Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki ESG z Orange (0)

Monika Kulik

23 kwietnia 2024

Dobre praktyki ESG z Orange
0

Od 22 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Opisuje w nim najlepsze projekty ESG polskich firm. W tym roku w zestawieniu jest aż 1046 dobrych praktyk zrealizowanych przez 266 firm.

Projekty z Orange były obecne w każdym z dotychczasowych raportów. W sumie, na potrzeby raportu, opisaliśmy aż 129 naszych projektów. W pierwszych publikacjach występowaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Opowiadaliśmy wtedy o pierwszym w firmie kodeksie etycznym, programie Telefon do Mamy czy edukacji z internetem.

W tym roku dołożyliśmy pięć nowych, dobrych praktyk:

Prawa i podmiotowość dziecka

Inicjatywa powstała, aby podnosić świadomość na temat praw dziecka w obliczu wyzwań cyfrowych. Fundacja Orange włączyła się w propagowanie tworzenia standardów ochrony dzieci. Wydała „Dojrzeć do praw. Raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego”. Ta publikacja zawiera m.in. wyniki badań jakościowych prowadzonych przez ośrodek badawczo-projektowy „Ciekawość” z młodzieżą w wieku 11-17 lat. Fundacja Orange wsparła też wydanie książki Magdy Bigaj – prezeski Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa „Wychowanie przy ekranie”. Serio polecam. Fundacja wycofała się też z publikowania wizerunków dzieci w sposób możliwy do ich zidentyfikowania. Chodzi tu o to, aby wzmocnić dyskusję o prawach dziecka do prywatności w sieci. Zarówno Orange Polska, jak i Fundacja wzięły też udział w opracowaniu Karty Praw Dziecka w Biznesie.

#BurzaMózgów

Program #BurzaMózgów Fundacji Orange to kurs online dla nauczycieli szkół podstawowych na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na społeczeństwo. Poszerza on świadomość uczestników na temat zjawisk i mechanizmów AI, które działają, kiedy korzysta się z internetu i usług cyfrowych. Odpowiada tez na liczne pytania związane z rozwojem technologii i jej wpływem na ludzi od strony społecznej i etycznej. Nauczyciele mogą też korzystać z materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Lofi Robot. W 2023 roku kurs ukończyło już 227 nauczycieli.

Inkluzywne przywództwo

W strategii Orange przyjęliśmy cele w zakresie różnorodności i zmiany modelu przywództwa na bardziej inkluzywny. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia o budowaniu kultury włączającej. Uczestniczyło w nich już 226 naszych menedżerów i menedżerek. Wszystkich uczestników zaprosiliśmy też do autodiagnozy. W efekcie każdy, kto wziął udział w szkoleniu, otrzymał indywidualny raport z oceną stylu przywództwa pod kątem kultury inkluzywnej, spersonalizowane wskazówki rozwojowe i podpowiedzi, jak radzić sobie w zarządzaniu różnorodnym zespołem. 50 kluczowych menedżerów i menedżerek zaprosiliśmy także na warsztaty. Ich efektem było rozpoczęcie w naszej firmie wielu nowych inicjatyw, np. związanych ze wsparciem dla społeczności pracowników LGBTQ+, czy dla osób neuroróżnorodnych.

„Bądź sobą”

Inicjatywa „Bądź sobą” w Orange to sieć pracownicza, która promuje wsparcie i integrację pracowników LGBTQ+. Firma stworzyła platformę współpracy i wymiany doświadczeń dla społeczności LGBTQ+. Wpisuje się to w naszą szeroko rozumianą politykę różnorodności i inkluzywności. Działania sieci obejmowały spotkania zainteresowanych pracowników Orange Polska, spotkania z siecią w Grupie Orange i współpracę z międzyfirmową inicjatywą LGBTQ+ Network of Networks. Aktywność sieci obejmowała edukację, budowanie świadomości, szacunku i tolerancji dla różnorodności wśród wszystkich pracowników i tworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Program RE

Orange Polska zebrał wszystkie działania gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) telefonów komórkowych pod wspólnym szyldem Programu RE. Postała w ten sposób platforma komunikacyjna, na której uczymy konsumentów, jak i dlaczego warto przedłużać życie urządzeń. Aspekt edukacyjny powiązaliśmy z naszą ofertą. Proponujemy klientom m.in. odkup smartfonów. Sprzedajemy też urządzenia po profesjonalnej odnowie w korzystnych cenach i akcesoria z materiałów biodegradowalnych, które ułatwiają dbanie o smartfona. W ramach naszej Ochrony Smartfona gwarantujemy jego bezproblemową naprawę w razie usterki. Dbamy też o regenerację modemów i dekoderów telewizyjnych. Przez naszą własną linię odnowy tych urządzeń przechodzi rocznie około pół miliona modemów i dekoderów.

W raporcie znajdziecie też 1041 praktyk z innych firm. A jeśli szukacie więcej inspiracji do działań ESG, to zapraszamy Was na stronę Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W bazie internetowej FOB znajdziecie ponad 9600 dobrych praktyk ESG z lat poprzednich.

Udostępnij: Dobre praktyki ESG z Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Nie ma edukacji bez relacji (0)

Ewa Wróbel

17 kwietnia 2024

Nie ma edukacji bez relacji
0

Od 22 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Opisuje w nim najlepsze projekty ESG polskich firm. W tym roku w zestawieniu jest aż 1046 dobrych praktyk zrealizowanych przez 266 firm.

Projekty z Orange były obecne w każdym z dotychczasowych raportów. W sumie, na potrzeby raportu, opisaliśmy aż 129 naszych projektów. W pierwszych publikacjach występowaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Opowiadaliśmy wtedy o pierwszym w firmie kodeksie etycznym, programie Telefon do Mamy czy edukacji z internetem.

W tym roku dołożyliśmy pięć nowych, dobrych praktyk:

Prawa i podmiotowość dziecka

Inicjatywa powstała, aby podnosić świadomość na temat praw dziecka w obliczu wyzwań cyfrowych. Fundacja Orange włączyła się w propagowanie tworzenia standardów ochrony dzieci. Wydała „Dojrzeć do praw. Raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego”. Ta publikacja zawiera m.in. wyniki badań jakościowych prowadzonych przez ośrodek badawczo-projektowy „Ciekawość” z młodzieżą w wieku 11-17 lat. Fundacja Orange wsparła też wydanie książki Magdy Bigaj – prezeski Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa „Wychowanie przy ekranie”. Serio polecam. Fundacja wycofała się też z publikowania wizerunków dzieci w sposób możliwy do ich zidentyfikowania. Chodzi tu o to, aby wzmocnić dyskusję o prawach dziecka do prywatności w sieci. Zarówno Orange Polska, jak i Fundacja wzięły też udział w opracowaniu Karty Praw Dziecka w Biznesie.

#BurzaMózgów

Program #BurzaMózgów Fundacji Orange to kurs online dla nauczycieli szkół podstawowych na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na społeczeństwo. Poszerza on świadomość uczestników na temat zjawisk i mechanizmów AI, które działają, kiedy korzysta się z internetu i usług cyfrowych. Odpowiada tez na liczne pytania związane z rozwojem technologii i jej wpływem na ludzi od strony społecznej i etycznej. Nauczyciele mogą też korzystać z materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Lofi Robot. W 2023 roku kurs ukończyło już 227 nauczycieli.

Inkluzywne przywództwo

W strategii Orange przyjęliśmy cele w zakresie różnorodności i zmiany modelu przywództwa na bardziej inkluzywny. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia o budowaniu kultury włączającej. Uczestniczyło w nich już 226 naszych menedżerów i menedżerek. Wszystkich uczestników zaprosiliśmy też do autodiagnozy. W efekcie każdy, kto wziął udział w szkoleniu, otrzymał indywidualny raport z oceną stylu przywództwa pod kątem kultury inkluzywnej, spersonalizowane wskazówki rozwojowe i podpowiedzi, jak radzić sobie w zarządzaniu różnorodnym zespołem. 50 kluczowych menedżerów i menedżerek zaprosiliśmy także na warsztaty. Ich efektem było rozpoczęcie w naszej firmie wielu nowych inicjatyw, np. związanych ze wsparciem dla społeczności pracowników LGBTQ+, czy dla osób neuroróżnorodnych.

„Bądź sobą”

Inicjatywa „Bądź sobą” w Orange to sieć pracownicza, która promuje wsparcie i integrację pracowników LGBTQ+. Firma stworzyła platformę współpracy i wymiany doświadczeń dla społeczności LGBTQ+. Wpisuje się to w naszą szeroko rozumianą politykę różnorodności i inkluzywności. Działania sieci obejmowały spotkania zainteresowanych pracowników Orange Polska, spotkania z siecią w Grupie Orange i współpracę z międzyfirmową inicjatywą LGBTQ+ Network of Networks. Aktywność sieci obejmowała edukację, budowanie świadomości, szacunku i tolerancji dla różnorodności wśród wszystkich pracowników i tworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Program RE

Orange Polska zebrał wszystkie działania gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) telefonów komórkowych pod wspólnym szyldem Programu RE. Postała w ten sposób platforma komunikacyjna, na której uczymy konsumentów, jak i dlaczego warto przedłużać życie urządzeń. Aspekt edukacyjny powiązaliśmy z naszą ofertą. Proponujemy klientom m.in. odkup smartfonów. Sprzedajemy też urządzenia po profesjonalnej odnowie w korzystnych cenach i akcesoria z materiałów biodegradowalnych, które ułatwiają dbanie o smartfona. W ramach naszej Ochrony Smartfona gwarantujemy jego bezproblemową naprawę w razie usterki. Dbamy też o regenerację modemów i dekoderów telewizyjnych. Przez naszą własną linię odnowy tych urządzeń przechodzi rocznie około pół miliona modemów i dekoderów.

W raporcie znajdziecie też 1041 praktyk z innych firm. A jeśli szukacie więcej inspiracji do działań ESG, to zapraszamy Was na stronę Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W bazie internetowej FOB znajdziecie ponad 9600 dobrych praktyk ESG z lat poprzednich.

Udostępnij: Nie ma edukacji bez relacji
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

O nowościach w MegaMisji i trwającym naborze – opowiada koordynatorka programu, Izabela Kręgiel. (1)

Ewa Wróbel

5 kwietnia 2024

O nowościach w MegaMisji i trwającym naborze – opowiada koordynatorka programu, Izabela Kręgiel.
1

Od 22 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Opisuje w nim najlepsze projekty ESG polskich firm. W tym roku w zestawieniu jest aż 1046 dobrych praktyk zrealizowanych przez 266 firm.

Projekty z Orange były obecne w każdym z dotychczasowych raportów. W sumie, na potrzeby raportu, opisaliśmy aż 129 naszych projektów. W pierwszych publikacjach występowaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Opowiadaliśmy wtedy o pierwszym w firmie kodeksie etycznym, programie Telefon do Mamy czy edukacji z internetem.

W tym roku dołożyliśmy pięć nowych, dobrych praktyk:

Prawa i podmiotowość dziecka

Inicjatywa powstała, aby podnosić świadomość na temat praw dziecka w obliczu wyzwań cyfrowych. Fundacja Orange włączyła się w propagowanie tworzenia standardów ochrony dzieci. Wydała „Dojrzeć do praw. Raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego”. Ta publikacja zawiera m.in. wyniki badań jakościowych prowadzonych przez ośrodek badawczo-projektowy „Ciekawość” z młodzieżą w wieku 11-17 lat. Fundacja Orange wsparła też wydanie książki Magdy Bigaj – prezeski Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa „Wychowanie przy ekranie”. Serio polecam. Fundacja wycofała się też z publikowania wizerunków dzieci w sposób możliwy do ich zidentyfikowania. Chodzi tu o to, aby wzmocnić dyskusję o prawach dziecka do prywatności w sieci. Zarówno Orange Polska, jak i Fundacja wzięły też udział w opracowaniu Karty Praw Dziecka w Biznesie.

#BurzaMózgów

Program #BurzaMózgów Fundacji Orange to kurs online dla nauczycieli szkół podstawowych na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na społeczeństwo. Poszerza on świadomość uczestników na temat zjawisk i mechanizmów AI, które działają, kiedy korzysta się z internetu i usług cyfrowych. Odpowiada tez na liczne pytania związane z rozwojem technologii i jej wpływem na ludzi od strony społecznej i etycznej. Nauczyciele mogą też korzystać z materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Lofi Robot. W 2023 roku kurs ukończyło już 227 nauczycieli.

Inkluzywne przywództwo

W strategii Orange przyjęliśmy cele w zakresie różnorodności i zmiany modelu przywództwa na bardziej inkluzywny. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia o budowaniu kultury włączającej. Uczestniczyło w nich już 226 naszych menedżerów i menedżerek. Wszystkich uczestników zaprosiliśmy też do autodiagnozy. W efekcie każdy, kto wziął udział w szkoleniu, otrzymał indywidualny raport z oceną stylu przywództwa pod kątem kultury inkluzywnej, spersonalizowane wskazówki rozwojowe i podpowiedzi, jak radzić sobie w zarządzaniu różnorodnym zespołem. 50 kluczowych menedżerów i menedżerek zaprosiliśmy także na warsztaty. Ich efektem było rozpoczęcie w naszej firmie wielu nowych inicjatyw, np. związanych ze wsparciem dla społeczności pracowników LGBTQ+, czy dla osób neuroróżnorodnych.

„Bądź sobą”

Inicjatywa „Bądź sobą” w Orange to sieć pracownicza, która promuje wsparcie i integrację pracowników LGBTQ+. Firma stworzyła platformę współpracy i wymiany doświadczeń dla społeczności LGBTQ+. Wpisuje się to w naszą szeroko rozumianą politykę różnorodności i inkluzywności. Działania sieci obejmowały spotkania zainteresowanych pracowników Orange Polska, spotkania z siecią w Grupie Orange i współpracę z międzyfirmową inicjatywą LGBTQ+ Network of Networks. Aktywność sieci obejmowała edukację, budowanie świadomości, szacunku i tolerancji dla różnorodności wśród wszystkich pracowników i tworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Program RE

Orange Polska zebrał wszystkie działania gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) telefonów komórkowych pod wspólnym szyldem Programu RE. Postała w ten sposób platforma komunikacyjna, na której uczymy konsumentów, jak i dlaczego warto przedłużać życie urządzeń. Aspekt edukacyjny powiązaliśmy z naszą ofertą. Proponujemy klientom m.in. odkup smartfonów. Sprzedajemy też urządzenia po profesjonalnej odnowie w korzystnych cenach i akcesoria z materiałów biodegradowalnych, które ułatwiają dbanie o smartfona. W ramach naszej Ochrony Smartfona gwarantujemy jego bezproblemową naprawę w razie usterki. Dbamy też o regenerację modemów i dekoderów telewizyjnych. Przez naszą własną linię odnowy tych urządzeń przechodzi rocznie około pół miliona modemów i dekoderów.

W raporcie znajdziecie też 1041 praktyk z innych firm. A jeśli szukacie więcej inspiracji do działań ESG, to zapraszamy Was na stronę Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W bazie internetowej FOB znajdziecie ponad 9600 dobrych praktyk ESG z lat poprzednich.

Udostępnij: O nowościach w MegaMisji i trwającym naborze – opowiada koordynatorka programu, Izabela Kręgiel.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:35 06-04-2024
    Super projekt 💪💪💪
    Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Nauczyciele chcą poszerzać wiedzę o sztucznej inteligencji (0)

Ewa Wróbel

13 marca 2024

Nauczyciele chcą poszerzać wiedzę o sztucznej inteligencji
0

Od 22 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Opisuje w nim najlepsze projekty ESG polskich firm. W tym roku w zestawieniu jest aż 1046 dobrych praktyk zrealizowanych przez 266 firm.

Projekty z Orange były obecne w każdym z dotychczasowych raportów. W sumie, na potrzeby raportu, opisaliśmy aż 129 naszych projektów. W pierwszych publikacjach występowaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Opowiadaliśmy wtedy o pierwszym w firmie kodeksie etycznym, programie Telefon do Mamy czy edukacji z internetem.

W tym roku dołożyliśmy pięć nowych, dobrych praktyk:

Prawa i podmiotowość dziecka

Inicjatywa powstała, aby podnosić świadomość na temat praw dziecka w obliczu wyzwań cyfrowych. Fundacja Orange włączyła się w propagowanie tworzenia standardów ochrony dzieci. Wydała „Dojrzeć do praw. Raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego”. Ta publikacja zawiera m.in. wyniki badań jakościowych prowadzonych przez ośrodek badawczo-projektowy „Ciekawość” z młodzieżą w wieku 11-17 lat. Fundacja Orange wsparła też wydanie książki Magdy Bigaj – prezeski Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa „Wychowanie przy ekranie”. Serio polecam. Fundacja wycofała się też z publikowania wizerunków dzieci w sposób możliwy do ich zidentyfikowania. Chodzi tu o to, aby wzmocnić dyskusję o prawach dziecka do prywatności w sieci. Zarówno Orange Polska, jak i Fundacja wzięły też udział w opracowaniu Karty Praw Dziecka w Biznesie.

#BurzaMózgów

Program #BurzaMózgów Fundacji Orange to kurs online dla nauczycieli szkół podstawowych na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na społeczeństwo. Poszerza on świadomość uczestników na temat zjawisk i mechanizmów AI, które działają, kiedy korzysta się z internetu i usług cyfrowych. Odpowiada tez na liczne pytania związane z rozwojem technologii i jej wpływem na ludzi od strony społecznej i etycznej. Nauczyciele mogą też korzystać z materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Lofi Robot. W 2023 roku kurs ukończyło już 227 nauczycieli.

Inkluzywne przywództwo

W strategii Orange przyjęliśmy cele w zakresie różnorodności i zmiany modelu przywództwa na bardziej inkluzywny. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia o budowaniu kultury włączającej. Uczestniczyło w nich już 226 naszych menedżerów i menedżerek. Wszystkich uczestników zaprosiliśmy też do autodiagnozy. W efekcie każdy, kto wziął udział w szkoleniu, otrzymał indywidualny raport z oceną stylu przywództwa pod kątem kultury inkluzywnej, spersonalizowane wskazówki rozwojowe i podpowiedzi, jak radzić sobie w zarządzaniu różnorodnym zespołem. 50 kluczowych menedżerów i menedżerek zaprosiliśmy także na warsztaty. Ich efektem było rozpoczęcie w naszej firmie wielu nowych inicjatyw, np. związanych ze wsparciem dla społeczności pracowników LGBTQ+, czy dla osób neuroróżnorodnych.

„Bądź sobą”

Inicjatywa „Bądź sobą” w Orange to sieć pracownicza, która promuje wsparcie i integrację pracowników LGBTQ+. Firma stworzyła platformę współpracy i wymiany doświadczeń dla społeczności LGBTQ+. Wpisuje się to w naszą szeroko rozumianą politykę różnorodności i inkluzywności. Działania sieci obejmowały spotkania zainteresowanych pracowników Orange Polska, spotkania z siecią w Grupie Orange i współpracę z międzyfirmową inicjatywą LGBTQ+ Network of Networks. Aktywność sieci obejmowała edukację, budowanie świadomości, szacunku i tolerancji dla różnorodności wśród wszystkich pracowników i tworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Program RE

Orange Polska zebrał wszystkie działania gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) telefonów komórkowych pod wspólnym szyldem Programu RE. Postała w ten sposób platforma komunikacyjna, na której uczymy konsumentów, jak i dlaczego warto przedłużać życie urządzeń. Aspekt edukacyjny powiązaliśmy z naszą ofertą. Proponujemy klientom m.in. odkup smartfonów. Sprzedajemy też urządzenia po profesjonalnej odnowie w korzystnych cenach i akcesoria z materiałów biodegradowalnych, które ułatwiają dbanie o smartfona. W ramach naszej Ochrony Smartfona gwarantujemy jego bezproblemową naprawę w razie usterki. Dbamy też o regenerację modemów i dekoderów telewizyjnych. Przez naszą własną linię odnowy tych urządzeń przechodzi rocznie około pół miliona modemów i dekoderów.

W raporcie znajdziecie też 1041 praktyk z innych firm. A jeśli szukacie więcej inspiracji do działań ESG, to zapraszamy Was na stronę Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W bazie internetowej FOB znajdziecie ponad 9600 dobrych praktyk ESG z lat poprzednich.

Udostępnij: Nauczyciele chcą poszerzać wiedzę o sztucznej inteligencji
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Wsparcie IT bez barier (1)

Monika Kulik

12 marca 2024

Wsparcie IT bez barier
1

Od 22 lat Forum Odpowiedzialnego Biznesu publikuje raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Opisuje w nim najlepsze projekty ESG polskich firm. W tym roku w zestawieniu jest aż 1046 dobrych praktyk zrealizowanych przez 266 firm.

Projekty z Orange były obecne w każdym z dotychczasowych raportów. W sumie, na potrzeby raportu, opisaliśmy aż 129 naszych projektów. W pierwszych publikacjach występowaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Opowiadaliśmy wtedy o pierwszym w firmie kodeksie etycznym, programie Telefon do Mamy czy edukacji z internetem.

W tym roku dołożyliśmy pięć nowych, dobrych praktyk:

Prawa i podmiotowość dziecka

Inicjatywa powstała, aby podnosić świadomość na temat praw dziecka w obliczu wyzwań cyfrowych. Fundacja Orange włączyła się w propagowanie tworzenia standardów ochrony dzieci. Wydała „Dojrzeć do praw. Raport z monitoringu praw i podmiotowości dziecka w Polsce w dobie społeczeństwa informacyjnego”. Ta publikacja zawiera m.in. wyniki badań jakościowych prowadzonych przez ośrodek badawczo-projektowy „Ciekawość” z młodzieżą w wieku 11-17 lat. Fundacja Orange wsparła też wydanie książki Magdy Bigaj – prezeski Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa „Wychowanie przy ekranie”. Serio polecam. Fundacja wycofała się też z publikowania wizerunków dzieci w sposób możliwy do ich zidentyfikowania. Chodzi tu o to, aby wzmocnić dyskusję o prawach dziecka do prywatności w sieci. Zarówno Orange Polska, jak i Fundacja wzięły też udział w opracowaniu Karty Praw Dziecka w Biznesie.

#BurzaMózgów

Program #BurzaMózgów Fundacji Orange to kurs online dla nauczycieli szkół podstawowych na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na społeczeństwo. Poszerza on świadomość uczestników na temat zjawisk i mechanizmów AI, które działają, kiedy korzysta się z internetu i usług cyfrowych. Odpowiada tez na liczne pytania związane z rozwojem technologii i jej wpływem na ludzi od strony społecznej i etycznej. Nauczyciele mogą też korzystać z materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą w szkołach. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Lofi Robot. W 2023 roku kurs ukończyło już 227 nauczycieli.

Inkluzywne przywództwo

W strategii Orange przyjęliśmy cele w zakresie różnorodności i zmiany modelu przywództwa na bardziej inkluzywny. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia o budowaniu kultury włączającej. Uczestniczyło w nich już 226 naszych menedżerów i menedżerek. Wszystkich uczestników zaprosiliśmy też do autodiagnozy. W efekcie każdy, kto wziął udział w szkoleniu, otrzymał indywidualny raport z oceną stylu przywództwa pod kątem kultury inkluzywnej, spersonalizowane wskazówki rozwojowe i podpowiedzi, jak radzić sobie w zarządzaniu różnorodnym zespołem. 50 kluczowych menedżerów i menedżerek zaprosiliśmy także na warsztaty. Ich efektem było rozpoczęcie w naszej firmie wielu nowych inicjatyw, np. związanych ze wsparciem dla społeczności pracowników LGBTQ+, czy dla osób neuroróżnorodnych.

„Bądź sobą”

Inicjatywa „Bądź sobą” w Orange to sieć pracownicza, która promuje wsparcie i integrację pracowników LGBTQ+. Firma stworzyła platformę współpracy i wymiany doświadczeń dla społeczności LGBTQ+. Wpisuje się to w naszą szeroko rozumianą politykę różnorodności i inkluzywności. Działania sieci obejmowały spotkania zainteresowanych pracowników Orange Polska, spotkania z siecią w Grupie Orange i współpracę z międzyfirmową inicjatywą LGBTQ+ Network of Networks. Aktywność sieci obejmowała edukację, budowanie świadomości, szacunku i tolerancji dla różnorodności wśród wszystkich pracowników i tworzenie przyjaznego środowiska pracy.

Program RE

Orange Polska zebrał wszystkie działania gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) telefonów komórkowych pod wspólnym szyldem Programu RE. Postała w ten sposób platforma komunikacyjna, na której uczymy konsumentów, jak i dlaczego warto przedłużać życie urządzeń. Aspekt edukacyjny powiązaliśmy z naszą ofertą. Proponujemy klientom m.in. odkup smartfonów. Sprzedajemy też urządzenia po profesjonalnej odnowie w korzystnych cenach i akcesoria z materiałów biodegradowalnych, które ułatwiają dbanie o smartfona. W ramach naszej Ochrony Smartfona gwarantujemy jego bezproblemową naprawę w razie usterki. Dbamy też o regenerację modemów i dekoderów telewizyjnych. Przez naszą własną linię odnowy tych urządzeń przechodzi rocznie około pół miliona modemów i dekoderów.

W raporcie znajdziecie też 1041 praktyk z innych firm. A jeśli szukacie więcej inspiracji do działań ESG, to zapraszamy Was na stronę Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W bazie internetowej FOB znajdziecie ponad 9600 dobrych praktyk ESG z lat poprzednich.

Udostępnij: Wsparcie IT bez barier
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Winio 21:56 12-03-2024
    Michał - bardzo dobra, ciekawa i otwierająca oczy prezentacja usługi. Brawo i Gratuluje
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej