;

Oferta

OPPO, iPhone i smartwatch Apple w przedświątecznej obniżce (2)

Beata Giska

17 grudnia 2020

OPPO, iPhone i smartwatch Apple w przedświątecznej obniżce
2

W kolejnej ofercie tygodnia do 22 grudnia obniżamy ceny nie tylko smartfonów, ale i funkcjonalnego, modnego gadżetu. Apple Watch SE 44 mm można kupić taniej o 216 zł w Orange Love i Planach Mobilnych 55 i 75. W tych samych pakietach dostanie się też smartfona OPPO Reno4 Pro 5G taniej o 636 zł. Natomiast promocja na iPhone SE 128 GB dotyczy Orange Love i Planów mobilnych 45, 55, 75w tych wariantach kosztuje taniej o 240 zł.

Poznajcie bliżej urządzenia:

  • OPPO Reno4 Pro 5G to smartfon obsługujący najnowszą generację sieci komórkowych, czyli 5G, co gwarantuje niezawodny dostęp do internetu mobilnego. Poza tym, model ten oferuje najnowsze rozwiązania technologiczne – płynny obraz czy wbudowane głośniki stereo z technologią Dolby Atmos. Ma możliwość płatności zbliżeniowych NFC, a także czytnik linii papilarnych – wszystko w trosce o bezpieczeństwo użytkowania. Posiada również wytrzymałą baterię i funkcję superszybkiego ładowania 65W. Smartfon pozwala korzystać ze wszystkich usług Google.
  • iPhone SE 128 GB – praktyczny, prosty w obsłudze (nie przytłaczający ilością funkcji), elegancki i niezwykle trwały smartfon. Wykonany z najwyższej jakości materiałów z wzmacnianym szkłem i aluminium, odporny na wodę. Posiada też dużą – 128 GB pamięć wewnętrzną, którą można rozszerzyć, dzięki wirtualnemu dyskowi iCloud. Ma także funkcję Dual SIM z obsługą eSIM, dzięki czemu w jednym urządzeniu możemy mieć dwa telefony, np. prywatny i służbowy.
  • Apple Watch SE to wodoodporny zegarek, który sprawdzi się na treningach (rozpoznaje aktywności, posiada asystenta ćwiczeń, monitoruje pracę serca, czy ma nawet aplikację do medytacji). Nie tylko sportowcy znajdą w nim coś dla siebie. Urządzenie obsługuje kartę eSim jest więc kompatybilne z naszym telefonem. Powiadomienia oraz funkcjonalności smartfona dostępne są w zegarku, co sprawia, że wszelkie potrzebne informacje czy kontakty mamy zawsze przy sobie.

Oferta tygodnia Orange dotyczy zarówno nowych użytkowników – wybierających określone usługi Orange Love – Standard, Mini, Extra, Premium, czy Planów Mobilnych. Skorzystać ze zniżki mogą także dotychczasowi klienci, przedłużający swoje umowy w określonych pakietach. Szczegóły promocji dostępne są na orange.pl. Tam też znajduje się więcej informacji odnośnie parametrów smartfonów i innych sprzętów, gadżetów.

oferta tygodnia 17 grudnia

 

Udostępnij: OPPO, iPhone i smartwatch Apple w przedświątecznej obniżce
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    StormChaser 16:16 17-12-2020
    Z kim można się skontaktować w sprawie nieudanej aktywacji usług na koncie? 510100100, czat sprawę zlewa, coś tam niby zgłaszają, coś klikają, a jak na koncie usług nie ma tak nie ma, pomimo tego, że faktycznie działają...
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 17:52 17-12-2020
    O proszę, ciekawa opcja z OPPO. OPPO założyło rękawice i zaczyna walczyć o rynek. Ciekawe co z tego wyjdzie.
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

(nieudany) Cyberatak na Wojtka! (5)

Michał Rosiak

17 grudnia 2020

(nieudany) Cyberatak na Wojtka!
5

Dziś bohaterem Czwartku z Bezpieczeństwem będzie Rzecznik himself, że tak sobie ze staroangielska pozwolę, ale jakoś tak mi pasowało 🙂 Bohaterem pozytywnym – żeby nie było. Takim przykładem, że warto czytać o bezpieczeństwie.

Zaczęło się od maila. Jestem sobie w stanie wyobrazić licznych, którzy w coś takiego akurat klikną, bo atak faktycznie jest całkiem nieźle przygotowany:

Wszystko ładnie wystylizowane, żadnych błędów stylistycznych (no, może ten „Password” z wielkiej mógłby dać co ostrożniejszym do myślenia). Tym niemniej żadnego bełkotu, bez przesady z użyciem nazwy/marki, całkiem sensowna treść. No i ta zachęta, że wystarczy tylko kliknąć, by zachować stare hasło!

Nie klikajcie w takie linki!

Tzn. w sumie kliknąć w wielu przypadkach można, przynajmniej raz. To nie są ataki wstrzykujące malware tylko ukierunkowane na wykradnięcie loginu i hasła. Ja jednak na wszelki wypadek udawałem Wojtka na maszynie wirtualnej, bo kto wie, co wymyślili tym razem? A wymyślili całkiem ładny panelik, który bez problemu można byłoby wziąć za nasz, firmowy:

Żadnych niepotrzebnych informacji, tylko panel logowania. Gdyby Wojtek nigdy nie logował się do naszej poczty przez interfejs webowy mógłby się nawet dać oszukać. Ba, jestem w stanie poświęcić mały palec u prawej dłoni, że skuteczność takiego ataku w firmie mogłaby przekroczyć 10%. A to nie jest dobra informacja.

Co się stanie, gdy wpiszemy hasło?

Nie bój się Wojtek, nie znam Twojego hasła, a wpisałem takie, które na pewno Twoje nie jest 🙂 Mam przeczucie graniczące z pewnością, że po wpisaniu prawdziwego też zobaczylibyśmy powyższy komunikat, ale przestępcy mieliby już otwarte drzwi do naszej firmowej sieci.

Co robić?

Zawsze na końcu zadaję takie pytanie, bo chciałbym, by te moje wpisy były jak bajki Krasickiego – z morałem 🙂 Przede wszystkim nie klikać bez zastanowienia w podane linki. Szczególnie takie, które sugerują nam aktywności związane z kontem e-mailowym, czy w ogóle danymi wrażliwymi. Jeśli mamy wątpliwości, a mail udaje wysyłany przez nasze firmowe IT – najlepiej zadzwonić albo do działu IT albo do bezpieczeństwa. To ostatnie zrobił Wojtek, pisząc do mnie 🙂 I bardzo dobrze – bo po pierwsze wie, co w takich sytuacjach robić, po drugie zaś – ma mnie niejako pod ręką. Załóżcie po prostu, że loginy i hasła wpisujemy, gdy my tak chcemy, a nie wtedy, gdy ktoś nam to sugeruje. Nawet jeśli przesadzimy z ostrożnością – zawsze to lepsze, niż przesadzić w drugą stronę.

Udostępnij: (nieudany) Cyberatak na Wojtka!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    muddy 09:31 17-12-2020
    Zakładam, że samo hasło nie wystarczy, by dostać się do Waszej sieci firmowej i oprócz hasła macie obowiązkowe uwierzytelnianie dwuskładnikowe, prawda? Na wszelki wypadek, gdyby ktoś jednak wpisał to hasło...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 13:28 17-12-2020
      Założenie słuszne, acz szczegóły z powodów wiadomych pozwolę sobie pominąć. Tak, nie da się zalogować do naszej sieci "tak po prostu".
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 16:51 17-12-2020
    Dobrze że nie chcieli nam "ukraść" Wojtka ;p ;p Ale ludzie mają pomysły, aż zaklnąłem sobie pod nosem.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 16:58 17-12-2020
      Nie możesz zaklnąć, dziś jest Dzień Bez Przekleństw! No chyba, że "u licha!" albo "do kroćset".
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 17:50 17-12-2020
        O proszę, nawet nie wiedziałem ;p
        Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Digital Youth Forum 2020 (2)

Tosia Bojanowska

16 grudnia 2020

Digital Youth Forum 2020
2

Digital Youth Forum to taka konferencja, na której rozmawia się o ważnych sprawach, ale bardziej w trampkach niż w krawatach. To wydarzenie dla młodzieży, które inspiruje do bezpiecznego i pozytywnego korzystania z internetu i technologii. Nie mogło na nim więc zabraknąć naszej Fundacji jako partnera. A był też Maciek Budzich, Przemek Staroń, „Nastoletni Azyl” i wielu innych prelegentów, którzy „zrobili ten dzień”.

Wy lub Wasze dzieci nie mogliście uczestniczyć w konferencji 11 grudnia? Gorąco zachęcam Was do nadrobienia!  Tutaj retransmisja: https://digitalyouth.pl/

Naprawdę warto!

Oglądałam to sobie i myślałam o dwóch rzeczach. Po pierwsze, jak to wydarzenie pomaga mi zrozumieć młodych ludzi – co ich przejmuje, jakimi tematami się interesują, jakie jest ich myślenie o internecie. A po drugie, że zasianie wśród młodzieży takich refleksji jak na DYF, to kawał potrzebnej edukacji. Bo pomaga im zatrzymać się na chwilę i lepiej rozumieć świat, w którym żyją. W głowie miałam wspomnienie jednego z warsztatów, który współprowadziłam dla nastolatków. Przecierali na nim oczy ze zdziwienia, kiedy była mowa o tym, że świat influencerów nie wygląda tak, jak na ich zdjęciach na Instagramie. Że taki instagramer czy instagramerka potrafi spędzać czasami długie godziny na sesjach foto i na obrabianiu zdjęć do publikacji aż do perfekcji. Uwierzcie mi, oni nie mieli świadomości, co dzieje się w tle takiej jednej pięknej, olśniewającej fotki na Insta. I dlatego trzeba pokazywać im internet „od kuchni”. Wielką pracę zrobili tu na tę rzecz prelegenci Digital Youth Forum.

Zachęta nr 2.

Jak opowiadać historie w social media, jak okiełznać natłok newsów, przebijać bańki informacyjne, w których funkcjonujemy, jak reagować na hejt, jak realizować kampanie społeczne w internecie, pomagać naukowcom w badaniu zmian klimatu i jak zadbać o siebie w pandemii, kiedy tak wiele aktywności przeniosło się do sieci – to tylko wybrane tematy tegorocznego DYFu.

Maciek Budzich pokazywał, jaką „logiką” rządzi się internet, jakie treści są popularne na jakich kanałach, czy też jak wywołać efekt tajemniczego monolitu. Przemek Staroń, Nauczyciel Roku 2018, wykorzystując analogie do Harry’ego Pottera, mówił, jak można uczyć się akceptować innych. Przedstawicielki „Nastoletniego Azylu” opowiedziały młodym uczestnikom o tym, jak można radzić sobie z emocjami, szczególnie podczas koronawirusowej izolacji.

Nie zabrakło kwestii klimatycznych. O suszy i ociepleniu klimatu mówił Jarek Brodecki, licealista z Łodzi, przyrodnik. Pokazywał, że każdy z nas może być obserwatorem, przyglądać się przyrodzie w swojej okolicy, a tym samym pomagać naukowcom w badaniu zmian klimatu, używając specjalnie do tego przeznaczonych aplikacji.
Były na DYFie i inne praktyczne porady, np. jak stosować techniczne i graficzne tricki na Instagramie, a nawet jak tworzyć sztukę, używając tylko emojis. Tutaj doradcą był sam przedstawiciel właściciela serwisu – Paweł Panawa z Facebooka.

DYF co roku trzyma poziom.

Bo porusza tematy, którymi żyją młodzi ludzie. A czasami te, o których wstydzą się mówić dorosłym. W poprzednich edycjach na konferencji (wówczas live w salach konferencyjnych Centrum Nauki Kopernik) pojawiali się m.in. Ks. Boniecki, Igor Spolski, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Petros Psyllos, Rezigiusz i wielu, wielu idolów nastolatków.

Rok temu byliśmy też my, zachęcając młodych do udziału w naszej akcji #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci.
Tym razem impreza odbyła się online. Na YouTube odnotowała ponad 16000 unikalnych widzów. W szczytowym momencie oglądało nas jednocześnie 9000 osób. Na DYF zapisało się aż 870 klas ze szkół z całej Polski.

Super być częścią tego wydarzenia i jeszcze raz wielkie dzięki Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę za piękną inicjatywę i – tradycyjnie już – świetną współpracę.

 

Udostępnij: Digital Youth Forum 2020
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 17:56 16-12-2020
    @Tosia good job ? Krótko i na temat, to mi się podoba. Fajna "relacja" z tego wydarzenia.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Tosia 10:49 17-12-2020
      Dzięki Pablo. Trudno mi było zrobić kompilację tego wydarzenia, bo było na nim naprawdę mnóstwo ciekawych wątków.
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej