lekcje fizyki w LO, zwróciłem szanownej Pani że tłumaczy w sposób niezrozumiały jak rozwiązywać zadania, że zawsze bierze do tablicy najlepszego ucznia, że chcemy (reszta klasy) żeby nam krok po kroku wytłumaczyła......dostałem jedynkę i zakaz przychodzenia na lekcje. Takie to były czasy.
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Na kryzys dzieciństwa bliska relacja z … laptopem (1)

Kasia Barys

8 lutego 2023

Na kryzys dzieciństwa bliska relacja z … laptopem
1

Mój syn miał założoną ochronę rodzicielską. Po jakimś czasie zorientowałam się, że ochrona nie działa. Zmieniłam hasło do aplikacji. Pomimo zmiany, ochrona nadal nie działała i syn korzystał z urządzeń bez ograniczeń. Nie pomógł nasz ekspert Michał Rosiak, nie pomógł także konsultant z salonu Orange.

Okazało się, że za pomocą specjalnej aplikacji syn nagrywał ekran, za każdym razem kiedy mąż zmieniał hasło! Nasze dzieci są bystre i znają sposoby, by obejść ograniczenia. A te nie są rozwiązaniem problemu. Jest nim co innego…

Piszę o tym w kontekście wczorajszego Dnia Bezpiecznego Internetu. To dobry moment na zastanowienie się, czy nasze dziecko jest bezpieczne w świecie cyfrowym. Musimy uważać na patotreści, cyberbulling, seksting czy fake newsy. Jutro Michał Rosiak będzie pisał o tym, jak social media wpływają na układ nerwowy młodych ludzi. Ja chciałabym teraz poruszyć inny wątek czyli uzależnień od gier, ekranów i portali społecznych. Wielu z nas, rodziców codziennie mierzy się z tym, że ich dziecko woli spędzać większość czasu w wirtualnym niż realnym świecie.

Kiedy granie to uzależnienie?

Rodzice martwią się o dzieci, które długo siedzą przed komputerem, konsolą czy smartfonem. Ale kiedy mamy do czynienia z uzależnieniem? Psychologowie mówią, że muszą być spełnione cztery poniższe warunki:

  • zmiany muszą być zauważalne przynajmniej w ciągu 6 miesięcy;
  • zmiany mogą wywoływać skutki negatywne np. pogorszenie nauki, ograniczenie relacji społecznych, rezygnację z wcześniejszych zainteresowań;
  • dziecko ma samoświadomość, że nadmiernie używa ekranów a jego zachowanie niesie negatywne skutki lub sprawia tym przykrość innym;
  • zauważalny jest efekt odstawienia tzn. kiedy dziecko ma ograniczany czas na urządzenia to powoduje u niego złość a nawet agresję.

Relacja z rodzicami, nie laptopem

Co zazwyczaj robi rodzic, kiedy orientuje się, że dziecko ma problem? Odcina je całkowicie od ekranów lub zaczyna ograniczać znacząco czas ich używania. Ograniczenie czy zabieranie urządzeń może jedynie pogłębić frustrację a dziecku będzie jeszcze trudniej.  Ze swojego doświadczenia wiem, że zabieranie smartfona nie działa. Pomagała natomiast strategia wspólnie ustalonego, domowego kodeksu używania ekranów kiedy dzieci miały 8-10 lat.

W okresie nastoletnim przestaje to mieć znaczenie. Ale wiem, co może pomóc: rodzicielska analiza potrzeb własnego dziecka. Chodzi o przyjrzenie się temu, jaką potrzebę nastolatka zaspakaja kontakt z wirtualnym światem, czego w nim doświadcza a czego mu brakuje w realnym świecie. Dzięki temu będziemy umieli pomóc i podpowiedzieć dziecku, jak w inny sposób może rozładować swoje emocje i przekierujemy jego uwagę na nowe formy aktywności. Dobrze też pokazać dziecku atrakcyjne alternatywy z realnego świata, choć zdaję sobie sprawę, że my rodzice (zapracowani, zajęci obowiązkami) nie zawsze mamy na to czas. To dlatego nasze dziecko szuka doświadczeń i emocji w grach np na Play Station – bo tak zwyczajnie łatwiej.

Na początek warto porozmawiać i zapytać naszego nastolatka (ze szczerą intencją i bez oceniania), jakie potrzeby według niego „realizują” ekrany. Jeśli to nuda, postarajmy się zaproponować dziecku zajęcia, wycieczki, wyjścia do kina. Jeśli komputer pomaga dziecku uzupełnić braki relacyjne zaprośmy kolegów do domu i zaproponujmy grę na boisku lub wyjście na lodowisko. Najpierw trzeba określić potrzeby a potem szukać rozwiązania i alternatyw.

Zacznijmy od siebie i małych kroków

Spędzajmy wspólnie czas z dzieckiem, z pełnym zaangażowaniem. Oczywiście niecodziennie jesteśmy w stanie poświęcić całe popołudnie, ze względu choćby na obowiązki domowe. Ale jeśli uda nam się świadomie, mile i za obopólną zgodą spędzić razem 30 min każdego dnia, a następnego wydłużyć czas do 45 min to już mamy sukces. Po miesiącu może się okaże, że dziecko woli spędzać przed komputerem mniej czasu. Nie odżegnujmy się także od wspólnego zagrania z dzieckiem w ulubioną grę online. Chodzi o to, żeby dowiedzieć się, co go interesuje i pobyć z nim. I choć wirtualnie to jednak wspólnie… A to jest najważniejsze.

Dobrze także zmienić swoje nawyki, wszak dzieci uczą się obserwując otoczenie a zwłaszcza rodziców. Kiedy kończę pracę zamykam laptop, odkładam wieczorem telefon na półkę, tak by mnie nie rozpraszał. Pytam dzieci jak im minął dzień i planujemy wspólne spędzenie czasu na najbliższe dni.

Udostępnij: Na kryzys dzieciństwa bliska relacja z … laptopem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 14:19 12-02-2023
    Fajny wpis. Jako młody tata muszę uważać na takie aspekty. Chociaż moj 5 latek jest już fanem Minecraft 😜🤪
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej