;

Oferta

Oferta specjalna z Xiaomi (1)

Ewa Wróbel

13 października 2022

Oferta specjalna z Xiaomi
1

Dziś startujemy z Ofertą tygodnia, która potrwa dłużej niż zwykle. Tańsze urządzenia kupicie do 22 października lub do wyczerpania zapasów. Proponujemy: Xiaomi 12 5G 8/128 GB tańszy nawet o 360 zł z wybranymi abonamentami. Z Planem 60 i Orange Love Standard kupicie go za 125 zł x 24 mies, a przy zakupie Planu 80 oraz Orange Love Extra i Premium w cenie 110 zł x 24 mies. Xiaomi 12 Pro 5G 12/256 GB taniej o 192 zł z wybranymi abonamentami.

Promocja dotyczy również oferty bez abonamentu: Xiaomi 12 5G można kupić o 220 zł taniej (159,95 zł x 20 mies.), a Xiaomi 12 Pro 5G o 200 zł. Szczegóły oferty znajdziecie na stronie.
(po telefon Xiaomi 12 5G w promocyjnej cenie zapraszamy do salonów Orange)

Oto jak w naszym sklepie online, klienci oceniają Xiaomi 12 5G: „Bardzo wygodny!”, „Dobry mały telefon”. Faktycznie, smartfon – mimo wyświetlacza o przekątnej aż 6,28 cala – można spokojnie obsługiwać jedną dłonią, co jest zasługą węższej i wygodniejszej obudowy oraz zakrzywionych krawędzi. Dodatkowo telefon wyróżnia wytrzymała bateria z turboładowaniem o mocy nawet 67 W i wydajny procesor. Jeśli chodzi o drugi model, Xiaomi 12 Pro 5G, zdaniem naszego recenzenta Bartka to „flagowiec z prawdziwego zdarzenia”. Całą recenzję możecie obejrzeć tutaj.

Udostępnij: Oferta specjalna z Xiaomi
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:47 18-10-2022
    Gdyby nie ten soft to........ 😛
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

Okiem mamy: Mamooo, chcę być influencerem (2)

Kasia Barys

12 października 2022

Okiem mamy: Mamooo, chcę być influencerem
2

Znacie Stuu, Fagatę, Warsow? Ja nie znałam. Do czasu… Jestem naiwna. Nie zdawałam sobie sprawy jak wygląda świat influencerów. Że to bagno, które wciąga także moje dzieci.

Wciąż mam w głowie cykl tekstów, który przeczytałam na Spider’s Web +. Autorzy weszli głąb świata influencerów. Czytałam teksty z wymalowanym na twarzy wielkim znakiem zapytania i okrzykami „ale wtf???!!!” Dlaczego? Bo nie obserwuję młodych inluencerów. Nie będę się zajmować jakimiś dzieciakami, które robią w necie głupie rzeczy i popisują się kasą. Mam doświadczenia życiowe i nie będę tracić czasu na to, jak ktoś się promuje na Insta czy TikToku. Nie mam tam swoich kont. Świadomie korzystam z netu. Wszystkich influ najzwyczajniej w świecie zbagatelizowałam. I mam wyrzuty sumienia, bo nie powinnam tego robić.

Nieznajomość – moja wina

Teksty na Spider’s Web+ to moim zdaniem lektura obowiązkowa dla rodziców małych dzieci i nastolatków. Także dla nauczycieli, reklamodawców, twórców internetowych. Przede wszystkim dlatego, że temat influ trochę się nam wszystkim wyrwał spod kontroli.

Opowieści zawarte w tekstach Sylwii Czubkowskiej i Kuby Wątora to nie są historie patoinfluencerów żerujących na przemocy i nienawiści. O tym dzieciom mówiłam i one wiedzą kim jest patostreamer. To są historie największych celebrytów internetu. Idoli, którzy mają po kilka milionów like’ów i subskrypcji. I to oni mają wpływ na moje dzieci i całe pokolenie aspirujące do takiego życia.

Okazało się, że moje dzieci znają większość influencerów opisanych przez autorów. Nie ze szkoły, tylko z netu. I z telefonu, który dostali ode mnie. Z aplikacji, które mają ściągnięte na smartfony. I niewiele pomogła moja wiedza na temat higieny cyfrowej. Owszem nie siedzą przed ekranami długo, ale jak już siedzą to konsumują internet tak jak ich rówieśnicy. Swapują krótkie filmiki. Algorytmy – choćby TikToka – są tak opracowane, aby były angażujące i wciągały. TikTok jest najszybciej rozwijającym się kanałem social mediów. W trakcie lockdownu liczba użytkowników w Polsce wzrosła prawie o 70 proc.

Kim chcesz być? Influencerem!

Tak odpowie większość kilkulatków. Te starsze (sic!) 10-12 lat odpowiedają, że oglądanie influencerów jest dla młodszych, nie dla nich. Przedszkolaki widzą influencerów, którzy pławią się w luksusie. Legendarna Ekipa czy Team X mieszkają w wielkiej willi z basenem, jeżdżą drogimi autami i szastają pieniędzmi – dzieci nie rozumieją, że to nie jest prawdziwe życie.

Influencerzy, tak jak celebryci, mogą mieć negatywny lub pozytywny wpływ na młodych odbiorców, dlatego bardzo ważne jest, aby dzieci i młodzież potrafiły krytycznie myśleć o tym, co oglądają. Influencerzy mają ogromny wpływ na samoocenę dziecka, obraz ciała i zrozumienie „prawdziwego życia”.

Influencer jest „produktem” o krótkim cyklu życia. Musi co chwilę „robić jakąś aferę”, aby nie wypaść z obiegu. Najpopularniejsi zarabiają dużo pieniędzy. Ale jest to okupione ogromnym kosztem. Podobnie jak najlepsi sportowcy mogą być na fali jedynie kilka lat. Później będą musieli zmienić zajęcie. Wielu już boryka się z ogromną presją, problemami psychicznymi czy stresem. Trzeba tłumaczyć dzieciom, że tak nie wygląda prawdziwe życie. Że aby mieć sukces trzeba na niego uczciwie zapracować.

Dzieci chcą być influencerami, ale znamienne jest to, że wśród zajęć/zawodów najmniej prestiżowych i szanowanych są na dnie razem z politykami. Szanuje ich ledwo kilkanaście procent osób (16% – 18%).

Co mogę z tym zrobić?

Rozmawiać, edukować i tłumaczyć do skutku. Nie bagatelizować. Nie mówić: „nie oglądaj tych głupot, wyłącz telefon”. Raczej przekierować uwagę dzieci w dobrą stronę. Pokazać influencerów, którzy są wartościowi. Czyli szukać dobrych treści i pokazywać je dzieciom.

Niestety w szkołach brakuje edukacji medialnej, która pozwoliłaby pomóc dzieciom odróżnić prawdę od fałszu. Nauka w szkole jest skostniała i nie ma czasu skupić się na tym, czym obecnie żyje młodzież. Opiekunowie mogą przeciwdziałać tym wpływom, prowadząc otwarte rozmowy z dziećmi. Dlatego nasza odpowiedzialność, jako rodziców jest jeszcze większa.  Rodzice nie mają wyjścia. Powinni nadążać, uczestniczyć i być obok.  

Mogę wam podrzucić idealny początek rozmowy z dziećmi. Np. czy rozumiesz, że to, co widzisz w Internecie, nie zawsze jest prawdą? Czy styl życia influencera odzwierciedla prawdziwe życie?

Aby influencer miał wpływ, ten dobry

Dużo odpowiedzialności jest po stronie rodziców. Ale jeszcze więcej powinno być po stronie twórców, którzy wrzucają treści do Internetu. Na koniec zacytuję wam słowa Dawida Łasińskiego, czyli youtubera Pan Belfer. Łasiński został twórcą roku poprzedniej edycji Influencers Live Wrocław. Kierował je do swoich kolegów po fachu.

… edukacja to odpowiedzialność za treści, jakie się tworzy w internecie, za to, co wrzucicie, za każde słowo. Za to, że moi uczniowie mający 12 i 13 lat przychodzą do mojej klasy i przynoszą to, co widzieli na Instagramie, TikToku, YouTube, Facebooku czy gdziekolwiek indziej. Buntują się na swoich rodziców, że nie dają im tych drogich aut, nie wyglądają szczupło, nie mają pięknych domów. Zamykają się w pokojach, są obrażeni na świat, a psycholodzy i pedagodzy w szkołach mają coraz więcej roboty dzięki temu.

(…) Oni myślą, że świat to sukces. Nie, internet nie jest sukcesem, jest tylko i wyłącznie maską i efektem naszego doświadczenia, a oni go jeszcze nie mają. Ja z nimi się zderzam na każdej lekcji i muszę im mówić, że to, co widzą w internecie, to fałsz. Prawdziwa rzecz jest u nich w domu: mama, tata, dom. Nauczcie ich mówić z mamą, tatą, mówić, czego się boją, w co wierzą, o czym marzą.

Wtedy będziecie prawdziwymi influencerami. Teraz to tylko zarabianie na współpracach…

Udostępnij: Okiem mamy: Mamooo, chcę być influencerem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Rysiek K. 18:05 13-10-2022
    Dobry wpis Kasiu! Temat i styl, gratuluję.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 11:46 18-10-2022
      Dokladnke.
      Odpowiedz

;

Reklama

Konkurs z Maxem (2)

Stella Widomska

12 października 2022

Konkurs z Maxem
2

Dzień dobry w piękną, złotą polską jesień. Mam nadzieję, że wszędzie zapowiada się tak piękny dzień jak w Warszawie! Czy to nie jest świetny czas na konkurs? Czasem żałuję, że mogę o nich pisać, ale nie mogę brać udziału. Ale Wy możecie, do czego zachęcam, bo nagrody są ciekawe.

To po kolei. Jak pamiętacie w naszej kampanii, mamy nowy format reklamowy. Historie kręcą się w nim wokół rodziny, z którą mieszka humanoidalny robot Max. Jak na robota przystało ma encyklopedyczną wiedzę, ale w ludzkim świecie nie radzi sobie z emocjami, które są mu kompletnie obce.

I właśnie o tym jest nasz konkurs – uczycie Maxa emocji. Stworzyliśmy specjalny filtr AR (augmented reality, czyli rzeczywistość rozszerzona), który prosi o okazanie trzech, konkretnych emocji np. złość, zdziwienie czy strach i skanując naszą twarz stara się zapamiętać, jaka mimika towarzyszy danemu uczuciu.    

Filtr potraktujcie jako zabawę i rozgrzewkę przed odpowiedzią na pytanie konkursowe o to, która z emocji jest najtrudniejsza do odczytania i dlaczego. Na Wasze odpowiedzi czekamy do 17 października, a konkurs znajdziecie tu. Do wygrania 15 zestawów gadżetów z wizerunkiem naszego sympatycznego Maxa.

Mam nadzieję, że Was zachęciłam i zapraszam do wspólnej zabawy z Maxem. Dobrego dnia!

Udostępnij: Konkurs z Maxem
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 13:50 13-10-2022
    Fajny konkurs 🙂
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 17:55 13-10-2022
      I masz spore szanse bo odpowiedzi na konkurs nie aż tak wiele. Za to krytyki Orange na hektary. Jeśli jeszcze z czymś wyskoczą negatywnym to świątecznych premii za plany sprzedażowe raczej nie będzie. ;)
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej